Природознавсво 5 клас
(усього 70 годин, 2 години на тиждень, із них 3 години резервний час)
№ теми |
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Примітка |
||
ІКТ |
заміна |
||||||
Вступ (7 годин) |
|||||||
1 |
1 |
06.09 |
Науки, що вивчають природу |
П.1 |
|
|
|
2 |
07.09 |
Практичне заняття 1 «Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, визначники, науково-популярна література ,інтернет-ресурс та інше» |
Конспект, повідомлення |
|
|
||
3 |
05.09 |
Методи вивчення природи |
П. 2 |
|
|
||
4 |
13.09 |
Обладнання для вивчення природи. Значення природничо-наукових знань для людини |
П. 3 |
|
|
||
5 |
14.09 |
Практичне заняття 2 «Ознайомлення із простим обладнанням для природничо-наукових спостережень і дослідів». |
повідомлення |
|
|
||
6 |
20.09
|
Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас» |
захист |
|
|
||
7 |
21.09
|
Узагальнюючий урок з Вступу |
повторити |
|
|
||
Розділ І. Тіла , речовини і явища навколо нас (16 годин + 1 година резервного часу) |
|||||||
2 |
8 |
27.09 |
Тіла навколо нас, характеристики тіла, їх вимірювання |
П. 4 |
|
|
|
9 |
28.09 |
Практична робота № 1 Вимірювання маси й розміру різних тіл |
повторити |
|
|
||
10 |
11.10 |
Речовини. Фізичні властивості речовини |
П. 5 |
|
|
||
11 |
12.10 |
Властивості твердих тіл, рідин і газів |
конспект |
|
|
||
12 |
16.10 |
Атоми й молекули |
П. 6 |
|
|
||
13 |
18.10 |
Чисті речовини й суміші. |
П. 8 |
|
|
||
14 |
19.10 |
Способи розподілу сумішей
|
П. 9 |
|
|
||
15 |
23.10 |
Практичне заняттям 3 Розділення сумішей фільтрування |
повторити |
|
|
||
16 |
25.10 |
Практичне заняттям 4 Дослідження швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні |
повторити |
|
|
||
17 |
26.10 |
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність |
П.10 |
|
|
||
18 |
01.11 |
Механічні та теплові явища |
П. 11 |
|
|
||
19 |
02.11 |
Магнітні та електричні явища |
П. 12 |
|
|
||
20 |
08.11 |
Звукові та світлові явища |
П. 13 |
|
|
||
21 |
09.11 |
Хімічні явища, їхні ознаки |
П. 14 |
|
|
||
22 |
15.11 |
Горіння, гниття |
П. 14, повідомлення |
|
|
||
23 |
16.11 |
Взаємозв’язок явищ у природі |
повторити |
|
|
||
24 |
29.11 |
Узагальнюючий урок з теми: «Тіла, речовини та явища навколо нас» |
повторити |
|
|
||
Розділ ІІ. Всесвіт (6 годин + 2 години резервний час) |
|||||||
3
|
25 |
30.11 |
Небо й небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи небесних світил |
П. 15 |
|
|
|
26 |
06.12 |
Небесні тіла. Зоря – самосвітне небесне тіло, відмінності між зорями |
П. 16 |
|
|
||
27 |
07.12 |
Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства. Практичне заняття 5 Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба |
П. 17 |
|
|
||
28 |
13.12 |
Міжзоряний простір. Сонце |
П. 18 |
|
|
||
29 |
14.12 |
Планети сонячної системи. Відмінності між планетами |
П. 19-20 |
|
|
||
30 |
20.12 |
Всесвіт та його складові. Людина і Всесвіт. Астрономія наука, що вивчає Всесвіт. Методи і засоби астрономічних досліджень |
П. 22-24 |
|
|
||
31 |
21.12 |
Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система» |
повторити |
|
|
||
32 |
27.12 |
Узагальнюючий урок з теми: «Всесвіт» |
повторити |
|
|
||
Розділ ІІІ. Земля – планета Сонячної системи Тема 1. Земля як планета (16 годин) |
|||||||
4 |
33 |
28.12 |
Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі |
П. 25 |
|
|
|
34 |
10.01 |
Рух Землі. Пори року |
П. 27 |
|
|
||
35 |
11.01 |
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення |
П. 28 |
|
|
||
36 |
17.01 |
Способи зображення Землі. Практичне заняття 6 Знаходження на карті й глобусі екватора, полюсів, півкуль материків і частин світу, географічних об’єктів |
повідомлення |
|
|
||
37 |
18.01 |
Грунт, його значення та властивості |
П. 29 |
|
|
||
38 |
24.01 |
Догляд за грунтом |
П. 30 |
|
|
||
39 |
25.01 |
Повітря – суміш газів. Значення та властивості повітря |
П. 31 |
|
|
||
40 |
31.01 |
Вода на Землі. Властивості води. Три агрегатні стани води. Колообіг води |
П. 32 |
|
|
||
41 |
01.02 |
Вода – розчинник. Розчинні і нерозчинні речовини |
П. 33 |
|
|
||
42 |
07.02 |
Практичне заняття 7 Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії) |
повторити |
|
|
||
43 |
08.02 |
Практичне заняття 8 Вивчення розчинності речовин глини, олії та лимонної кислоти |
повторити |
|
|
||
44 |
14.02 |
Практичне заняття 9 «Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді» |
презентація |
|
|
||
45 |
15.02 |
Розчини в природі |
П. 34 |
|
|
||
46 |
28.02 |
Практичне заняття 10 «Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями сонця |
презентація |
|
|
||
47 |
01.03 |
Значення води у природі та використання води людиною |
П. 34 |
|
|
||
48 |
07.03 |
Узагальнюючий урок з теми: «Земля як планета»
|
повторити |
|
|
||
Тема 2. Планета Земля як середовище для живих організмів (15 годин) |
|||||||
5 |
48 |
08.03 |
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів |
П.35 |
|
|
|
50 |
14.03 |
Різноманітність організмів Рослини |
П. 36 |
|
|
||
51 |
15.03 |
Різноманітність організмів Тварини |
П. 37 |
|
|
||
52 |
21.03 |
Різноманітність організмів: Гриби, Бактерії |
П. 38-39 |
|
|
||
53 |
22.03 |
Практичне заняття 11 Визначення назв найпоширеніших в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій |
повідомлення |
|
|
||
54 |
28.03 |
Практичне заняття 12 Ознайомлення з найпошире-нішими й отруйними рослинами, грибами та тваринами своєї місцевості |
повідомлення |
|
|
||
55 |
29.03 |
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив чинників неживої природи на організм |
П. 40 |
|
|
||
56 |
04.04 |
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища |
П. 41 |
|
|
||
57 |
05.04 |
Різноманітність середовищ і пристосування до життя в кожному з них. Наземно-повітряне середовище |
П. 42 |
|
|
||
58 |
18.04 |
Водне середовище життя |
П. 43 |
|
|
||
59 |
19.04 |
Грунтове середовище життя |
П.44 |
|
|
||
60 |
25.04 |
Вплив на організм чинників живої природи. Взаємозв’язки живих організмів . Співіснування організмів. Угрупування організмів |
П. 45 конспек |
|
|
||
61 |
26.04 |
Екосистеми |
П. 46 |
|
|
||
62 |
02.05 |
Рослинний і тваринний світ свої місцевості. Екскурсія до лісу |
звіт |
|
|
||
63 |
03.05 |
Узагальнюючий урок з теми: «Планета Земля як середовище життя організмів» |
повторити |
|
|
||
Тема 3 Людина на планеті Земля (7 годин ) |
|||||||
6 |
64 |
10.05 |
Людина частина природи. Зв’язок її з природою. Зміни в природі, які виникають під впливом природних чинників і діяльності людини |
П.47 |
|
|
|
65 |
16.05 |
Екологічні проблеми та їх розв’язання. Захист планети від різних видів забруднень |
П.48 |
|
|
||
66 |
17.05 |
Практичне заняття 13 «Дослідження екологічних проблем своєї місцевості» |
|
|
|
||
67 |
23.05 |
Охорона природи. Червона книга України. Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи на планеті Земля |
П.49-50 |
|
|
||
68 |
24.05 |
Практична робота № 2 Складання Червоної книги своєї місцевості |
Міні- проект |
|
|
||
69 |
30.05 |
Навчальний проект «Смітити не можна, переробляти» |
проект |
|
|
||
70 |
31.05 |
Узагальнюючий урок з теми: «Людина на планеті Земля» |
повторити |
|
|
||