календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури 9 клас

Про матеріал
Розроблено за програмою: Зарубіжна література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804.
Перегляд файлу

Розроблено   за   програмою:   Зарубіжна література. 5-9 класи.   Програма  для загальноосвітніх навчальних закладів з українською   мовою   навчання. − К.:  Видавничий   дім  «Освіта», 2013 зі змінами,   затвердженими    наказом   МОН   України     від   07.06.2017    №804.

 Авторський колектив:

О. М. Ніколенко, доктор філологічних наук, проф., зав. кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка (керівник авторського колективу); К. В. Таранік-Ткачук, кандидат педагогічних наук, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України; С. П. Фоміна, зав. сектору науково-методичного забезпечення змісту освіти загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською та іншими мовами національних меншин Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України; О. В. Ревнивцева, зав. навчально-методичного кабінету зарубіжної літератури та російської мови Кіровоградського ОІППО імені В. Сухомлинського; Т. П. Сегеда, учитель-методист гімназії № 117 імені Лесі Українки м. Києва; Н. В. Онищенко, учитель-методист спеціалізованої школи № 80 м. Києва.

 

Кількість годин – 70 годин на рік (І семестр 2 години на тиждень, ІІ семестр 2 години на тиждень)

                                                     1 семестр 2021/2022

 

Усього – 70 год.

Текстуальне вивчення творів – 56 год.

Розвиток мовлення – 4 год.

Позакласне читання – 4 год.

Резервний час – 6 год.

 

 

 

 

 

                                                         1 семестр 2021/2022

 

№ п/п

Дата

Корекція дати

       Розділ, тема уроку

К-ть год.

Примітка

                                                                              Тема 1. Вступ

1

 

 

Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. Жанр, стиль. Жанри і стилі як органічні елементи культури.

1

 

2

 

 

Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу. Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців. Українська література, художня культура.

1

 

                                                                        Тема 2. Просвітництво

3

 

 

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).

1

 

4

 

 

 

Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору.

1

 

5

 

 

Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Просвітницькі ідеї у творі

 

 

6

 

 

Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова

1

 

7

 

 

Образ Гуллівера, як втілення концепції нової людини

1

 

8

 

 

Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). Роль Й.В.Гете в історії просвітництва.Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору

1

 

9

 

 

Нове розуміння природи у ліриці  Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».

1

 

10

 

 

Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.              

1

 

11

 

 

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф.Шиллера.

1

 

12

 

 

Позакласне читання. Шиллер Ф. «Підступність і кохання»

1

 

13

 

 

Контрольна робота з теми «Вступ», «Просвітництво»

 

 

                                                                          Тема 3. Романтизм

14

 

 

Історичні,естетичні,філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах. Специфіка німецького романтизму і творчість Г.Гейне (1797-1856)

1

 

15

 

 

«Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.).

1

 

16

 

 

(«На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»). Утілення високого почуття кохання у віршах митця.

1

 

17

 

 

Джордж Новел Гордон Байрон (1788-1824). Вплив творчості Дж. Байрон на розвиток романтизму в Європі. «Хотів би жити знов в горах…», «Мій дух як ніч…». Протиставлення мрій і дійсності у ліриці поета.

1

 

18

 

 

Відображення духовного життя особистості та суспільства, історії та культури Європи в поемі «Паломництво Чайльд Гарольда». Герой і автор: схожість і відмінність.

1

 

19

 

 

Розвиток мовлення. Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом (на прикладі поетичних творів Г.Гейне та Б. Байрона)

1

 

20

 

 

Контрольна робота з теми «Романтизм».

1

 

                                     Тема 4. Взаємодія Романтизму та Реалізму

21

 

 

Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). Значення творчості О.С.Пушкіна для розвитку російської та світової літератури. Провідні мотиви його лірики.

1

 

22

 

 

Лірика («До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…», «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»). Тема кохання і призначення мистецтва у віршах митця.

1

 

23

 

 

Взаємодія романтизму і реалізму в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне висвітлення романтичних тем (кохання, відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрії та дійсності тощо) і образів (Онєгін — Тетяна, Ленський — Ольга).

1

 

24

 

 

Традиції світової літератури і культури у творі (вплив Дж. Байрона та ін.).  Дзеркальна композиція (лист Тетяни — відповідь Онєгіна — дуель — лист Онєгіна — відповідь Тетяни). Зображення різних сфер життя (історії і сучасності, столиці і провінції, народних звичаїв і кола культурних інтересів суспільства тощо).

1

 

25

 

 

Художнє новаторство О. С. Пушкіна (у жанрі, мові, авторській позиції, підході до зображення дійсності). Образ автора.

1

 

26

 

 

Михайло Юрійович Лермонтов (1814–1841). Лірика («Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»). Мотиви світової скорботи у ліриці М. Ю. Лермонтова. Зв’язок творчості митця із традиціями європейсько-го романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.).

1

 

27

 

 

Особливості розвитку сюжету й композиції в романі «Герой нашого часу». Зв’язок твору з історичною та духовною атмосферою доби.

1

 

28

 

 

Складність образу Печоріна, його духовна трагедія.

1

 

29

 

 

Новаторство М.Ю.Лермонтова в жанрі роману.

1

 

30

 

 

Розвиток мовлення. Порівняльна характеристика образів Євгенія Онєгіна і Печоріна

1

 

31

 

 

Контрольний твір з теми «Взаємодія реалізму та романтизму»

1

 

32

 

 

Позакласне читання. Олена Печоріна «Фортеця для серця»

1

 

                                                                          II семестр

№ п/п

Дата

Корекція дати

              Розділ, тема уроку

К-ть год.

Примітка

                                                                              Тема 4. Реалізм

33

 

 

Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.).

1

 

34

 

 

Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).

 

1

 

35

 

 

Оноре де Бальзак (1799–1850). «Гобсек». Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи.

1

 

36

 

 

Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

1

 

37

 

 

Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.).

11

 

38

 

 

Розвиток мовлення (усно). Життєва філософія Гобсека  (за повістю Оноре де Бальзака «Гобсек»).

1

 

39

 

 

Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Петербурзький етап життя і творчості письменника. «Ревізор». Творча історія п’єси. Образи чиновників.

1

 

40

 

 

Образ Хлєстакова та його динаміка. Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.

1

 

41

 

 

«Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель».

1

 

42

 

 

Особливості сюжету й композиції. Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору).

1

 

43

 

 

Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини».

1

 

44

 

 

Контрольна робота з теми «Реалізм» (різнорівневі завдання).

1

 

45

 

 

Позакласне читання   Курт «Брехня»

 

1

 

                Тема 5. Нові тенденції у драматургії кінця XIX – початку XX ст..

 

46

 

 

«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. ) «Нова драма», ібсенізм. 

1

 

47

 

 

Генрік Ібсен (1828–1906). «Ляльковий дім». Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма.

1

 

48

 

 

Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси.

 

1

 

49

 

 

Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

 

1

 

50

 

 

Бернард Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».

1

 

51

 

 

Динаміка образу Елайзи Дулітл.

 

1

 

52

 

 

Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

1

 

53

 

 

Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст. Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів пер сонажів. Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно.

1

 

54

 

 

Контрольна робота за темою «Нові тенденції у драматургії кінця XIX       початку XX ст..

 

1

 

                              Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура.

 

55

 

 

Шолом - Алейхем (1859-1916). «Тев’є – молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XX–XXI ст. Шолом – Алейхем і Україна.

1

 

56

 

 

Образна система твору. Філософські проблеми. Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.

1

 

57

 

 

Михайло Опанасович Булгаков (1891-1940). Українські сторінки життя і творчості Булгакова. М.О. Булгаков і влада. Трагедія митця.

1

 

58

 

 

Повість «Собаче серце» як метафора соціальних експериментів революційної доби.

 

1

 

59

 

 

Особливості конфлікту повісті «Собаче серце». Динаміка образу Шарикова у творі. Персонажі-«двійники» (Шариков-Швондер)

1

 

60

 

 

Розвиток зв’язного  мовлення (письмово). Тема дисгармонії, доведених до абсурду через втручання людини в закони розвитку суспільств за повістю «Собаче серце».

1

 

61

 

 

Рей Дуглас Бредбері (1920-2012). Життєвий і творчий шлях. Поняття про антиутопію. «451 за Фаренгейтом».

 

1

 

62

 

 

Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору.

 

1

 

63

 

 

Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.

 

1

 

64

 

 

Ерік Вольф Сігел (1937-2010). «Історія одного кохання».

 

1

 

65

 

 

Зворушливе і трагічне почуття в повісті. Образи головних героїв твору.

 

1

 

66

 

 

Моральні, соціальні та філософські проблеми твору. Герої твору на екрані.

 

1

 

67

 

 

Контрольна робота з теми «Література ХХ – ХХ1 ст. Життя, історія, культура».

 

1

 

68

 

 

Позакласне читання №4. Сучасна зарубіжна поезія. Унікальність поезії Е. Асадова

 

1

 

                                                                 Підсумки

 

69

 

 

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу за семестр.

 

1

 

70

 

 

Узагальнення та систематизація. Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 10-й клас.

1

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Клименко Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Міляновська Н.Р.)
Додано
30 серпня 2021
Переглядів
934
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку