Календарно – тематичне планування уроків з географії 6 клас За програмою 2015р. НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 6 – 9 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО

Про матеріал
Календарно – тематичне планування уроків з географії 6 клас За програмою 2015р. НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 6 – 9 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ Укладачі: Одинченко Л.К., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологій корекційної та інклюзивної освіти «ДВНЗ» Донбаського державного педагогічного університету; Скиба Т.Ю., викладач кафедри корекційної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка, заступник директора з навчально-виховної роботи КУ Сумської спеціальної загальноосвітньої школи Сумської міської ради, вчитель географії вищої категорії 2021/2022 н.р.
Перегляд файлу

Календарно – тематичне планування уроків з географії

6 клас

 За програмою 2015р.

 

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 6 – 9 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ

Укладачі:  Одинченко Л.К., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологій корекційної та інклюзивної освіти «ДВНЗ» Донбаського державного педагогічного університету;

Скиба Т.Ю., викладач кафедри корекційної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка, заступник директора з навчально-виховної роботи КУ Сумської спеціальної загальноосвітньої школи Сумської міської ради, вчитель географії вищої категорії

 

 

 

 

2021/2022 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

Географія. 6 клас

№ п./п.

Дата

Тема

Примітки

Дист. навч.

1.

 

I - семестр

Вступ ( 3 г. )

 Значення географічних знань для практичної діяльності людини. Предмет вивчення географії.

 Жива і нежива природа. Підсумки спостережень за живою і неживою природою та працею людей у різні пори року.

 

 

 

2.

 

Своя місцевість. Узагальнення відомостей про свою місцевість і працю населення.

 Екскурсія з метою з’ясування запасу елементарних географічних уявлень, здобутих на уроках 1 – 5 класах.

 

 

 

3.

 

Практичні роботи.

1. Читання й узагальнення даних календаря погоди і праці людей за минулий рік.

2. Робота з макетом шкільної ділянки.

 

 

4.

 

Орієнтування на місцевості ( 4 г. )

Горизонт. Лінія горизонту. Сторони горизонту.

Орієнтування на місцевості за Сонцем та місцевими ознаками.

Компас, його будова і правила користування.

 

 

 

5.

 

Екскурсія з метою визначення сторін горизонту на місцевості.

 

 

 

6.

 

Практична робота.

1. Вправи на визначення лінії горизонту та сторін горизонту за схематичними малюнками.

 

 

 

7.

 

 Практична робота.

2. Вправи на визначення сторін горизонту за компасом.

 

 

8.

 

План і карта ( 14 г. )

Малюнок і план предмету, їх відмінність. План і масштаб.

 

 

 

9.

 

План класу. Позначення сторін горизонту на плані. План шкільної ділянки. Плани найближчого оточення (села, міста, кварталу.). Місце шкільної ділянки на плані свого населеного пункту.

 

 

 

10.

 

Практична робота.

  1. Просторове орієнтування на   макетах класу та шкільної ділянки.

 

 

 

11.

 

Практична робота.

  1. Креслення нескладних планів (предметів, класу, шкільної ділянки).

 

 

 

12.

 

Умовні знаки плану місцевості.

 

 

 

13.

 

Практична робота.

3. Вправи на встановлення просторових співвідношень між об’єктами на території шкільного двора, макеті, плані.

 

 

 

14.

 

План місцевості і географічна карта. Масштаб карти. Основні напрями на карті. Умовні кольори географічної карти.  Умовні знаки географічної карти.

 

 

 

15.

 

Практична робота.

4. Читання за умовними знаками  плану місцевості.

 

 

 

16.

 

Види географічних карт. Фізична та політична карта. Значення географічних карт в житті та діяльності людей.              

 

 

 

17.

 

Практична робота.

5. Вправи на визначення напрямів сторін горизонту на географічної карті.

 

 

 

18.

 

Практична робота.

6. Вправи на визначення відстань на плані і карті за масштабом.

 

 

 

19.

 

Практична робота.

 

7. Складання таблиці умовних кольорів і знаків географічної карти.

 

 

 

20.

 

Україна на політичній карті світу. Київ – столиця України. Своя місцевість (область, місто чи селище) на карті України.

 

 

 

21.

 

Практична робота.

8. Знаходження України на політичний карті, своєї місцевості на карті України.

 

 

 

22.

 

Форми земної поверхні. Їх зображення на фізичній карті ( 13 г. )

Внутрішня будова Землі. Поняття про літосферу. Форми земної поверхні.

 

 

23.

 

Рівнини. Різниця рівнин за характером поверхні (плоскі, горбасті) та висотою (низовини, височини). Горби. Частини горба.

Яри, їх утворення і боротьба з ними.

 

 

 

24.

 

Практична робота.

  1.   Моделювання з вологого піску, глини або пластиліну рівнини, горба, гори, яру.

 

 

 

25.

 

Практична робота.

  1.   Схематичні замальовки різних форм земної поверхні.

 

 

 

26.

 

Гори. Частини гори: підніжжя, схили, вершина (пік). Різниця гір за висотою (низькі, середні, високі).

 

 

 

27.

 

Практична робота.

  1.   Вправи на визначення за умовними кольорами форм земної поверхні на фізичної карті України (без орієнтування на конкретні назви).

 

 

 

28.

 

Землетруси. Виверження вулканів.

Форми земної поверхні на території свого краю та їх зображення на фізичній карті України та області.

 

 

 

 

29.

 

Практична робота.

4. Складання елементарних словесних описів географічних об'єктів за малюнками, за уявленнями.

 

 

 

 

30.

 

Корисні копалини, їх видобуток та використання. Найважливіші корисні копалини своєї місцевості.

 

 

 

 

31.

 

Практична робота.

5. Вправи на розпізнавання форм поверхні за словесним описом.

 

 

 

 

 

 

II - семестр

 

 

32.

 

Ґрунт, його типи. Поширені ґрунти свого краю. Значення ґрунту і його охорона.

 

 

 

33.

 

Практична робота

6. Складання таблиці умовних знаків, якими позначаються корисні копалини.

 

 

 

34.

 

Екскурсія з метою ознайомлення з формами земної поверхні у найближчому оточенні.

 

 

 

35.

 

Вода на Землі ( 14 г. )

 Вода на Землі. Поняття про гідросферу. Значення води на Землі. Кругообіг води в природі.

 

 

 

36.

 

Практична робота.

1. Проведення дослідів, що показують: а) водопроникність піску і водонепроникність глини; б) розчинення морської солі у воді і порівняння її за смаком із прісною водою; в) очищення води фільтруванням.

 

 

 

37.

 

Океани і моря. Явища природи: тайфуни, шторми.

 

 

 

38.

 

Практична робота.

2. Замальовки схеми острова, півострова, річки, озера, колодязя.

 

 

 

39.

 

Острови, півострови.

 

 

 

40.

 

Річки (виток, гирло, русло, лівий і правий береги, притоки). Джерела живлення. Річки гірські і рівнинні. Залежність напрямку і характеру течії річок від рельєфу місцевості. Озера, ставки, водосховища. Розведення риби і птахів. Струмки і джерела. Підземні води. Болота.

 

 

 

41.

 

Практична робота.

3. Вправи на визначення напрямку течії річки, розрізнення берегів та інших її частин.

 

 

 

42.

 

Практична робота.

4. Робота з картосхемами річки, озера, острова, півострова.

 

 

 

43.

 

Практична робота.

5. Вправи на розпізнавання водойм на земній поверхні за словесним описом.

 

 

 

44.

 

Водойми свого краю та їх позначення на карті області. Забруднення водойм. Охорона водних багатств свого краю.

 

 

 

45.

 

Практична робота.

6. Вправи на визначення водойм за умовними кольорами на фізичній карті України (без орієнтування на конкретні назви).

 

 

 

46.

 

Практична робота.

7. Вправи на визначення водойм свого краю на карті області.

 

 

 

47.

 

Екскурсія до водойм, що розташовані в найближчому оточенні.

 

 

 

48.

 

Практична робота.

8. Складання опису річки (озера) своєї місцевості за матеріалами власних спостережень.

 

 

49.

 

Повітря ( 7 г. )

Поняття про атмосферу. Погода. Характеристики стану повітря: температура, вітер, хмарність, опади. Атмосферні процеси: пилові бурі, хуртовини, грози. Заходи застереження під час грози.

 

 

 

 

50.

 

Практична робота.

  1.   Спостереження під час уроку: за висотою знаходження Сонця на небосхилі; температурою повітря; вітром; станом неба; опадами.

 

 

 

51.

 

Термометр, вимірювання температури повітря.

Прогнозування погоди і народні прикмети.

Зміни погоди у своїй місцевості, їх причини. Спостереження за погодою. Календар погоди.             

 

 

 

 

52.

 

Практична робота.

  1.   Вправи на прогнозування змін стану погоди за народними прикметами.

 

 

 

53.

 

Практична робота.

  1.   Визначення ознак зміни погоди  своєї місцевості на основі власних спостережень.

 

 

 

54.

 

Практична робота.

  1.   Складання опису стану погоди  своєї місцевості (за порами року на основі власних спостережень, аналізу календарів погоди).

 

 

 

55.

 

Практична робота.

Робота з календарем погоди.

 

 

56.

 

Рослинний і тваринний світ ( 7 г. )

 Різноманітність рослинного та тваринного світу на Землі

 

 

57.

 

Типові представники рослинного і тваринного світу рідного краю. Дикорослі й культурні рослини. Дикі й свійські тварини.

 

 

 

58.

 

Практична робота.

1. Вправи на визначення рослин і тварин своєї місцевості за ілюстраціями.

 

 

 

59.

 

 Рослини і тварини своєї місцевості, занесені до Червоної книги. Охорона рослинного і тваринного світу.

 

 

 

 

60.

 

Практична робота.

2. Замальовки у зошиті рослини своєї місцевості, занесеної до Червоної книги України.

 

 

 

61.

 

Екскурсія в природу з метою збору природного матеріалу для складання гербарію рослин своєї місцевості (деревної, чагарникової, трав’янистої). 

 

 

 

62.

 

Практична робота.

3. Складання словесного опису тварини своєї місцевості за планом.

 

 

 

63.

 

Людина і природа ( 6 г.)

 Населення Землі. Національний склад населення України та свого краю. Народні звичаї та календарні обряди.

 

 

 

64.

 

Практична робота.

1. Робота з краєзнавчим матеріалом, що відображає звичаї, обряди.

 

 

 

65.

 

 Види господарської діяльності людини: промисловість, сільське господарство, транспорт, зв'язок. 

 

 

 

66.

 

Традиційні заняття місцевого населення.

 

 

67.

 

Практична робота.

2. Складання розповіді про професію батьків.

 

 

68.

 

Вплив людини на природу. Природокористування. Закон України про охорону природи. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Кристина
    Добрий вечір, можливо маєте модифіковане ктп з географії 7 клас 2 години на тиждень?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Планування
Інкл
Додано
23 вересня 2021
Переглядів
3047
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку