5-й клас
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 2024-2025 н.р.
(51,5 год / 1,5 год на тиждень)
Складено відповідно до програми: Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти, автори: Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А. («Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 р. № 795).
Діагностувальні роботи – 3 (І семестр – 1, ІІ семестр - 2)
Розвиток мовлення – 4 (І семестр – 2 (у+п), ІІ семестр – 2 (у+п))
Позакласне читання – 2 (І семестр – 1год. , ІІ семестр – 1 год.)
№ |
Дата |
|
|
1 |
03.09 |
Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки. |
|
|
|
Скарбниця народних казок (4 години) |
|
2 |
10.09 |
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність Індійська народна казка«Фарбований шакал». Викриття вобразах тварин негативних людських якостей. |
|
3 |
17.09 |
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Утілення в образі Іссумбосі чесності, любові до праці, кмітливості й відваги. |
|
4 |
24.09 |
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Знайомство зі змістом казки. |
|
5 |
01.10 |
Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. |
|
6 |
08.10 |
Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з німецької народної казки «Пані Метелиця» (брати Я. і В. Ґрімм) |
|
|
|
Літературні казки світу (14 годин) |
|
7 |
15.10 |
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. |
|
8 |
22.10 |
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Сторінки життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом твору. |
|
9 |
29.10 |
Боротьба добра і зла в казці. |
|
10 |
12.11 |
Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності |
|
11 |
19.11 |
Перешкоди на шляху Герди, її помічники. |
|
12 |
26.11 |
Чарівний світ твору. Діагностувальна робота№1 (тестові завдання + відповіді на запитання) |
|
13 |
03.12 |
Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору. |
|
14 |
10.12 |
Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Розвиток мовлення (письмово). Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя |
|
15 |
17.12 |
Урок позакласного читання Казки народів світу |
|
16 |
|
Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя |
|
17 |
|
Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі |
|
18 |
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Сторінки життя і творчості письменника. Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки. |
|
19 |
|
Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя |
|
20 |
|
Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. |
|
21 |
|
Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору |
|
22 |
|
Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». Мої поради героям казки |
|
|
|
Слухаємо голоси природи 9 годин |
|
23 |
|
Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля |
|
24 |
|
Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. |
|
25 |
|
Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. |
|
26 |
|
Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ. |
|
27 |
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. |
|
28 |
|
Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках. |
|
29 |
|
Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин |
|
30 |
|
Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з оповідання «Лобо» |
|
31 |
|
Діагностувальна робота№2(різнорівневі завдання) |
|
32 |
|
Льюїс Керролл (1832– 1898). «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди |
|
33 |
|
Персонажі, які оточують героїню |
|
34 |
|
Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення й творчого ставлення до життя |
|
35 |
|
Особливості художньої мови твору. Ознаки казки |
|
36 |
|
Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм Полліанни |
|
37 |
|
Творча фантазія головної героїні. Її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей. |
|
38 |
|
Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною. |
|
39 |
|
Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. |
|
40 |
|
Художні засоби розкриття образу Полліанни. |
|
|
|
У вирі захопливих пригод 7 годин |
|
41 |
|
Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» . Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер |
|
42 |
|
Життя містечка і пригоди юних друзів. |
|
43 |
|
Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими |
|
44 |
|
Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим |
|
45 |
|
Урок розвитку мовлення (письмово) Створення фанфіку за темами «Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті», «Том Сойєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість» Тома Сойєра» |
|
46 |
|
Туве Янсон. «Комета прилітає»,«Капелюх Чарівника», «Зима-чарівниця» (1 твір за вибором учителя). Чарівність художнього світу твору. |
|
47 |
|
Казкові персонажі, утілення в них ідейдоброти, щирості, сімейних цінностей |
|
48 |
|
Діагностувальна робота №3 |
|
49 |
|
Урок позакласного читання. Нанетті А. «Мій дідусь був черешнею»
|
|
50 |
|
Підсумки |
Підсумки |
51 |
|
Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.).
|
|
52 |
|
Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами |
|