Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури (8 клас, І семестр)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури (8 клас, І семестр)
Перегляд файлу

8-А клас

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

 (70 год., 2 год. на тиждень)

І семестр

 

п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

1. Вступ

 

1

 

Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. (ТЛ) Рід літератури, епос, лірика, драма.

 

2

 

Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями,  течії, специфіка їхнього розвитку в  різних країнах.  (ТЛ) Початкові поняття про  літературний напрям, літературну течію.

 

2. Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури

 

3

 

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед.

(ТЛ) Поглиблення понять про міф, міфологічний образ.

 

4

 

Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники.

 

5

 

Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей).

 

6

 

Новий Заповіт (Євангеліє — 2–3 розділи).

 

7

 

Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.

 

8

 

Розвиток мовлення(усно) № 1. Твір-опис за картиною на біблійні сюжети.

 

9

 

Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.

 

10

 

Контрольна робота № 1. Різнорівневі завдання з тем «Вступ», «Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури».

 

3. Античність

 

11

 

 

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.).

 

12

 

Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Міфи троянського циклу. Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).

 

13

 

Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. «Іліада» (огляд). Міфологічна основа гомерівського епосу.

(ТЛ) Героїчний епос, віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр).

 

14

 

 «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140410). Образи Ахілла і Гектора. Порівняльна характеристика образів.

 

15

 

«Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470670). Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.  

 

16

 

Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н.е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція. Сапфо (VIIVI ст. до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань. (ТЛ) Елегія.

 

17

 

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми — трагедія і комедія.

Есхіл (бл. 525бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.

(ТЛ) Трагедія.

 

18

 

Публій Вергілій Марон (7019 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави.

 

19

 

Образ Енея та його значення в композиції твору.

 

20

 

Квінт Горацій Флакк (658 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку. (ТЛ) Ода.

 

21

 

Бесіда про позакласне читання № 1. Тема поета і поезії у світовій літературі (Горацій – Жуковський – Пушкін – Рильський).

 

22

 

Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу «Сумні елегії»). Вплив античності на розвиток світової літератури й культури.

 

23

 

Контрольна робота № 2. Різнорівневі завдання з теми «Античність».

 

4. Середньовіччя

 

24

 

Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.

 

25

 

Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан.  Лі Бо (701762). «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і духовного життя.

 

26

 

Ду Фу (712770). «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття», «Пісня про хліб і шовк». Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи,  символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину.

 

27

 

Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям (бл. 1048після 1122). Рубаї. Лаконізм і  місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма.(ТЛ) Рубаї (2 – 3 рубаї напам’ять за власним вибором)

 

28

 

Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (X ст.) (2-3 розділи за вибором учителя). Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.

(ТЛ) Поглиблення понять про героїчний епос (середньовічний).

 

29

 

Розвиток мовлення № 2 (пис.). Порівняння персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд — Ганелон, Карл — Ганелон).

 

30

 

Аліг’єрі Данте (12651321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання. (ТЛ) Сонет.

 

31

 

Контрольна робота № 3. Твір на літературну тему («…головне, Що нам дається тут, – життя: пильнуй же!»(Омар Хайям) або «За що можна «…й кров пролити, трупом впасти»?»(за «Піснею про Роланда»)

 

32

 

Бесіда про позакласне читання № 2. Рудакі. Газелі, рубаї, бейти

 

 

docx
Додано
27 грудня 2019
Переглядів
3848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку