Календарно-тематичне планування уроків з Я досліджую світ для 1 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків з предмету "Я досліджую світ" для 1 класу за Типовою освітньою програмою для початкової школи, розробленою під керівництвом О.Я. Савченко, затвердженою наказом МОН України від 21.03.2018 №268 (зі змінами внесеними наказом МОН від 08.10. 2019 №1272).
Перегляд файлу

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

За підручником Грущинська І. В., Хитра З. М., Дробязко І. І.

3 год.на тиждень/105 год.на рік

 

Тижні

Теми уроків

Дата

Примітки

1

2

3

4

 

Перший тиждень

ВСТУП

Чому цікаво досліджувати світ

Що таке світ?

 

 

Який мій навколишній світ?

 

 

Чи цікаво бути дослідником?

 

 

     Як зробити тваринку з паперу?

Виготовлення паперових виробів способом згинання

 

 

Наше перше дослідження –

«людина»

 

Другий тиждень

 

Усі люди - різні

Чим я відрізняюся від інших?

 

 

 

Що я вже вмію робити?

 

 

Де я живу?

 

 

     Чому важливо усміхатися?

Створення образу-портрета

 

 

 

Третій тиждень

 

Життя в довкіллі

 

Чи може людина жити без інших людей?

 

 

Чи може жити без природи?

 

 

Урок-екскурсія. Як спостерігати за змінами в довкіллі?

 

 

     Яку рослину я люблю?

Аплікація «Гілка калини»

 

 

 

Четвертий тиждень

 

Ознаки живої природи

 

 

Чим схожі між собою рослини, тварини і люди?

 

 

Які умови необхідні організмам для життя?

 

 

Чим люди відрізняються від інших живих істот?

 

 

     Як відтворити пташку в небі?

Рельєфні аплікації з пластиліну

 

 

 

П’ятий тиждень

 

Я відповідаю за своє здоров’я

 

Яку будову має моє тіло?

 

 

Чому люди одне одному бажають здоров’я?

 

 

Чи можна навчитися бути здоровим?

 

 

     Як восени дбати про своє здоров’я? Аплікація з листя

 

 

 

Шостий тиждень

 

Дбаю про своє здоров’я

Які звички потрібні для здоров’я?

 

 

Чому рух приносить користь?

 

 

Як розпорядок дня впливає на здоров’я?

 

 

     Чи рухаються рослини?

Виготовлення квітки соняшника з пластиліну й природного матеріалу

 

 

1

2

3

4

 

Сьомий тиждень

Складники безпечної поведінки

 

Яка їжа корисна, а яка шкідлива?

 

 

Яка поведінка вдома є безпечною?

 

 

Яка поведінка на вулиці тобі не зашкодить?

 

 

     Яка їжа корисна?

Рельєфне ліплення овочів і фруктів

 

 

 

Восьмий тиждень

 

Важливість органів чуття

 

Які я маю органи чуття?

 

 

 

Як зір і слух відкривають мені світ?

 

 

Що я можу розрізнити на смак, запах і на дотик?

 

 

     Які відчуття тобі подарувала осінь?

Аплікація із рваного паперу «Чарівна осінь»

 

 

 

Дев’ятий тиждень

 

 

Органи чуття потрібно берегти

Як доглядати за органами зору і слуху?

 

 

Які правила допомагають берегти органи нюху, смаку і дотику?

 

 

         Які відчуття у вас викликають ці саморобні тваринки?

Аплікація з ватних дисків «Совеня»

 

 

Підбиваємо підсумки:

ми досліджуємо світ

 

 

Наше друге дослідження –

«людина серед людей»

 

 

Десятий тиждень

Правила співжиття

 

Як я досліджую історію своєї сім’ї?

 

 

 Які звертання побутують у твоїй родині?

 

 

Чому потрібно шанувати батьків?

 

 

     Хто до тебе звертається «моє сонечко»?

Виготовлення паперового сонечка

 

 

 

Одинадцятий

 тиждень

 

Культура поведінки

 

Чому ввічливі слова називають
чарівними?

 

 

У чому полягають секрети вихованості?

 

 

Чому ввічливість завжди доречна?

 

 

 

           Як подарувати гарний настрій?

Виготовлення вазочки для квітів

або підставки для олівців

 

 

Дванадцятий

тиждень

 

Чесноти людини

 

Чому ввічливість завжди доречна?

 

 

 

Що таке правдивість і щирість?

 

 

Коли я вчиняю правильно?

 

 

           Коли ми називаємо когось «добрим»?

Виготовлення іграшки «Добрий лев»

 

 

1

2

3

4

 

Тринадцятий

тиждень

Усі професії потрібні

 

Урок­екскурсія. Хто працює в школі?

 

 

Ким працюють мої батьки?

 

 

Ким працюватимуть люди
в майбутньому?

 

 

     Хто оберігає мою родину?

Виготовлення мобіля з агнелами

 

 

 

Чотирнадцятий

тиждень

Громадські місця

 

Чому й де збираються люди?

 

 

Які бувають заклади культури?

 

 

Урок­екскурсія. Чому я люблю
відвідувати бібліотеку?

 

 

                 Чому кажуть, що книга – найкращий подарунок?

Виготовлення закладок-подарунків

 

 

П’ятнадцятий

тиждень

Поведінка
в громадських місцях

Як поводитися в транспорті?

 

 

Як поводитися в закладах культури?

 

 

Що робити, якщо загубився /
загубилася в громадському місці?

 

 

                А хто, хто Миколая любить?

Виготовлення черевичка або рукавички для святого Миколая

 

 

Шістнад­цятий тиждень

 

Поведінка, співпраця
і співжиття людей

 

Як я допомагаю старшим?

 

 

 

Як я дбаю про чистоту в громадських
місцях?

 

 

                 Як ми готуємося до новорічних свят?

Створення колективної композиції

 

 

Підбиваємо підсумки:
ми досліджуємо світ!

 

 

Наше третє дослідження –

«ЛЮДИНА І СВІТ»

Сімнадцятий тиждень

 

Наша Батьківщина - Україна

Як називається наша Батьківщина?

 

 

 

Які державні символи України?

 

 

Чим славиться столиця України?

 

 

                 Про що можуть розповісти Герб і Прапор?

Виготовлення з паперу державних символів

 

 

Вісімнадцятий тиждень

Славне минуле нашої країни

Коли виникла наша держава?

 

 

 

Які пам'ятки культури прикрашають нашу Україну?

 

 

Чим славетна Україна?

 

 

     Як створити мрію?

Аплікація (зимова) з геометричних фігур (будівлі, транспорт)

 

 

Дев’ятнадцятий тиждень

У кожного свій найкращий край

 

Де мій рідний край? Звідки я родом?

 

 

 

Яким був наш край у минулому?

 

 

Чим відомий мій рідний край?

 

 

     Чим схожі всі килимки?

Плетіння килимка зі смужок паперу

 

 

1

2

3

4

 

Двадцятий тиждень

 

Природа рідного краю

Які пам'ятки природи є в моєму рідному краю?

 

 

Урок-екскурсія. Подорож у природу взимку.

 

 

Урок-екскурсія. Праця людей узимку..

 

 

     Чого ми вчимося у птахів? Аплікація «Пташка на гілці»

 

 

Двадцять перший тиждень

 

Сучасний день нашої держави

Хто вдома «помічник»

 

 

Із чого складається добробут нашої країни?

 

 

Як підтримати захисників нашої держави?

 

 

     Як любов може допомогти світові?

 Виготовлення валентинок

 

 

 

Двадцять другий тиждень

Народи світу

Які народи живуть в Україні?

 

 

 

Які в нас країни-сусіди?

 

 

 

Які країни є на Землі?

 

 

 

     Як зрозуміти іншого?

Виготовлення символу толерантності «Веселка»

 

 

Двадцять третій тиждень

Світ у минулому та майбутньому

 

Як визначні винаходи удосконалюють наш світ?

 

 

Якими ми хочемо бачити світ у майбутньому?

 

 

     Чому Україна — космічна держава?

Виготовлення паперової ракети способом згинання

 

 

Підбиваємо підсумки: ми досліджуємо світ!

 

 

Наше четверте дослідження –

«ЛЮДИНА І ПРИРОДА»

Двадцять четвертий тиждень

 

Цінність природи для життя

Як моє життя пов’язане з природою?

 

 

 

Як я буду досліджувати природу?

 

 

 

Які об’єкти природні, а що створили люди?

 

 

     За що я люблю природу?

Виготовлення декоративного панно «Вербові котики»

 

 

Двадцять п’ятий тиждень

 

Значення Сонця і повітря для життя

Чому Сонце на Землі – найголовніше?

 

 

Чому без повітря немає життя?

 

 

 

Мої досліди. Як виявити невидимку-повітря?

 

 

     Чому людина хоче літати?

Конструювання паперового літачка

 

 

1

2

3

4

 

Двадцять шостий тиждень

 

Вода – запорука життя

Де міститься вода?

 

 

 

Мої досліди. Які властивості має вода?

 

 

Чому нам потрібна вода?

 

 

 

     У чому сила води?

Виготовлення квітів або птахів із солоного тіста

 

 

 

Двадцять сьомий тиждень

 

Земля – годувальниця

 

Що означають слова «земля» і «грунт»

 

 

Який склад має ґрунт?

 

 

 

Чому кажуть, що родючий ґрунт – «батько» врожаю?

 

 

     Як подарувати радість?

Виготовлення паперового букета

 

 

 

Двадцять восьмий тиждень

 

Рослини –  окраса Землі

Якими бувають рослини?

 

 

 

Як вивчати будову рослин?

 

 

 

Як розрізняти дерева, кущі й трав’янисті рослини?

 

 

     Коли нам допомагає краса?

Виготовлення аплікації з елементами оригамі «Першоцвіти»

 

 

 

Двадцять дев’ятий тиждень

 

Світ рослин

Мої спостереження. Якими бувають культурні рослини?

 

 

Яку користь культурні рослини приносять людям?

 

 

Мої досліди. Як вирощувати кімнатні рослини?

 

 

     Чому рослини — наші друзі?

Аплікація весняної квітучої гілки плодового дерева

 

 

 

Тридцятий  тиждень

 

Тварини – багатство нашої планети

Якими бувають тварини?

 

 

 

Хто такі комахи?

 

 

 

Хто такі риби?

 

 

 

     Чи правда, що бджілки не кусають добрих людей?

Ліплення рельєфне «Бджілка-трудівниця»

 

 

 

Тридцять перший тиждень

 

Світ тварин

Хто такі птахи?

 

 

 

Хто такі звірі?

 

 

 

Як живеться моїм домашнім улюбленцям?

 

 

     Чому курчата веселі?

Виготовлення декору до Великодня, або «Веселі курчата»

 

 

1

2

3

4

 

Тридцять другий тиждень

 

Взаємозв’язки в природі

 

Чому свійські тварини і люди – нерозлучні супутники?

 

 

Як залежить діяльність людей від природніх умов?

 

 

Які взаємозв’язки існують в природі?

 

 

 

     Навіщо нам розуміти одне одного?

Виготовлення декору «Чудова вівця»

 

 

 

Тридцять третій тиждень

 

 

Природа в небезпеці

Урок-екскурсія. Як спостерігати за природою навесні?

 

 

Чому якість мого життя залежить від стану природи?

 

 

Що шкодить природі?

 

 

 

     Чим я можу допомогти Землі?

Виготовлення аплікації зі рваного паперу «Морський пейзаж»

 

 

 

Тридцять четвертий тиждень

Природа потребує охорони

Як потрібно поводитися серед природи?

 

 

Як оберігати рослини?

 

 

 

Як не нашкодити тваринам?

 

 

 

     Чим корисний павучок?

Виготовлення паперового павучка

 

 

Тридцять п’ятий тиждень

 

Світ у минулому та майбутньому

 

Як я можу допомагати природі?

 

 

 

Урок-екскурсія. Які ознаки літа вже помітні в природі?

 

 

     З кого складається ми?

Створення колективної виставки з виготовлених дитячих виробів

 

 

Підбиваємо підсумки: ми досліджуємо світ!

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 1 клас, Планування
НУШ
Додано
14 вересня 2023
Переглядів
1029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку