Календарно – тематичне планування уроків з географії
6 клас
За програмою 2015р.
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 6 – 9 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ
Укладачі: Одинченко Л.К., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологій корекційної та інклюзивної освіти «ДВНЗ» Донбаського державного педагогічного університету;
Скиба Т.Ю., викладач кафедри корекційної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка, заступник директора з навчально-виховної роботи КУ Сумської спеціальної загальноосвітньої школи Сумської міської ради, вчитель географії вищої категорії
2021/2022 н.р.
Географія. 6 клас
№ п./п. |
Дата |
Тема |
Примітки |
Дист. навч. |
1. |
|
I - семестр Вступ ( 3 г. ) Значення географічних знань для практичної діяльності людини. Предмет вивчення географії. Жива і нежива природа. Підсумки спостережень за живою і неживою природою та працею людей у різні пори року.
|
|
|
2. |
|
Своя місцевість. Узагальнення відомостей про свою місцевість і працю населення. Екскурсія з метою з’ясування запасу елементарних географічних уявлень, здобутих на уроках 1 – 5 класах.
|
|
|
3. |
|
Практичні роботи. 1. Читання й узагальнення даних календаря погоди і праці людей за минулий рік. 2. Робота з макетом шкільної ділянки. |
|
|
4. |
|
Орієнтування на місцевості ( 4 г. ) Горизонт. Лінія горизонту. Сторони горизонту. Орієнтування на місцевості за Сонцем та місцевими ознаками. Компас, його будова і правила користування.
|
|
|
5. |
|
Екскурсія з метою визначення сторін горизонту на місцевості.
|
|
|
6. |
|
Практична робота. 1. Вправи на визначення лінії горизонту та сторін горизонту за схематичними малюнками.
|
|
|
7. |
|
Практична робота. 2. Вправи на визначення сторін горизонту за компасом. |
|
|
8. |
|
План і карта ( 14 г. ) Малюнок і план предмету, їх відмінність. План і масштаб.
|
|
|
9. |
|
План класу. Позначення сторін горизонту на плані. План шкільної ділянки. Плани найближчого оточення (села, міста, кварталу.). Місце шкільної ділянки на плані свого населеного пункту.
|
|
|
10. |
|
Практична робота.
|
|
|
11. |
|
Практична робота.
|
|
|
12. |
|
Умовні знаки плану місцевості.
|
|
|
13. |
|
Практична робота. 3. Вправи на встановлення просторових співвідношень між об’єктами на території шкільного двора, макеті, плані.
|
|
|
14. |
|
План місцевості і географічна карта. Масштаб карти. Основні напрями на карті. Умовні кольори географічної карти. Умовні знаки географічної карти.
|
|
|
15. |
|
Практична робота. 4. Читання за умовними знаками плану місцевості.
|
|
|
16. |
|
Види географічних карт. Фізична та політична карта. Значення географічних карт в житті та діяльності людей.
|
|
|
17. |
|
Практична робота. 5. Вправи на визначення напрямів сторін горизонту на географічної карті.
|
|
|
18. |
|
Практична робота. 6. Вправи на визначення відстань на плані і карті за масштабом.
|
|
|
19. |
|
Практична робота.
7. Складання таблиці умовних кольорів і знаків географічної карти.
|
|
|
20. |
|
Україна на політичній карті світу. Київ – столиця України. Своя місцевість (область, місто чи селище) на карті України.
|
|
|
21. |
|
Практична робота. 8. Знаходження України на політичний карті, своєї місцевості на карті України.
|
|
|
22. |
|
Форми земної поверхні. Їх зображення на фізичній карті ( 13 г. ) Внутрішня будова Землі. Поняття про літосферу. Форми земної поверхні. |
|
|
23. |
|
Рівнини. Різниця рівнин за характером поверхні (плоскі, горбасті) та висотою (низовини, височини). Горби. Частини горба. Яри, їх утворення і боротьба з ними.
|
|
|
24. |
|
Практична робота.
|
|
|
25. |
|
Практична робота.
|
|
|
26. |
|
Гори. Частини гори: підніжжя, схили, вершина (пік). Різниця гір за висотою (низькі, середні, високі).
|
|
|
27. |
|
Практична робота.
|
|
|
28. |
|
Землетруси. Виверження вулканів. Форми земної поверхні на території свого краю та їх зображення на фізичній карті України та області.
|
|
|
29. |
|
Практична робота. 4. Складання елементарних словесних описів географічних об'єктів за малюнками, за уявленнями.
|
|
|
30. |
|
Корисні копалини, їх видобуток та використання. Найважливіші корисні копалини своєї місцевості.
|
|
|
31. |
|
Практична робота. 5. Вправи на розпізнавання форм поверхні за словесним описом.
|
|
|
|
|
II - семестр |
|
|
32. |
|
Ґрунт, його типи. Поширені ґрунти свого краю. Значення ґрунту і його охорона.
|
|
|
33. |
|
Практична робота 6. Складання таблиці умовних знаків, якими позначаються корисні копалини.
|
|
|
34. |
|
Екскурсія з метою ознайомлення з формами земної поверхні у найближчому оточенні.
|
|
|
35. |
|
Вода на Землі ( 14 г. ) Вода на Землі. Поняття про гідросферу. Значення води на Землі. Кругообіг води в природі.
|
|
|
36. |
|
Практична робота. 1. Проведення дослідів, що показують: а) водопроникність піску і водонепроникність глини; б) розчинення морської солі у воді і порівняння її за смаком із прісною водою; в) очищення води фільтруванням.
|
|
|
37. |
|
Океани і моря. Явища природи: тайфуни, шторми.
|
|
|
38. |
|
Практична робота. 2. Замальовки схеми острова, півострова, річки, озера, колодязя.
|
|
|
39. |
|
Острови, півострови.
|
|
|
40. |
|
Річки (виток, гирло, русло, лівий і правий береги, притоки). Джерела живлення. Річки гірські і рівнинні. Залежність напрямку і характеру течії річок від рельєфу місцевості. Озера, ставки, водосховища. Розведення риби і птахів. Струмки і джерела. Підземні води. Болота.
|
|
|
41. |
|
Практична робота. 3. Вправи на визначення напрямку течії річки, розрізнення берегів та інших її частин.
|
|
|
42. |
|
Практична робота. 4. Робота з картосхемами річки, озера, острова, півострова.
|
|
|
43. |
|
Практична робота. 5. Вправи на розпізнавання водойм на земній поверхні за словесним описом.
|
|
|
44. |
|
Водойми свого краю та їх позначення на карті області. Забруднення водойм. Охорона водних багатств свого краю.
|
|
|
45. |
|
Практична робота. 6. Вправи на визначення водойм за умовними кольорами на фізичній карті України (без орієнтування на конкретні назви).
|
|
|
46. |
|
Практична робота. 7. Вправи на визначення водойм свого краю на карті області.
|
|
|
47. |
|
Екскурсія до водойм, що розташовані в найближчому оточенні.
|
|
|
48. |
|
Практична робота. 8. Складання опису річки (озера) своєї місцевості за матеріалами власних спостережень. |
|
|
49. |
|
Повітря ( 7 г. )Поняття про атмосферу. Погода. Характеристики стану повітря: температура, вітер, хмарність, опади. Атмосферні процеси: пилові бурі, хуртовини, грози. Заходи застереження під час грози.
|
|
|
50. |
|
Практична робота.
|
|
|
51. |
|
Термометр, вимірювання температури повітря. Прогнозування погоди і народні прикмети. Зміни погоди у своїй місцевості, їх причини. Спостереження за погодою. Календар погоди.
|
|
|
52. |
|
Практична робота.
|
|
|
53. |
|
Практична робота.
|
|
|
54. |
|
Практична робота.
|
|
|
55. |
|
Практична робота. Робота з календарем погоди. |
|
|
56. |
|
Рослинний і тваринний світ ( 7 г. ) Різноманітність рослинного та тваринного світу на Землі |
|
|
57. |
|
Типові представники рослинного і тваринного світу рідного краю. Дикорослі й культурні рослини. Дикі й свійські тварини.
|
|
|
58. |
|
Практична робота. 1. Вправи на визначення рослин і тварин своєї місцевості за ілюстраціями.
|
|
|
59. |
|
Рослини і тварини своєї місцевості, занесені до Червоної книги. Охорона рослинного і тваринного світу.
|
|
|
60. |
|
Практична робота. 2. Замальовки у зошиті рослини своєї місцевості, занесеної до Червоної книги України.
|
|
|
61. |
|
Екскурсія в природу з метою збору природного матеріалу для складання гербарію рослин своєї місцевості (деревної, чагарникової, трав’янистої).
|
|
|
62. |
|
Практична робота. 3. Складання словесного опису тварини своєї місцевості за планом.
|
|
|
63. |
|
Людина і природа ( 6 г.) Населення Землі. Національний склад населення України та свого краю. Народні звичаї та календарні обряди.
|
|
|
64. |
|
Практична робота. 1. Робота з краєзнавчим матеріалом, що відображає звичаї, обряди.
|
|
|
65. |
|
Види господарської діяльності людини: промисловість, сільське господарство, транспорт, зв'язок.
|
|
|
66. |
|
Традиційні заняття місцевого населення. |
|
|
67. |
|
Практична робота. 2. Складання розповіді про професію батьків. |
|
|
68. |
|
Вплив людини на природу. Природокористування. Закон України про охорону природи.
|
|
|
|
|
|
|
|