Відповідно до листа
Міністерства освіти і науки України
від 03.07.2018 № 1/9-415
“Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти
навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році”
ДЛЯ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
(які до 5 класу не вивчали інформатики)
ЗАТВЕРДЖЕНО МОН УКРАЇНИ
від 29. 05. 2015р. № 585
Міністерства освіти і науки України
від 03.07.2018 № 1/9-415
“Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти
навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році”
ДЛЯ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
(які до 5 класу не вивчали інформатики)
ЗАТВЕРДЖЕНО МОН УКРАЇНИ
від 29. 05. 2015р. № 585
МЕТА І ЗАВДАННЯ НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ
Метою навчання курсу «Інформатика» є формування і розвиток предметної ІКТ-компетентності та ключових компетентностей для реалізації творчого потенціалу учнів і їх соціалізації у суспільстві, що забезпечить готовність учнів до активної життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства та їх спроможність стати не лише повноцінними його членами, а й творцями сучасного суспільства.
Завданнями навчання інформатики в основній школі є:
Цей курс розглядається як необхідний інструмент, який в сучасному інформаційному суспільстві сприятиме більш успішному навчанню учнів, формуванню предметної і ключових компетентностей, всебічному розвитку дитини шкільного віку. ІКТ розглядаються в курсі як об’єкт, і як засоби навчання.
8 – клас
67 годин + 3 год. резерву (2 год. на тиждень)
семестр |
заг. к-сть год. |
к-сть год./тижд. |
к-сть тематич. |
к-сть ПР |
к-сть КЗ |
захист проекту |
|||||
І |
32 |
2 |
4 |
10 |
0 |
0 |
|||||
ІІ |
38 |
2 |
4 |
6 |
4 |
1 |
|||||
усього |
70 |
2 |
8 |
16 |
4 |
1 |
|||||
КТП уроків до підручника «Інформатика 8 клас» Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В. |
|||||||||||
Затверджено: Директор: ________________ __________________________ «_____»______________2018р. І семестр |
|||||||||||
№ з/п |
Дата уроку |
Примітка |
Тема уроку |
Робота з підручником |
|||||||
Розділ 1. Кодування даних (3 години) |
|||||||||||
1 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень |
п. 1. 1 (с. 6-10) |
||||||
2 |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. |
п. 1. 2 -1.3 (с. 10- 20) |
||||||
3 |
3 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1. «Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних» |
Повторити: п. 1. 1 -1.3 (с. 6-23) |
||||||
Розділ 2. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера (5 годин) |
|||||||||||
4 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Архітектура комп’ютера. Технічні характеристики складових комп’ютера |
п. 2. 1- 2.2 (с. 24-38) |
||||||
5 |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Історія опрацювання інформаційних об’єктів. |
п. 2. 3 (с. 38-49) |
||||||
6 |
3 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. «Конфігурація комп’ютера під потребу.» |
п. 2. 3 (с. 50) |
||||||
7 |
4 |
|
|
Програмне забезпечення комп’ютера |
п. 2. 4 (с. 51-68) |
||||||
8 Тем. |
5 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. «Архівування та розархівування даних.» |
п. 2. 4 (с. 69) |
||||||
Розділ 3. Опрацювання текстових даних (6 годин) |
|||||||||||
9 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Формати файлів текстових документів. Списки в текстовому документі. |
п. 3. 1 (с. 71-80) |
||||||
10 |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Таблиці в текстовому документі. |
п. 3. 2 (с. 81- 89) |
||||||
11 |
3 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Опрацювання текстового документа, що містить різні об’єкти. |
п. 3. 3 - 3. 4 (с. 90 - 106) |
||||||
12 |
4 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. «Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів.» |
п. 3. 4 (с. 107) |
||||||
13 |
5 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Оформлення документів. Структура складного текстового документа. |
п. 3. 5-3.6 (с. 108 - 128) |
||||||
14 |
6 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №5. «Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків.» |
п.3.6 (с. 129) |
||||||
Розділ 4. Опрацювання об’єктів мультимедіа (6 годин) |
|||||||||||
15 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Знайомство з форматами відео- та аудіо файлів. |
п. 4. 1 (с. 131 - 134) |
||||||
16 Тем. |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа |
п. 4. 1 (с. 134 - 138) |
||||||
17 |
3 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення аудіо- та відео фрагментів. |
п. 4. 2 (с. 138 - 144) |
||||||
18 |
4 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №6. «Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду». |
п. 4. 2 (с. 145) |
||||||
19 |
5 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Опрацювання, збереження та публікація відеокліпу |
п. 4. 3 (с. 146 - 150) |
||||||
20 |
6 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №7. «Створення подкастів. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті » |
п. 4. 3 (с. 151) |
||||||
Розділ 5. Основи подійно- та об’єктно-орієнтованого програмування (8 годин) |
|||||||||||
21 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття мови програмування. Знайомство із середовищем програмування |
п. 5. 1 (с. 154 - 150) |
||||||
22 |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Події. Обробники подій. Програмний проект і файли, що входять до його складу. |
п. 5. 2 (с. 163 – 165) |
||||||
23 |
3 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Запис програми. Основні компоненти програми |
п. 5. 2 (с. 165 – 168) |
||||||
24 Тем. |
4 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №8. « Створення об’єктно- орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення» |
п. 5. 2 (с. 169) |
||||||
25 |
5 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Властивості і методи елементів керування |
п. 5. 3 (с. 170 – 173) |
||||||
26 |
6 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Кнопка |
п. 5. 3 (с. 170 – 173) |
||||||
27 |
7 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Напис |
п. 5. 4 (с. 174 – 177) |
||||||
28 |
8 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №9. « Створення програми з кнопками і написами» |
п. 5. 4 (с. 178) |
||||||
Розділ 6. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами (20 годин) |
|||||||||||
Алгоритми роботи з об’єктами та величинами (7 год.) |
|||||||||||
29 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини (змінні і константи) та їхні властивості. |
п. 6. 1 (с. 181-183) |
||||||
30 |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Елементи для введення даних. |
п. 6. 1 (с. 183-185) |
||||||
31 |
3 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування. |
п. 6. 1 (с. 186-187) |
||||||
32 Тем. |
4 |
Зимові канікули |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №10. «Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання веаичин в навчальному середовищі програмування» |
п. 6. 1 (с. 187) |
||||||
Затверджено: Директор: ________________ __________________________ «_____»______________2019р. ІІ семестр |
|||||||
33 |
5 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини числового, текстового та логічного типу, операції над ними |
п. 6. 2 (с. 188-191) |
||
34 |
6 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Перетворення величин одного типу на інший |
п. 6. 2 (с. 192-195) |
||
35 |
7 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №11. «Налагодження готової програми » |
п. 6. 2 (с. 195) |
||
Алгоритми з повтореннями та розгалуженнями (7 год.) |
|||||||
36 |
8 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженнями. Складання програм із розгалуженнями |
п. 6. 3 (с. 192-195) п. 6. 4 (с. 200-207) |
||
37 |
9 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Поліваріантне розгалуження. Компоненти вибору |
п. 6. 5 (с. 205-213) |
||
38 |
10 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повтореннями. Цикл із передумовою |
п. 6. 6 (с. 213-217) п. 6. 7 (с. 217) |
||
39 |
11 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повтореннями. Цикл із післяумовою |
|
||
40 |
12 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повтореннями. Цикл із параметром |
|
||
41 |
13 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання циклічних алгоритмів опрацювання величин |
|
||
42 |
14 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №12. « Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин» |
п. 6. 7 (с. 220) |
||
Графічне відображення даних (6 год.) |
|
23. 02. 16 |
|||||
43 |
15 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Базові графічні примітиви |
|
||
44 |
16 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Налаштування властивостей графічних примітивів |
|
||
45 |
17 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення програм із графічним відображенням даних |
|
||
46 |
18 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Виведення малюнків із зовнішніх файлів |
|
||
47 |
19 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Розробка програм з графічними компонентами |
|
||
48 |
20 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №13. «Створення програми з графічними компонентами» |
п. 6. 8 (с. 228) |
||
Розділ 7. Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора (10 годин) |
|||||||
49 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Типи посилань на комірки в Excel |
п. 7. 1 (с. 230-236) |
||
50 |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №14. «Розв’язування задач на обчислення. Обчислювальні алгоритми в середовищі табличного процесора.» |
п. 7. 1 (с. 230-236) |
||
51 |
3 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Логічні функції |
п. 7. 2 (с. 236-238) |
||
52 |
4 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Математичні та статистичні функції |
п. 7. 2 (с. 238-241) |
||
53 |
5 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Параметри сторінки. Друкування таблиці |
п. 7. 3 (с. 242-245) |
||
54 |
6 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Упорядкування даних. Умовне форматування |
п. 7. 3 (с. 245-247) |
||
55 |
7 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №15. «Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Умовне форматування.» |
п. 7. 3 (с. 247) |
||
56 |
8 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Розширені фільтри. Проміжні підсумки |
п. 7. 4 (с. 248-258) |
||
57 |
9 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Діаграми та графіки |
п. 7. 5 (с. 258-262) |
||
58 |
10 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №16. «Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри.» |
п. 7. 4 (с. 262-264) |
||
Розділ 8. Розв’язування компетентнісних задач (5 годин) |
|
|
|||||
59 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. Інформаційні системи у виробництві, зв’язку, торгівлі та побуті. |
п. 8. 1 (с. 266) |
||
60 |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. Аналіз умови та складання плану розв'язування задачі. |
п. 8. 1 (с. 266) |
||
61 |
3 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. Вибір інформаційної технології для розв'язання задачі. |
п. 8. 1 (с. 266) |
||
62 |
4 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. Робота над розв'язанням задачі |
п. 8. 1 (с. 266) |
||
63 |
5 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Презентація кінцевого продукту |
п. 8. 1 (с. 266) |
||
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» (4 год.) |
|
|
|||||
64 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Вибір теми проекту. |
п. 8. 2 (с. 273) |
||
65 |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Реалізація проекту. |
п. 8. 2 (с. 273) |
||
66 |
3 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Підготовка презентаційних матеріалів проекту. |
п. 8. 2 (с. 273) |
||
67 |
4 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Захист проектних робіт. |
Словничок (с. 279) |
||
Повторення і систематизація навчального матеріалу. Резервний час (3 години) |
|||||||
68 |
1 |
|
|
|
|
||
69 |
2 |
|
|
|
|
||
70 |
3 |
|
|
|
|
||