Календарно-тематичне планування уроків вивчення інформатики у 8 класі на 2018/2019 н.р.

Про матеріал

Відповідно до листа

Міністерства освіти і науки України

від 03.07.2018 № 1/9-415

“Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти

навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році”


НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

ДЛЯ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ

ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

(які до 5 класу не вивчали інформатики)

ЗАТВЕРДЖЕНО МОН УКРАЇНИ

від 29. 05. 2015р. № 585

Перегляд файлу

Відповідно до листа

Міністерства  освіти і науки України

від 03.07.2018 № 1/9-415

“Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти

навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році”

 

 

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

ДЛЯ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ

ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

(які до 5 класу не вивчали інформатики)

 

ЗАТВЕРДЖЕНО МОН УКРАЇНИ

від 29. 05. 2015р. № 585

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

МЕТА І ЗАВДАННЯ  НАВЧАННЯ  ІНФОРМАТИКИ

 

Метою навчання курсу «Інформатика» є формування і розвиток  предметної ІКТ-компетентності та ключових компетентностей для реалізації творчого потенціалу учнів і їх соціалізації у суспільстві, що забезпечить готовність учнів до активної життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства та їх спроможність стати не лише повноцінними його членами, а й творцями сучасного суспільства.

Завданнями навчання інформатики в основній школі є:

  •    формування в учнів здатностей, знань, умінь, навичок і способів діяльності:
  •    створювати і опрацьовувати інформаційні моделі об’єктів в різних програмних середовищах;
  •    здійснювати пошук необхідних інформаційних матеріалів (відомостей) з використанням пошукових систем, зокрема в Інтернеті; 
  •    алгоритмічно, логічно та критично мислити;
  •    висувати нескладні гіпотези навчально-пізнавального характеру і перевіряти  їх при розв’язуванні практичних задач з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ);
  •    використовувати засоби ІКТ для обміну повідомленнями та організації співпраці при розв’язуванні навчальних, в тому числі які виникають при навчанні інших предметів, дослідницьких і практичних життєвих завдань;
  •    планувати, організовувати та здійснювати індивідуальну і колективну діяльність в інформаційному середовищі;
  •    безпечно працювати з інформаційними системами.

 

Цей курс розглядається як необхідний інструмент, який в сучасному інформаційному суспільстві сприятиме більш успішному навчанню учнів, формуванню предметної і ключових компетентностей, всебічному розвитку дитини шкільного віку. ІКТ розглядаються в курсі  як об’єкт, і як засоби навчання.

 

Другий рівень (8 – 9 класи) – формування предметної ІКТ-компетентності та ключових компетентностей при виконанні репродуктивних, проблемних і евристичних (частково-пошукових) завдань, зокрема індивідуальних і групових проектів, компетентнісних задач, виконання яких передбачає використання кількох різних інформаційних технологій або програмних середовищ.

 

 

Календарно-тематичне планування уроків на 2018-2019 н. р.

8 – клас

67 годин +  3 год. резерву (2 год. на тиждень)

 

семестр

заг. к-сть год.

к-сть год./тижд.

к-сть тематич.

к-сть ПР

к-сть КЗ

захист проекту

І

32

2

4

10

0

0

ІІ

38

2

4

6

4

1

усього

70

2

8

16

4

1

КТП   уроків  до  підручника «Інформатика 8 клас»

Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.

 

Затверджено:

 Директор:  ________________

__________________________

 «_____»______________2018р.

І семестр

№ з/п

Дата уроку

Примітка

Тема уроку

Робота з підручником

Розділ 1. Кодування даних (3 години)

1

1

 

 

Інструктаж з БЖД. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень

п. 1. 1

(с. 6-10)

2

2

 

 

Інструктаж з БЖД. Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду.

п. 1. 2 -1.3

(с. 10- 20)

3

3

 

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №1. «Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду  текстових даних»

Повторити: п. 1. 1 -1.3

(с. 6-23)

Розділ 2. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера (5 годин)

4

1

 

 

Інструктаж з БЖД. Архітектура комп’ютера. Технічні характеристики складових комп’ютера

п. 2. 1- 2.2

(с. 24-38)

5

2

 

 

Інструктаж з БЖД. Історія опрацювання інформаційних об’єктів.

п. 2. 3

(с. 38-49)

6

3

 

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №2. «Конфігурація комп’ютера  під потребу.»

п. 2. 3 (с. 50)

7

4

 

 

Програмне забезпечення комп’ютера

п. 2. 4 (с. 51-68)

8

Тем.

5

 

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №3. «Архівування та розархівування даних.»

п. 2. 4 (с. 69)

Розділ 3. Опрацювання текстових даних (6 годин)

9

1

 

 

Інструктаж з БЖД. Формати файлів текстових документів. Списки в текстовому документі.

п. 3. 1

(с. 71-80)

10

2

 

 

Інструктаж з БЖД. Таблиці в текстовому документі.

п. 3. 2

(с. 81- 89)

11

3

 

 

Інструктаж з БЖД. Опрацювання текстового документа, що містить різні об’єкти.

п. 3. 3 - 3. 4

(с. 90 - 106)

12

4

 

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №4. «Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів.»

п. 3. 4 (с. 107)

13

5

 

 

Інструктаж з БЖД.  Оформлення документів. Структура складного текстового документа.

п. 3. 5-3.6

(с. 108 - 128)

14

6

 

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №5. «Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків.»

п.3.6 (с. 129)

Розділ 4. Опрацювання об’єктів мультимедіа (6 годин)

15

1

 

 

Інструктаж з БЖД. Знайомство з форматами відео- та аудіо файлів.

п. 4. 1

(с. 131 - 134)

16

Тем.

2

 

 

Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа

п. 4. 1

(с. 134 - 138)

17

3

 

 

Інструктаж з БЖД. Створення аудіо- та відео фрагментів.

п. 4. 2

(с. 138 - 144)

18

4

 

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №6. «Створення відеокліпу.  Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду».

п. 4. 2 (с. 145)

19

5

 

 

Інструктаж з БЖД.  Опрацювання, збереження та публікація  відеокліпу 

п. 4. 3

(с. 146 - 150)

20

6

 

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №7. «Створення подкастів. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті  »

п. 4. 3 (с. 151)

Розділ 5.  Основи подійно- та об’єктно-орієнтованого програмування (8 годин)

21

1

 

 

Інструктаж з БЖД. Поняття мови програмування. Знайомство із середовищем програмування

п. 5. 1

(с. 154 - 150)

22

2

 

 

Інструктаж з БЖД. Події. Обробники подій. Програмний проект і файли, що входять до його складу.

п. 5. 2

(с. 163 – 165)

23

3

 

 

Інструктаж з БЖД. Запис програми.  Основні компоненти програми

п. 5. 2

(с. 165 – 168)

24

Тем.

4

 

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №8. « Створення об’єктно- орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення»

п. 5. 2 (с. 169)

25

5

 

 

Інструктаж з БЖД. Властивості і методи елементів керування 

п. 5. 3

(с. 170 – 173)

26

6

 

 

Інструктаж з БЖД. Кнопка

п. 5. 3

(с. 170 – 173)

27

7

 

 

Інструктаж з БЖД. Напис

п. 5. 4

(с. 174 – 177)

28

8

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №9. « Створення програми з кнопками і написами»

п. 5. 4 (с. 178)

Розділ 6. Алгоритми роботи  з об’єктами та величинами (20 годин)

Алгоритми роботи з  об’єктами та величинами (7 год.)

29

1

 

 

Інструктаж з БЖД. Величини (змінні і константи) та їхні властивості.

п. 6. 1

(с. 181-183)

30

2

 

 

Інструктаж з БЖД.  Елементи для введення даних.  

п. 6. 1

(с. 183-185)

31

3

 

 

Інструктаж з БЖД. Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування.

п. 6. 1

(с. 186-187)

32

Тем.

4

 

Зимові канікули

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №10. «Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання веаичин в навчальному середовищі програмування»

п. 6. 1 (с. 187)


 

 

Затверджено:

 Директор:  ________________

__________________________

 «_____»______________2019р.

ІІ семестр

33

5

 

 

Інструктаж з БЖД. Величини числового, текстового та логічного типу, операції над ними

п. 6. 2

(с. 188-191)

34

6

 

 

Інструктаж з БЖД. Перетворення величин одного типу на інший

п. 6. 2

(с. 192-195)

35

7

 

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №11. «Налагодження готової програми »

п. 6. 2 (с. 195)

Алгоритми з повтореннями та розгалуженнями (7 год.)

36

8

 

 

Інструктаж з БЖД.  Алгоритми з розгалуженнями.  Складання програм із розгалуженнями

п. 6. 3

(с. 192-195)

п. 6. 4

 (с. 200-207)

37

9

 

 

Інструктаж з БЖД. Поліваріантне розгалуження.  Компоненти вибору

п. 6. 5

(с. 205-213)

38

10

 

 

Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повтореннями.

Цикл із передумовою

п. 6. 6

(с. 213-217)

п. 6. 7 (с. 217)

39

11

 

 

Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повтореннями.

Цикл із післяумовою

 

40

12

 

 

Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повтореннями.

Цикл із параметром

 

41

13

 

 

Інструктаж з БЖД. Складання циклічних алгоритмів опрацювання величин

 

42

14

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №12. « Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин»

п. 6. 7 (с. 220)

Графічне відображення даних (6 год.)

 

23. 02. 16

43

15

 

 

Інструктаж з БЖД.  Базові графічні примітиви

 

44

16

 

 

Інструктаж з БЖД.   Налаштування властивостей графічних примітивів

 

45

17

 

 

Інструктаж з БЖД.   Створення програм із графічним відображенням даних

 

46

18

 

 

Інструктаж з БЖД.   Виведення малюнків із зовнішніх файлів

 

47

19

 

 

Інструктаж з БЖД.   Розробка програм з графічними компонентами

 

48

20

 

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №13. «Створення програми з графічними компонентами»

п. 6. 8 (с. 228)

Розділ 7. Технології опрацювання числових даних у  середовищі  табличного процесора (10 годин)

49

1

 

 

Інструктаж з БЖД. Типи посилань на комірки в Excel  

п. 7. 1

(с. 230-236)

50

2

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №14. «Розв’язування задач на обчислення. Обчислювальні алгоритми в середовищі табличного процесора.»

п. 7. 1

(с. 230-236)

51

3

 

 

Інструктаж з БЖД. Логічні функції 

п. 7. 2

(с. 236-238)

52

4

 

 

Інструктаж з БЖД. Математичні та статистичні функції

п. 7. 2

(с. 238-241)

53

5

 

 

Інструктаж з БЖД.  Параметри сторінки. Друкування таблиці 

п. 7. 3

(с. 242-245)

54

6

 

 

Інструктаж з БЖД. Упорядкування даних. Умовне форматування    

п. 7. 3

(с. 245-247)

55

7

 

 

Інструктаж з БЖД.  Практична робота №15. «Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Умовне форматування.»

п. 7. 3 (с. 247)

56

8

 

 

Інструктаж з БЖД. Розширені фільтри. Проміжні підсумки

п. 7. 4

(с. 248-258)

57

9

 

 

Інструктаж з БЖД. Діаграми та графіки 

п. 7. 5

(с. 258-262)

58

10

 

 

Інструктаж з БЖД.   Практична робота №16. «Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри.»

п. 7. 4

(с. 262-264)

Розділ 8. Розв’язування компетентнісних задач (5 годин)

 

 

59

1

 

 

Інструктаж з БЖД.  Розв’язування компетентнісних задач. Інформаційні системи у виробництві, зв’язку, торгівлі та побуті.

п. 8. 1 (с. 266)

60

2

 

 

Інструктаж з БЖД.  Розв’язування компетентнісних задач. Аналіз умови та складання плану розв'язування задачі.

п. 8. 1 (с. 266)

61

3

 

 

Інструктаж з БЖД.  Розв’язування компетентнісних задач. Вибір інформаційної технології для розв'язання задачі.

п. 8. 1 (с. 266)

62

4

 

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. Робота над розв'язанням задачі

п. 8. 1 (с. 266)

63

5

 

 

Інструктаж з БЖД. Презентація кінцевого продукту

п. 8. 1 (с. 266)

Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» (4 год.)

 

 

64

1

 

 

Інструктаж з БЖД. Вибір теми проекту.

п. 8. 2 (с. 273)

65

2

 

 

Інструктаж з БЖД. Реалізація проекту.

п. 8. 2 (с. 273)

66

3

 

 

Інструктаж з БЖД. Підготовка презентаційних матеріалів проекту.

п. 8. 2 (с. 273)

67

4

 

 

Інструктаж з БЖД. Захист проектних робіт.

Словничок

(с. 279)

Повторення і систематизація навчального матеріалу.

Резервний час (3 години)

68

1

 

 

 

 

69

2

 

 

 

 

70

3

 

 

 

 

 

Вчитель інформатики _______________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Жабровець Олег Валентинович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Маліманчук Галина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Македонська Анжела
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ткачук Андрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Ткачук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Лазурко Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Козачук Ігор
    Структурованість - Чудово Оригінальність викладу - Дуже добре Формат подачі матеріалу, підбір завдань, оформлення, візуалізація тощо Відповідність темі - Дуже добре
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Білокур Катерина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Тарановська Таїсія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
6025
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку