КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків з інтегрованого курсу «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» 1 клас
для закладів загальної середньої освіти
на 2023-2024 н .р.
Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом Савченко О. Я.
(наказ МОН України від 12.08.2022 № 743-22).
Підручник:
Грущинська І.В. Я досліджую світ : підручник інтегрованого курсу для 1 класу закладів загальної середньої освіти : у 2 ч. / І. В. Грущинська, З. М. Хитра, В. В. Молочко, І. І. Дробязко. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2023. — Ч. 1. — 112 с. : іл.
Грущинська І.В. Я досліджую світ : підручник інтегрованого курсу для 1 класу закладів загальної середньої освіти : у 2 ч. / І. В. Грущинська, З. М. Хитра, В. В. Молочко, І. І. Дробязко. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2023. — Ч. 2. — 112 с. : іл.
І семестр 16 тижнів (64 години)
№ Загальна нумерація уроків
|
№ Нумерація уроків ЯДС (без технологій) |
Тема та номер тижня |
Тема уроку (Проблемні або дослідницькі запитання) |
Дата проведення |
Робота з підручником (Ч.1) |
Перший розділ «ЛЮДИНА»
|
|||||
1 |
1 |
Тиждень 1 Вступ. Чому цікаво досліджувати світ? |
Що таке світ? |
|
С.4 |
2 |
2 |
Який мій навколишній світ? |
|
С.5 |
|
3 |
3 |
Чи цікаво бути дослідниками? |
|
С.6 |
|
4 |
|
Яким я уявляю навколишній світ? |
|
С.8 |
|
5 |
4 |
Тиждень 2 Усі люди - різні |
Чим я відрізняюся від інших? |
|
С.10 |
6 |
5 |
Що я вже вмію робити? |
|
С.11 |
|
7 |
6 |
Де я живу? |
|
С.12 |
|
8 |
|
Як відчути, що таке дружба? |
|
С.13 |
|
9 |
7 |
Тиждень 3 Життя в довкіллі |
Чи може людина жити без інших людей? |
|
С.14 |
10 |
8 |
Чи можна жити без природи? |
|
С.15 |
|
11 |
9 |
Урок-екскурсія. Як спостерігати за змінами в довкіллі? |
|
С.17 |
|
12 |
|
Який вигляд має яблунька в різні пори року? |
|
С.19 |
|
13 |
10 |
Тиждень 4 Ознаки живої природи |
Чим схожі між собою рослини, тварини і люди? |
|
С.20 |
14 |
11 |
Які умови необхідні організмам для життя? |
|
С.22 |
|
15 |
12 |
Чим люди відрізняються від інших живих істот? |
|
С.24 |
|
16 |
|
Як виліпити пташечку? |
|
С.25 |
|
17 |
13 |
Тиждень 5 Я відповідаю за своє здоров’я |
Яку будову має моє тіло? |
|
С.26 |
18 |
14 |
Чому люди одне одному бажають здоров’я? |
|
С.28 |
|
19 |
15 |
Чи можна навчитися бути здоровими? |
|
С.29 |
|
20 |
|
Як представити себе? |
|
С.31 |
|
21 |
16 |
Тиждень 6 Дбаю про своє здоров’я |
Які звички потрібні для здоров’я? |
|
С.32 |
22 |
17 |
Чому рух приносить користь? |
|
С.34 |
|
23 |
18 |
Як розпорядок дня впливає на здоров’я? |
|
С.35 |
|
24 |
|
З яких справ складається мій день? |
|
С.37 |
|
25 |
19 |
Тиждень 7 Складники безпечної поведінки |
Яка їжа корисна, а яка — шкідлива? |
|
С.38 |
26 |
20 |
Яка поведінка вдома є безпечною? |
|
С.40 |
|
27 |
21 |
Яка поведінка на вулиці тобі не зашкодить? |
|
С.42 |
|
28 |
|
Яка їжа корисна? |
|
С.44 |
|
29 |
22 |
Тиждень 8 Важливість органів чуття |
Які я маю органи чуття? |
|
С.45 |
30 |
23 |
Як зір і слух відкривають мені світ? |
|
С.47 |
|
31 |
24 |
Що я можу розрізнити на смак, запах і дотик? |
|
С.50 |
|
32 |
|
Що я відчуваю на дотик? |
|
С.53 |
|
33 |
25 |
Тиждень 9 Органи чуття потрібно берегти |
Як доглядати за органами зору і слуху? |
|
С.54 |
34 |
26 |
Які правила допомагають берегти органи нюху, смаку й дотику? |
|
С.57 |
|
35 |
27 |
Підсумки. Застосовуємо знання щодня. |
|
С.60 |
|
36 |
|
Які відчуття мені подарувала осінь? |
|
С.59 |
|
Другий розділ «ЛЮДИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ»
|
|||||
37 |
28 |
Тиждень 10 Правила співжиття |
Як я досліджую історію своєї сім’ї? |
|
С.62 |
38 |
29 |
Які звертання побутують у твоїй родині? |
|
С.64 |
|
39 |
30 |
Чому потрібно шанувати рідних? |
|
С.65 |
|
40 |
|
На яку рослину схожа моя родина? |
|
С.66 |
|
41 |
31 |
Тиждень 11 Культура поведінки |
Чому ввічливі слова називають чарівними? |
|
С.67 |
42 |
32 |
У чому полягають секрети вихованості? |
|
С.69 |
|
43 |
33 |
Чому ввічливість завжди доречна? |
|
С.71 |
|
44 |
|
Які бувають емоції і почуття? |
|
С.72 |
|
45 |
34 |
Тиждень 12 Чесноти людини |
Що таке доброзичливість? |
|
С.73 |
46 |
35 |
Що таке правдивість і щирість? |
|
С.76 |
|
47 |
36 |
Коли я вчиняю правильно? |
|
С.77 |
|
48 |
|
Які чесноти для мене найцінніші? |
|
С.78 |
|
49 |
37 |
Тиждень 13 Усі професії потрібні |
Урок-екскурсія. Хто працює в школі? |
|
С.79 |
50 |
38 |
Ким працюють наші рідні? |
|
С.81 |
|
51 |
39 |
Ким працюватимуть люди в майбутньому? |
|
С.83 |
|
52 |
|
Які професії найкращі? |
|
С.85 |
|
53 |
40 |
Тиждень 14 Громадські місця |
Чому й де збираються люди? |
|
С.86 |
54 |
41 |
Які бувають заклади культури? |
|
С.89 |
|
55 |
42 |
Урок-екскурсія. Чому я люблю відвідувати бібліотеку? |
|
С.90 |
|
56 |
|
Як створити театральні маски? |
|
С.93 |
|
57 |
43 |
Тиждень 15 Поведінка в громадських місцях |
Як поводитися в транспорті? |
|
С.94 |
58 |
44 |
Чи існують правила поведінки в закладах культури? |
|
С.96 |
|
59 |
45 |
Що робити, якщо ви загубилися в громадському місці? |
|
С.99 |
|
60 |
|
Як розрізняти автобус, трамвай і тролейбус? |
|
С.101 |
|
61 |
46 |
Тиждень 16 Поведінка, співпраця і співжиття людей |
Як я допомагаю старшим? |
|
С.102 |
62 |
47 |
Як я дбаю про чистоту в громадських місцях? |
|
С.104 |
|
63 |
48 |
Підсумки. Застосовуємо знання щодня. |
|
С.107 |
|
64 |
|
Хто нас оберігає? |
|
С.106 |
ІІ семестр 19 тижнів (76 годин)
№ Загальна нумерація уроків
|
№ Нумерація уроків ЯДС (без технологій) |
Тема та номер тижня |
Тема уроку (Проблемні або дослідницькі запитання) |
Дата проведення |
Робота з підручником (Ч.2) |
Третій розділ «ЛЮДИНА І СВІТ»
|
|||||
65 |
49 |
Тиждень 17 Наша Батьківщина — Україна |
Як називається наша Батьківщина? |
|
С.5 |
66 |
50 |
Які державні символи України? |
|
С.7 |
|
67 |
51 |
Чим славиться столиця України? |
|
С.9 |
|
68 |
|
Про що розповідає прапор і герб моєї країни? |
|
С.11 |
|
69 |
52 |
Тиждень 18 Славне минуле нашої країни |
Коли виникла наша держава? |
|
С.12 |
70 |
53 |
Які пам’ятки культури прикрашають Україну? |
|
С.13 |
|
71 |
54 |
Ким славетна Україна? |
|
С.15 |
|
72 |
|
Що таке «Мрія» для справжніх українців і українок? |
|
С.17 |
|
73 |
55 |
Тиждень 19 У кожного свій найкращий рідний край |
Де мій рідний край? Звідки я родом? |
|
С.18 |
74 |
56 |
Яким був наш край у минулому? |
|
С.20 |
|
75 |
57 |
Чим відомий мій рідний край? |
|
С.22 |
|
76 |
|
Які рушники вишивають у моєму рідному краї? |
|
С.23 |
|
77 |
58 |
Тиждень 20 Природа мого рідного краю |
Які пам’ятки природи є в моєму рідному краї? |
|
С.24 |
78 |
59 |
Урок-екскурсія. Подорож у природу взимку. |
|
С.26 |
|
79 |
60 |
Урок-екскурсія. Праця людей узимку. |
|
С.27 |
|
80 |
|
Як упізнати карту України? |
|
С.28 |
|
81 |
61 |
Тиждень 21 Сучасний день нашої країни |
Хто вдома «помічник»? |
|
С.29 |
82 |
62 |
Із чого складається добробут нашої країни? |
|
С.30 |
|
83 |
63 |
Як підтримати захисників і захисниць нашої держави? |
|
С.31 |
|
84 |
|
Якого кольору серця сміливих і відважних? |
|
С.32 |
|
85 |
64 |
Тиждень 22
Народи світу |
Які народи живуть в Україні? |
|
С.33 |
86 |
65 |
З якими країнами межує Україна? |
|
С.35 |
|
87 |
66 |
Які країни є на Землі? |
|
С.36 |
|
88 |
|
Про що розповідають кольори прапорів країн світу? |
|
С.37 |
|
89 |
67 |
Тиждень 23 Світ у минулому та майбутньому |
Як визначні винаходи удосконалюють наш світ? |
|
С.38 |
90 |
68 |
Яким ми хочемо бачити світ у майбутньому? |
|
С.40 |
|
91 |
69 |
Підсумки. Застосовуємо знання щодня |
|
С.42 |
|
92 |
|
Який вигляд мав перший у світі гелікоптер? |
|
С.41 |
|
Четвертий розділ «ЛЮДИНА І ПРИРОДА»
|
|||||
93 |
70 |
Тиждень 24 Цінність природи для життя |
Як моє життя пов’язане з природою? |
|
С.44 |
94 |
71 |
Як я буду досліджувати природу? |
|
С.45 |
|
95 |
72 |
Які об’єкти природні, а що створили люди? |
|
С.46 |
|
96 |
|
Як виникає веселка? |
|
С.47 |
|
97 |
73 |
Тиждень 25 Значення Сонця і повітря для життя |
Чому Сонце на Землі — найголовніше? |
|
С.48 |
98 |
74 |
Чому без повітря немає життя? |
|
С.49 |
|
99 |
75 |
Мої досліди. Як виявити невидимку-повітря? |
|
С.50 |
|
100 |
|
Що зігріває своїм теплом усе живе на Землі? |
|
С.52 |
|
101 |
76 |
Тиждень 26 Вода — запорука життя |
Де міститься вода? |
|
С.53 |
102 |
77 |
Мої досліди. Які властивості має вода? |
|
С.55 |
|
103 |
78 |
Чому нам потрібна вода? |
|
С.56 |
|
104 |
|
Про що розповість краплинка? |
|
С.57 |
|
105 |
79 |
Тиждень 27 Земля — годувальниця |
Що означають слова «земля» і «ґрунт»? |
|
С.58 |
106 |
80 |
Який склад має ґрунт? |
|
С.59 |
|
107 |
81 |
Чому кажуть, що родючий ґрунт — «батько» врожаю? |
|
С.61 |
|
108 |
|
Хто живе в ґрунті? |
|
С.62 |
|
109 |
82 |
Тиждень 28 Рослини — окраса Землі |
Якими бувають рослини? |
|
С.63 |
110 |
83 |
Як вивчати будову рослин? |
|
С.65 |
|
111 |
84 |
Як розрізняти дерева, кущі й трав’янисті рослини? |
|
С.66 |
|
112 |
|
Які перші весняні квіти? |
|
С.67 |
|
113 |
85 |
Тиждень 29 Світ рослин |
Мої спостереження. Якими бувають культурні рослини? |
|
С.68 |
114 |
86 |
Яку користь культурні рослини приносять людям? |
|
С.69 |
|
115 |
87 |
Мої досліди. Як вирощувати кімнатні рослини? |
|
С.70 |
|
116 |
|
Яка рослина схожа на сонце? |
|
С.72 |
|
117 |
88 |
Тиждень 30 Тварини — багатство нашої планети |
Якими бувають тварини? |
|
С.73 |
118 |
89 |
Хто такі комахи? |
|
С.75 |
|
119 |
90 |
Хто такі риби? |
|
С.76 |
|
120 |
|
Які риби водяться в моєму краї? |
|
С.77 |
|
121 |
91 |
Тиждень 31 Світ тварин |
Хто такі птахи? |
|
С.78 |
122 |
92 |
Хто такі звірі? |
|
С.80 |
|
123 |
93 |
Як живеться моїм домашнім улюбленцям? |
|
С.81 |
|
124 |
|
Які мої домашні улюбленці? |
|
С.83 |
|
125 |
94 |
Тиждень 32 Взаємозв’язки в природі |
Чому свійські тварини і люди — нерозлучні супутники? |
|
С.84 |
126 |
95 |
Як залежить діяльність людей від природних умов? |
|
С.85 |
|
127 |
96 |
Які взаємозв’язки існують у природі? |
|
С.87 |
|
128 |
|
Чому курчата веселі? |
|
С.89 |
|
129 |
97 |
Тиждень 33 Природа в небезпеці |
Урок-екскурсія. Як спостерігати за природою навесні? |
|
С.90 |
130 |
98 |
Чому якість мого життя залежить від стану природи? |
|
С.92 |
|
131 |
99 |
Що шкодить природі? |
|
С.93 |
|
132 |
|
Як перетворити використані речі в корисні? |
|
С.95 |
|
133 |
100 |
Тиждень 34 Природа потребує охорони |
Як потрібно поводитися серед природи? |
|
С.96 |
134 |
101 |
Як оберігати рослини? |
|
С.98 |
|
135 |
102 |
Як не нашкодити тваринам? |
|
С.99 |
|
136 |
|
Коли наша земля радіє, а коли сумує? |
|
С.101 |
|
137 |
103 |
Тиждень 35 Вітаємо тебе, Літо! |
Як я можу допомагати природі? |
|
С.102 |
138 |
104 |
Урок-екскурсія. Які ознаки літа вже помітні в природі? |
|
С.104 |
|
139 |
105 |
Підсумки. Застосовуємо знання щодня |
|
С.107 |
|
140 |
|
Що корисно пити, коли жарко? |
|
С.106 |
На сайті УОВЦ «Оріон» (www.orioncentr.com.ua) у розділі «Методична підтримка» вміщено орієнтовне календарно-тематичне планування до НМК «Я досліджую світ» 1 клас (І. В. Грущинська, З. М. Хитра, В.В. Молочко, І. І. Дробязко).
Авторським колективом розроблено тижневі презентації, які можна використати під час змішаного і дистанційного навчання. З презентаціями ви можете ознайомитися, перейшовши за QR-кодом у підручнику https://cutt.ly/hN7D1UF
Навчально-методичне забезпечення інтегрованого курсу «Я досліджую світ» 1 клас
(авторки І. В. Грущинська, З. М. Хитра, В. В. Молочко)