Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
За підручником Грущинська І. В., Хитра З. М., Дробязко І. І.
3 год.на тиждень/105 год.на рік
Тижні |
Теми уроків |
Дата |
Примітки |
1 |
2 |
3 |
4 |
Перший тиждень ВСТУП Чому цікаво досліджувати світ |
Що таке світ? |
|
|
Який мій навколишній світ? |
|
|
|
Чи цікаво бути дослідником? |
|
|
|
Як зробити тваринку з паперу? Виготовлення паперових виробів способом згинання |
|
|
|
Наше перше дослідження – «людина» |
|||
Другий тиждень
Усі люди - різні |
Чим я відрізняюся від інших?
|
|
|
Що я вже вмію робити? |
|
|
|
Де я живу? |
|
|
|
Чому важливо усміхатися? Створення образу-портрета |
|
|
|
Третій тиждень
Життя в довкіллі
|
Чи може людина жити без інших людей? |
|
|
Чи може жити без природи? |
|
|
|
Урок-екскурсія. Як спостерігати за змінами в довкіллі? |
|
|
|
Яку рослину я люблю? Аплікація «Гілка калини» |
|
|
|
Четвертий тиждень
Ознаки живої природи
|
Чим схожі між собою рослини, тварини і люди? |
|
|
Які умови необхідні організмам для життя? |
|
|
|
Чим люди відрізняються від інших живих істот? |
|
|
|
Як відтворити пташку в небі? Рельєфні аплікації з пластиліну |
|
|
|
П’ятий тиждень
Я відповідаю за своє здоров’я
|
Яку будову має моє тіло? |
|
|
Чому люди одне одному бажають здоров’я? |
|
|
|
Чи можна навчитися бути здоровим? |
|
|
|
Як восени дбати про своє здоров’я? Аплікація з листя |
|
|
|
Шостий тиждень
Дбаю про своє здоров’я |
Які звички потрібні для здоров’я? |
|
|
Чому рух приносить користь? |
|
|
|
Як розпорядок дня впливає на здоров’я? |
|
|
|
Чи рухаються рослини? Виготовлення квітки соняшника з пластиліну й природного матеріалу |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Сьомий тиждень Складники безпечної поведінки
|
Яка їжа корисна, а яка шкідлива? |
|
|
Яка поведінка вдома є безпечною? |
|
|
|
Яка поведінка на вулиці тобі не зашкодить? |
|
|
|
Яка їжа корисна? Рельєфне ліплення овочів і фруктів |
|
|
|
Восьмий тиждень
Важливість органів чуття
|
Які я маю органи чуття?
|
|
|
Як зір і слух відкривають мені світ? |
|
|
|
Що я можу розрізнити на смак, запах і на дотик? |
|
|
|
Які відчуття тобі подарувала осінь? Аплікація із рваного паперу «Чарівна осінь» |
|
|
|
Дев’ятий тиждень
Органи чуття потрібно берегти |
Як доглядати за органами зору і слуху? |
|
|
Які правила допомагають берегти органи нюху, смаку і дотику? |
|
|
|
Які відчуття у вас викликають ці саморобні тваринки? Аплікація з ватних дисків «Совеня» |
|
|
|
Підбиваємо підсумки: ми досліджуємо світ |
|
|
|
Наше друге дослідження – «людина серед людей» |
|||
Десятий тиждень Правила співжиття
|
Як я досліджую історію своєї сім’ї? |
|
|
Які звертання побутують у твоїй родині? |
|
|
|
Чому потрібно шанувати батьків? |
|
|
|
Хто до тебе звертається «моє сонечко»? Виготовлення паперового сонечка |
|
|
|
Одинадцятий тиждень
Культура поведінки
|
Чому ввічливі слова називають |
|
|
У чому полягають секрети вихованості? |
|
|
|
Чому ввічливість завжди доречна?
|
|
|
|
Як подарувати гарний настрій? Виготовлення вазочки для квітів або підставки для олівців |
|
|
|
Дванадцятий тиждень
Чесноти людини
|
Чому ввічливість завжди доречна?
|
|
|
Що таке правдивість і щирість? |
|
|
|
Коли я вчиняю правильно? |
|
|
|
Коли ми називаємо когось «добрим»? Виготовлення іграшки «Добрий лев» |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Тринадцятий тиждень Усі професії потрібні
|
Урокекскурсія. Хто працює в школі? |
|
|
Ким працюють мої батьки? |
|
|
|
Ким працюватимуть люди |
|
|
|
Хто оберігає мою родину? Виготовлення мобіля з агнелами |
|
|
|
Чотирнадцятий тиждень Громадські місця
|
Чому й де збираються люди? |
|
|
Які бувають заклади культури? |
|
|
|
Урокекскурсія. Чому я люблю |
|
|
|
Чому кажуть, що книга – найкращий подарунок? Виготовлення закладок-подарунків |
|
|
|
П’ятнадцятий тиждень
Поведінка |
Як поводитися в транспорті? |
|
|
Як поводитися в закладах культури? |
|
|
|
Що робити, якщо загубився / |
|
|
|
А хто, хто Миколая любить? Виготовлення черевичка або рукавички для святого Миколая |
|
|
|
Шістнадцятий тиждень
Поведінка, співпраця
|
Як я допомагаю старшим?
|
|
|
Як я дбаю про чистоту в громадських |
|
|
|
Як ми готуємося до новорічних свят? Створення колективної композиції |
|
|
|
Підбиваємо підсумки: |
|
|
|
Наше третє дослідження – «ЛЮДИНА І СВІТ» |
|||
Сімнадцятий тиждень
Наша Батьківщина - Україна |
Як називається наша Батьківщина?
|
|
|
Які державні символи України? |
|
|
|
Чим славиться столиця України? |
|
|
|
Про що можуть розповісти Герб і Прапор? Виготовлення з паперу державних символів |
|
|
|
Вісімнадцятий тиждень Славне минуле нашої країни |
Коли виникла наша держава?
|
|
|
Які пам'ятки культури прикрашають нашу Україну? |
|
|
|
Чим славетна Україна? |
|
|
|
Як створити мрію? Аплікація (зимова) з геометричних фігур (будівлі, транспорт) |
|
|
|
Дев’ятнадцятий тиждень У кожного свій найкращий край
|
Де мій рідний край? Звідки я родом?
|
|
|
Яким був наш край у минулому? |
|
|
|
Чим відомий мій рідний край? |
|
|
|
Чим схожі всі килимки? Плетіння килимка зі смужок паперу |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Двадцятий тиждень
Природа рідного краю |
Які пам'ятки природи є в моєму рідному краю? |
|
|
Урок-екскурсія. Подорож у природу взимку. |
|
|
|
Урок-екскурсія. Праця людей узимку.. |
|
|
|
Чого ми вчимося у птахів? Аплікація «Пташка на гілці» |
|
|
|
Двадцять перший тиждень
Сучасний день нашої держави |
Хто вдома «помічник» |
|
|
Із чого складається добробут нашої країни? |
|
|
|
Як підтримати захисників нашої держави? |
|
|
|
Як любов може допомогти світові? Виготовлення валентинок |
|
|
|
Двадцять другий тиждень Народи світу |
Які народи живуть в Україні?
|
|
|
Які в нас країни-сусіди?
|
|
|
|
Які країни є на Землі?
|
|
|
|
Як зрозуміти іншого? Виготовлення символу толерантності «Веселка» |
|
|
|
Двадцять третій тиждень Світ у минулому та майбутньому
|
Як визначні винаходи удосконалюють наш світ? |
|
|
Якими ми хочемо бачити світ у майбутньому? |
|
|
|
Чому Україна — космічна держава? Виготовлення паперової ракети способом згинання |
|
|
|
Підбиваємо підсумки: ми досліджуємо світ! |
|
|
|
Наше четверте дослідження – «ЛЮДИНА І ПРИРОДА» |
|||
Двадцять четвертий тиждень
Цінність природи для життя |
Як моє життя пов’язане з природою?
|
|
|
Як я буду досліджувати природу?
|
|
|
|
Які об’єкти природні, а що створили люди? |
|
|
|
За що я люблю природу? Виготовлення декоративного панно «Вербові котики» |
|
|
|
Двадцять п’ятий тиждень
Значення Сонця і повітря для життя |
Чому Сонце на Землі – найголовніше? |
|
|
Чому без повітря немає життя?
|
|
|
|
Мої досліди. Як виявити невидимку-повітря? |
|
|
|
Чому людина хоче літати? Конструювання паперового літачка |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Двадцять шостий тиждень
Вода – запорука життя |
Де міститься вода?
|
|
|
Мої досліди. Які властивості має вода? |
|
|
|
Чому нам потрібна вода?
|
|
|
|
У чому сила води? Виготовлення квітів або птахів із солоного тіста |
|
|
|
Двадцять сьомий тиждень
Земля – годувальниця
|
Що означають слова «земля» і «грунт» |
|
|
Який склад має ґрунт?
|
|
|
|
Чому кажуть, що родючий ґрунт – «батько» врожаю? |
|
|
|
Як подарувати радість? Виготовлення паперового букета |
|
|
|
Двадцять восьмий тиждень
Рослини – окраса Землі |
Якими бувають рослини?
|
|
|
Як вивчати будову рослин?
|
|
|
|
Як розрізняти дерева, кущі й трав’янисті рослини? |
|
|
|
Коли нам допомагає краса? Виготовлення аплікації з елементами оригамі «Першоцвіти» |
|
|
|
Двадцять дев’ятий тиждень
Світ рослин |
Мої спостереження. Якими бувають культурні рослини? |
|
|
Яку користь культурні рослини приносять людям? |
|
|
|
Мої досліди. Як вирощувати кімнатні рослини? |
|
|
|
Чому рослини — наші друзі? Аплікація весняної квітучої гілки плодового дерева |
|
|
|
Тридцятий тиждень
Тварини – багатство нашої планети |
Якими бувають тварини?
|
|
|
Хто такі комахи?
|
|
|
|
Хто такі риби?
|
|
|
|
Чи правда, що бджілки не кусають добрих людей? Ліплення рельєфне «Бджілка-трудівниця» |
|
|
|
Тридцять перший тиждень
Світ тварин |
Хто такі птахи?
|
|
|
Хто такі звірі?
|
|
|
|
Як живеться моїм домашнім улюбленцям? |
|
|
|
Чому курчата веселі? Виготовлення декору до Великодня, або «Веселі курчата» |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Тридцять другий тиждень
Взаємозв’язки в природі
|
Чому свійські тварини і люди – нерозлучні супутники? |
|
|
Як залежить діяльність людей від природніх умов? |
|
|
|
Які взаємозв’язки існують в природі?
|
|
|
|
Навіщо нам розуміти одне одного? Виготовлення декору «Чудова вівця» |
|
|
|
Тридцять третій тиждень
Природа в небезпеці |
Урок-екскурсія. Як спостерігати за природою навесні? |
|
|
Чому якість мого життя залежить від стану природи? |
|
|
|
Що шкодить природі?
|
|
|
|
Чим я можу допомогти Землі? Виготовлення аплікації зі рваного паперу «Морський пейзаж» |
|
|
|
Тридцять четвертий тиждень Природа потребує охорони |
Як потрібно поводитися серед природи? |
|
|
Як оберігати рослини?
|
|
|
|
Як не нашкодити тваринам?
|
|
|
|
Чим корисний павучок? Виготовлення паперового павучка |
|
|
|
Тридцять п’ятий тиждень
Світ у минулому та майбутньому
|
Як я можу допомагати природі?
|
|
|
Урок-екскурсія. Які ознаки літа вже помітні в природі? |
|
|
|
З кого складається ми? Створення колективної виставки з виготовлених дитячих виробів |
|
|
|
Підбиваємо підсумки: ми досліджуємо світ! |
|
|