КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ З «ТЕХНОЛОГІЙ» У 7 КЛАСІ

Про матеріал
Календарне планування з технологій 7 кл. за модельною навчальною програмою «Технології.7-9 класи» , (Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.) допоможе вчителям у підготовці до уроків
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ З «ТЕХНОЛОГІЙ» У 7 КЛАСІ       

 підготувала Ніколаєнко С. Л.
      за модельною навчальною програмою «Технології.7-9 класи» , (Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 1001 від 16.08.2023 р.),

https://osvita.ua/doc/files/news/901/90142/Tekhnolohiyi_7-9_klas_Khodzytska_ta_in_1.pdf

https://drive.google.com/file/d/1t5AkiRC304rvQbDq_HXQL0NJ1BmE-7CT/view
за підручником «Технології 7 клас» авторського колективу під керівництвом Ходзицької І. Ю. (К., «Ранок», 2023)
35 годин (1 година на тиждень)

№ урок

години

Дата

Зміст навчального уроку

Види навчальної діяльності

Очікувані результати навчання

Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктнотехнологічної діяльності

1

1

 

Поняття про проєктування.

Методи проєктування: метод

фокальних об’єктів. Сутність методу у створенні форми виробу.

Рефлексія проєктної діяльності в 6 класі. Аналіз отриманих знань і умінь.

 

Обговорює спільно з учителем чи іншими особами мету проєктнотехнологічної діяльності

                                                 

2

1

 

Правила внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальні правила безпечної праці та організації технологічної діяльності.      

Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності

Учень знайомиться з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці.

Об’єкт проектної діяльності: Чохол для горнятка https://www.youtube.com/watch?v=msdU4dMSFOo

Основна технологія: технологія виготовлення в’язаних (гачком) виробів https://www.youtube.com/watch?v=g-VitLD3jqo

3

1

 

Вибір та обгрунтування об’єкта проєктування (чохол для горнятка). Планування роботи з виконання проєкту.

Вибір об’єкта проєктування. Планування роботи з виконання проекту.

Застосовує методи біоніки  та біоформ при проєктуванні виробу.

4

1

 

Проектування моделі виробу. Моделі-аналоги. Графічне зображення виробу.

Виконання графічного зображення виробу з використанням методу фокальних об'єктів.

Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проєктування. Продукує та відображає творчий задум у зручній формі.

5

1

 

Добір конструкційних матеріалів та інструментів для роботи. Визначення кількості ниток

Ознайомлення з інструментами, матеріалами, обладнанням. Створення банку ідей проєктів на рік.

 

Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності.

6

1

 

Елементи в’язання гачком. Добір схеми в’язання.

Підбір візерунка та схеми для в'язання. Знайомство з технологіями в’язання гачком. https://www.youtube.com/watch?v=sMSaeCAePLc&t=28s

Працює самостійно відповідно до наданої інструкції.

https://www.youtube.com/watch?v=K3M7yjK03lU

7

1

 

Виготовлення в’язаного виробу.

 Виготовлення деталей
виробу відповідно до обраної технології. Економне використання матеріалів.

Використовує інструменти та пристосування самостійно дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм.

8

1

 

Виготовлення в’язаного виробу. Оздоблення виробу.

Продовження в’язання. Оздоблення виробу гудзиками

Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. Демонструє в роботі зосередженість,
акуратність, обережність.

9

1

 

Остаточна обробка виробу. Захист проекту. Вимоги до готового виробу

Виготовлення та оздоблення виробу. Оформлення виробу.
Презентація проєктної діяльності.

Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та
робить відповідні висновки.

Об’єкт проектної діяльності Прикраса з ниток (мандала) https://www.youtube.com/watch?v=8r5KpnJKyoU&t=12s

Основна технологія: технологія виготовлення виробів із ниток і пряжі

 

10

1

 

Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проекту.

Планування роботи з виконання        проекту. Аналіз подібних виробів.

https://naurok.com.ua/rozrobka-zanyattya-pletinnya-mandali-111531.html

Планує самостійно або з
допомогою вчителя основні
завдання і результати проєктно-технологічної діяльності.

11

1

 

Добір матеріалів для виготовлення виробу, визначення їх кількості. Розрахунок довжини нитки для плетіння. Моделі-аналоги

Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. Планування роботи з
виготовлення виробу.

Критично оцінює власні можливості, наявний досвід для виконання поставлених завдань. Добирає матеріали для виготовлення виробу та
розраховує витрати на них.

12

1

 

Виготовлення прикраси. Оздоблення прикраси.

Виконання виробу відповідно до обраної технології. Правила безпечної праці. Оздоблення виробу китицями і балабонами.

Працює самостійно до наданої інструкції, дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм.

13

1

 

Остаточна обробка виробу. Захист проєкту. Вимоги до готового виробу

Презентація проєктної діяльності. Поняття про показники якості виробу: функціональні (можливість використання), естетичні, ергономічні (зручність привабливість).

Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки.

Модуль 2. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу

Об’єкт проектної діяльності: Лялька-мотанка Пташка на щастя        https://www.youtube.com/watch?v=vs3CjPgwyAU                                                                                                                             Основна технологія: технологія виготовлення ляльки-мотанки з джутових ниток

14

1

 

Вибір та обгрунтування теми проекту (виду ляльки-мотанки). Планування роботи з виконання проекту.

Планування роботи з виконання проект. Аналіз подібних виробів

 

Аналізує інформацію про матеріали і техніку, використовує її для
розв’язання практичних завдань у виконанні проєкту.

15

1

 

Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення ляльки-мотанки.  Розрахунок довжини нитки для плетіння. Моделі-аналоги

Проєктування виробів без
запобігання шкоди навколишньому середовищу та створення нових речей із вживаного матеріалу. Добір матеріалів натурального походження.

Добирає необхідні інструменти визначеної технологічної послідовності. Із розумінням визначає
цінність гігієнічних властивостей матеріалів натурального походження
для здоров’я людини та покращення якості життя.

16

1

 

Виготовлення пташки https://www.youtube.com/watch?v=bOgGICvCSFA

Технологічна послідовність
виготовлення виробу. Економне використання матеріалів. Організація робочого місця.

Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності,
раціонально розподіляючи час.

17

1

 

Оздоблення крилець і хвостика пташки плетінням «вісімка»

 Види оздоблень. Послідовність кінцевої обробки виробу

Контролює та оцінює процес і якість
виготовлення виробу, у разі потреби виправляючи недоліки.

18

1

 

Остаточна обробка виробу. Захист проекту.

Розрахунок вартості витрачених матеріалів та виготовленого виробу.

Створює екологічні вироби з урахуванням гігієнічних властивостей
матеріалів. Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності

Модуль 3. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно ужиткового-мистецтва

Об’єкт проектної діяльності: Брошка з квітами

Основна технологія: технологія виготовлення виробів зі шкіри

19

1

 

Вибір та обгрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту

Проєктування виробів без
запобігання шкоди навколишньому середовищу та створення нових речей із вживаного матеріалу(шкіра із старих речей). Планування роботи з виготовлення виробу.  

Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання.

20

1

 

Проектування моделі виробу. Моделі-аналоги. Графічне зображення. Розробка ескізу брошки

Пошук зразків квітів для проєкту, аналіз подібних виробів. Створення банку ідей.

Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проектування.

21

1

 

Добір конструкційних матеріалів та інструментів для створення  виробу. Виготовлення шаблонів прикраси.

 Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. Зображення на картоні і вирізання шаблонів.

Аргументовано і доцільно замінює природні матеріали вторинними
матеріальними ресурсами. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення.

22

1

 

Вирізання деталей  виробу за допомогою шаблонів (квіти, листя)

Виготовлення деталей брошки

Організація робочого місця.

Працює самостійно до наданої інструкції, дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм.

23

1

 

Обпалювання елементів, склеювання квітки.

Виготовлення виробу відповідно до обраної технології.  Правила безнечної праці з використанням відкритого вогню (свічка)

Контролює якість виробу. Розраховує вартість витрачених матеріалів та виготовленого виробу.

24

1

 

З’єднання деталей виробу Приклеювання елементів до основи, компонування квітів. Виготовлення застібки.

Вимоги до готового виробу.

Послідовність кінцевої обробки виробу. Правила безпечної праці.

Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності,
раціонально розподіляючи час

25

1

 

Остаточна обробка виробу. Захист проекту

Презентація проєктної діяльності.

Оцінює власні результати художнього
конструювання виробу

Об’єкт проектної діяльності: Брелок для ключів

Основна технологія: технологія виготовлення виробів зі шкіри

26

1

 

Вибір та обгрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту. Моделі-аналоги. Графічне зображення.

Проєктування виробів без
запобігання шкоди навколишньому середовищу та створення нових речей із вживаного матеріалу

 Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання. Виконує ескіз  виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення.

27

1

 

Добір конструкційних матеріалів та інструментів для створення  виробу. Виготовлення шаблонів виробу.

Пошук зразків виробу для проєкту, аналіз подібних виробів.

Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності

 

28

1

 

Виготовлення виробу: обпалювання елементів. Склеювання елементів виробу.

Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Дотримання правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій

Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. Демонструє в роботі зосередженість,
акуратність, обережність.

29

1

 

Остаточна обробка і оздоблення виробу (на власний вибір).  Захист проекту

Організація робочого місця. Способи оформлення виробу. Презентація проєктної діяльності.

Оцінює власні результати художнього
конструювання виробу

Об’єкт проектної діяльності: Брелок із гудзиків   https://www.youtube.com/watch?v=G5yLtb7dzSw

Основна технологія: технологія виготовлення виробів із шкіри

30

1

 

Вибір та обгрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту. Добір інструментів для роботи. Графічне зображення.

Проєктування виробів без
запобігання шкоди навколишньому середовищу та створення нових речей із вживаного матеріалу

Планує подальшу проєктно-технологічну діяльність на основі
набутого досвіду для реалізації власних інтересів, здібностей,
можливостей

31

1

 

Виготовлення брелка, Прикріплення кільця до брелока і нанизування гудзиків.

Організація робочого місця. Дотримання правил безпечної праці

Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу.

32

1

 

Остаточна обробка виробу. Захист проекту.

Виконання остаточної обробки виробу. Презентація проєктної діяльності.

Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності

Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб

                    Технологія побутової діяльності та самообслуговування

Міні-проект 1: Малярні роботи в побуті власними руками.  https://www.youtube.com/watch?v=WoSiFu3pGMo

Технологія: технологія малярних робіт.

 

33

1

 

Малярні роботи. Технологія виконання малярних робіт.

Правила добору малярних інструментів і фарб, властивості фарб для покриття різних поверхонь. Особливості роботи різними малярними інструментами.

 Знає правила добору малярних інструментів , знає властивості фарб для покриття різних поверхонь. Знає правила безпечного користування малярними інструментами і фарбами

Міні-проект 2: Я-споживач. https://www.youtube.com/watch?v=nvDYnJvE3Sk

Технологія: технологія придбання продуктів харчування та інших товарів.

 

34

1

 

 Маркування споживчих товарів. Читання маркування товарів.

Знайомство з типами маркування товарів https://www.youtube.com/watch?v=N9N0_9AlTsA

Читає маркування товарів.  https://www.youtube.com/watch?v=eQ6M5BzLR1A

35

1

 

Практичне заняття: Розшифровка маркування товару на етикетці.

Розшифровка маркування товару на етикетці.

https://www.youtube.com/watch?v=1GZlui-Vm2w

Вміє обирати товари, які менш шкідливі для споживання. Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з іншими особами у
процесі виконання практичної роботи.

36

1

 

Підсумкове завдання

Підведення підсумків.

Оцінює і аналізу свої навички і вміння і їх практичне застосування у побуті.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Вархола Володимир
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Hushcha Inna
    Щиро дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Lutai Maryna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ханас Мар'яна Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Попік Олена Миколаївна
    Дякую авторці! З очікуваними результатами, з активними посиланнями! Дуже вдячна, що безкоштовно поділилися!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ляшенко Виктор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Корниенко Рита
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Паращук Галина Броніславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
docx
Додав(-ла)
Svitlana Nikolaienko
Пов’язані теми
Технології, 7 клас, Планування
Додано
27 липня
Переглядів
20610
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку