Календарно-тематичне планування уроків ЯДС за підручником Грущинської І., Хитрої З.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування розроблено згідно Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О.Я. 3 - 4 клас, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року №743 та Типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами (Наказ МОН №814 від 26.07.2018 року)
Перегляд файлу

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

за підручником Грущинської І., Хитрої З. «Я досліджую світ. 3 клас»

(105 годин, 3 год/тиждень)

Тема уроку

Стор.

Дата

Людина

1

У чому неповторність людини?

3-6

 

2

Що об’єднує людей зі світом живої природи?

7-8

 

3

У чому полягають відмінності між людиною і тваринами?

9-10

 

4

Від чого залежить твоє здоров’я?

11-12

 

5

Що тобі необхідно для життя? Практична робота 1. Моделювання поведінки під час виявлення вибухонебезпечних предметів; оголошення повітряної тривоги.

12-14

 

6

Чому людина має працювати?

14-15

 

7

Для чого потрібне вміння вчитися? Практична робота 2. Вправи та завдання для тренування уваги, пам’яті.

16-17

 

8

Які риси характеру допомагають досягати успіху?

17-19

 

9

Як розвивати свої творчі здібності?

19-20

 

10

Навіщо потрібно вміти спілкуватися?

21-22

 

11

Як можна вирішувати конфлікти? Практична робота 3. Моделювання способів вирішення конфліктних ситуацій (за творами В.О.Сухомлинського).

22-24

 

12

Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота №1. «Людина».

24

 

Людина й нежива природа

13

Аналіз діагностувальної роботи. Чому природа – це невіддільна частина навколишнього світу?

25-27

 

14

Що називають тілами (об’єктами), а що – явищами природи?

28-29

 

15

Яке обладнання допомагає досліджувати природу?

29-31

 

16

Як Сонце здійснює вплив на Землю?

32

 

17

Які явища в неживій природі залежать від Сонця?

33

 

18

Як Сонце впливає на живу природу?

33-34

 

Водна оболонка Землі

19

Чому вода – найзагадковіша речовина на Землі? Практична робота 4. Дослідження властивостей води.

35-37

 

20

Де на Землі міститься солона і прісна вода? Ознайомлення з географічною картою.

37-38

 

21

Чому відбувається коло обіг води в природі?

38-39

 

22

Яке значення має вода для природи й людини?

40

 

23

Яке значення має вода для природи й людини?

41

 

24

Як люди використовують енергію води на суходолі та в морі?

41-42

 

25

Як відбувається забруднення води?

43-44

 

26

Як потрібно охороняти воду від забруднення? Складання пам’ятки ощадливого використання води та електроенергії.

44-45

 

27

Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота №2. «Людина й нежива природа. Водна оболонка Землі».

45

 

«Одяг» Землі - повітря

28

Які властивості має повітря? Практична робота 5. Дослідження властивостей повітря.

46-47

 

29

Як властивості та склад повітря впливають на природу Землі?

47-49

 

30

Як вітер впливає на природу Землі?

49-50

 

31

Які зміни приносить вітер у довкілля?

51

 

32

Як люди «товаришують» із вітром?

52-53

 

33

Які прилади допомагають досліджувати погоду? Ведення «Щоденника спостережень».

53-54

 

34

Як забруднення повітря впливає на здоров’я?

55-56

 

35

Як охороняти повітря від забруднення? Правила безпечної поведінки у природному середовищі (моделювання та аналіз ситуацій перебування у природі).

56-57

 

36

Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота №3. «Людина й нежива природа. Повітря».

58

 

Тверда оболонка Землі

37

Із чого складається тверда оболонка Землі?

59-60

 

38

Що таке корисні копалини і як ти їх можеш досліджувати?

60-61

 

39

Що таке корисні копалини і як ти їх можеш досліджувати? Практична робота 6. Дослідження розчинності у воді речовин, що використовуються у побуті (харчової солі, крохмалю, питної соди).

62

 

40

Де в побуті застосовують корисні копалини? Ознайомлення із колекцією мінералів.

63-64

 

41

Чи можуть вичерпатися запаси корисних копалин?

64-65

 

42

Чому корисні копалини потрібно використовувати ощадливо? Ознайомлення із картою корисних копалин України.

65-66

 

43

Чим ґрунт відрізняється від гірської породи?

67-68

 

44

Як дослідити склад ґрунту й визначити умови, необхідні для рослин?

69

 

45

Дослідження складу і властивостей ґрунту.

69

 

46

Яке значення має ґрунт для природи й життя людей?

70-71

 

47

Як підтримувати й поліпшувати родючість ґрунту?

71-72

 

48

Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота №4. «Людина й нежива природа. Тверда оболонка Землі».

72

 

Людина і жива природа

Світ рослин

49

Чим особливий різноманітний світ рослин? Ознайомлення з гербарієм.

73-76

 

50

Чому квіткові – найпоширеніші рослини на Землі?

76-77

 

51

Які рослини називають хвойними?

77-78

 

52

Які рослини належать до культурних?

79-80

 

53

На які групи поділяють культурні рослини?

80-81

 

54

Як розмножуються рослини? Практична робота 7. Спостереження розвитку рослини, яку вирощено з різних частин рослини (насінини, бульби, живця, пагона).

81-82

 

55

Яке середовище існування впливає на рослин? Практична робота 8. Дослідження умов росту рослин.

83-84

 

56

Якими бувають ліси та луки?

84-85

 

57

Які рослини заселили водойми і їхні береги?

85-86

 

58

Яке значення в житті людини мають рослини?

87-88

 

59

Як підтримувати різноманітність рослин на Землі?

88-90

 

60

Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота 5. «Людина й жива природа. Рослини».

90

 

Дізнаємося більше про тварин і середовища їхнього існування

61

У чому неповторність різноманітного світу тварин? Практична робота 9. Виявлення пристосування тварин до способу життя.

91-92

 

62

Як комахи заселили нашу планету?

93-94

 

63

Як риби пристосувалися до життя у водоймах? Вивчення особливостей існування риб за допомогою акваріума.

94-95

 

64

Чому земноводні мають таку назву?

96

 

65

Чи всі плазуни плазують?

97

 

66

Як птахи опанували свій простір?

97-98

 

67

Чому влітку птахи перестають співати?

99-100

 

68

Де живуть звірі?

100-101

 

69

Як звірі піклуються про своє потомство?

101-102

 

70

Як дикі тварини стали свійськими?

103-105

 

71

Чи може людина існувати без свійських тварин?

105-106

 

72

Які тварини живуть у лісах?

107-108

 

73

Які тварини живуть на луках, у степах і водоймах?

108-109

 

74

Які тварини живуть на луках, у степах і водоймах? (2-й урок)

109

 

75

За що «відповідальні» тварини в природі? Практична робота 10. Моделювання зв’язків організмів між собою і з середовищем існування.

110-111

 

76

Застосовуємо знання щодня

111

 

77

Яке значення в житті людини мають тварини?

111-112

 

78

Які заходи охорони тварин дієві?

113

 

79

У чому загадковість світу грибів?

114-115

 

80

Хто такі мікроби й бактерії?

116

 

81

Коли гриби й бактерії приносять користь, а коли – шкодять?

116-117

 

82

Що вивчає екологія?

118-119

 

83

Які ланцюги живлення існують у лісі, на луці й у водоймі?

120-121

 

84

Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота 6. «Людина й жива природа. Тварини та середовища їх існування».

121

 

Дізнаємося більше про людину і її організм

85

Як працює наш організм?

122-124

 

86

Яку роботу здійснює нервова система?

124-125

 

87

Для чого потрібні скелет і м’язи?

125-126

 

88

Які органи допомагають людині перетравлювати їжу?

127-128

 

89

Як правильно харчуватися?

128-130

 

90

Для чого потрібне дихання ?

130-132

 

91

Навіщо людині кровообіг?

133-134

 

92

Яке значення для життя людини має кровообіг?

135-137

 

93

Застосовуємо знання щодня

137

 

Людина в суспільстві

94

У чому цінність сім’ї?

138-140

 

95

Як запобігти небезпечним маніпуляціям у побуті?

141-142

 

96

Як запобігти небезпечним маніпуляціям у побуті? (2-й урок)

142-143

 

97

Якою має бути поведінка в закладах культури? Практична робота 11. Моделювання (інсценізація) поведінки у громадських місцях (з опорою на літературні твори, ситуації реального життя).

144-145

 

98

Що таке правопорушення? Обговорення правил поведінки, прийнятих у класі, школі, місцевій громаді.

145-147

 

99

Чи можуть діти стати славетними українцями? Практична робота 12. Проект «Славетні українці».

147-148

 

100

Де можна побачити рукотворні дива світу?

149-151

 

101

Чому дізнаватися про життя різних народів – цікаво? Діагностувальна робота 7. «Людина та її організм. Людина в суспільстві».

151-153

 

102

Що в моїй оселі вироблено в інших країнах? Практична робота 13. Дослідження «Що в моєму домі вироблено в інших країнах», складання мапи маршруту цих товарів(на плакаті тощо).

153-154

 

103

Які мови найпоширеніші у світі?

155-156

 

104

Чому треба плекати державну мову? Практична робота 14. Створення альбому, портфоліо або облаштування тематичної виставки «Ми – громадяни України» (зображення символів, листівки, світлини).

157

 

105

Застосовуємо знання щодня.

158

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Планування
НУШ
Інкл
Додано
5 січня
Переглядів
256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку