Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури

Про матеріал
Складено відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Перегляд файлу

9 клас, зарубіжна література

     Складено відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

Контрольні роботи – 6

Розвиток мовлення – 4

Позакласне читання – 4

 Тема уроку

К-сть годин

Дата

Примітка

ВСТУП

Ключові компетентності

Учень (учениця):

  • усвідомлює зв’язок різних ознак культурного, соціального, технологічного розвитку людства (НЛ-1);
  • цінує спільну працю, громадянську ініціативу (НЛ-2).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • дає визначення поняття «жанр», розуміє його зв’язок із родовим поділом літератури;
  • називає жанри, які належать до різних родів (епос, лірика, драма), а також міжродові утворення (наприклад, балада, поема та ін.);
  • визначає жанрові ознаки творів (на прикладі прочитаних текстів);
  • дає визначення поняття «стиль», розрізняє стилі загальні (епох, напрямів, течій) та індивідуальні (стилі письменників);
  • знає складники стилю (тематика, образотворчість, сюжетно-композиційні особливості, поетична мова, порівнює окремі жанри в національних літературах (на прикладі прочитаних творів).

1

Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі

Матеріали до уроку:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=I5Vp3Gvm808&list=PUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=18 ;

https://www.youtube.com/watch?v=I5Vp3Gvm808&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=27

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/rodi-i-zhanri-literaturi-546945.html

(ТЛ) Жанр, стиль.

(ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів.

1

 

 

2

Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців

(УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу.

(ЕК) Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців.

1

 

 

ПРОСВІТНИЦТВО

Ключові компетентності

Учень (учениця):

  • усвідомлює особисту відповідальність за стан навколишнього середовища (НЛ-1);
  • розуміє роль ініціативи в суспільстві (НЛ-2);
  • осмислює значення безпечної поведінки в критичних ситуаціях (НЛ-3);
  • ставить перед собою мету й системно працює для її реалізації (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • розкриває чинники (історичні, філософські, естетичні) розвитку європейської літератури доби Просвітництва;
  • знає основні художні напрями розвитку літератури й мистецтва Просвітництва, називає їхні ознаки, представників;
  • називає ключові ідеї Просвітництва, виявляє їх у прочитаних творах;
  • визначає особливості сюжету й композиції роману Дж. Свіфта «Мандри Гуллівера»;
  • розкриває жанрову своєрідність роману «Мандри Гуллівера»  (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики);
  • знаходить приклади езопової мови у творі Дж. Свіфта;
  • характеризує образ Гуллівера, визначає художні засоби його створення;
  • знаходить у романі Дж. Свіфта приклади гумору, іронії, сатири, сарказму, визначає їхні функції у творі;
  • розкриває ідеї, аналізує мотиви й образи в ліричних творах Й. В. Ґете;
  • пояснює, чому ода «До радості» Ф. Шиллера стала гімном Євросоюзу.

3

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу та культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм)

Матеріали до уроку:

Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=nsQggPP_4dc&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=26 ;

https://www.youtube.com/watch?v=jlGCyaXQcmM ;

https://www.youtube.com/watch?v=nsQggPP_4dc

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/prosvitnictvo-yak-literaturna-epoha-12676.html

(ТЛ) Поглиблення понять про роман, оду. Композиція.

(ЛК) Європейське мистецтво доби Просвітництва.

(УС) Ідеї Просвітництва в Україні.

(ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (у фрагментах і цілісно за умови володіння учнями іноземною мовою).

1

 

 

4

Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера»       (І частина). Історія написання твору.

Матеріали до уроку:

Експрес-урок

https://www.youtube.com/watch?v=9tkaig99g40

 

1

 

 

5

Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»

1

 

 

6

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»

1

 

 

7

Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/dzh-svift-mandri-gullivera-553332.html;

https://naurok.com.ua/test/dzhonatan-svift-mandri-lemyuelya-gullivera-i-chastina-12693.html

1

 

 

8

Йоганн Вольфганг Гете. Роль Й.В.Гете в історії Просвітництва. Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й.В. Гете.

Матеріали до уроку:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=iDkIerZx9t0

Перевірка знань: Гете. Лірика  https://naurok.com.ua/test/lirika-y-v-gete-14191.html

1

 

 

9

Нове розуміння природи в ліриці поета. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/y-v-gete-vilshaniy-korol-17260.html

 

 

 

10

Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й.В.Гете. Образ Прометея

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/y-v-gete-prometey-17256.html

1

 

 

11

Йоганн Крістоф Фрідріх фон Шиллер  «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості». Вивчити напам’ять оду «До радості»

ТЛ  Поглиблення поняття про оду

Матеріали до уроку:

 

Історія та устрій ЄС https://www.facebook.com/internewsukraine/videos/307892443390622/

Україна і ЄС: що означає статус кандидата на вступ | DW Ukrainian https://www.youtube.com/watch?v=Jq78Ncg3hPs

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/f-shiller-oda-do-radosti-17251.html

1

 

 

12

Ода «До радості» Й.К.Ф.Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу.

1

 

Напам’ять

13

РМ (п). Твір-есе «Україна в Європі» («Україна і Європейський Союз»)

1

 

 

14

Контрольна робота № 1  за темами «Вступ», «Просвітництво: творчість Дж.Свіфта, Й.В. Гете, Ф. Шиллера» (тестування)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

 РОМАНТИЗМ

Ключові компетентності

Учень (учениця):

  • усвідомлює взаємозв’язок людини і навколишнього середовища (НЛ-1);
  • розуміє необхідність захисту своїх прaв і прав інших людей (НЛ-2);
  • визначає тактику поведінки в небезпечних ситуаціях (НЛ-3);
  • оцінює проблему і відповідно до цього ухвалює рішення (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • визначає специфічні ознаки романтизму як художнього напряму в літературі й мистецтві, чинники його розвитку (історичні, естетичні, філософські), національну специфіку в різних країнах;
  • розповідає про основні віхи життя і творчості митців, їхній внесок у духовну скарбницю світової та національних літератур;
  • визначає провідні теми й мотиви ліричних творів письменників-романтиків;
  • аналізує романтичні образи, засоби їхнього створення;
  • знаходить у тексті, інтерпретує зміст романтичних символів;
  • виявляє зв’язок романтичних творів із фольклором, знаходить відповідні елементи (образи, символи, мотиви, жанрові ознаки тощо);
  • виявляє зв’язок творів із традиціями світової культури (Біблією, філософією, мистецтвом тощо);
  • аналізує (цілісно) ліричні вірші поетів-романтиків, поему («Мазепа» або «Паломництво Чайльд Гарольда» Дж. Байрона);
  • виявляє жанрові ознаки поеми й роману доби романтизму та взаємодії романтизму з реалізмом (на прикладі твору В. Гюго «Собор Паризької Богоматері»);
  • визначає особливості віршового розміру, строфічної організації поетичних творів (на прикладах прочитаних текстів);
  • виявляє художнє новаторство митців – відкриття нових тем і мотивів, збагачення художньої мови, нові рішення в галузі образотворчості, жанрів тощо;
  • порівнює оригінали (за умови володіння іноземною мовою), художні переклади, переспіви творів письменників;
  • розповідає про роль України в житті й творчості митців, пояснює посилення інтересу Європи до України в добу романтизму;
  • знає імена українських перекладачів творів європейських романтиків;
  • розповідає про відкритість романтизму як художнього напряму, його взаємодію з іншими напрямами, демонструє формування реалістичних тенденцій у межах романтизму (на прикладі прочитаних творів);
  • виявляє особливості індивідуальних стилів митців (на прикладі прочитаних творів).

15

Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах

Матеріали до уроку:

Експрес-уроки:  https://www.youtube.com/watch?v=i-gdQQJ9wyE&list=PLIGNgJeEMVGNQZG6P6Y59dmAiJ18iQqtC&index=27 ;

https://www.youtube.com/watch?v=AVS7wxhvZiE&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=8 ;

https://www.youtube.com/watch?v=_huVRHR8KOU&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=20 ;

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/romantizm-yak-literaturniy-napryam-570538.html

(ЛК) Романтизм у різних видах мистецтва (живопис, музика та ін.).

1

 

 

16

Генріх Гейне. Специфіка німецького романтизму у творчості Г.Гейне.  «Книга пісень» . Особливості композиції збірки

Матеріали до уроку:

https://www.youtube.com/watch?v=9WnUySs1bpI&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=7  ;

https://www.youtube.com/watch?v=nPH5xZjdReg&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=6

Перевірка знань:  https://www.classtime.com/share/d06fee4d-d8d1-417f-8b14-12e357fc1569?token=5ec7c1df4199495ff32ded31577ce39eb797501bb45cfe17e8f86bf6fd1c69ab

1

 

 

17

Образ ліричного героя в збірці  Г. Гейне «Книга пісень», фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.).  «Не знаю, що стало зо мною…»  

1

 

Напам’ять

18

 «Коли розлучаються двоє …» , «На півночі кедр одинокий…». Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів.

(ЕК) Порівняння віршів «На півночі кедр одинокий…» Г. Гейне й «Сосна» М. Ю. Лермонтова.

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/g-geyne-kniga-pisen-16828.html

1

 

 

19

Джордж  Гордон Ноел Байрон.  «Хотів би жити знов у горах…». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета.

Матеріали до уроку:

Відеопрезентація https://www.youtube.com/watch?v=N-1odT0bjlA&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=4

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/dzhordzh-bayron-zhittya-i-tvorchist-za-pidruchnikom-voloschuk-595434.html;

Байрон. Лірика https://naurok.com.ua/test/dzhordzh-noel-gordon_bayron-lirika-hotiv-bi-zhiti-znov-u-gorah-miy-duh-yak-nich-18175.html ;

https://forms.gle/GqKUBpf6JMpUA62u6

(УС) Україна в житті й творчості зарубіжних митців.

1

 

 

20

Дж. Байрон  «Мій дух як ніч…». Фольклорні й біблійні мотиви у віршах Дж. Г.Н. Байрона

Матеріал до уроку: відео презентація https://www.youtube.com/watch?v=zYTOIpPpRxw&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=5

1

 

 

21

Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі: монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу

Матеріали до уроку:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=_O2zlfZFIyU ;

Відеопрезентація https://www.youtube.com/watch?v=6LKOAUsdfN4&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=3

(ТЛ) Поглиблення понять про поему (романтична)

1

 

 

22

Правда та вигадка в поемі «Мазепа». Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно

Матеріали до уроку:

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/dzhordzh-noel-gordon-bayron-18180.html;

https://forms.gle/KYRP7emJHeJbbmKK6

1

 

 

23

ПЧ №1. Дж. Байрон «Паломництво Чайльд Гарольда»

1

 

 

24

Контрольна робота № 2 з  теми «Романтизм» (тестування)

Перевірка знань:  https://www.classtime.com/share/76220ec8-433f-4325-80c6 a343121c6abe?token=707258de15bb202d9d58bde097d5576d4763a1068ec77e1c7f61e37b29556eaf;

https://www.classtime.com/share/8122a215-b887-47bd-b249-a749f2afd0f2?token=fb70003843dc430e338c584e0a1560618b9f1f49568a2b7adbed105ffa196130

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

ВЗАЄМОДІЯ РОМАНТИЗМУ Й РЕАЛІЗМУ

 

 

 

 

25

Шарлотта Бронте «Джейн Ейр».

Матеріали до уроку:

Біографія  https://www.youtube.com/watch?v=EkgfriurpH4 ;

https://www.youtube.com/watch?v=9VhcYCs-u4A

(ТЛ) Поглиблення понять про роман

1

 

 

26

Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства.

1

 

 

27

Романтичні мрії Джйен Ейр і сувора реальність.

1

 

 

28

Тема кохання у творі (Джейн Ейр – Едвард Рочестер).

1

 

 

29

Достовірність зображення середовища, реалістичні деталі.

1

 

 

30

РМ (у). Дискусія «Дитинство, дорослішання, пошук свого шляху та подолання перешкод».

1

 

 

31

Контрольна робота №3 (твір «Мої роздуми над романом Шарлотта Бронте «Джейн Ейр»)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

32

ПЧ №2. Тема кохання у романі Джейн Остін «Гордість і упередження».

 

1

 

 

РЕАЛІЗМ

Ключові компетентності

Учень (учениця):

  • усвідомлює необхідність поваги до людини, розпізнає уявні і справжні життєві цінності, цінує вияв милосердя та співчуття до людини (НЛ-2);
  • осмислює причиново-наслідкові рішення між власними рішеннями і поведінкою та здоров’ям та безпекою(НЛ-3);
  • розуміє роль ініціативності в суспільстві (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • дає визначення поняття «реалізм», називає його провідні ознаки, виявляє їх у прочитаних творах;
  • розуміє особливості взаємодії реалізму з іншими напрямами XIX століття (романтизмом, натуралізмом);
  • розповідає про основні віхи життя й творчості митців;
  • розкриває особливості світогляду письменників;
  • визначає актуальні проблеми, теми творів;
  • установлює сюжетно-композиційні особливості творів;
  • аналізує прочитані тексти цілісно і в окремих фрагментах;
  • аналізує образи персонажів як типові з визначенням засобів їхнього створення (портрет, психологічні деталі, інтер’єр, мова, стосунки із середовищем, з іншими персонажами тощо);
  • дає визначення поняття «психологізм», розкриває специфіку психологізму в прочитаних творах;
  • інтерпретує вчинки персонажів, дає їм власну оцінку, висловлює судження щодо певних ситуацій, аргументує свою позицію прикладами, цитатами з текстів;
  • виявляє художнє новаторство митців;
  • розкриває специфіку аналітичного підходу письменників до зображення дійсності (зображення людини у зв’язках із середовищем, змалювання різних верств суспільства, точність деталей і описів тощо);
  • розповідає про зв’язки письменників з Україною, увічнення їхньої пам’яті в музеях і пам’ятниках, утілення образів і сюжетів їхніх книг у творах мистецтва;

33

Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв'язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямками ХІХ ст. (романтизмом, натуралізмом)

Матеріали до уроків:

Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=009HAh6uG4g

Відеопрезентація

https://www.youtube.com/watch?v=zli5NoHyd9Q

(ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), оповідання, комедію, художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр.  

1

 

 

34

Оноре де Бальзак. Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна

(ЛК) Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі  тощо).

(УС) О. де Бальзак і Україна.

Матеріали до уроків:

Експрес-урок: https://www.youtube.com/watch?v=iJl1XfX7_m0;

Біографія https://www.youtube.com/watch?v=KgbzB7triCs

«Людська комедія» Оноре де Бальзака https://www.youtube.com/watch?v=3dxPjalzv54

Перевірка знань:

https://vseosvita.ua/test/onore-de-balzak-164892.html

1

 

 

35

Оноре де Бальзак «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

(ТЛ) Поглиблення понять про оповідання. комедію.

Матеріали до уроків: експрес-урок

https://www.youtube.com/watch?v=CECeXYGbGpc

1

 

 

36

Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.).

(ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр

1

 

 

37

Жіночі образи повісті «Гобсек» О. де Бальзака

1

 

 

38

Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/sr-9-kl-gobsek-759939.html

 

 

 

39

Контрольна робота №4 за творчістю О. де Бальзака (твір-роздум «Влада грошей (речей) над людьми. «Люди-векселі» нашого часу» (за повістю О. де Бальзака «Гобсек»))

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

Нові тенденції у драматургії  на межі ХІХ-ХХ століть

Ключові компетентності

Учень (учениця):

  • усвідомлює необхідність брати на себе відповідальність за власні рішення (НЛ-2);
  • виробляє вміння опановувати себе (НЛ-3);

розрізняє щирі і меркантильні  наміри (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми, мотиви;
  • характеризує художні образи, виявляє в тексті художні засоби їхнього створення;
  • аналізує твори у єдності змісту та форми;
  • висловлює власні судження щодо актуальних тем і проблем, образів і подій творів, аргументує свою думку прикладами з тексту, відповідними цитатами;
  • розповідає про основні віхи життя й творчості митців;
  • знає українські переклади творів, зіставляє їх з оригіналами (за умови володіння іноземною мовою);
  • здійснює пошуково-дослідницьку діяльність у галузі літератури (збирання відомостей про письменників, систематизація фактів, аналіз окремих літературних явищ, підготовка повідомлення, презентації тощо);

користується літературознавчими словниками, енциклопедіями та іншими видами джерел (зокрема інтернет-ресурсами).

40

«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.

ТЛ «Нова драма», ібсенізм

(УС) Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст.

(ЕК) Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів.

Матеріали до уроків: експрес-урок

https://www.youtube.com/watch?v=nU78phukYso

Перевірка знань:   https://naurok.com.ua/test/nova-drama-1412540.html

1

 

 

41

Генрік Ібсен. Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії (ібсенізм)

 (ЛК) Утілення драматичних творів Г. Ібсена в театрі, кіно.

Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=EAO_yBkDUGs

1

 

 

42

«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Сюжет. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої).

Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=M73oLHzvLMQ

1

 

 

43

Г. Ібсен «Ляльковий дім»: образна система п’єси

 

 

 

44

Аналітична композиція п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім». Образ Нори

 

 

 

45

Г. Ібсен «Ляльковий дім»: підтекст; символіка; відкритість фіналу.

Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=6DQo1Hr-nYw

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/g-ibsen-lyalkoviy-dim-407609.html

1

 

 

46

Новаторство драматурга Г. Ібсена, художні особливості його твору «Ляльковий дім»

 

 

 

47

Бернард Шоу. Особливості світогляду Б. Шоу.

(ЛК) Утілення драматичних творів Б. Шоу в театрі, кіно.

Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=VK1Pp4VQdfE ;

https://www.youtube.com/watch?v=UtCYzRgT6q8

1

 

 

48

Динаміка образу Елайзи Дулітл.

Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?time_continue=14&v=CbLhbVyNaZg

1

 

 

49

Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

Перевірка знань:  https://naurok.com.ua/test/pigmalion-b-shou-117421.html

1

 

 

50

Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».

Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=cResJNK_sYM

1

 

 

51

РМ (п).  Складання анкети головного героя або Інсценізація твору (за вивченими творами Г.Ібсена, Б.Шоу)

1

 

 

52

Контрольна робота № 5 з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.» (тестування)

1

 

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

 

Література ХХ-ХХІ століття. Життя, історія, культура

Ключові компетентності

Учень (учениця):

  • обгрунтовує вплив культурного, соціального, економічного чинників на розвиток людства; характеризує цілісну наукову картину світу (НЛ-1);
  • усвідомлює моральну відповідальність за свої вчинки; аналізує принципи і механізми  функціювання суспільства (НЛ-2);
  • розуміє відповідальність за духовне й фізичне здоров’я, прогнозує ризики непродуманих наукових та суспільних експериментів (НЛ-3);

цінує ініціативність та підприємливість (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • знає основні відомості про життя і творчість митців;
  • виявляє актуальні проблеми, теми в прочитаних творах, їхній зв'язок із проблемами суспільства, історії, культури, існування людини, її морального вибору;
  • виявляє ознаки різних літературних напрямів у прочитаних творах;
  • знає характерні ознаки різних жанрів, виявляє їх у творах письменників;
  • характеризує образи провідних героїв, простежує особливості їхньої внутрішньої зміни, виявляє відповідні художні засоби;
  • створює рецензію (усну або письмову) на сучасний твір літератури (або кіно, театру);
  • обстоює власну точку зору, веде полеміку щодо актуальних проблем і тенденцій розвитку сучасної літератури, зокрема в аспекті її взаємодії з іншими видами мистецтва;
  • презентує свої улюблені твори сучасної літератури на уроці, виявляє в них риси художності;
  • володіє навичками роботи з бібліотечними фондами, інтернет-ресурсами з метою пошуку необхідної книги, творчого читання;
  • знає популярні книжкові серії для молоді, сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури;
  • аналізує твори сучасних зарубіжних авторів у єдності змісту й форми;
  • знає визначні міжнародні літературні премії сучасності;

називає зарубіжних письменників-лауреатів міжнародних премій у галузі художньої літератури, твори митців, відзначені преміями.

53

Література ХХ-ХХІ століття. Шолом-Алейхем  «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIXXX ст. Шолом-Алейхем і Україна

(ТЛ) Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність».

(ЛК) Бібліотечні та інтернет-ресурси, їхнє використання для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книгою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури. Сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали  творів зарубіжної літератури. Міжнародні літературні премії.

(УС) Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури. Шолом-Алейхем і Україна.

(ЕК) Переосмислення сюжетів, образів, мотивів зарубіжної літератури і культури у творах мистецтва.

Матеріали до уроків:

Експрес-уроки:

 https://www.youtube.com/watch?v=OI0zU2QJn8Y ;

https://www.youtube.com/watch?v=LszU8Bi7vgo 

Біографія https://www.youtube.com/watch?v=VajeO8JWeCI ;

https://www.youtube.com/watch?v=4KT0Yei-NEw ;

https://www.youtube.com/watch?v=E24eTk7MKBU

 

 

 

 

 

54

Шолом-Алейхема «Тев’є-молочар»: філософські проблеми твору

1

 

 

 

55

Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар»: Образна система твору

1

 

 

56

Образ Тев’є-молочара

 

 

 

57

Народний гумор у творі. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.

 

1

 

 

58

ПЧ №3. Е.М. Ремарк «Три товариші»

 

 

 

59

Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом»

Матеріали до уроків:

Експрес-уроки:

https://www.youtube.com/watch?v=4MfzyTeA-YQ ;

https://www.youtube.com/watch?v=dy0NOHcVtO8

Біографія письменника: https://www.youtube.com/watch?v=UtKWdbMTUF8 ;

https://www.youtube.com/watch?v=TukcW_tjmlU

1

 

 

60

Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо

1

 

 

61

Натовп і влада.

1

 

 

62

Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві

 

 

 

63

Ерік Вольф Сігал «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.

Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=01hZbxp3BRQ

1

 

 

64-65

Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.

Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/erik-sigel-istoriya-odnogo-kohannya-436703.html

2

 

 

66

РМ (у). Порівняння «Історії одного кохання» з драмою В. Шекспіра  «Ромео і Джульєтта»

1

 

 

67

ПЧ №4. К. Нестлінгер «Маргаритко, моя квітко»

 

 

 

68

Контрольна робота № 6 з теми «Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура» (тестування)

1

 

 

ПІДСУМКИ

Ключові компетентності

Учень (учениця):

  • усвідомлює красу природи, її благотворний вплив на людину, розуміє відповідальність за спроби змінити навколишній світ (НЛ-1);
  • оцінює свою роль у суспільстві, бере участь у процесі ухвалення рішень (НЛ-2);
  • осмислює причиново-наслідкові зв’язки між безпечною поведінкою та здоров’ям   (НЛ-3);
  • продукує власні ідеї та ініціативи, обстоює власну думку, використовуючи доцільні мовні засоби (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • визначає основні етапи літературного процесу XIXXX ст., їхні особливості, зв’язок із розвитком культури і мистецтва;
  • розрізняє літературні напрями, течії, роди, жанрі XIXXX ст.;
  • установлює жанрово-родову належність творів, їхню жанрову й стильову своєрідність;
  • називає представників різних літературних напрямів, течій, мистецьких тенденцій, виявляє їхній внесок у національну та світову скарбницю художніх цінностей;
  • застосовує літературознавчі поняття в процесі аналізу й інтерпретації літературних творів;

аналізує, оцінює, порівнює літературні твори і явища.

69

Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу протягом року.

1

 

 

70

Підсумковий урок. Література на літо.

1

 

 

 

Для вивчення напам’ять

Ф. Шиллер. «До радості»

Г. Гейне. «Не знаю, що стало зо мною…»

 

 

 

 

      

 

 

 

 Корисні посилання:

  1.   Група “Урок зарубіжної літератури” на Facebook: https://www.facebook.com/groups/1724532344272837
  2. Відеоматеріали, презентації до уроків (ІІ семестр). Padlet: https://ru.padlet.com/natashazakapko72/9qse6zi9un48spyw
  3. Відеоматеріали, презентації до уроків (І семестр). Padlet: https://padlet.com/natashazakapko72/fd3yqjqeerm4nv9q
  4. Вправи LearningApps Padlet: https://ru.padlet.com/natashazakapko72/t7kdp463tcx16ifo
  5. Оноре де Бальзак. Інтерактивний плакат:

https://www.thinglink.com/scene/1143501107499106306

"Стара" і "нова" драма. Б. Шоу, Г. Ібсен. Інтерактивний плакат:

https://uk.padlet.com/natashazakapko72/ciebr3qkp6b8

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Дорошенко Тетяна Сергіівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Плуговая Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Симоненко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Rymar Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
14 вересня 2022
Переглядів
9584
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку