Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 5 класу складено за програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.
5 клас
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
К-сть год. |
Дата |
Примітка |
Вступ |
||||
1. |
Художня література — духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті |
1 |
|
|
2. |
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні)
|
1 |
|
|
Казки народів світу
|
||||
3. |
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки
|
1 |
|
|
4. |
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей
|
1 |
|
|
5. |
Повчальний зміст казки
|
1 |
|
|
6. |
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок
|
1 |
|
|
7. |
УРМ. Характеристика образу Іссумбосі та складання плану (усно)
|
1 |
|
|
8. |
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці
|
1 |
|
|
9. |
Значення фантастичних елементів у казці
|
1 |
|
|
10. |
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці
|
1 |
|
|
11. |
Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами
|
1 |
|
|
12. |
ПЧ. Арабська казка «Про Аладдіна і чарівну лампу»
|
1 |
|
|
13. |
КР за темами «Вступ», «Казки народів світу»
|
1 |
|
|
14. |
Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів. Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках
|
1 |
|
|
15. |
Характеристика образів персонажів. Антитези у пропонованих творах
|
1 |
|
|
16. |
УРМ. Письмовий переказ казки «Пані Метелиця» (навчальний)
|
1 |
|
|
17. |
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна
|
1 |
|
|
18. |
Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. Система образів. Автор
|
1 |
|
|
19. |
Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875). «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»
|
1 |
|
|
20. |
Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора
|
1 |
|
|
21. |
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору
|
1 |
|
|
22. |
Казкові персонажі, їх характеристика. Еволюція образу головного героя
|
1 |
|
|
23. |
КР за темами «Вступ», «Казки народів світу»
|
1 |
|
|
Природа і людина
|
||||
24. |
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»)
|
1 |
|
|
25. |
Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі
|
1 |
|
|
26. |
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня)
|
1 |
|
|
27. |
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. Робота з текстом твору
|
1 |
|
|
28. |
Утвердження любові до всього живого
|
1 |
|
|
29. |
Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору «Лобо»
|
1 |
|
|
30. |
ПЧ. Редьярд Кіплінг. «Мауглі»
|
1 |
|
|
31. |
КР за темою «Природа і людина»
|
1 |
|
|
32. |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за І семестр
|
1 |
|
|
Cвіт дитинства
|
||||
33. |
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)
|
1 |
|
|
34. |
Світ дорослих і світ дітей у повісті
|
1 |
|
|
35. |
Том Сойєр
|
1 |
|
|
36. |
Гекльберрі Фінн
|
1 |
|
|
37. |
УРМ (письмово). Порівняльна характеристика Тома та Гека за поданим планом
|
1 |
|
|
38. |
Ставлення автора до своїх героїв
|
1 |
|
|
39. |
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)
|
1 |
|
|
40. |
Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна». Втілення сюжетів творів Е. Портер у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн
|
1 |
|
|
41. |
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста
|
1 |
|
|
42. |
Полліанна та її друзі
|
1 |
|
|
43. |
Художні засоби розкриття образу Полліанни
|
1 |
|
|
44. |
Ідея радості життя й відкриття світу у творі
|
1 |
|
|
45. |
УРМ (усно). Порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Полліанни (на рівні рис характеру)
|
1 |
|
|
46. |
ПЧ. Астрід Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха»
|
1 |
|
|
47. |
КР за темою «Світ дитинства»
|
1 |
|
|
Сила творчої уяви
|
||||
48. |
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги
|
1 |
|
|
49. |
Зв’язок книги «Аліса в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби
|
1 |
|
|
50. |
Світ уяви Аліси та її захопливі пригоди
|
1 |
|
|
51. |
Образ Аліси
|
1 |
|
|
52. |
Персонажі, які оточують героїню
|
1 |
|
|
53. |
Особливості художньої мови твору
|
1 |
|
|
54. |
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.)
|
1 |
|
|
55. |
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі
|
1 |
|
|
56. |
КР за темою «Сила творчої уяви»
|
1 |
|
|
Сучасна література. У колі добрих героїв
|
||||
57. |
Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика»
|
1 |
|
|
58. |
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору
|
1 |
|
|
59. |
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору
|
11 |
|
|
60. |
Характеристика образу містера Вонки
|
1 |
|
|
61. |
Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору
|
1 |
|
|
62. |
Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета
|
1 |
|
|
63. |
Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору
|
1 |
|
|
64. |
Персонажі повісті, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
|
1 |
|
|
65. |
ПЧ. К. Буличов. Цикл «Аліса» (1-2 твори за вибором)
|
1 |
|
|
66. |
КР за темою «Сучасна література. У колі добрих героїв»
|
1 |
|
|
67. |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр
|
1 |
|
|
68. |
Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 6-й клас
|
1 |
|
|
Для вивчення напам’ять
О. С. Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила»
Й. В. Ґете. «Нічна пісня подорожнього»
Г. Гейне. «Задзвени із глибини…»