|
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури II-й семестр 9 клас За програмою для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими наказом МОН від 03.08.2022р. № 698) Авторський колектив під керівництвом О. М. Ніколенко |
Примітки |
|||||
1 |
|
|
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму. Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом). |
|
|||
2 |
|
|
Оноре де Бальзак . Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна. |
|
|||
3 |
|
|
«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії».
|
|
|||
4 |
|
|
Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). |
|
|||
5-6 |
|
|
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.). |
|
|||
7 |
|
|
УРМ №1(пис.). Розгорнута відповідь на питання (за повістю О. де Бальзака «Гобсек»). |
|
|||
8 |
|
|
Микола Васильович Гоголь . Петербурзький етап життя і творчості письменника. «Ревізор». Творча історія п’єси. |
|
|||
9-10 |
|
|
Образи чиновників. Образ Хлєстакова та його динаміка. |
|
|||
11 |
|
|
Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси. |
|
|||
12 |
|
|
«Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й композиції. |
|
|||
13 |
|
|
Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору). |
|
|||
|
|
|
Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини». |
|
|||
14 |
|
|
УПЧ №1. Гоголь М. В. «Ніс», «Портрет» (1 за вибором) |
|
|||
15 |
|
|
Контрольна робота №1. Різнорівневі завдання з теми «Реалізм». |
|
|||
|
5. Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст. (7 годин) |
|
|||||
16 |
|
|
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. (ТЛ) «Нова драма». |
|
|||
17 |
|
|
Генрік Ібсен. Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. (ТЛ) Ібсенізм. |
|
|||
18 |
|
|
«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси. |
|
|||
19 |
|
|
Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. |
|
|||
20 |
|
|
Бернард Шоу. Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». |
|
|||
21 |
|
|
Динаміка образу Елайзи Дулітл. |
|
|||
22 |
|
|
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови. |
|
|||
23 |
|
|
УРМ(усно) №2. Складання анкети головного героя або Інсценізація твору (за вивченими творами Г.Ібсена, Б.Шоу) |
|
|||
24 |
|
|
Контрольна робота №2. Різнорівневі завдання з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.». |
|
|||
|
6. Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура (7 годин + 1 резервна година) |
|
|||||
25 |
|
|
Шолом- Алейхем. «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини 19-20 ст. |
|
|||
26 |
|
|
Образна система твору і філософські проблеми. |
|
|||
27 |
|
|
Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в різних видах м-ва. |
|
|||
28-29 |
|
|
Гарпер Лі. «Убити пересмішника». Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення з жорстокістю. |
|
|||
30 |
|
|
Моральні ідеали в творі. |
|
|||
31-32 |
|
|
Ерік Вольф Сігел. «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. |
|
|||
33 |
|
|
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі. |
|
|||
34 |
|
|
Контрольна робота №3. Твір на літературну тему. |
|
|||
35 |
|
|
УПЧ №2. Сучасна зарубіжна поезія. |
|
|||
|
8. Підсумки (2 години) |
|
|||||
36-37 |
|
|
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. |
|
|||