УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
5 КЛАС
ІІ семестр
№ п\п |
Дата |
Назва літературної теми / Тема уроку |
Види контролю |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами)
|
Змістові лінії літературного компонента/ Україна і світ/ Міжпредметні зв’язки |
||||
Світ дитинства (10 год.) |
|||||||||
33 |
|
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Розділ 2 Чудовий маляр |
|
Ключові компетентності розуміє необхідність розв’язання проблем довкілля (НЛ-1); розуміє важливість вияву ініціативи в суспільному житті (НЛ-2); усвідомлює переваги позитивного мислення для збереження здоров’я (НЛ-3); характеризує героїв творів щодо їхньої винахідливості, підприємливості та кмітливості (НЛ-4). Предметні компетентності виразно читає фрагменти текстів (зокрема читання в особах, коментоване читання); має початкові уявлення про «сюжет» (як художню послідовність подій); називає елементи сюжету (експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка), визначає їх у творах; розповідає про основні події прочитаних творів Марка Твена і Е. Портер; переказує окремі розділи (фрагменти) прозових текстів; знає і розуміє поняття «портрет», визначає у тексті портрети персонажів; характеризує образи персонажів, дає оцінку їхнім моральним якостям, вчинкам; визначає окремі художні засоби створення образів персонажів (портрет, учинки, мова, ставлення до інших тощо); має початкові уявлення про поняття «повість», «роман», визначає їхні жанрові ознаки на прикладі прочитаних творів; порівнює образи Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна, Тома Сойєра і Полліанни, визначає схожість і відмінність між ними (на рівні рис характеру); знає українських перекладачів творів Марка Твена і Е. Портер. |
(ТЛ) Портрет. Початкові поняття про сюжет, повість, роман. (ЛК) Утілення сюжетів творів Марка Твена і Е. Портер у кіно, живопису, графіці та інших видах мистецтва. (УС) Українські переклади творів Марка Твена, Е.Портер. (ЕК) Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна. (МЗ) Іноземна мова, музичне мистецтво, образотворче мистецтво
|
||||
34 |
|
Розділ 6 Том знайомиться з Беккі |
|
||||||
35 |
|
Світ дорослих і світ дітей у повісті. Розділ 9 Трагедія на цвинтарі |
|
||||||
36 |
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Порівняльна характеристика. Розділ 23 Порятунок Мефа Поттера |
|
||||||
37 |
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). Розділ 31 Заблукали в печері |
|
||||||
38 |
|
Ставлення автора до своїх героїв. Розділ 32 «Виходьте! Знайшлися!» |
|
||||||
39 |
|
Елеонор Портер (1868-1920). Всесвітньо відомий роман-бестселер «Полліанна». |
|
||||||
40 |
|
Розділ 3 Приїзд Поліанни |
|
||||||
41 |
|
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста. Розділ 4 Маленька кімнатка на горищі |
|
||||||
42 |
|
Полліанна та її друзі. |
|
||||||
43 |
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі. Розділ 5 Гра |
|
||||||
44 |
|
Художні засоби розкриття образу Полліанни. |
|
||||||
45 |
|
Повторення вивченого |
|
||||||
46 |
|
КР № 3. Світ дитинства(письмовий твір) |
КР № 3
|
||||||
|
Сила творчої уяви (8 годин) |
||||||||
47 |
|
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. Розділ 1 Униз і вглиб кролячою норою |
|
Ключові компетентності усвідомлює важливість знаходити спільну мову з природою (НЛ-1); розрізняє поняття «добро» і «зло» (НЛ-2); розуміє необхідність здорового способу життя (НЛ-3); осмислює важливість лідерських ініціатив (НЛ-4). Предметні компетентності знає основні відомості про письменника Льюїса Керролла, переклади його книжок; розповідає про творчу історію книжки «Аліса в Країні Див»; переказує зміст основних епізодів твору Льюїса Керролла; описує і характеризує образ Аліси, а також персонажів, що її оточують; визначає ознаки казки й повісті у творі Льюїса Керролла; виявляє особливості художньої мови повісті-казки «Аліса в Країні Див» на підставі фрагментів оригіналу (за умови володіння іноземною мовою) або на підставі перекладу; дає визначення поняття «фантастика», виявляє фантастичні елементи у творі Льюїса Керролла; розуміє особливості розвитку сюжету в ліричному творі М. І. Цвєтаєвої (як плин почуттів, спогадів, роздумів, образів); характеризує образ ліричної героїні вірша «Книги в червоній палітурці», світ її захоплень; розповідає про свої улюблені книжки, мистецькі вподобання.
|
(ТЛ) Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість, вірш. (ЛК) Утілення сюжету повісті-казки Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.).
(УС) Переклади й видання книжок Льюїса Керролла. (ЕК) Елементи казки у творі. (МЗ) Музичне мистецтво, образотворче мистецтво, природознавство, математика, іноземна мова
|
||||
48 |
|
Персонажі, які оточують героїню. Розділ 2 Озеро сліз |
|
||||||
49 |
|
Захопливі пригоди Аліси. Виразне читання Розділ 6 Порося та перець |
|
||||||
50 |
|
Світ її уяви і захопливі пригоди. |
|
||||||
51 |
|
Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами). |
|
||||||
52 |
|
РМ №3 (п). Образ Аліси |
РМ №3 (у) |
||||||
53 |
|
ПЧ № 3. Керролл Л. «Аліса в Задзеркаллі». |
ПЧ № 3 |
||||||
54 |
|
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).
|
|
||||||
55 |
|
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі. |
|
||||||
56 |
|
Повторення вивченого |
|
||||||
57 |
|
КР № 4. Сила творчої уяви (комбінована).
|
КР № 4. |
||||||
Сучасна література. У колі добрих героїв (8 годин) |
|||||||||
58 |
|
Сучасна література для дітей |
|
Ключові компетентності усвідомлює взаємозв’язок усього живого на землі (НЛ-1); розуміє важливість сімейних зв’язків (НЛ-2); осмислює необхідність дотримання здорового способу життя, важливість ненасильницького розв’язання конфліктів (НЛ-3); оцінює креативність як важливу рису людського характеру (НЛ-4) . Предметні компетентності називає імена популярних сучасних письменників, їхні твори для дітей; переказує близько до тексту зміст прочитаних творів; розкриває особливості сюжету; визначає актуальні ідеї творів; характеризує образи персонажів у їхніх вчинках, ставленні до інших; висловлює власне судження щодо подій і вчинків героїв; розрізняє поняття «персонаж» (як утілення загального в конкретному, дійова особа у творі) і «герой» (персонаж із яскравими індивідуальними рисами, рушій сюжету, центр твору); розповідає про свої улюблені твори сучасної літератури, пояснює, чому саме вони привернули увагу |
(ТЛ) Персонаж і герой літературного твору. (ЛК) Твори сучасного мистецтва (кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей. (УС) Сучасні книжки українських та зарубіжних письменників для дітей. (ЕК) Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін. (МЗ)Природознавство, образотворче мистецтво |
||||
59 |
|
Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника». |
|
||||||
60 |
|
Чарівність художнього світу твору |
|
||||||
61 |
|
Виразне читання Розділ перший |
|
||||||
62 |
|
Виразне читання Розділ другий |
|
||||||
63 |
|
Виразне читання Розділ п’ятий |
|
||||||
64 |
|
Персонажі твору, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
|
||||||
65 |
|
Семестрова контрольна робота |
СКР |
||||||
66 |
|
Повторення вивченого |
|
||||||
67 |
|
РМ №4 (у). Літературний відгук про улюблену прочитану книгу |
РМ №4 (у). |
||||||
68 |
|
ПЧ № 4. Твори сучасного мистецтва (література та кіно) для дітей і про дітей. Сучасні літературно-художні видання (журнали, газети, інтернет-видання).
|
ПЧ №4. |
||||||
Підсумки(2 год.) |
|||||||||
69 |
|
Завдання на літо |
|
Ключові компетентності розуміє взаємозв’язки людини і навколишнього середовища (НЛ-1); орієнтується на ненасильницьке розв’язання конфліктів (НЛ-2); осмислює переваги здорового способу життя та безпечної поведінки (НЛ-3); усвідомлює роль ініціативності та підприємливості в суспільстві (НЛ-4). Предметні компетентності знає імена авторів та українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року; розкриває ідейно-художній зміст прочитаних творів; виявляє набуті вміння й навички елементів аналізу та інтерпретації окремих компонентів тексту (сюжету, персонажів, художніх особливостей тощо)
|
(МЗ) Українська література |
||||
70 |
|
Підсумковий урок |
|
||||||
|
|
|
|
||||||