Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
за підручником Грущинської І., Хитрої З. «Я досліджую світ. 3 клас»
(105 годин, 3 год/тиждень)
№ |
Тема уроку |
Стор. |
Дата |
Людина |
|||
1 |
У чому неповторність людини? |
3-6 |
|
2 |
Що об’єднує людей зі світом живої природи? |
7-8 |
|
3 |
У чому полягають відмінності між людиною і тваринами? |
9-10 |
|
4 |
Від чого залежить твоє здоров’я? |
11-12 |
|
5 |
Що тобі необхідно для життя? Практична робота 1. Моделювання поведінки під час виявлення вибухонебезпечних предметів; оголошення повітряної тривоги. |
12-14 |
|
6 |
Чому людина має працювати? |
14-15 |
|
7 |
Для чого потрібне вміння вчитися? Практична робота 2. Вправи та завдання для тренування уваги, пам’яті. |
16-17 |
|
8 |
Які риси характеру допомагають досягати успіху? |
17-19 |
|
9 |
Як розвивати свої творчі здібності? |
19-20 |
|
10 |
Навіщо потрібно вміти спілкуватися? |
21-22 |
|
11 |
Як можна вирішувати конфлікти? Практична робота 3. Моделювання способів вирішення конфліктних ситуацій (за творами В.О.Сухомлинського). |
22-24 |
|
12 |
Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота №1. «Людина». |
24 |
|
Людина й нежива природа |
|||
13 |
Аналіз діагностувальної роботи. Чому природа – це невіддільна частина навколишнього світу? |
25-27 |
|
14 |
Що називають тілами (об’єктами), а що – явищами природи? |
28-29 |
|
15 |
Яке обладнання допомагає досліджувати природу? |
29-31 |
|
16 |
Як Сонце здійснює вплив на Землю? |
32 |
|
17 |
Які явища в неживій природі залежать від Сонця? |
33 |
|
18 |
Як Сонце впливає на живу природу? |
33-34 |
|
Водна оболонка Землі |
|||
19 |
Чому вода – найзагадковіша речовина на Землі? Практична робота 4. Дослідження властивостей води. |
35-37 |
|
20 |
Де на Землі міститься солона і прісна вода? Ознайомлення з географічною картою. |
37-38 |
|
21 |
Чому відбувається коло обіг води в природі? |
38-39 |
|
22 |
Яке значення має вода для природи й людини? |
40 |
|
23 |
Яке значення має вода для природи й людини? |
41 |
|
24 |
Як люди використовують енергію води на суходолі та в морі? |
41-42 |
|
25 |
Як відбувається забруднення води? |
43-44 |
|
26 |
Як потрібно охороняти воду від забруднення? Складання пам’ятки ощадливого використання води та електроенергії. |
44-45 |
|
27 |
Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота №2. «Людина й нежива природа. Водна оболонка Землі». |
45 |
|
«Одяг» Землі - повітря |
|||
28 |
Які властивості має повітря? Практична робота 5. Дослідження властивостей повітря. |
46-47 |
|
29 |
Як властивості та склад повітря впливають на природу Землі? |
47-49 |
|
30 |
Як вітер впливає на природу Землі? |
49-50 |
|
31 |
Які зміни приносить вітер у довкілля? |
51 |
|
32 |
Як люди «товаришують» із вітром? |
52-53 |
|
33 |
Які прилади допомагають досліджувати погоду? Ведення «Щоденника спостережень». |
53-54 |
|
34 |
Як забруднення повітря впливає на здоров’я? |
55-56 |
|
35 |
Як охороняти повітря від забруднення? Правила безпечної поведінки у природному середовищі (моделювання та аналіз ситуацій перебування у природі). |
56-57 |
|
36 |
Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота №3. «Людина й нежива природа. Повітря». |
58 |
|
Тверда оболонка Землі |
|||
37 |
Із чого складається тверда оболонка Землі? |
59-60 |
|
38 |
Що таке корисні копалини і як ти їх можеш досліджувати? |
60-61 |
|
39 |
Що таке корисні копалини і як ти їх можеш досліджувати? Практична робота 6. Дослідження розчинності у воді речовин, що використовуються у побуті (харчової солі, крохмалю, питної соди). |
62 |
|
40 |
Де в побуті застосовують корисні копалини? Ознайомлення із колекцією мінералів. |
63-64 |
|
41 |
Чи можуть вичерпатися запаси корисних копалин? |
64-65 |
|
42 |
Чому корисні копалини потрібно використовувати ощадливо? Ознайомлення із картою корисних копалин України. |
65-66 |
|
43 |
Чим ґрунт відрізняється від гірської породи? |
67-68 |
|
44 |
Як дослідити склад ґрунту й визначити умови, необхідні для рослин? |
69 |
|
45 |
Дослідження складу і властивостей ґрунту. |
69 |
|
46 |
Яке значення має ґрунт для природи й життя людей? |
70-71 |
|
47 |
Як підтримувати й поліпшувати родючість ґрунту? |
71-72 |
|
48 |
Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота №4. «Людина й нежива природа. Тверда оболонка Землі». |
72 |
|
Людина і жива природа |
|||
Світ рослин |
|||
49 |
Чим особливий різноманітний світ рослин? Ознайомлення з гербарієм. |
73-76 |
|
50 |
Чому квіткові – найпоширеніші рослини на Землі? |
76-77 |
|
51 |
Які рослини називають хвойними? |
77-78 |
|
52 |
Які рослини належать до культурних? |
79-80 |
|
53 |
На які групи поділяють культурні рослини? |
80-81 |
|
54 |
Як розмножуються рослини? Практична робота 7. Спостереження розвитку рослини, яку вирощено з різних частин рослини (насінини, бульби, живця, пагона). |
81-82 |
|
55 |
Яке середовище існування впливає на рослин? Практична робота 8. Дослідження умов росту рослин. |
83-84 |
|
56 |
Якими бувають ліси та луки? |
84-85 |
|
57 |
Які рослини заселили водойми і їхні береги? |
85-86 |
|
58 |
Яке значення в житті людини мають рослини? |
87-88 |
|
59 |
Як підтримувати різноманітність рослин на Землі? |
88-90 |
|
60 |
Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота 5. «Людина й жива природа. Рослини». |
90 |
|
Дізнаємося більше про тварин і середовища їхнього існування |
|||
61 |
У чому неповторність різноманітного світу тварин? Практична робота 9. Виявлення пристосування тварин до способу життя. |
91-92 |
|
62 |
Як комахи заселили нашу планету? |
93-94 |
|
63 |
Як риби пристосувалися до життя у водоймах? Вивчення особливостей існування риб за допомогою акваріума. |
94-95 |
|
64 |
Чому земноводні мають таку назву? |
96 |
|
65 |
Чи всі плазуни плазують? |
97 |
|
66 |
Як птахи опанували свій простір? |
97-98 |
|
67 |
Чому влітку птахи перестають співати? |
99-100 |
|
68 |
Де живуть звірі? |
100-101 |
|
69 |
Як звірі піклуються про своє потомство? |
101-102 |
|
70 |
Як дикі тварини стали свійськими? |
103-105 |
|
71 |
Чи може людина існувати без свійських тварин? |
105-106 |
|
72 |
Які тварини живуть у лісах? |
107-108 |
|
73 |
Які тварини живуть на луках, у степах і водоймах? |
108-109 |
|
74 |
Які тварини живуть на луках, у степах і водоймах? (2-й урок) |
109 |
|
75 |
За що «відповідальні» тварини в природі? Практична робота 10. Моделювання зв’язків організмів між собою і з середовищем існування. |
110-111 |
|
76 |
Застосовуємо знання щодня |
111 |
|
77 |
Яке значення в житті людини мають тварини? |
111-112 |
|
78 |
Які заходи охорони тварин дієві? |
113 |
|
79 |
У чому загадковість світу грибів? |
114-115 |
|
80 |
Хто такі мікроби й бактерії? |
116 |
|
81 |
Коли гриби й бактерії приносять користь, а коли – шкодять? |
116-117 |
|
82 |
Що вивчає екологія? |
118-119 |
|
83 |
Які ланцюги живлення існують у лісі, на луці й у водоймі? |
120-121 |
|
84 |
Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота 6. «Людина й жива природа. Тварини та середовища їх існування». |
121 |
|
Дізнаємося більше про людину і її організм |
|||
85 |
Як працює наш організм? |
122-124 |
|
86 |
Яку роботу здійснює нервова система? |
124-125 |
|
87 |
Для чого потрібні скелет і м’язи? |
125-126 |
|
88 |
Які органи допомагають людині перетравлювати їжу? |
127-128 |
|
89 |
Як правильно харчуватися? |
128-130 |
|
90 |
Для чого потрібне дихання ? |
130-132 |
|
91 |
Навіщо людині кровообіг? |
133-134 |
|
92 |
Яке значення для життя людини має кровообіг? |
135-137 |
|
93 |
Застосовуємо знання щодня |
137 |
|
Людина в суспільстві |
|||
94 |
У чому цінність сім’ї? |
138-140 |
|
95 |
Як запобігти небезпечним маніпуляціям у побуті? |
141-142 |
|
96 |
Як запобігти небезпечним маніпуляціям у побуті? (2-й урок) |
142-143 |
|
97 |
Якою має бути поведінка в закладах культури? Практична робота 11. Моделювання (інсценізація) поведінки у громадських місцях (з опорою на літературні твори, ситуації реального життя). |
144-145 |
|
98 |
Що таке правопорушення? Обговорення правил поведінки, прийнятих у класі, школі, місцевій громаді. |
145-147 |
|
99 |
Чи можуть діти стати славетними українцями? Практична робота 12. Проект «Славетні українці». |
147-148 |
|
100 |
Де можна побачити рукотворні дива світу? |
149-151 |
|
101 |
Чому дізнаватися про життя різних народів – цікаво? Діагностувальна робота 7. «Людина та її організм. Людина в суспільстві». |
151-153 |
|
102 |
Що в моїй оселі вироблено в інших країнах? Практична робота 13. Дослідження «Що в моєму домі вироблено в інших країнах», складання мапи маршруту цих товарів(на плакаті тощо). |
153-154 |
|
103 |
Які мови найпоширеніші у світі? |
155-156 |
|
104 |
Чому треба плекати державну мову? Практична робота 14. Створення альбому, портфоліо або облаштування тематичної виставки «Ми – громадяни України» (зображення символів, листівки, світлини). |
157 |
|
105 |
Застосовуємо знання щодня. |
158 |
|