Календарно-тематичне планування з української літератури
8 клас
Усього – 70 годин, 2 години на тиждень.
Контрольні роботи – 3/3 год.
контрольний класний твір – 1/1 год.
тести – 2/2 год.
Розвиток мовлення – 2/2 год.
Позакласне читання – 2/2 год.
Література рідного краю –2/2год.
Повторення й узагальнення – 1/1 год.
Резервний час – 6 год.
І семестр
№ з / п |
К- сть год. |
Зміст |
Дата |
Примітки |
1. |
1 |
Вступ . Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів. Аналіз художнього твору. ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено). |
04.09. |
|
|
|
Усна народна творчість |
|
|
2. |
1 |
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками («Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»). ТЛ: історичні пісні. |
06.09. |
|
3. |
1 |
Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту «Ой Морозе, Морозенку». |
11.09. |
|
4. |
|
Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою «Чи не той то Хміль» . |
13.09. |
|
5. |
1 |
Розвиток мовлення №1. Усне висловлення власних суджень про те, за що народ увіковічнив імена своїх героїв . |
18.09. |
|
6. |
1 |
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки». |
20.09. |
Вивчити напам’ять «Засвіт встали козаченьки». |
7. |
1 |
Пісні Марусі Чурай. «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю». |
25.09. |
|
8. |
1 |
Література рідного краю №1. Дмитро Білоус. «Люби, плекай природу нашу ....» |
27.09. |
Зошит |
|
|
Українські народні думи |
|
|
9. |
1 |
Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники – виконавці народних дум. Сучасні виконавці. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. ТЛ: думи. |
02.10. |
|
10. 11. |
2 |
«Маруся Богуславка». Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі. |
04.10. 09.10. |
|
12. |
1 |
Позакласне читання №1. Народна дума «Самійло Кішка». Повчальне та виховне значення думи. |
11.10. |
|
13. |
1 |
Контрольна робота №1. «Усна народна творчість», «Українські народні думи» (тести). |
16.10. |
Тематична |
|
|
Світ української поезії |
|
|
14. |
1 |
Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодієвському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). |
18.10. |
|
15. |
|
Т.Шевченко. «Думи мої, думи мої ...» (1847) Усвідомлення власної місії поета. |
23.10. |
|
16. |
1 |
Т.Шевченко. «Ой три шляхи широкії ...». «Мені однаково, чи буду ...». Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. ТЛ: філософська лірика. |
31.10. |
Вивчити напам’ять 1 поезію (на вибір). Зошит |
17. |
1 |
Позакласне читання №2. «Шевченко – великий Кобзар». |
06.11. |
|
18. |
1 |
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії. |
08.11. |
|
19. |
1 |
Тема гармонійного єднання з природою. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати ...». |
13.11. |
Вивчити напам’ять «Хотіла б я піснею стати ...». |
20. |
1 |
«Давня казка». Ідея вільної творчості, духовної свободи людини. |
15.11. |
|
21. |
1 |
Проблеми і мотиви : роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (ліро-епічна поема «Давня казка»). |
20.11. |
|
22. |
1 |
Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини («Любіть Україну !»). ТЛ: громадянська лірика. |
22.11. |
Вивчити напам’ять «Любіть Україну !» |
23. |
1 |
В.Сосюра. «Васильки» - зразок інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер ...»). ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика. |
27.11. |
|
24. |
1 |
Контрольна робота №2. «Світ української поезії». (контрольний твір). |
29.11. |
Зошит Тематична |
25. |
1 |
Володимир Підпалий. «... Бачиш : між трав зелених ...». Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»). |
04.12. |
|
26. |
|
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «Наша мова». |
06.12. |
|
27. |
1 |
В.Голобородько. Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. «З дитинства : дощ» («Я уплетений …»), «Теплі слова». ТЛ: вільний вірш , верлібр. |
11.12. |
|
28. |
1 |
Розвиток мовлення №2. Написання власних роздумів, навіяних прочитаними поезіями В.Підпалого, В.Голобородька. |
13.12. |
|
29. |
1 |
Контрольна робота №3. «Світ української поезії» (тести). (зріз знань за завданням адміністрації школи) |
18.12. |
|
30. |
1 |
Література рідного краю №2. Іскорки гумору Платона Воронька. |
20.12. |
|
31. |
1 |
Урок – підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж І семестру й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. |
27.12. |
Зошит Тематична |
ІІ семестр
№ з\п |
Кіл-ть год. |
Зміст |
Дата |
Примітки |
|
|
Із сучасної української поезії кінця XX – початку XXІ ст.. |
|
|
32. |
1 |
Розмаїття сучасної лірики. Глибоке бачення поетами-сучасниками проблем української мови, національної культури. В.Герасим'юк «Чоловічий танець». |
15.01. |
|
33. |
1 |
Прагнення поетів-сучасників зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя. І.Малкович («З янголом на плечі», «З нічних молитов»), Г.Кирпа («Мій ангел такий маленький …», «Коли до вас темної ночі …»). |
17.01. |
|
34. |
|
Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому. А.Мойсієнко «Жовтень жовті жолуді». |
22.01. |
|
35. |
1 |
Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому. І.Павлюк («Дівчинка», «Вертатись пізно», «Асоціації»). |
24.01. |
Вивчити напам'ять 1 вірш (на вибір) |
36. |
1 |
Література рідного краю №3. Олександр Вертіль. Збірка «Зоряний календар». Тонкий ліризм, гостре відчуття найменших порухів людської душі в поезіях. |
29.01. |
|
|
|
Національна драма |
|
|
37. |
1 |
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга . |
31.01. |
Зошит |
38. |
1 |
Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського «театру корифеїв». ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія. |
05.02. |
|
39. |
1 |
Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. |
07.02. |
|
40. |
1 |
Проблема влади грошей. Засоби сатиричного змалювання. |
12.02. |
|
41. |
1 |
Контрольна робота №4. «Національна драма» (контрольний твір). |
14.02. |
Тематична |
|
|
З української прози |
|
|
42. |
1 |
Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті. |
19.02. |
|
43. |
1 |
Вічний тип шукача правди. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною. |
21.02. |
|
44. |
1 |
Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. |
26.02. |
|
45. |
1 |
Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії. |
28.02. |
Зошит |
46. |
1 |
Позакласне читання №3. Казки Марка Вовчка. «Ведмідь». Майстерність письменниці у сюжетопобудові казки. |
04.03. |
|
47. |
1 |
Олександр Довженко. Видатний український кінорежисер і письменник. «Ніч перед боєм»- твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців. |
06.03. |
|
48. |
1 |
Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів. |
11.03. |
|
49. |
1 |
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей . |
13.03. |
|
50. |
|
Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк. |
18.03. |
|
51. |
|
«Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. |
20.03. |
Зошит |
52. |
1 |
Проблема особистості в сучасному світі. Особливості композиції твору. |
01.04. |
|
53. |
1 |
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеособлення. |
03.04. |
|
54. |
1 |
Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії. |
08.04. |
|
55. |
1 |
Розвиток мовлення №3. Написання власних роздумів, навіяних твором В. Дрозда «Білий кінь Шептало». |
10.04. |
|
56. |
1 |
Юрій Винничук. «Місце для дракона». Повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». |
15.04. |
|
57. |
1 |
Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин. |
17.04. |
|
58. 59. |
2 |
Проблематика твору : роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви. |
22.04. 24.04. |
|
60. |
|
Контрольна робота №5. «З української прози» (тести). |
29.04. |
Зошит Тематична |
|
|
Український гумор |
|
|
61. |
1 |
Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі. |
06.05. |
|
62. |
1 |
Дружба і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. |
08.05. |
|
63. |
1 |
Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору. |
13.05. |
|
64. |
1 |
Розвиток мовлення №4. Усна характеристика образів з повісті В.Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». |
15.05. |
|
65. |
1 |
Контрольна робота №6. «Український гумор» (тести) (зріз знань за завданням адміністрації школи). |
20.05. |
|
66. |
1 |
Література рідного краю №4. «Мелодія життя … Проста». Поетичний вернісаж за творчістю Миколи Гриценка. |
22.05. |
|
67. |
1 |
Позакласне читання №4. Оксана Думанська. «Школярка з передмістя». Повість сучасної дитячої письменниці. |
27.05. |
|
68. |
1 |
Урок – підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж ІІ семестру й викликали найбільшу зацікавленість. |
29.05. |
Зошит Тематична |