Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури для 5 класу
За програмою для загальноосвітніх навчальних закладів (Затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами) |
Дата |
|||||||
1.
2.
3. |
Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (при-слів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.
РМ №1. Творча робота з прислів’ям або приказкою: тлумачення змісту прислів’їв (приказок) різних народів, добір українських синонімів і антонімів, написання міні-твору на тему одного із прислів’їв (приказки). Спільні для українського і зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи. Теорія літератури (ТЛ). Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня. Література і культура (ЛК). Зв’язок фольклорних жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей. Україна і світ (УС). Спільні для українського та зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи. Елементи компаративістики (ЕК). Порівняння малих жанрів фольклору різних народів (на рівні окремих компонентів тексту). Міжпредметні зв’язки (МЗ). Українська мова, українська література, історія, музичне мистецтво
|
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
установлює подібність прислів’їв, приказок, загадок, пісень різних народів (зокрема з використанням іноземної мови) |
|
|||||||
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22. |
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їхні характерні ознаки.
Індійська народна казка «Фарбований шакал». «Панчатантра» – перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Повчальний зміст казки.
Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», «Момотаро, або Хлопчик-Персик» (1 за вибором учителя). Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі, Момотаро. Національний колорит японських казок.
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.
Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.
Брати Я. і В. Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору.
«Пані Метелиця». Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів. Антитеза.
Позакласне читання. Казки народів світу. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва
Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. Система образів. Автор.
Виразне читання віршованих творів. Вступ до поеми О.Пушкіна «Руслан і Людмила». Національний колорит казок і засоби його створення О.Пушкін. Система образів «Казки про мертву царівну і сімох богатирів». Автор. Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875). «Непохитний олов’яний солдатик», Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик.
РМ № 2. Усний переказ епізодів казки.
Оскар Уайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.
Казкові персонажі, їхня характеристика.
Еволюція образу головного героя.
Позакласне читання. Літературні казки зарубіжних письменників. С.Маршак. «Дванадцять місяців».
Контрольна робота № 1. Вступ. Казки народів світу. (Тести). (ТЛ) Антитеза, алегорія, початкове поняття про автора, початкові поняття про оригінал і переклад. (ЛК) Національний колорит казок і засоби його створення. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.). (УС) Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик; Фарбований Шакал – Фарбований Лис та ін.). (ЕК) Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови). Зіставлення оригіналів (фрагментів) зарубіжних казок з їхніми українськими перекладами (за умови володіння відповідною іноземною мовою). (МЗ) Іноземна мова, історія, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, природознавство |
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|||||||
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31. 32. |
Джон Кітс (1795–1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.
Генріх Гейне (1797–1856). «Задзвени із глибини…».
Утілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором (пісня). Епітет, метафора
Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи. Українські переклади творів зарубіжних авторів про природу.
Утвердження любові до всього живого у творі Ернеста Сетона-Томпсона «Снап» .
Зображення художніх образів, їхнє розкриття в подіях твору Ернеста СетонаТомпсона «Снап» . Елементи фольклору в літературних творах про природу (ТЛ) Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора. (ЛК) Пейзаж у літературі та інших видах мистецтва. (УС) Українські переклади творів зарубіжних авторів про природу. (ЕК) Елементи фольклору в літературних творах про природу (Г. Гейне). (МЗ) Іноземна мова, музичне мистецтво, образотворче мистецтво, природознавство Контрольна робота № 2. Людина і природа. (Комбіновані завдання).
Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва. Повторення вивченого матеріалу. |
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності:
установлює зв’язок прочитаних літературних творів із фольклором на рівні окремих образів, художніх засобів, жанрових рис (пісня) |
|
|||||||
ІІ семестр |
||||||||||
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46. |
Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Сойєра».
РМ № 3. Переказ епізодів твору за малюнками або кінокадрами.
Світ дорослих і світ дітей у повісті Марка Твена (1835–1910). «Пригоди Тома Сойєра».
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Портрет
Ставлення автора до своїх героїв.
Утілення сюжетів творів Марка Твена і Е. Портер у кіно, живопису, графіці та інших видах мистецтва.
Провідні ідеї твору Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра». (дружба, кохання, людяність та ін.). Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. Початкові поняття про роман.
Полліанна та її друзі. Художні засоби розкриття образу Полліанни.
Ідея радості життя й відкриття світу у творі Елеонор Портер «Полліанна». Українські переклади творів Е.Портер.
Порівняння героїв: Том Сойєр і Полліанна.
Позакласне читання. Е.Р.Распе. «Пригоди барона Мюнхгаузена».
Контрольна робота № 3. Світ дитинства (письмовий твір). (ТЛ) Портрет. Початкові поняття про сюжет, повість, роман. (УС) Українські переклади творів Марка Твена, Е.Портер. (ЕК) Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна. (МЗ) Іноземна мова, музичне мистецтво, образотворче мистецтво
|
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|||||||
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54. |
Льюїс Керролл (1832–1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. Утілення сюжету повісті-казки Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.).
Персонажі, які оточують героїню повісті - казки Л.Керролла «Аліса в Країні Див».
Переклади й видання книжок Л. Керролла.
Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892–1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Поглиблення понять про вірш.
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.
Контрольна робота № 4. Сила творчої уяви (розгорнуті відповіді на питання). (ТЛ) Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість, вірш. (ЕК) Елементи казки у творі. (МЗ) Музичне мистецтво, образотворче мистецтво, природознавство, математика, іноземна мова
|
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|||||||
6. Сучасна література. У колі добрих героїв (8 годин) (1-2 твори за вибором учнів і вчителя) |
||||||||||
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
63.
64.
65.
66.
67.
68. |
Твори сучасного мистецтва (література, кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей. Сучасні книжки українських та зарубіжних письменників для дітей.
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.
Персонаж і герой літературного твору.
Доброта і щирість головного героя казки Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика».
Туве Янсон. «Комета прилітає»
Чарівність художнього світу твору, його персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін.
Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.
Реальне і фантастичне у творі. Пауля Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».
Елементи фольклору та їх значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.
РМ № 4. Створення літературних проектів.
Контрольна тестова робота № 5. Сучасна література. У колі добрих героїв (тест).
Позакласне читання. Дж. Стронґ "Гармидер у школі".
Сучасні дитячі літературно-художні видання (журнали, газети тощо). (ТЛ) Персонаж і герой літературного твору. (ЛК) Твори сучасного мистецтва (кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей. (УС) Сучасні книжки українських та зарубіжних письменників для дітей. (ЕК) Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін. (МЗ) Природознавство, образотворче мистецтво |
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|||||||
69. -70 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. (МЗ) Українська література
|
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|||||||
Завершення ІІ семестру (+ 6 год. резерв) |
||||||||||
|
||||||||||
Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури для 7 класу
За програмою для загальноосвітніх навчальних закладів (Затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами) |
Дата |
|||||||||||
1. |
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів. (ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів. (ЛК) Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами. (УС) Основні відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу. (ЕК) Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність. (МЗ) Українська література |
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|||||||||||
|
||||||||||||||
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11. |
Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).
«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору.
Позакласне читання. Билина «Садко».
Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади.«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.
«Як Робін Гуд став розбійником» Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда. Літературні балади.
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.
РМ № 1. Утвердження самоцінності людського життя в баладі «Рукавичка». Складання характеристики Делоржа. Адам Міцкевич (1798–1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі.
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору.
Контрольна робота № 1. Билини і балади (тест).
(ТЛ) Билина, балада (фольклорна і літературна), гіпербола, символ. (ЛК) Історія і культура Київської Русі. Зображення героїв билин і балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.). (УС) А. Міцкевич і Україна. Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові в Польщі (Познань), Україні (Львів), Білорусі (Новогрудок). (ЕК) Порівняння особливостей фольклорних і літературних балад, оригіналів і перекладів (як цілісно, так і в окремих фрагментах). (МЗ) Історія, іноземна мова |
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
називає перекладачів билин, балад, виявляє майстерність їхніх перекладів |
|
|||||||||||
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22. |
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго» В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». Вальтер Скотт «Айвенго». Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор. Вальтер Скотт «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Вальтер Скотт «Айвенго» Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Вальтер Скотт «Айвенго». Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки. РМ № 2. Порівняльна характеристика образів персонажів Бріана де Буагильбера і Айвенго, Ровени і Ребекки (письмово). Друга світова війна у європейській поезії (К. І. Галчинський («Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте» та ін.), А. Марґул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»), Б. Ш. Окуджава («До побачення, хлопчики…») Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті. В. Биков. «Альпійська балада». Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства. В. Биков. «Альпійська балада». Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. Контрольна робота № 2. Історичне минуле в літературі (розгорнуті відповіді на питання). (ТЛ) Поглиблення понять про роман (історичний роман). Види й функції пейзажу у творі. Початкові поняття про художній час, художній простір. (ЛК) Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, в яких викривається війна). (УС) Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману. (ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.). (МЗ) Історія, музичне мистецтво |
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
висловлює враження про ліричні твори про Другу світову війну
|
|
|||||||||||
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32. |
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.
Дж. Олдрідж. «Останній дюйм». Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення.
Дж. Олдрідж. «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей. Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Балада про Схід і Захід». «Якщо…». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі
Редьярд Кіплінг. «Балада про Схід і Захід». Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша.
Редьярд Кіплінг. «Якщо…». Художні особливості твору, його провідна ідея. Виразне читання вірша «Якщо…» напам’ять.
Контрольна робота № 3. Духовне випробування людини (твір).
Позакласне читання. Б. Васильєв «А зорі тут тихі…».
Повторення вивченого матеріалу. (ТЛ) Поглиблення понять про баладу (літературну), оповідання, вірш. (ЛК) Утілення творів Дж. Олдріджа, Р. Кіплінга в мистецтві (кіно, ілюстрації тощо). (УС) Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митців. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (фрагментів) творів митців (за умови володіння учнями іноземною мовою). (МЗ) Історія, іноземна мова
|
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
висловлює власне ставлення до порушених у творах філософських і моральних проблем |
|
|||||||||||
ІІ семестр |
||||||||||||||
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44. |
Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). «19 жовтня 1825 року». Дитинство та юність О. С. Пушкіна. Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі. Олександр Грін (1880–1932). «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті. Олександр Грін «Пурпурові вітрила». Основний конфлікт твору (Каперна — мрія). Олександр Грін «Пурпурові вітрила». Ассоль і Грей. Олександр Грін «Пурпурові вітрила». Символіка образу пурпурових вітрил. РМ № 3. Написання листа Олександру Гріну.
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання Р. Бернс «Любов» Г. Гейне «Коли настав чудовий май…» К. М. Симонов «Жди мене…». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.
РМ № 4. Поетизація високого почуття любові, особливості його художнього розкриття у вірші «Жди мене…». Виразне читання напам’ять віршів сучасних зарубіжних поетів про дружбу й кохання.
Контрольна робота № 4. Дружба і кохання (тест). (ТЛ) Поглиблення понять про вірш, повість, образ автора. (ЛК) Біблія («Пісня над піснями»). Екранізації, ілюстрації, театральні вистави за творами митців. (УС) Шолом-Алейхем і Україна. Літературні музеї Шолом-Алейхема і Олександра Гріна. (ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних образів із кінообразами. (МЗ) Іноземна мова, історія |
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|||||||||||
45.
46.
47.
48.
49.
50. |
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По (1809–1849). «Золотий жук». Е. А. По — засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». Е. А. По. «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Е. А. По. «Золотий жук». Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. Артур Конан Дойл (1859–1930). А. Конан Дойл — відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». А. Конан Дойл. «Пістрява стрічка». Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. Позакласне читання. А. Конан Дойл. «Спілка рудих». (ТЛ) Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.
(ЛК) Екранізації творів Е. А. По і (УС) Українські письменники – майстри детективного жанру. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів. Порівняння літературних детективів з екранізаціями. (МЗ) Украї нська література, біологія |
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
порівнює оригінал(и й художні переклади творів письменників (за умови володіння іноземною мовою
|
|
|||||||||||
7. Світова новела |
|
|||||||||||||
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59. |
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі (1862–1910). «Дари волхвів». О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». О. Генрі. «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана. Герберт Джордж Уеллс (1866–1946). «Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики. Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». Рюноске Акутаґава «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). Контрольна робота № 5. Літературний детектив. Світова новела (розгорнуті відповіді на питання).
(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача, про точку зору. Новела та її різновиди. (ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань японців. (УС) Українські письменники – майстри новели. (ЕК) Порівняння образів героїв новел О. Генрі. Порівняння оригіналів і художніх перекладів новел О. Генрі, Г. Дж. Уеллса (окремих фрагментів творів). (МЗ) Іноземна мова, географія, образотворче мистецтво |
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
знає про втілення сюжетів новел у різних видах мистецтва, висловлює ставлення до них (1-2 твори за вибором |
|
|||||||||||
60.
61. 62.
63.
64.
65.
66.
67. 68. |
Діана Вінн Джонс (1934–2011). «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.
Діана Вінн Джонс «Мандрівний Замок Хаула». Значення художнього прийому чаклунства у творі. Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книжки у творі. Корнелія Функе «Чорнильне серце». Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Корнелія Функе «Чорнильне серце». Поєднання уявного і реального світів. Контрольна робота № 6. Сучасна література. Я і світ (твір). Позакласне читання № 4. Улоф Старк. «Петер і червоний птах». Коло читання сучасних підлітків. Бібліотеки України. (ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі. Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва. (ЛК) Коло читання сучасних підлітків. (УС) Бібліотеки України. (ЕК) Порівняння образів підлітків у творах. (МЗ) Іноземна мова |
Учень/учениця Ключові компетентності
Предметні компетентності
|
|
|||||||||||
69. 70. |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. (МЗ) Українська література
|
Учень/учениця Ключові компетентності
усвідомлює переваги здорового способу життя |
|
|||||||||||
1