КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ З «ТЕХНОЛОГІЙ» У 7 КЛАСІ
підготувала Ніколаєнко С. Л.
за модельною навчальною програмою «Технології.7-9 класи» , (Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 1001 від 16.08.2023 р.),
https://osvita.ua/doc/files/news/901/90142/Tekhnolohiyi_7-9_klas_Khodzytska_ta_in_1.pdf
https://drive.google.com/file/d/1t5AkiRC304rvQbDq_HXQL0NJ1BmE-7CT/view
за підручником «Технології 7 клас» авторського колективу під керівництвом Ходзицької І. Ю. (К., «Ранок», 2023)
35 годин (1 година на тиждень)
№ урок |
години |
Дата |
Зміст навчального уроку |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктнотехнологічної діяльності |
|||||
1 |
1 |
|
Поняття про проєктування. Методи проєктування: метод фокальних об’єктів. Сутність методу у створенні форми виробу. |
Рефлексія проєктної діяльності в 6 класі. Аналіз отриманих знань і умінь.
|
Обговорює спільно з учителем чи іншими особами мету проєктнотехнологічної діяльності
|
2 |
1 |
|
Правила внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальні правила безпечної праці та організації технологічної діяльності. |
Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності |
Учень знайомиться з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці. |
Об’єкт проектної діяльності: Чохол для горнятка https://www.youtube.com/watch?v=msdU4dMSFOo Основна технологія: технологія виготовлення в’язаних (гачком) виробів https://www.youtube.com/watch?v=g-VitLD3jqo |
|||||
3 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування об’єкта проєктування (чохол для горнятка). Планування роботи з виконання проєкту. |
Вибір об’єкта проєктування. Планування роботи з виконання проекту. |
Застосовує методи біоніки та біоформ при проєктуванні виробу. |
4 |
1 |
|
Проектування моделі виробу. Моделі-аналоги. Графічне зображення виробу. |
Виконання графічного зображення виробу з використанням методу фокальних об'єктів. |
Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проєктування. Продукує та відображає творчий задум у зручній формі. |
5 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для роботи. Визначення кількості ниток |
Ознайомлення з інструментами, матеріалами, обладнанням. Створення банку ідей проєктів на рік.
|
Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. |
6 |
1 |
|
Елементи в’язання гачком. Добір схеми в’язання. |
Підбір візерунка та схеми для в'язання. Знайомство з технологіями в’язання гачком. https://www.youtube.com/watch?v=sMSaeCAePLc&t=28s |
Працює самостійно відповідно до наданої інструкції. |
7 |
1 |
|
Виготовлення деталей |
Використовує інструменти та пристосування самостійно дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. |
|
8 |
1 |
|
Виготовлення в’язаного виробу. Оздоблення виробу. |
Продовження в’язання. Оздоблення виробу гудзиками |
Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. Демонструє в роботі зосередженість, |
9 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту. Вимоги до готового виробу |
Виготовлення та оздоблення виробу. Оформлення виробу. |
Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та |
Об’єкт проектної діяльності Прикраса з ниток (мандала) https://www.youtube.com/watch?v=8r5KpnJKyoU&t=12s Основна технологія: технологія виготовлення виробів із ниток і пряжі
|
|||||
10 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проекту. |
Планування роботи з виконання проекту. Аналіз подібних виробів. https://naurok.com.ua/rozrobka-zanyattya-pletinnya-mandali-111531.html |
Планує самостійно або з |
11 |
1 |
|
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. Планування роботи з |
Критично оцінює власні можливості, наявний досвід для виконання поставлених завдань. Добирає матеріали для виготовлення виробу та |
|
12 |
1 |
|
Виготовлення прикраси. Оздоблення прикраси. |
Виконання виробу відповідно до обраної технології. Правила безпечної праці. Оздоблення виробу китицями і балабонами. |
Працює самостійно до наданої інструкції, дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. |
13 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проєкту. Вимоги до готового виробу |
Презентація проєктної діяльності. Поняття про показники якості виробу: функціональні (можливість використання), естетичні, ергономічні (зручність привабливість). |
Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності. Виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки. |
Модуль 2. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу |
|||||
Об’єкт проектної діяльності: Лялька-мотанка Пташка на щастя https://www.youtube.com/watch?v=vs3CjPgwyAU Основна технологія: технологія виготовлення ляльки-мотанки з джутових ниток |
|||||
14 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проекту (виду ляльки-мотанки). Планування роботи з виконання проекту. |
Планування роботи з виконання проект. Аналіз подібних виробів
|
Аналізує інформацію про матеріали і техніку, використовує її для |
15 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення ляльки-мотанки. Розрахунок довжини нитки для плетіння. Моделі-аналоги |
Проєктування виробів без |
Добирає необхідні інструменти визначеної технологічної послідовності. Із розумінням визначає |
16 |
1 |
|
Виготовлення пташки https://www.youtube.com/watch?v=bOgGICvCSFA |
Технологічна послідовність |
Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
17 |
1 |
|
Оздоблення крилець і хвостика пташки плетінням «вісімка» |
Види оздоблень. Послідовність кінцевої обробки виробу |
Контролює та оцінює процес і якість |
18 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту. |
Розрахунок вартості витрачених матеріалів та виготовленого виробу. |
Створює екологічні вироби з урахуванням гігієнічних властивостей |
Модуль 3. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно ужиткового-мистецтва Об’єкт проектної діяльності: Брошка з квітами Основна технологія: технологія виготовлення виробів зі шкіри |
|||||
19 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту |
Проєктування виробів без |
Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання. |
20 |
1 |
|
Проектування моделі виробу. Моделі-аналоги. Графічне зображення. Розробка ескізу брошки |
Пошук зразків квітів для проєкту, аналіз подібних виробів. Створення банку ідей. |
Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проектування. |
21 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для створення виробу. Виготовлення шаблонів прикраси. |
Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. Зображення на картоні і вирізання шаблонів. |
Аргументовано і доцільно замінює природні матеріали вторинними |
22 |
1 |
|
Вирізання деталей виробу за допомогою шаблонів (квіти, листя) |
Виготовлення деталей брошки Організація робочого місця. |
Працює самостійно до наданої інструкції, дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм. |
23 |
1 |
|
Обпалювання елементів, склеювання квітки. |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Правила безнечної праці з використанням відкритого вогню (свічка) |
Контролює якість виробу. Розраховує вартість витрачених матеріалів та виготовленого виробу. |
24 |
1 |
|
З’єднання деталей виробу Приклеювання елементів до основи, компонування квітів. Виготовлення застібки. |
Вимоги до готового виробу. Послідовність кінцевої обробки виробу. Правила безпечної праці. |
Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, |
25 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту |
Презентація проєктної діяльності. |
Оцінює власні результати художнього |
Об’єкт проектної діяльності: Брелок для ключів Основна технологія: технологія виготовлення виробів зі шкіри |
|||||
26 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту. Моделі-аналоги. Графічне зображення. |
Проєктування виробів без |
Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання. Виконує ескіз виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. |
27 |
1 |
|
Добір конструкційних матеріалів та інструментів для створення виробу. Виготовлення шаблонів виробу. |
Пошук зразків виробу для проєкту, аналіз подібних виробів. |
Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності
|
28 |
1 |
|
Виготовлення виробу: обпалювання елементів. Склеювання елементів виробу. |
Виготовлення виробу відповідно до обраної технології. Дотримання правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій |
Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. Демонструє в роботі зосередженість, |
29 |
1 |
|
Остаточна обробка і оздоблення виробу (на власний вибір). Захист проекту |
Організація робочого місця. Способи оформлення виробу. Презентація проєктної діяльності. |
Оцінює власні результати художнього |
Об’єкт проектної діяльності: Брелок із гудзиків https://www.youtube.com/watch?v=G5yLtb7dzSw Основна технологія: технологія виготовлення виробів із шкіри |
|||||
30 |
1 |
|
Вибір та обгрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту. Добір інструментів для роботи. Графічне зображення. |
Проєктування виробів без |
Планує подальшу проєктно-технологічну діяльність на основі |
31 |
1 |
|
Виготовлення брелка, Прикріплення кільця до брелока і нанизування гудзиків. |
Організація робочого місця. Дотримання правил безпечної праці |
Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу. |
32 |
1 |
|
Остаточна обробка виробу. Захист проекту. |
Виконання остаточної обробки виробу. Презентація проєктної діяльності. |
Виявляє повагу до власних або чужих результатів проєктнотехнологічної діяльності |
Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб Технологія побутової діяльності та самообслуговування Міні-проект 1: Малярні роботи в побуті власними руками. https://www.youtube.com/watch?v=WoSiFu3pGMo Технологія: технологія малярних робіт.
|
|||||
33 |
1 |
|
Малярні роботи. Технологія виконання малярних робіт. |
Правила добору малярних інструментів і фарб, властивості фарб для покриття різних поверхонь. Особливості роботи різними малярними інструментами. |
Знає правила добору малярних інструментів , знає властивості фарб для покриття різних поверхонь. Знає правила безпечного користування малярними інструментами і фарбами |
Міні-проект 2: Я-споживач. https://www.youtube.com/watch?v=nvDYnJvE3Sk Технологія: технологія придбання продуктів харчування та інших товарів.
|
|||||
34 |
1 |
|
Маркування споживчих товарів. Читання маркування товарів. |
Знайомство з типами маркування товарів https://www.youtube.com/watch?v=N9N0_9AlTsA |
Читає маркування товарів. https://www.youtube.com/watch?v=eQ6M5BzLR1A |
35 |
1 |
|
Практичне заняття: Розшифровка маркування товару на етикетці. |
Розшифровка маркування товару на етикетці. |
Вміє обирати товари, які менш шкідливі для споживання. Обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з іншими особами у |
36 |
1 |
|
Підсумкове завдання |
Підведення підсумків. |
Оцінює і аналізу свої навички і вміння і їх практичне застосування у побуті. |