Календарно-тематичне планування складене на основі типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 2 класу з порушеннями інтелектуального розвитку
Міністерство освіти і науки України
Інститут спеціальної педагогіки і психології
Миколи Ярмаченка НАПН України
Київ – 2019
Календарно-тематичне планування
уроків з української мови у 2 класі до посібника «Робочий зошит для виконання завдань з української мови»
(автори Г.М. Боровик, С.Л. Гаценко, С.В. Іванченко, Н.І. Ліщук,
П.М. Піддубна)
Запропонована в робочому зошиті система вправ допоможе формувати знання, практичні вміння і навички в учнів з української мови. Завдання на співвіднесення спрямовані на формування уявлень, понять та їх розуміння, на розвиток наочно-образного мислення та елементів логічного мислення учнів.
Вміщені завдання спрямовані на формування мовленнєвої компетенції учнів 2-го класу: ділити слова на склади, визначати кількість складів у слові; дотримуватися правил вживання великої букви на початку речення та у власних назвах, позначати на письмі м’якість приголосних звуків, вживати розділові знаки під час запису речень.
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
||
|
1 семестр |
|
||
1 |
Перший урок. «Україна прекрасна і незалежна» |
|
||
2 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|
||
3 |
Пригадування правил правопису букв, слів, речень, вживання у мовленні слів ввічливості. |
|
||
4 |
Розрізнення голосних і приголосних звуків і букв. |
|
||
5 |
Звук [ч]. Буква Чч («че»). Письмо слів речень з буквою ч. |
|
||
6 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|
||
7 |
Звук [ч]. Буква Чч («че»). Велика буква на початку речення, крапка в кінці речення. |
|
||
8 |
Порівняння друкованих і писаних букв. Списування друкованих слів, речень. |
|
||
9 |
Звук [ц]. Буква Цц («це»). Письмо слів і речень з малою буквою. |
|
||
10 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|
||
11 |
Закріплення літери Цц. Письмо великої букви Ц, складів, слів і речень із нею. |
|
||
12 |
Закріплення вміння писати вивчені літери. |
|
||
13 |
Буква Щщ («ща»). Порівняння малої букви щ з малими ш,ц. Письмо слів з буквою щ. |
|
||
14 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|
||
15 |
Закріплення літери Щщ. Письмо великої букви Щ, складів та слів із нею. |
|
||
16 |
Закріплення вміння писати вивчені букви. |
|
||
17 |
Порівняння великої букви Щ, з великими буквами Ш,Ц. Закріплення вміння писати вивчені букви. Списування друкованих речень. |
|
||
18 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
19 |
Звук [ф]. Буква Фф («фе»). Письмо малої букви ф, буквосполучень, слів та речень. |
|
||
20 |
Закріплення літери Фф. Письмо великої букви Ф, складів, слів і речень із нею. |
|
||
21 |
Закріплення вміння писати вивчені букви. Списування друкованих речень. |
|
||
22 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
23 |
Звуки [дз], [дз’],буквосполучення дз. Письмо буквосполучень дзь, дзв, дзи, слів і речень. |
|
||
24 |
Закріплення вміння писати вивчені букви. Списування друкованих речень. |
|
||
25 |
Звуки [дж],буквосполучення дж. Письмо буквосполучення дж, слів і речень. |
|
||
26 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|
||
27 |
Удосконалення уміння писати вивчені букви, слова і речення з цими буквами. |
|
||
28 |
Звуки і букви. Розрізнення голосних і приголосних звуків і букв. |
|
||
29 |
Удосконалювати уміння розрізняти звуки мовлення. В |
|
||
30 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
31 |
Продовжувати роботу над розумінням відмінностей між звуком і буквою. |
|
||
32 |
Порівняння букви Л, з буквою М. Закріплення вміння писати вивчені букви. Списування друкованих речень. |
|
||
33 |
Порівняння букви К, з буквою Н. Вправи на визначення кількості слів у реченнях. |
|
||
34 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
35 |
Порівняння букви В, з буквою З. Виконання вправ поданих у підручнику. |
|
||
36 |
Букви Я,Ю,Є. Читання складів та слів з буквами Я,Ю,Є. Написання слів з подовженими приголосними. |
|
||
37 |
Закріплення вмінь писати вивчені букви. Утворення і записування слів. |
|
||
38 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
39 |
Апостроф. Спостереження за звуками, позначуваними літерами, між якими ставиться апостроф. |
|
||
40 |
Апостроф у словах. Виконання творчих письмових завдань. |
|
||
41 |
Розрізнення голосних и-і. Запис слів з ними. |
|
||
42 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
43 |
Розрізнення голосних и-і. Письмо букви і в складах та словах. |
|
||
44 |
Буква ь. Удосконалювати навичку правильної вимови слів з м’якими та твердими приголосними. |
|
||
45 |
Вправи на закріплення знань про м’які приголосні звуки та позначення їх м’якості. |
|
||
46 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
47 |
Слова зі знаком м’якшення та буквосполученням ьо. |
|
||
48 |
Виконання творчих письмових завдань. В9 |
|
||
49 |
Буква ю. Закріпити звукове значення букви ю на початку слова чи складу та після голосного. |
|
||
50 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
51 |
Буква є. Закріпити звукове значення букви є на початку слова чи складу та після голосного. |
|
||
52 |
Розрізнення голосних і-ї. Запис слів з ними. |
|
||
53 |
Розрізнення голосних а-я. Списування речень зі словами з йотованими буквами. |
|
||
54 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
55 |
Розрізнення голосних у-ю. Виконання творчих письмових завдань |
|
||
56 |
Розрізнення голосних е-є. Виконання вправ, поданих у посібнику. |
|
||
57 |
Буква й. Виконання вправ, поданих у посібнику |
|
||
58 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
59 |
Написання слів із буквосполученням йо. Вправи на закріплення знань. |
|
||
60 |
Розрізнення на слух і на письмі б-п. Запис слів із ними |
|
||
61 |
Розрізнення на слух і на письмі в-ф. Виконання вправ, поданих у посібнику. |
|
||
62 |
|
|
||
63 |
Розрізнення на слух і на письмі д-т. Виконання творчих письмових завдань. |
|
||
64 |
Розрізнення на слух і на письмі ж-ш. Вправи на закріплення знань. |
|
||
65 |
Розрізнення на слух і на письмі з-с. Виконання творчих письмових завдань. |
|
||
66 |
Підсумковий урок. |
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Українська мова
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
|
2 семестр |
|
67 |
Розрізнення на слух і на письмі з-с. Запис слів із ними. |
|
68 |
Розрізнення на слух і на письмі ш-щ. Запис слів із ними. |
|
69 |
Розрізнення на слух і на письмі г-к. Запис слів із ними. |
|
70 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
71 |
Розрізнення на слух і на письмі г-ґ. Запис слів із ними. |
|
72 |
Розрізнення на слух і на письмі ґ-к. Запис слів із ними |
|
73 |
Вправи на закріплення знань. |
|
74 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
75 |
Виконання творчих письмових завдань. |
|
76 |
Розрізнення слів, які відповідають на питання що? хто? Вправи на правильну постановку питання. |
|
77 |
Закріпити знання про речення. Розділові знаки наприкінці речення. |
|
78 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
79 |
Розрізнення слів, які відповідають на питання що? хто? Виконання вправ, поданих у посібнику. |
|
80 |
Добір слів, які відповідають на питання що? хто? Складання і записування речень. |
|
81 |
Закріпити знання про речення, уміння писати слова в реченні та визначати межі речення. |
|
82 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
83 |
Складання речень. Робота з деформованими реченнями. Списування речень. |
|
84 |
Утворення і записування речень з поданими словами. Списування речень, поданих друкованим шрифтом. |
|
85 |
Голосні звуки. Букви, що їх позначають. Наголос. Наголошені й ненаголошені звуки та склади. |
|
86 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
87 |
Удосконалювати уміння вимовляти слова з правильним наголосом. Поділ слів на склади. |
|
88 |
Закріплювати уміння ділити слова на склади. Робота з деформованими реченнями. Списування речень. |
|
89 |
Слова, які відповідають на питання хто? Поділ слів на склади. |
|
|
||
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
90 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
91
|
Слова, які відповідають на питання хто? Назви тварин та їхніх дитинчат. |
|
92 |
Слова, що означають назви предметів. Формувати вміння ставити питання до слів. |
|
93 |
Розподіл слів на дві групи: свійські тварини, дикі тварини. Списування з рукописного та друкованого тексту. |
|
94 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
95 |
Розподіл слів на дві групи: свійські птахи, дикі птахи. Виконання вправ, поданих у посібнику. |
|
96 |
Слова, які відповідають на питання що? Поділ слів на склади. |
|
97 |
Розрізнення слів, які відповідають на питання що? хто? Розподіл слів на дві групи: тварини, рослини. |
|
98 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
99 |
Зміна слів за числами (один – багато). Виконання вправ посібника. |
|
100 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|
101 |
Розподіл слів на дві групи: один, багато. Виконання письмових завдань. |
|
102 |
Велика буква в іменах, по батькові та в прізвищах людей. Виконання письмових завдань. |
|
103 |
Велика буква в іменах, по батькові та в прізвищах людей. Виконання письмових завдань. |
|
104 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
105 |
Велика буква в кличках тварин. Виконання письмових завдань. |
|
106 |
Велика буква в кличках тварин. Виконання письмових завдань. |
|
107 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
108 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
109 |
Слова, що означають назви дій предметів. Виконання письмових завдань. |
|
110 |
Формувати вміння ставити питання до слів. Виконання вправ поданих у посібнику. |
|
111 |
Запис слів, що означають назви дії кожної тварини. Виконання письмових завдань. |
|
112 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
113 |
Розподіл поданих слів на дві групи за вказаними ознаками. Виконання вправ поданих у посібнику. |
|
114 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
115 |
Запис слів, що означають назви дії кожної тварини. Виконання письмових завдань. |
|
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
||
116 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
117 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
||
118 |
Формування вміння ставити питання до слів, що означають дію предметів. |
|
||
119 |
Зміна слів за числами (один – багато). Виконання вправ посібника. |
|
||
120 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
121 |
Добір до кожного слова-назви потрібне слово-дію. Виконання вправ посібника. |
|
||
122 |
Закріпити уміння розрізняти слова, які відповідають на питання що? хто? |
|
||
123 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
124 |
Закріпити уміння розрізняти слова, які відповідають на питання що? хто? |
|
||
125 |
Велика буква в назвах вулиць, міст, сіл, річок, гір. Виконання вправ посібника. |
|
||
126 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
127 |
Велика буква в назвах вулиць, міст, сіл, річок, гір. Виконання вправ посібника. |
|
||
128 |
Повторення вивченого про слова-назви та слова-дії. Виконання письмових завдань. |
|
||
129 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
130 |
Словосполучення. Речення. Ознаки речення. Виконання письмових завдань. |
|
||
131 |
Словосполучення. Речення. Ознаки речення. Виконання письмових завдань. |
|
||
132 |
Розділові знаки в кінці речення. Виконання вправ посібника. |
|
||
133 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
134 |
Поширення речень за питаннями та поданими словами. В9 |
|
||
135 |
Питальні речення. Інтонація питальних речень. |
|
||
136 |
Розділові знаки в кінці речень. Виконання вправ посібника. |
|
||
137 |
Розвиток зв’язного мовлення. |
|
||
138 |
Текст. Ознаки тексту. Будова тексту. Виконання вправ посібника. |
|
||
139 |
Деформований текст. Виконання вправ посібника. |
|
||
140 |
Складання тексту за серією малюнків. Виконання письмових завдань. |
|
||
141 |
Повторення вивченого про текст. |
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
1