Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури на 2017-2018 навчальний рік (Зарубіжна література. Підручник для 9 класу загально-
освітніх навчальних закладів. / Євгенія Волощук, Володимир Звиняць-
ковський, Оксана Філенко. – Київ: Генеза, 2017. – 304 с.)
Зарубіжна література
9 клас
№
|
Розділ, тема уроку |
Дата Примітки |
|
Вступ |
|||
1.
|
Літературні жанри і стилі. Жанр, стиль |
|
|
2 |
Перехідні явища в літературі. Розмаїття індивідуальних стилів митців. Українська література, художня культура |
|
|
Просвітництво |
|||
3. |
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм) |
|
|
4.
|
Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі |
|
|
5.
6.
|
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики)
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова |
|
|
7. |
РМ №1 (усно). Усний твір-характеристика Гуллівера |
|
|
8.
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832) та його роль в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король» |
|
|
9.
|
Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея |
|
|
10.
|
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Пафос твору, який став гімном Євросоюзу |
напам’ять |
|
11. |
ПЧ «1. Фрідріх Шиллер «Підступність і кохання»
|
|
|
12. |
КР №1 з теми «Просвітництво» (тести, завдання)
|
|
|
Романтизм |
|
||
13.
|
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах |
|
|
14. |
Генріх Гейне (1797–1856). «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»)
|
напам’ять |
|
15.
|
Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи. Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів |
|
|
16. |
Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі |
|
|
17. |
Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах |
|
|
18. |
Українська тема в поемі «Мазепа» |
|
|
19.
|
Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу) |
|
|
20. |
РМ №2 (письмово). Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом (на прикладі поетичних творів Г.Гейне, Дж.Байрона) |
|
|
Взаємодія романтизму і реалізму |
|
||
21. |
О.С.Пушкін (1799–1837). Лірика («До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…», «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»). Значення творчості, мотиви лірики. Тема кохання і призначення мистецтва у віршах митця |
напам’ять 1 на вибір |
|
22.
|
Поглиблення понять про поему, роман, віршовий розмір. Строфа (онєгінська). Взаємодія романтизму і реалізму в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне висвітлення романтичних тем (кохання, відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрії та дійсності) і образів (Онєгін — Тетяна, Ленський — Ольга) |
|
|
23. |
Традиції світової літератури і куль-тури у творі. Дзеркальна композиція (лист Тетяни — відповідь Онєгіна — дуель — лист Онєгіна — відповідь Тетяни). Зображення різних сфер життя |
|
|
24.
|
Художнє новаторство О. С. Пушкіна (у жанрі, мові, авторській позиції, підході до зображення дійсності). Образ автора |
|
|
25. |
КР №2. Контрольний твір на тему «Роздуми над сторінками роману «Євгеній Онєгін» |
|
|
26.
|
М.Ю.Лермонтов (1814–1841). Лірика («Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…» ). Мотиви світової скорботи у ліриці. Зв’язок творчості митця із традиціями європейського романтизму (Дж.Байрона, Г.Гейне та ін.) Порівняння віршів «На півночі кедр одинокий…» Г. Гейне й «Сосна» М. Ю. Лермонтова. Романтизм у різних видах мистецтва |
напам’ять |
|
27.
|
Особливості розвитку сюжету й композиції в романі «Герой нашого часу». Зв’язок твору з історичною та духовною атмосферою доби |
|
|
28.
|
«Герой нашого часу». Складність образу Печоріна, його духовна трагедія. |
|
|
29. |
Порівняння образів Євгенія Онєгіна і Печоріна |
|
|
30. |
КР №3 з теми «Взаємодія романтизму і реалізму» (тести) |
|
|
31 |
Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману. Порівняння оригіналів, художніх перекладів, переспівів |
|
|
32 |
ПЧ № 2. Гюго В. «Собор Паризької Богоматері» |
|
|
Реалізм |
|
||
33. |
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму. Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом) |
|
|
34. |
Оноре де Бальзак (1799–1850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна |
|
|
35.
36.
|
«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи.
Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії» |
|
|
37. |
Повість «Гобсек». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді») |
|
|
38.
|
Багатогранність образу Гобсека, засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.) |
|
|
39. |
РМ №3 (письмово). Письмовий твір-роздум на тему: «Гобсек - філософ чи скнара?» (за повістю Оноре де Бальзака «Гобсек») |
|
|
40.
|
М.В.Гоголь (1809–1852). Петербурзький етап життя і творчості письменника |
|
|
41.
|
«Ревізор». Творча історія п’єси. Образи чиновників |
|
|
42.
|
Образ Хлєстакова та його динаміка. Засоби комічного. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси |
|
|
43.
44.
|
«Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми.
Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель» |
|
|
45. |
Особливості сюжету й композиції. Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці |
|
|
46.
|
Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини» |
|
|
47. |
КР № 5 з теми «Реалізм». Різнорівневі тести |
|
|
Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст |
|
||
48. |
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.) «Нова драма», ібсенізм |
|
|
49. |
Генрік Ібсен (1828–1906) та його роль в розвитку світової драматургії, новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма |
|
|
50. |
Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси «Ляльковий дім» |
|
|
51. |
Образна система п’єси «Ляльковий дім». Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу |
|
|
52. |
Бернард Шоу (1856–1950). Особливості світогляду. |
|
|
53.
54. |
Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». Динаміка образу Елайзи Дулітл.
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови |
|
|
55
56 |
Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст. Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів.
РМ №4 (усно). Інсценізація твору (за вивченими творами Г.Ібсена, Б.Шоу
|
|
|
57 |
КР № з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст» (тести, завдання) |
|
|
Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура |
|||
58 |
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом» |
|
|
59 |
Тема знецінення культури в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом» |
|
|
60 |
Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо |
|
|
61 |
Натовп і влада в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». |
|
|
62 |
Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві |
|
|
63 |
Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання» |
|
|
64 |
Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта |
|
|
65 |
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі |
|
|
66 |
КР №6. Контрольний твір-роздум на літературну тему: «Актуальні проблеми, теми, риси художності в моєму улюбленому творі сучасної літератури», або «Сучасні літературно-художні видання» |
|
|
67 |
ПЧ №3. Барбара Космовська «Позолочена рибка» |
|
|
68 |
ПЧ №4. Кіно Майкл Морпурґо. «Бойовий кінь» (США, 2012, реж. Стівен Спілберґ) |
|
|
69 |
Підсумки Узагальнення і систематизація навчального матеріалу |
|
|
70 |
Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 10-й клас |
|
|
ПОГОДЖЕНО
ЗДНВР
«___________»
«___________» 20 року
Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
2017-2018 н. р.
9 клас
Вчителя
Програма із зарубіжної літератури:
Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх
навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Підручник:
Зарубіжна література. Підручник для 9 класу загально-
освітніх навчальних закладів. / Євгенія Волощук, Володимир Звиняць-
ковський, Оксана Філенко. – Київ: Генеза, 2017. – 304 с.