Календарно-тематичне планування уроків з зарубіжної літератури НУШ

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків з зарубіжної літератури Нова українська школа.
Перегляд файлу

5-й клас

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ    2024-2025 н.р.

  (51,5 год / 1,5 год на тиждень)

Складено відповідно до програми: Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти, автори: Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А. («Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 р. № 795).

Діагностувальні роботи – 3 (І семестр – 1, ІІ семестр - 2)

Розвиток мовлення – 4 (І семестр – 2 (у+п), ІІ семестр – 2 (у+п))

Позакласне читання – 2 (І семестр – 1год. , ІІ семестр – 1 год.)

Дата

 

 

1

03.09

Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки.

 

 

 

Скарбниця народних казок (4 години)

 

2

10.09

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність Індійська народна казка«Фарбований шакал». Викриття вобразах тварин негативних людських якостей.

 

3

17.09

Японська народна казка «Іссумбосі, або  Хлопчик-Мізинчик». Утілення  в  образі  Іссумбосі  чесності,

любові до праці, кмітливості й відваги.

 

4

24.09

Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Знайомство зі змістом казки.

 

5

01.10

Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості.

 

6

08.10

Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з німецької народної казки «Пані Метелиця» (брати Я. і В. Ґрімм)

 

 

 

Літературні казки  світу (14 годин)

 

7

15.10

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.

 

8

22.10

Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Сторінки життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом твору.

 

9

29.10

Боротьба добра і зла в казці.

 

10

12.11

Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності

 

11

19.11

 Перешкоди на шляху Герди, її помічники.

 

12

26.11

Чарівний світ твору.

Діагностувальна робота№1 (тестові завдання + відповіді на запитання)

 

13

03.12

Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору.

 

14

10.12

Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами.

Розвиток мовлення (письмово). Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя

 

15

17.12

Урок позакласного читання Казки народів світу

 

16

 

Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя

 

17

 

Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі

 

18

 

Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Сторінки життя і творчості письменника. Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки.

 

19

 

Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя

 

20

 

Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини.

 

21

 

Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору

 

22

 

Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». Мої поради героям казки

 

 

 

Слухаємо голоси природи 9 годин

 

23

 

Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс

(1795-1821) «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля

 

24

 

Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними.

Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі.

 

25

 

Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

 

26

 

Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.

 

27

 

Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.

 

28

 

Образи тварин, розкриття їх у  подіях оповідання, авторських характеристиках.

 

29

 

Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин

 

30

 

Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з оповідання «Лобо»

 

31

 

Діагностувальна робота№2(різнорівневі завдання)

 

32

 

Льюїс Керролл (1832– 1898). «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди

 

33

 

Персонажі, які оточують героїню

 

34

 

Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення й творчого ставлення до життя

 

35

 

Особливості художньої мови твору. Ознаки казки

 

36

 

Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм Полліанни

 

37

 

Творча фантазія головної героїні. Її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей.

 

38

 

Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною.

 

39

 

Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще.

 

40

 

Художні засоби розкриття образу Полліанни.

 

 

 

У вирі захопливих пригод 7 годин

 

41

 

Марк Твен (1835–1910). «Пригоди

Тома Соєра» . Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер

 

42

 

Життя містечка і пригоди юних друзів.

 

43

 

Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими

 

44

 

Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим

 

45

 

Урок розвитку мовлення (письмово) Створення фанфіку за темами «Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті», «Том Сойєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість» Тома Сойєра»

 

46

 

Туве Янсон. «Комета прилітає»,«Капелюх Чарівника», «Зима-чарівниця» (1 твір за вибором учителя). Чарівність художнього світу твору.

 

47

 

 Казкові персонажі, утілення в них ідейдоброти, щирості, сімейних цінностей

 

48

 

Діагностувальна робота №3

 

49

 

Урок позакласного читання.  Нанетті А.  «Мій дідусь був черешнею»

 

 

50

 

Підсумки

Підсумки

51

 

Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів.

Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.).

 

 

52

 

Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами

 

 

 

docx
Додано
21 жовтня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку