Календарно - тематичне планування
із зарубіжної літератури у 5 класі на ІІ семестр
Навчальна програма укладена на основі модельної навчальної програми «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.), рекомендованої Міністерством освіти і науки України (наказ МОН № 795 від 12.07.2021).Зміст навчальної програми забезпечує підручник «Зарубіжна література. 5 клас» (авт. О. М. Ніколенко, Л. В. Мацевко-Бекерська, Н. П. Рудніцька, Л.Л. Ковальова, О.В. Орлова, Л. П. Юлдашева, В. Г. Туряниця, Д. О. Лебедь; ВЦ «Академія», 2022) та онлайн-платформа до нього «Друзі Полліанни» (ВЦ «Академія», 2022).
(наказ Міністерстваосвіти і науки Українивід 03 серпня 2022 року № 698)
№ |
Тема |
К-сть год |
Дата |
При- мітки |
Корекційно -розвиткова робота по модифікаційному змісту навчання |
|
Слухаємо голоси природи |
||||
27 |
Джозеф-Редьярд Кіплінг «Мауглі». Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. |
1 |
|
|
Учень знає цікаві факти про життя і творчість Редьярда Кіплінга. Переказує зміст художнього тексту у різний спосіб відповідно до завдання. Порівнює художні та науково-популярні тексти про тварин і явища природи, виявляючи в них певні мовні ознаки. |
28 |
Джозеф-Редьярд Кіплінг «Мауглі» . Закони джунглів і цінності людського життя. |
1 |
|
|
|
28 |
Редьярд Кіплінг «Мауглі». Ідея відповідальності людини за природний світ. |
1 |
|
|
|
29 |
Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. |
1 |
|
|
Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених утексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо. |
30 |
Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках. |
1 |
|
|
|
31 |
Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин. |
1 |
|
|
|
32 |
Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з оповідання Ернеста Сетона-Томпсона «Лобо». |
1 |
|
|
Переказує уривок прочитаного тексту, відтворює усно зазначені, ситуації, використовує художні засоби для втілення власних творчих намірів. |
33 |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Слухаємо голоси природи» (різнорівневі завдання) |
1 |
|
|
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ |
|||||
34 |
Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див» (2-3 розділи за вибором учителя). Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди. |
1 |
|
|
Знає цікаві факти про життя і творчість Ернста-Теодора-Амадея Гофмана. Переказує зміст художнього тексту. Записує власні міркування про прочитані твори та інформацію про них, порівнює літературних персонажів за
|
35 |
Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Персонажі, які оточують героїню. |
1 |
|
|
|
36 |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див» Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення й творчого ставлення до життя. |
1 |
|
|
|
37 |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див» Особливості художньої мови твору. Ознаки казки. |
1 |
|
|
|
38 |
Елеонор Портер «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). Щирість, мужність і оптимізм Полліанни. |
1 |
|
|
Аргументовано зіставляє почуте та прочитане із життєвим досвідом; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів Розповідає про власний емоційний стан під час сприймання художнього тексту. Висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним |
39 |
Елеонор Портер «Полліанна». Творча фантазія головної героїні. Її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей. |
1 |
|
|
|
40 |
Елеонор Портер «Полліанна» . Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною. |
1 |
|
|
|
41 |
Елеонор Портер «Полліанна». Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. |
1 |
|
|
|
42 |
Художні засоби розкриття образу Полліанни у творі Елеонор Портер «Полліанна». |
1 |
|
|
|
У вирі захопливих пригод |
|||||
43 |
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер |
1 |
|
|
Розпізнає в почутому або прочитаному художньому тексті/медіатексті факти, судження та аргументи; використовує елементи конспектування .Розкриває актуальність літературного твору у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб. Відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст почутого та прочитаного повідомлення; визначає спільне і різне в повідомленнях літературних персонажів |
44 |
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра» Життя містечка і пригоди юних друзів. |
1 |
|
|
|
45 |
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра» . Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома , що розкриваються в стосунках з іншими. |
1 |
|
|
|
46 |
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра» Риси характеру Тома , що розкриваються в стосунках з іншими. |
1 |
|
|
|
47 |
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра» Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим. |
1 |
|
|
|
48 |
Розвиток мовлення (письмово). Сміливість і заповзятливість Тома Соєра/Полліанни та їхніх товаришів. Лист Томові Соєру/Лист Полліанні |
1 |
|
|
Порівнює літературних персонажів за визначеними ознаками, зокрема характеризує їхні вчинки, ставлення до інших, особливості їхньої мови. |
49 |
Туве Янсон «Капелюх чарівника». Життя і творчість фінської художниці та казкарки . Робота над змістом казки . |
1 |
|
|
Знає цікаві факти про життя і творчість Туве Янсон. Розкриває актуальність літературного твору у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб. Переказує (стисло) зміст художнього тексту в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього тексту, характеризує героїв |
50 |
Туве Янсон – авторка творів про дивовижних істот мумі-тролів. «Капелюх чарівника». Пригоди мешканців Долини Мумі у повісті-казці |
1 |
|
|
|
51 |
Туве Янсон «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору. |
1 |
|
|
|
52 |
Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей у казці «Капелюх чарівника». |
1 |
|
|
|
53 |
Урок позакласного читання. Ліндгрен А. «Малюк і Карлсон» |
1 |
|
|
|
54 |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Сила творчої уяви», «У вирі захопливих пригод» (різнорівневі завдання) |
1 |
|
|
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем (письмово) |
ПІДСУМКИ |
|||||
55 |
Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.). Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами.
|
1 |
|
|
Створює самостійно (або спільно з іншими) усне повідомлення на обрану тему на підставі зібраної інформації, розрізняє відому і нову |