Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури на 2017-2018 навчальний рік (Зарубіжна література. Підручник для 8 класу загально-
освітніх навчальних закладів. / Євгенія Волощук, Олена Слободянюк.
– Київ: Генеза, 2016. – 288 с.)
Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної л-ри
на 2017 – 2018 н.р.
8 клас
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 години.
Зарубіжна література. 8 клас
№п/п |
Дата Приміт ка
|
Зміст навчального матеріалу |
|
||
1 |
|
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. (ТЛ) Рід літератури, епос, лірика, драма |
2 |
|
Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах. (ТЛ) Початкові поняття про літературний напрям, літературну течію |
Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури |
||
3 |
|
Загальнокультурне значення священних книг народівсвіту, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед. (ТЛ) Поглиблення понять про міф, міфологічний образ |
4 |
|
Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники |
5 |
|
Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей) |
6 |
|
Новий Заповіт (Євангеліє — 2–3 розділи)
|
7 |
|
Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. |
8 |
|
Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя |
9 |
|
КР №1. «Вступ», «Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури» (різнорівневі завдання) |
|
||
10
|
|
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.) |
11 |
|
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Міфи троянського циклу. Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.) |
12 |
|
Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. «Іліада» (огляд). Міфологічна основа гомерівського епосу. (ТЛ) Героїчний епос, віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр) |
13 |
|
«Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140–410). Образи Ахілла і Гектора. Порівняльна характеристика образів |
14 |
|
«Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670). Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис |
15 |
|
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н.е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція. Сапфо (VII–VI ст. до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань. (ТЛ) Елегія |
16 |
|
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми — трагедія і комедія. Есхіл (бл.525–бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвиткуєвропейської драми і театру.Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи. (ТЛ) Трагедія |
17
18 |
|
РМ №1 (письм.). Основний конфлікт трагедії «Прометей закутий». «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.
Публій Вергілій Марон (70–19 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави |
19 |
|
Образ Енея та його значення в композиції твору |
20 |
|
Квінт Горацій Флакк (65–8 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку. (ТЛ) Ода |
21 |
|
ПЧ №1. Софокл «Антігона»
|
22 |
|
Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу «Сумні елегії»). Вплив античності на розвиток світової літератури й культури |
23 |
|
КР №2. «Античність» (різнорівневі завдання)
|
|
||
24 |
|
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході |
25 |
|
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо (701–762). «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і духовного життя |
26 |
|
Ду Фу (712–770). «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття», «Пісня про хліб і шовк». Зв’язок поезії ДуФу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину |
27 |
2 – 3 рубаї напам’ять |
Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям (бл. 1048–після 1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма.(ТЛ) Рубаї |
28 |
|
Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (X ст.) (2-3 розділи за вибором учителя). Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). (ТЛ) Поглиблення понять про героїчний епос (середньовічний) |
29 |
|
РМ № 2 (усно). Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору |
30 |
|
Аліг’єрі Данте (1265–1321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання. (ТЛ) Сонет |
31 |
|
КР №3. Твір-есе на літературну тему («…головне, Що нам дається тут, – життя: пильнуй же!»(Омар Хайям) або «За що можна «…й кров пролити, трупом впасти»?»(за «Піснею про Роланда») |
32 |
|
ПЧ №2. Рудакі. Газелі, рубаї, бейти
|
|
||
33 |
|
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури. |
34 |
напам’ять |
Франческо Петрарка (1304–1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні |
35 |
|
Утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки. (ТЛ) Поглиблення поняття про сонет. Катрен, терцет, ямб |
36 |
напам’ять |
Вільям Шекспір (1564–1616). Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. Сонети № 66, 116, 130. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба |
37 |
|
Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра |
38 |
|
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. (ТЛ) Поглиблення поняття про трагедію |
39 |
|
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).(ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ |
40 |
|
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу
|
41 |
|
Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь |
42 |
|
РМ №3 (пис.). Твір-роздум на морально-етичну тему за трагедією В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» |
43 |
|
Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616). «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору. (ТЛ) Поглиблення поняття про роман. |
44 |
|
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. «Донкіхотство» |
45 |
|
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм.(ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ |
46 |
|
Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність вічних образів |
47 |
|
КР №4. «Відродження» (різнорівневі завдання) |
|
||
48 |
|
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд) |
49 |
|
Із лірики європейського бароко. Джонн Донн (1572–1631).«Щоб мучить мене…». Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова. (ТЛ) Поглиблення понять про вірш (філософський) |
50 |
|
Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму |
51 |
|
Мольєр (1622–1673). Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. (ТЛ)Cатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію |
52 |
|
Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». |
53
|
|
Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення |
54 |
|
Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.) |
55 |
|
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). |
56 |
|
РМ №4 (усно). Складання рецензії, анотації до твору Мольєра «Міщанин-шляхтич», або Інсценізація уривків комедії Мольєра «Міщанін-шляхтич». |
57 |
|
ПЧ №3. Бунін І. О. «Красуня»
|
58 |
|
КР №5. «Бароко і класицизм» (різнорівневі завдання) |
Література XX–XXI СТ. У пошуках себе і високого польоту |
||
59 |
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц». (ТЛ) Притча |
60 |
|
Художні образи казки-притчі «Маленький принц» |
61 |
|
Філософський зміст твору Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц» |
62 |
|
Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору як філософська метафора людського буття. (ТЛ) Поглиблення понять про метафору
|
63 |
|
Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання |
64 |
|
Алегоричні образи повісті. Ознаки притчі у творі. (ТЛ) Поглиблення понять про алегорію |
65 |
|
КР №6. Міні-твір на літературну тему за творчістю Антуана де Сент-Екзюпері, або Річарда Баха |
66 |
|
Барбара Космовська (нар. 1958). Художній світ Б. Космовської. «Буба». Ідея поваги й любові до людини |
67 |
|
Барбара Космовська. «Буба», «Буба: мертвий сезон». Батьки – діти, діди – онуки. Сімейні цінності у творі |
68 |
|
ПЧ № 4. Старк У. «Маленька книга про любов», або «Диваки і зануди» |
Підсумки
|
||
69 |
|
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу |
70 |
|
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу |
ПОГОДЖЕНО
ЗДНВР
«___________»
«___________» 2018 року
Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
2017-2018 н. р.
8 клас
Вчителя
Програма із зарубіжної літератури:
Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх
навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Підручник:
Зарубіжна література. Підручник для 8 класу загально-
освітніх навчальних закладів. / Євгенія Волощук, Олена Слободянюк.
– Київ: Генеза, 2016. – 288 с.