23 квітня о 17:00Вебінар: Дистанційне навчання з «На Урок»: інструменти для ефективної та цікавої роботи

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 5 класі (ІІ семестр)

Про матеріал
Розгорнуте календарно-тематичне планування уроків на ІІ семестр у 5 класі стане в нагоді вчителю зарубіжної літератури .
Перегляд файлу

 

Описание: Картинки по запросу календарне планування

            УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 5 КЛАС

ІІ семестр

 

№ п\п

 

Дата

Назва

літературної теми /

Тема уроку

 

Види контролю

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності учнів

(за розділами)

 

Змістові лінії

літературного компонента/

Україна і світ/

Міжпредметні зв’язки

Світ дитинства (10 год.)

33

 

Марк Твен (1835-1910).  «Пригоди Тома Сойєра».

Розділ 2 Чудовий маляр

 

Ключові компетентності

розуміє необхідність розв’язання проблем довкілля (НЛ-1);

розуміє  важливість вияву ініціативи в суспільному житті (НЛ-2);

усвідомлює переваги позитивного мислення для збереження здоров’я (НЛ-3);

характеризує героїв творів щодо їхньої  винахідливості, підприємливості та кмітливості (НЛ-4).

Предметні компетентності

виразно читає фрагменти текстів (зокрема читання в особах, коментоване читання);

має початкові уявлення про «сюжет» (як художню  послідовність подій);

називає елементи сюжету (експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка), визначає їх у творах;

розповідає про основні події прочитаних творів Марка Твена і Е. Портер;

переказує окремі розділи (фрагменти) прозових текстів;

знає і розуміє поняття «портрет», визначає у тексті портрети персонажів;

характеризує образи персонажів, дає оцінку їхнім моральним якостям, вчинкам;

визначає окремі художні засоби створення образів персонажів (портрет, учинки, мова, ставлення до інших тощо);

має початкові уявлення про поняття «повість», «роман», визначає їхні жанрові ознаки на прикладі прочитаних творів;

порівнює образи Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна, Тома Сойєра і Полліанни, визначає схожість і відмінність між ними (на рівні рис характеру);

знає українських перекладачів творів Марка Твена і Е. Портер.

(ТЛ) Портрет. Початкові поняття про сюжет, повість, роман.

(ЛК) Утілення сюжетів творів Марка Твена і Е. Портер у кіно, живопису, графіці та інших видах мистецтва.

(УС) Українські переклади творів Марка Твена, Е.Портер.

(ЕК) Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. Том Сойєр і Полліанна.

(МЗ) Іноземна мова, музичне мистецтво, образотворче мистецтво

 

34

 

Розділ 6 Том знайомиться з Беккі

 

35

 

Світ дорослих і світ дітей у повісті.

Розділ  9 Трагедія на цвинтарі

 

36

 

Том Сойєр і  Гекльберрі Фінн. Порівняльна характеристика.

Розділ 23 Порятунок Мефа Поттера

 

37

 

Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).

Розділ 31 Заблукали в печері                                                                      

 

38

 

Ставлення автора до своїх героїв.

Розділ 32 «Виходьте! Знайшлися!»

 

39

 

Елеонор Портер (1868-1920). Всесвітньо відомий роман-бестселер «Полліанна».

 

40

 

Розділ 3 Приїзд Поліанни

 

41

 

Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

 Розділ 4 Маленька кімнатка на горищі

 

42

 

Полліанна та її друзі.

 

43

 

Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

Розділ 5 Гра

 

44

 

Художні засоби розкриття образу Полліанни.

 

45

 

Повторення вивченого

 

46

 

КР № 3.

Світ дитинства(письмовий твір)

КР № 3

 

 

Сила творчої уяви (8 годин)

47

 

Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

Розділ 1 Униз і вглиб кролячою норою

 

Ключові компетентності

усвідомлює важливість знаходити спільну мову з природою (НЛ-1);

розрізняє поняття «добро» і «зло» (НЛ-2);

розуміє необхідність  здорового способу життя (НЛ-3);

осмислює важливість лідерських ініціатив (НЛ-4).

Предметні компетентності

знає основні відомості про письменника Льюїса Керролла, переклади його книжок;

розповідає про творчу історію книжки «Аліса в Країні Див»;

переказує зміст основних епізодів твору Льюїса Керролла;

описує і характеризує образ Аліси, а також персонажів, що її оточують;

визначає ознаки казки й повісті у творі Льюїса Керролла;

виявляє особливості художньої мови повісті-казки «Аліса в Країні Див» на підставі фрагментів оригіналу (за умови володіння іноземною мовою) або на підставі перекладу;

дає визначення поняття «фантастика», виявляє фантастичні елементи у творі Льюїса Керролла;

розуміє особливості розвитку сюжету в ліричному творі М. І. Цвєтаєвої (як плин почуттів, спогадів, роздумів, образів);

характеризує образ ліричної героїні вірша «Книги в червоній палітурці», світ її захоплень;

розповідає про свої улюблені книжки, мистецькі вподобання.

 

 

(ТЛ) Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість, вірш.

(ЛК) Утілення сюжету повісті-казки Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.).

 

(УС) Переклади й видання книжок Льюїса Керролла.

(ЕК) Елементи казки у творі.

(МЗ) Музичне мистецтво, образотворче мистецтво, природознавство, математика, іноземна мова

 

48

 

Персонажі, які оточують героїню.

 Розділ 2 Озеро сліз

 

49

 

Захопливі пригоди Аліси.

Виразне читання Розділ 6 Порося та перець

 

50

 

Світ її уяви і захопливі пригоди.

 

51

 

Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).

 

52

 

РМ №3 (п). Образ Аліси

РМ №3 (у)

53

 

ПЧ № 3. Керролл Л. «Аліса в Задзеркаллі».

ПЧ № 3

54

 

Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).

 

 

55

 

Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

 

56

 

Повторення вивченого

 

57

 

КР № 4. Сила творчої уяви (комбінована).

 

КР № 4.

                                                                  Сучасна література. У колі добрих героїв (8 годин)

58

 

Сучасна література для дітей

 

Ключові компетентності

усвідомлює взаємозв’язок усього живого на землі (НЛ-1);

розуміє важливість сімейних зв’язків (НЛ-2);

осмислює необхідність дотримання здорового способу життя, важливість ненасильницького розв’язання конфліктів (НЛ-3);

оцінює креативність як важливу рису людського характеру (НЛ-4) .

Предметні компетентності

називає імена популярних сучасних письменників, їхні твори для дітей;

переказує близько до тексту зміст прочитаних творів;

розкриває особливості сюжету;

визначає актуальні ідеї творів;

характеризує образи персонажів у їхніх вчинках, ставленні до інших;

висловлює власне судження щодо подій і вчинків героїв;

розрізняє  поняття «персонаж» (як утілення загального в конкретному, дійова особа у творі) і «герой» (персонаж із яскравими індивідуальними рисами, рушій сюжету, центр твору);

розповідає про свої улюблені твори сучасної літератури, пояснює, чому саме вони привернули увагу

(ТЛ) Персонаж і герой літературного твору.

(ЛК) Твори сучасного мистецтва (кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей.

(УС) Сучасні книжки українських та зарубіжних письменників для дітей.

(ЕК) Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін.

(МЗ)Природознавство, образотворче мистецтво

59

 

Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника».

 

60

 

Чарівність художнього світу твору

 

61

 

Виразне читання Розділ перший

 

62

 

Виразне читання  Розділ другий

 

63

 

Виразне читання Розділ п’ятий

 

64

 

Персонажі твору, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

65

 

Семестрова контрольна робота

СКР

66

 

Повторення вивченого

 

67

 

РМ №4 (у). Літературний відгук про улюблену прочитану книгу

РМ №4 (у).

68

 

ПЧ № 4. Твори сучасного мистецтва (література та кіно) для дітей і про дітей.  Сучасні літературно-художні видання (журнали, газети, інтернет-видання).

 

 

 

 

 

ПЧ №4.

Підсумки(2 год.)

69

 

Завдання на літо

 

Ключові компетентності

розуміє взаємозв’язки людини і навколишнього середовища (НЛ-1);

орієнтується на ненасильницьке розв’язання конфліктів (НЛ-2);

осмислює переваги здорового способу життя та безпечної поведінки (НЛ-3);

усвідомлює роль ініціативності та підприємливості в суспільстві (НЛ-4).

Предметні компетентності

знає імена авторів та українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року;

розкриває ідейно-художній зміст прочитаних творів;

виявляє набуті вміння й навички елементів аналізу та інтерпретації окремих компонентів тексту (сюжету, персонажів, художніх особливостей тощо)

 

(МЗ)  Українська література

70

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
6 січня 2020
Переглядів
2853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку