9 клас, зарубіжна література
Складено відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Контрольні роботи – 6
Розвиток мовлення – 4
Позакласне читання – 4
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
Примітка |
ВСТУП Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
||||
1 |
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі Матеріали до уроку: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=I5Vp3Gvm808&list=PUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=18 ; https://www.youtube.com/watch?v=I5Vp3Gvm808&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=27 Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/rodi-i-zhanri-literaturi-546945.html (ТЛ) Жанр, стиль. (ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів. |
1 |
|
|
2 |
Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців (УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу. (ЕК) Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців. |
1 |
|
|
ПРОСВІТНИЦТВО Ключові компетентності Учень (учениця):
|
||||
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
||||
3 |
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу та культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм) Матеріали до уроку: Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=nsQggPP_4dc&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=26 ; https://www.youtube.com/watch?v=jlGCyaXQcmM ; https://www.youtube.com/watch?v=nsQggPP_4dc Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/prosvitnictvo-yak-literaturna-epoha-12676.html (ТЛ) Поглиблення понять про роман, оду. Композиція. (ЛК) Європейське мистецтво доби Просвітництва. (УС) Ідеї Просвітництва в Україні. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (у фрагментах і цілісно за умови володіння учнями іноземною мовою). |
1 |
|
|
4 |
Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера» (І частина). Історія написання твору. Матеріали до уроку: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=9tkaig99g40
|
1 |
|
|
5 |
Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» |
1 |
|
|
6 |
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» |
1 |
|
|
7 |
Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/dzh-svift-mandri-gullivera-553332.html; https://naurok.com.ua/test/dzhonatan-svift-mandri-lemyuelya-gullivera-i-chastina-12693.html |
1 |
|
|
8 |
Йоганн Вольфганг Гете. Роль Й.В.Гете в історії Просвітництва. Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й.В. Гете. Матеріали до уроку: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=iDkIerZx9t0 Перевірка знань: Гете. Лірика https://naurok.com.ua/test/lirika-y-v-gete-14191.html |
1 |
|
|
9 |
Нове розуміння природи в ліриці поета. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король». Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/y-v-gete-vilshaniy-korol-17260.html |
|
|
|
10 |
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й.В.Гете. Образ Прометея Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/y-v-gete-prometey-17256.html |
1 |
|
|
11 |
Йоганн Крістоф Фрідріх фон Шиллер «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості». Вивчити напам’ять оду «До радості» ТЛ Поглиблення поняття про оду Матеріали до уроку:
Історія та устрій ЄС https://www.facebook.com/internewsukraine/videos/307892443390622/ Україна і ЄС: що означає статус кандидата на вступ | DW Ukrainian https://www.youtube.com/watch?v=Jq78Ncg3hPs Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/f-shiller-oda-do-radosti-17251.html |
1 |
|
|
12 |
Ода «До радості» Й.К.Ф.Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. |
1 |
|
Напам’ять |
13 |
РМ (п). Твір-есе «Україна в Європі» («Україна і Європейський Союз») |
1 |
|
|
14 |
Контрольна робота № 1 за темами «Вступ», «Просвітництво: творчість Дж.Свіфта, Й.В. Гете, Ф. Шиллера» (тестування) |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
РОМАНТИЗМ Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
||||
15 |
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах Матеріали до уроку: Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=i-gdQQJ9wyE&list=PLIGNgJeEMVGNQZG6P6Y59dmAiJ18iQqtC&index=27 ; https://www.youtube.com/watch?v=AVS7wxhvZiE&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=8 ; https://www.youtube.com/watch?v=_huVRHR8KOU&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=20 ; Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/romantizm-yak-literaturniy-napryam-570538.html (ЛК) Романтизм у різних видах мистецтва (живопис, музика та ін.). |
1 |
|
|
16 |
Генріх Гейне. Специфіка німецького романтизму у творчості Г.Гейне. «Книга пісень» . Особливості композиції збірки Матеріали до уроку: https://www.youtube.com/watch?v=9WnUySs1bpI&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=7 ; https://www.youtube.com/watch?v=nPH5xZjdReg&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=6 Перевірка знань: https://www.classtime.com/share/d06fee4d-d8d1-417f-8b14-12e357fc1569?token=5ec7c1df4199495ff32ded31577ce39eb797501bb45cfe17e8f86bf6fd1c69ab |
1 |
|
|
17 |
Образ ліричного героя в збірці Г. Гейне «Книга пісень», фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). «Не знаю, що стало зо мною…» |
1 |
|
Напам’ять |
18 |
«Коли розлучаються двоє …» , «На півночі кедр одинокий…». Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. (ЕК) Порівняння віршів «На півночі кедр одинокий…» Г. Гейне й «Сосна» М. Ю. Лермонтова. Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/g-geyne-kniga-pisen-16828.html |
1 |
|
|
19 |
Джордж Гордон Ноел Байрон. «Хотів би жити знов у горах…». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета. Матеріали до уроку: Відеопрезентація https://www.youtube.com/watch?v=N-1odT0bjlA&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=4 Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/dzhordzh-bayron-zhittya-i-tvorchist-za-pidruchnikom-voloschuk-595434.html; Байрон. Лірика https://naurok.com.ua/test/dzhordzh-noel-gordon_bayron-lirika-hotiv-bi-zhiti-znov-u-gorah-miy-duh-yak-nich-18175.html ; https://forms.gle/GqKUBpf6JMpUA62u6 (УС) Україна в житті й творчості зарубіжних митців. |
1 |
|
|
20 |
Дж. Байрон «Мій дух як ніч…». Фольклорні й біблійні мотиви у віршах Дж. Г.Н. Байрона Матеріал до уроку: відео презентація https://www.youtube.com/watch?v=zYTOIpPpRxw&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=5 |
1 |
|
|
21 |
Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі: монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу Матеріали до уроку: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=_O2zlfZFIyU ; Відеопрезентація https://www.youtube.com/watch?v=6LKOAUsdfN4&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=3 (ТЛ) Поглиблення понять про поему (романтична) |
1 |
|
|
22 |
Правда та вигадка в поемі «Мазепа». Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно Матеріали до уроку: Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/dzhordzh-noel-gordon-bayron-18180.html; |
1 |
|
|
23 |
ПЧ №1. Дж. Байрон «Паломництво Чайльд Гарольда» |
1 |
|
|
24 |
Контрольна робота № 2 з теми «Романтизм» (тестування) Перевірка знань: https://www.classtime.com/share/76220ec8-433f-4325-80c6 a343121c6abe?token=707258de15bb202d9d58bde097d5576d4763a1068ec77e1c7f61e37b29556eaf; |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
ВЗАЄМОДІЯ РОМАНТИЗМУ Й РЕАЛІЗМУ
|
|
|
|
25 |
Шарлотта Бронте «Джейн Ейр». Матеріали до уроку: Біографія https://www.youtube.com/watch?v=EkgfriurpH4 ; https://www.youtube.com/watch?v=9VhcYCs-u4A (ТЛ) Поглиблення понять про роман |
1 |
|
|
26 |
Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства. |
1 |
|
|
27 |
Романтичні мрії Джйен Ейр і сувора реальність. |
1 |
|
|
28 |
Тема кохання у творі (Джейн Ейр – Едвард Рочестер). |
1 |
|
|
29 |
Достовірність зображення середовища, реалістичні деталі. |
1 |
|
|
30 |
РМ (у). Дискусія «Дитинство, дорослішання, пошук свого шляху та подолання перешкод». |
1 |
|
|
31 |
Контрольна робота №3 (твір «Мої роздуми над романом Шарлотта Бронте «Джейн Ейр») |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
32 |
ПЧ №2. Тема кохання у романі Джейн Остін «Гордість і упередження».
|
1 |
|
|
РЕАЛІЗМ Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
||||
33 |
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв'язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямками ХІХ ст. (романтизмом, натуралізмом) Матеріали до уроків: Експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=009HAh6uG4g Відеопрезентація https://www.youtube.com/watch?v=zli5NoHyd9Q (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), оповідання, комедію, художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр. |
1 |
|
|
34 |
Оноре де Бальзак. Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна (ЛК) Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі тощо). (УС) О. де Бальзак і Україна. Матеріали до уроків: Експрес-урок: https://www.youtube.com/watch?v=iJl1XfX7_m0; Біографія https://www.youtube.com/watch?v=KgbzB7triCs «Людська комедія» Оноре де Бальзака https://www.youtube.com/watch?v=3dxPjalzv54Перевірка знань: |
1 |
|
|
35 |
Оноре де Бальзак «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). (ТЛ) Поглиблення понять про оповідання. комедію. Матеріали до уроків: експрес-урок |
1 |
|
|
36 |
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.). (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр |
1 |
|
|
37 |
Жіночі образи повісті «Гобсек» О. де Бальзака |
1 |
|
|
38 |
Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/sr-9-kl-gobsek-759939.html |
|
|
|
39 |
Контрольна робота №4 за творчістю О. де Бальзака (твір-роздум «Влада грошей (речей) над людьми. «Люди-векселі» нашого часу» (за повістю О. де Бальзака «Гобсек»)) |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
Нові тенденції у драматургії на межі ХІХ-ХХ століть Ключові компетентності Учень (учениця):
розрізняє щирі і меркантильні наміри (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця):
користується літературознавчими словниками, енциклопедіями та іншими видами джерел (зокрема інтернет-ресурсами). |
||||
40 |
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. ТЛ «Нова драма», ібсенізм (УС) Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст. (ЕК) Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів. Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=nU78phukYso Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/nova-drama-1412540.html |
1 |
|
|
41 |
Генрік Ібсен. Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії (ібсенізм) (ЛК) Утілення драматичних творів Г. Ібсена в театрі, кіно. Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=EAO_yBkDUGs |
1 |
|
|
42 |
«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Сюжет. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=M73oLHzvLMQ |
1 |
|
|
43 |
Г. Ібсен «Ляльковий дім»: образна система п’єси |
|
|
|
44 |
Аналітична композиція п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім». Образ Нори |
|
|
|
45 |
Г. Ібсен «Ляльковий дім»: підтекст; символіка; відкритість фіналу. Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=6DQo1Hr-nYw Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/g-ibsen-lyalkoviy-dim-407609.html |
1 |
|
|
46 |
Новаторство драматурга Г. Ібсена, художні особливості його твору «Ляльковий дім» |
|
|
|
47 |
Бернард Шоу. Особливості світогляду Б. Шоу. (ЛК) Утілення драматичних творів Б. Шоу в театрі, кіно. Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=VK1Pp4VQdfE ; |
1 |
|
|
48 |
Динаміка образу Елайзи Дулітл. Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?time_continue=14&v=CbLhbVyNaZg |
1 |
|
|
49 |
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови. Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/pigmalion-b-shou-117421.html |
1 |
|
|
50 |
Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=cResJNK_sYM |
1 |
|
|
51 |
РМ (п). Складання анкети головного героя або Інсценізація твору (за вивченими творами Г.Ібсена, Б.Шоу) |
1 |
|
|
52 |
Контрольна робота № 5 з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.» (тестування) |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
Література ХХ-ХХІ століття. Життя, історія, культура Ключові компетентності Учень (учениця):
цінує ініціативність та підприємливість (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця):
називає зарубіжних письменників-лауреатів міжнародних премій у галузі художньої літератури, твори митців, відзначені преміями. |
||||
53 |
Література ХХ-ХХІ століття. Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст. Шолом-Алейхем і Україна (ТЛ) Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність». (ЛК) Бібліотечні та інтернет-ресурси, їхнє використання для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книгою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури. Сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури. Міжнародні літературні премії. (УС) Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури. Шолом-Алейхем і Україна. (ЕК) Переосмислення сюжетів, образів, мотивів зарубіжної літератури і культури у творах мистецтва. Матеріали до уроків: Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=OI0zU2QJn8Y ; https://www.youtube.com/watch?v=LszU8Bi7vgo Біографія https://www.youtube.com/watch?v=VajeO8JWeCI ; https://www.youtube.com/watch?v=4KT0Yei-NEw ; https://www.youtube.com/watch?v=E24eTk7MKBU
|
|
|
|
54 |
Шолом-Алейхема «Тев’є-молочар»: філософські проблеми твору |
1
|
|
|
55 |
Шолом-Алейхем «Тев’є-молочар»: Образна система твору |
1 |
|
|
56 |
Образ Тев’є-молочара |
|
|
|
57 |
Народний гумор у творі. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.
|
1 |
|
|
58 |
ПЧ №3. Е.М. Ремарк «Три товариші» |
|
|
|
59 |
Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом» Матеріали до уроків: Експрес-уроки: https://www.youtube.com/watch?v=4MfzyTeA-YQ ; https://www.youtube.com/watch?v=dy0NOHcVtO8 Біографія письменника: https://www.youtube.com/watch?v=UtKWdbMTUF8 ; |
1 |
|
|
60 |
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо |
1 |
|
|
61 |
Натовп і влада. |
1 |
|
|
62 |
Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві |
|
|
|
63 |
Ерік Вольф Сігал «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Матеріали до уроків: експрес-урок https://www.youtube.com/watch?v=01hZbxp3BRQ |
1 |
|
|
64-65 |
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі. Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/erik-sigel-istoriya-odnogo-kohannya-436703.html |
2 |
|
|
66 |
РМ (у). Порівняння «Історії одного кохання» з драмою В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» |
1 |
|
|
67 |
ПЧ №4. К. Нестлінгер «Маргаритко, моя квітко» |
|
|
|
68 |
Контрольна робота № 6 з теми «Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура» (тестування) |
1 |
|
|
ПІДСУМКИ Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
аналізує, оцінює, порівнює літературні твори і явища. |
||||
69 |
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу протягом року. |
1 |
|
|
70 |
Підсумковий урок. Література на літо. |
1 |
|
|
|
Для вивчення напам’ять Ф. Шиллер. «До радості» Г. Гейне. «Не знаю, що стало зо мною…» |
|
|
|
Корисні посилання:
https://www.thinglink.com/scene/1143501107499106306
"Стара" і "нова" драма. Б. Шоу, Г. Ібсен. Інтерактивний плакат:
https://uk.padlet.com/natashazakapko72/ciebr3qkp6b8