Поурочно-тематичний план
з предмету „Українська мова” 10-11 клас
№ з/п |
Тема |
Кількість годин |
Домашнє завдання |
|
Вступ. Поняття норми в сучасній українській літературній мові. |
13 |
|
1 |
Лексикографія. Нульовий зріз знань. |
1 |
|
2 |
Сучасні лексикографічні джерела: словники, довідкова література. |
1 |
|
3 |
Типи норм. Нормативне й ненормативне мовлення. |
1 |
|
4 |
Лексична норма. Лексичне значення слова. Лексична помилка. |
1 |
|
5 |
Слово і контекст; залежність значень слова від контексту. |
1 |
|
6 |
Слововживання: вибір слова, лексична сполучуваність. |
1 |
|
7 |
Слова власне українські й запозичені. Лексичні й фразеологічні синоніми, антоніми. |
1 |
|
8 |
Синонімічне багатство української мови. Пароніми. Запобігання помилок у вживанні паронімів. |
1 |
|
9 |
Написання есе з теми: «Прекрасна мить життя» або «Чарівність і могутність слова». |
1 |
|
10 |
Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми. Кальки з інших мов, недоречне вживання українських слів у невластивому їм значенні. |
1 |
|
11 |
Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів.Уживання слів у фразеологізмах відповідно до їхнього стилістичного забарвлення. |
1 |
|
12 |
Утвердження лексичної норми в словниках української мови (повторення й узагальнення). |
1 |
|
13 |
Контрольна робота «Лексична норма». |
1 |
|
|
Практична риторика. |
9 |
|
14 |
Риторика як мистецтво, наука й навчальна дисципліна. Роль риторики в сучасному світі. |
1 |
|
15 |
Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації . |
1 |
|
16 |
Особистість мовця. Вимоги до мовлення оратора. |
1 |
|
17 |
Аудиторія (слухач, слухачі). Види слухання. Цілі слухання. Моделювання аудиторії. Контакт з аудиторією. |
1 |
|
18 |
Текст як одиниця спілкування. Етапи підготовки тексту виступу. |
1 |
|
19 |
Написання тексту публічного виступу |
1 |
|
20 |
Види читання і записування тексту виступу. Естетика тексту. |
1 |
|
21 |
Ефективність мовлення. Стратегія і тактика мовленнєвої поведінки. Комунікативний намір. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія. |
1 |
|
22 |
Контрольна робота «Практична риторика» |
1 |
|
|
Орфоепічна норма.
|
7 |
|
23 |
Орфоепічна норма. Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник. Поняття милозвучності. Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності. |
1 |
|
24 |
Основні правила вимови голосних звуків. Основні правила вимови приголосних звуків. |
1 |
|
25 |
Наголос. Нормативний наголос. Основні правила наголошування слів. Варіантне наголошування слів в українській мові. |
1 |
|
26 |
Словорозрізнювальний наголос. Форморозрізнювальний наголос. |
1 |
|
27 |
Складні випадки наголошування слів. |
1 |
|
28 |
Орфоепічні норми української мови. |
1 |
|
29 |
Контрольна робота “Орфоепічна норма”. |
1 |
|
|
Орфографічна норма. |
21 |
|
30 |
Орфограма. Орфографічна помилка. Орфографічний словник. |
1 |
|
31 |
Ненаголошені е, и в корені слова. |
1 |
|
32 |
Апостроф. Позначення м’якості приголосних. |
1 |
|
33 |
Чергування голосних. |
1 |
|
34 |
Чергування приголосних в українській мові. Зміни приголосних при збігові їх у процесі словотворення |
1 |
|
35 |
Спрощення приголосних. Подвоєння та подовження приголосних. |
1 |
|
36 |
Правопис префіксів. |
1 |
|
37 |
Правопис суфіксів. |
1 |
|
38 |
Уживання великої літери. |
1 |
|
39 |
Написання есе: «Чого варто уникати в спілкуванні». |
1 |
|
40 |
Правила перенесення слів із рядка в рядок. |
1 |
|
41 |
Написання складних слів разом, окремо, з дефісом. |
1 |
|
42 |
Правила написання прислівників. Розрізнення прислівників і співзвучних сполук (збоку – з боку, зрештою – з рештою, всередині – в середині тощо). |
1 |
|
43 |
Написання складних службових слів. |
1 |
|
44 |
Написання слів іншомовного походження. Правило «дев’ятки». |
1 |
|
45 |
Складні випадки написання прізвищ. |
1 |
|
46 |
Складні випадки написання географічних назв. |
1 |
|
47 |
Контрольний диктант. |
1 |
|
48 |
Написання не, ні з різними частинами мови |
1 |
|
49 |
Правила графічного скорочення слів. |
1 |
|
50 |
Контрольна робота «Орфографічна норма». |
1 |
|
|
Морфологічна норма.
|
12 |
|
51 |
Морфологічна норма. Морфологічна помилка. |
1 |
|
52 |
Іменник.Рід іменників. Паралельні родові форми іменника. |
1 |
|
53 |
Іменники спільного і подвійного роду. Визначення роду невідмінюваних іменників та абревіатур, правила вживання їх. |
1 |
|
54 |
Іменники, що мають лише форму однини або множини. |
1 |
|
55 |
Складні випадки відмінювання іменників. Закінчення іменників І відміни в орудному відмінку. |
1 |
|
56 |
Написання есе «Гаджети чи реальне спілкування» |
1 |
|
57 |
Закінчення іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку. |
1 |
|
58 |
Відмінкові закінчення іменників з конкретним та абстрактним значенням . |
1 |
|
59 |
Паралельні закінчення іменників чоловічого роду давального відмінка (-ові, -еві (-єві) , -у (-ю) ); іменників знахідного відмінка; іменників місцевого відмінка однини; іменників місцевого відмінка множини. |
1 |
|
60 |
Закінчення іменників ІІІ відміни в орудному відмінку. Словозміна іменників ІV відміни. |
1 |
|
61 |
Особливості кличного відмінка. Творення й відмінювання чоловічих та жіночих імен по батькові. |
1 |
|
62 |
Контрольна робота “Морфологічна норма”.
|
1 |
|
|
Практична риторика. |
10 |
|
63 |
Суперечка як вид комунікації. Різновиди суперечки. |
1 |
|
64 |
Правила ведення суперечки. Аргументи й докази. |
1 |
|
65 |
Полемічні прийоми. |
1 |
|
66 |
Мистецтво відповідати на запитання. Дискусія на тему: «Мовна мода – це добре чи погано?». |
1 |
|
67 |
Написання есе «Чи варто довіряти людям?» |
1 |
|
68 |
Поняття мовної стійкості. |
1 |
|
69 |
Засоби мовного вираження промови. |
1 |
|
70 |
Риторичні фігури (антитеза, градація, повторення, риторичне запитання, звернення, порівняння). |
1 |
|
71 |
Риторичні фігури. Робота з текстом. |
1 |
|
72 |
Написання висловлювань із використанням тропів і риторичних фігур |
1 |
|
|
Морфологічна норма |
13 |
|
73 |
Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників |
1 |
|
74 |
Вищий і найвищий ступені порівняння прикметників |
1 |
|
75 |
Синонімічні способи вираження різного ступеня ознаки, використання прислівників дуже, вельми, занадто, мало, вкрай, зовсім, особливо, трохи, дещо, злегка та ін., вживання прикметникових суфіксів і префіксів зі значенням суб’єктивної оцінки. |
1 |
|
76 |
Контрольне есе “Що потрібно робити, щоб здійснилася мрія?” |
1 |
|
77 |
Прислівник. Ступені порівняння |
1 |
|
78
|
Прикметники, що перейшли в іменники |
1 |
|
79 |
Числівник. Складні випадки узгодження й відмінювання числівника |
1 |
|
80 |
Дієслово, дієслівні форми |
1 |
|
81 |
Складні випадки словозміни дієслів дати, їсти, відповісти, бути та ін. |
1 |
|
82 |
Контрольне есе “Мандрівка до одного з семи чудес України” |
1 |
|
83 |
Паралельні форми вираження наказового способу дієслів 1 та 2 особи множини (ходімо – ходім, візьміте – візьміть, визначте – визначіть, підтвердьте – підтвердіть)
|
1 |
|
84 |
Активні й пасивні дієприкметники |
1 |
|
85 |
Контрольна робота «Морфологічні норми» |
1 |
|
|
Синтаксична норма |
14 |
|
86 |
Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка |
1 |
|
87 |
Складні випадки синтаксичного узгодження |
1 |
|
88 |
Складні випадки і варіанти синтаксичного керування |
1 |
|
89
|
Уживання прийменників в і на з географічними назвами і просторовими іменниками |
1 |
|
90
|
Словосполучення з прийменником по |
1 |
|
91 |
Словосполучення з прийменниками в(у), при, за, із-за |
1 |
|
92 |
Вживання похідних сполучників |
1 |
|
93 |
Варіанти граматичного зв’язку підмета й присудка |
1 |
|
94 |
Пасивні конструкції з дієсловами на –ся . Синтаксичні конструкції з формою на -но, -то |
1 |
|
95 |
Порядок слів у реченні. Односкладні й неповні речення |
1 |
|
96 |
Прості ускладнені речення |
1 |
|
97
|
Правила побудови складних речень |
1 |
|
98 |
Логічні помилки в складних реченнях |
1 |
|
99 |
Контрольна робота «Синтаксична норма». |
1 |
|
|
Пунктуаційна норма |
15 |
|
100 |
Пунктуаційна помилка. |
1 |
|
101 |
Тире між підметом і присудком у простому реченні |
1 |
|
102 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених звертаннями |
1 |
|
103 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених однорідними членами речення |
1 |
|
104 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими означеннями |
1 |
|
105 |
Контрольне есе “Ця музика спонукає до думок” |
1 |
|
106 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими прикладками |
1 |
|
107 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими обставинами |
1 |
|
108 |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених вставними словами і реченнями |
1 |
|
109 |
Кома та крапка з комою в складному реченні |
1 |
|
110 |
Двокрапка у складному реченні |
1 |
|
111 |
Контрольне есе «Читання робить нас кращими» |
1 |
|
112 |
Тире у складному реченні |
1 |
|
113 |
Розділові знаки при прямій мові |
1 |
|
114 |
Контрольна робота №3. Пунктуаційна норма |
1 |
|
|
Стилістична норма |
12 |
|
115 |
Стилістична норма і помилка. |
1 |
|
116 |
Стилістичне використання багатозначних слів і омонімів синонімів, антонімів і паронімів |
1 |
|
117 |
Стилістичні особливості слів іншомовного походження |
1 |
|
118 |
Стилістичне забарвлення лексики. Книжна й розмовна лексика. Оцінна лексика |
1 |
|
119 |
Стилістична роль неологізмів і застарілої лексики |
1 |
|
120 |
Контрольне есе «Діло майстра боїться» |
1 |
|
121 |
Стилістичне забарвлення фразеологізмів. Виражальні можливості фразеологізмів |
1 |
|
122 |
Стилістичні особливості засобів словотвору |
1 |
|
123 |
Стилістичні особливості частин мови |
1 |
|
124 |
Стилістичні особливості частин мови |
1 |
|
125 |
Вимоги до вживання синтаксичних одиниць у різних стилях |
1 |
|
126 |
Вимоги до вживання синтаксичних одиниць у різних стилях |
1 |
|
127 |
Контрольна робота №4. Стилістична норма |
1 |
|
|
Практична риторика |
11 |
|
128 |
Інформаційні жанри (представлення, пояснення) |
1 |
|
129
|
Інформаційні жанри (інструкція, повідомлення) |
1 |
|
130 |
Діалогічні жанри (бесіда, телефонна розмова). |
1 |
|
131 |
Діалогічні жанри (листування). |
1 |
|
132 |
Оцінювальні жанри (похвала, осуд, рецензія). |
1 |
|
133 |
Оцінювальні жанри (рецензія, характеристика). |
1 |
|
134 |
Етикетні жанри (привітання, вибачення). |
1 |
|
135 |
Контрольний диктант |
1 |
|
136 |
Урок практичної риторики. Написання текстів різних жанрів. |
1 |
|
137 |
Урок практичної риторики. Удосконалення підготовлених текстів. |
1 |
|
138 |
Виголошування підготовлених текстів. |
1 |
|
139 |
Узагальнення та систематизація вивченого. |
1 |
|
140 |
Підсумковий урок. |
1 |
|