Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 7 класі

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 7 класі складено відповідно до програми «Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804». Підручник: Ніколенко О.М., Конєва Т.М., Орлова О.В.Зарубіжна література. Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Грамота, 2016.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 7 КЛАС

 

Складено відповідно до програми «Світова література. 5 – 9 класи.

Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім

«Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804».

Підручник: Ніколенко О.М., Конєва Т.М., Орлова О.В.Зарубіжна  література.

Підручник для 7  класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Грамота, 2016.

 

 

№ п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Види контролю

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

 

Вступ (2 години)

 

  1.  

 

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.

(ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад.

(ЛК) Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами.

(УС) Основні відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу.

(ЕК) Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу.

 

Учень/учениця

Ключові компетентності

  •            усвідомлює багатство української мови, яка слугує засобом міжкультурного спілкування (НЛ-2).

Предметні компетентності

  •        дає визначення понять «оригінал», «переклад», «переспів», розрізняє їх (на прикладі окремих текстів);
  •        знає види перекладу – прямий (непрямий), точний (неточний), повний (неповний), вільний та ін., установлює різницю між ними (на конкретних прикладах текстів);
  •        знає витоки й основні етапи української перекладацької традиції, імена видатних українських перекладачів, котрі зробили значний внесок у культуру України, прилучення українців до світових здобутків;
  •        порівнює переклад і переспів одного й того самого твору, установлює схожість і відмінність між ними;
  •        розуміє значення опанування творів в оригіналі (іноземною мовою), роль художніх перекладів у розвитку культури, взаємин між народами, становленні особистості.
  1.  

 

Переклад і переспів.

(ТЛ)  Переспів. (ЕК) Переклад і переспів: схожість і відмінність.

 

 

 

Билини і балади (10 годин/11 годин)

 

  1.  

 

Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський). (ТЛ) Билина.

 

Учень/учениця

Ключові компетентності

  •             поважає загальнолюдські чесноти, родинні цінності, героїзм і відданість вітчизні (НЛ-2);
  •             самокритично оцінює власні рішення та поведінку (НЛ-3).

Предметні компетентності

  •              виразно читає билини й балади, висловлює власне враження про них, емоційне ставлення до змальованих подій, героїв;
  •              дає визначення жанрів «билина», «балада», виявляє їхні характерні ознаки в текстах прочитаних творів;
  •              називає цикли билин (Київський і Новгородський), ключові твори і героїв циклів;
  •              визначає характерні риси фольклорних балад («Король Лір і його дочки» та балади про Робіна Гуда);
  •              характеризує образи билин і фольклорних балад як традиційні й вічні, розкриває втілення в них народних уявлень (про мораль, патріотизм, героїзм та ін.);
  •              переказує сюжети билин і балад (в окремих частинах і цілісно);
  •              визначає ключові (зокрема кульмінаційні) моменти в билинах і баладах, установлює, як у ключових моментах виявляються риси героїв, увиразнюється ідея твору;
  •              характеризує образи персонажів прочитаних творів;
  •              виявляє засоби поетичної мови в билинах і баладах (гіперболи, епітети, метафори, повтори та ін.), зокрема фольклорного походження;
  •              визначає  у прочитаних творах символи (наприклад, рукавичка, озеро, білі лілії, вересовий напій та ін.), розкриває їхній прихований зміст;
  •              зіставляє оригінали літературних балад із художніми перекладами (за умови володіння іноземною мовою);
  •              розкриває особливості відтворення сюжетів та образів билин і балад у мистецтві (творах живопису, музики, кіно, мультиплікації та ін. – за вибором);
  •              називає перекладачів билин, балад, виявляє майстерність їхніх перекладів.
  1.  

 

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору.

(ТЛ) гіпербола.

(ЛК) Історія і культура Київської Русі. Зображення героїв билин у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.).

 

  1.  

 

Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади.

 (ТЛ) Балада (фольклорна і літературна).

 

  1.  

 

ПЧ № 1. Фольклорні балади.  Балада «Садко»

ПЧ № 1

  1.  

 

«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

 

  1.  

 

«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.

 

  1.  

 

РМ № 1. Знайомство з кіноверсіями про Роба з Локслі. Власні враження про них.

(ЛК) Зображення героїв балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.).

РМ № 1

  1.  

 

Літературні балади.

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.

 

  1.  

 

Адам Міцкевич (17981855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі.

 

  1.  

 

Роберт Льюїс Стівенсон (18501894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору.

 

  1.  

 

Контрольна робота № 1. Вступ. Билини і балади. (Тести)

КР № 1

 

Історичне минуле в літературі (10 годин/ 9 годин)

 

  1.  

 

Вальтер Скотт «Айвенго».

В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

(ТЛ) Поглиблення понять про роман (історичний роман). (УС) Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману.

 

Учень/учениця

Ключові компетентності

  •             усвідомлює загрозу зникнення людства внаслідок війн на планеті Земля (НЛ-1);
  •             цінує любов до ближнього, вияв патріотизму (НЛ-2);
  •             висловлює судження щодо переваг мирного співіснування народів світу (НЛ-3)
  •             усвідомлює важливість креативності та переваги спільної дільності задля досягненні мети (НЛ-4)

Предметні компетентності

  •          знає основні відомості про життя і творчість письменників;
  •          виразно читає твори (фрагменти або цілісно), виявляє емоційне враження від прочитаного, пояснює своє ставлення;
  •              виявляє історичну основу прочитаних творів;
  •              висловлює власне судження щодо подій і образів, підтверджує свою думку цитатами з тексту;
  •              переказує текст (у частинах або цілісно) з виявленням особливостей сюжету (епічного або ліричного);
  •              характеризує образи персонажів, виявляє у них ключові риси, національний і загальнолюдський зміст;
  •              порівнює образи героїв (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка), виявляє схожість і відмінності між ними;
  •              вирізняє у прочитаних текстах художні засоби створення образів персонажів, установлює функції засобів образотворення;
  •              характеризує образ автора і засоби вираження авторської позиції;
  •              визначає види і функції пейзажу в прочитаних творах (розкриття образів, національного колориту, авторської позиції, ідеї);
  •              дає визначення поняття «художній час», пояснює його відмінність від хронологічного часу;
  •              виокремлює епізоди текстів, де відбувається зміщення лінійного часу, відхід автора від хронологічної послідовності у викладі подій, пояснює значення цього прийому;
  •              дає визначення поняття «художній простір», установлює особливості художнього простору в прочитаних творах;
  •              висловлює враження про ліричні твори про Другу світову війну.
  1.  

 

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.

 

  1.  

 

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.

(ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка).

 

  1.  

 

Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.

(ТЛ) Початкові поняття про художній час, художній простір.

 

  1.  

 

Друга світова війна у європейській поезії

(К. І. Галчинський («Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте»), А. Марґул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»),                     Б. Ш. Окуджава («До побачення, хлопчики…»)

 

  1.  

 

Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.

Василь Володимирович Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.

 

  1.  

 

Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.

(ТЛ) Види й функції пейзажу у творі.

Напам. прозов. уривок (с. 98-99)

  1.  

 

Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.

(ЛК) Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, в яких викривається війна).

 

  1.  

 

Контрольна робота № 2. Історичне минуле в літературі (відповіді на питання).

КР № 2

 

Духовне випробування людини (6 годин/ 10 годин)

 

  1.  

 

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.

(ТЛ) Поглиблення понять про оповідання.

(УС) Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митця.

 

Учень/учениця

Ключові компетентності

  •             аналізує трагічні наслідки ризикованого втручання людини у світ природи (НЛ-1);
  •             набуває навичок ухвалювати життєво важливі рішення, усвідомлює цінність родинних стосунків (НЛ-2);
  •             цінує професіоналізм, навчається долати труднощі, критично оцінює ризики підприємницької діяльності в екстремальних умовах (НЛ-4).

Предметні компетентності

  •              виразно читає художні тексти, емоційно сприймає, висловлює враження від прочитаних творів;
  •              розкриває історичні, моральні, філософські проблеми у творах письменників, актуальність проблематики оповідань для сьогодення;
  •              розповідає про основні факти життя і творчості митців;
  •              вирізняє напружені (кульмінаційні) моменти сюжету, їхнє значення для розкриття образів персонажів;
  •              аналізує образи персонажів: їхні характерні риси, вчинки, стосунки з іншими персонажами, динаміку, засоби створення (художня деталь, символи та ін.);
  •              визначає у творах антитези, пояснює, як вони реалізовані у творах;
  •              знаходить у прочитаних творах символи, виявляє їхній прихований зміст, множинність трактування;
  •              порівнює оригінали й художні переклади (фрагменти) творів митців (за умови володіння іноземною мовою);
  •              висловлює власне ставлення до порушених у творах філософських і моральних проблем.
  1.  

 

Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення.

 

  1.  

 

Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.

 

  1.  

 

ПЧ № 2. Воннегут К. «Брехня».

ПЧ № 2

  1.  

 

Редьярд Кіплінг (18651936). «Балада про Схід і Захід». «Якщо…».

Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі.

(ТЛ) Поглиблення понять про баладу (літературну).

 

  1.  

 

Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).

 

  1.  

 

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина має залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).

(УС) Українські переклади творів митця.

(ТЛ) Поглиблення понять про вірш.

Напам.

  1.  

 

РМ № 2 (п). Характеристика ліричного героя вірша Р. Кіплінга «Якщо…» або написання сценарію власного мультиплікаційного фільму за мотивами «Балади про Схід і Захід».

РМ № 2 (п)

  1.  

 

Контрольна робота № 3. Духовне випробування людини. (Письмовий твір «Як сильні стають лицем у лице хоч вони із різних світів!»).

КР № 3

  1.  

 

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за І семестр.

 

І семестр

 

Дружба і кохання (9 годин/ 10 годин)

 

  1.  

 

Олександр Сергійович Пушкін (17991837).

«19 жовтня 1825 року».

Дитинство та юність О. С. Пушкіна. Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші             О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року».

 

Учень/учениця

Ключові компетентності

  •             висловлює судження щодо важливості духовного й емоційного збагачення людини (НЛ-1);
  •             усвідомлює красу високих почуттів, висловлює критичну думку щодо вияву меркантилізму, прагматизму у людських стосунках (НЛ-2);
  •             цінує віру у власні здібності, здатність ухвалювати нестандартні рішення для втілення мрії (НЛ-4).

Предметні компетентності

  •              знає і розповідає про основні факти життя і творчості митців, їхні зв’язки з Україною, увічнення їхньої пам’яті в літературних музеях, пам’ятниках;
  •              виявляє факти біографії О. С. Пушкіна у вірші «19 жовтня 1825 року»;
  •              визначає провідну ідею вірша О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року», знаходить відповідні цитати;
  •              характеризує образ автора у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року», його спогади, зміни образу автора в часі;
  •              визначає роль описів природи у вірші «19 жовтня 1825 року», розкриває їхнє емоційне забарвлення і художні засоби втілення певних емоцій і почуттів;
  •              переказує основні події повісті «Пурпурові вітрила» Олександра Гріна;
  •              визначає особливості сюжету і композиції прочитаної повісті;
  •              характеризує духовно-емоційний світ головних героїв прочитаної повісті, зміни (або незмінність) їхніх внутрішніх якостей;
  •              розкриває сутність трактування проблеми кохання у творі Олександра Гріна;
  •              висловлює власні судження щодо персонажів (Ассоль, Артур Грей), їхнє ставлення до кохання і світу;
  •              визначає теми, провідні мотиви, ідеї у повісті «Пурпурові вітрила»;
  •              називає символи у прочитаних творах, розкриває їхній зміст, функції;
  •              зіставляє літературні образи з кінообразами, виявляє ключові риси характеру персонажів прочитаних творів, утілені в медіаверсіях;
  •              виразно читає вірші зарубіжних авторів про кохання, висловлює враження від прочитаних творів, порівнює оригінали та переклади віршів (за умови володіння іноземною мовою).
  1.  

 

Авторські спогади й роздуми у творі.

 

  1.  

 

Олександр Грін (18801932). «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті.

(ТЛ) Поглиблення понять про  повість.

(УС) Літературні музеї Олександра Гріна.

 

  1.  

 

Основний конфлікт твору (Каперна мрія).

 

  1.  

 

Ассоль і Грей. Символіка образу пурпурових вітрил.

 

  1.  

 

РМ № 3 (п). Порівняльний аналіз літературних образів з кінообразами.

(ЛК) Екранізації, ілюстрації, театральні вистави за творами митців.

(ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних образів із кінообразами.  

РМ № 3 (у)

  1.  

 

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.             Р. Бернс «Любов».

 

  1.  

 

К. М. Симонов «Жди мене…». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.

 

  1.  

 

Виразне читання віршів зарубіжних авторів про кохання

ВЧ

Напам.

  1.  

 

 

Контрольна робота № 4. Дружба і кохання. (Тести).

 

КР № 4

 

Літературний детектив (5 годин/6 годин)

 

  1.  

 

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.

(УС) Українські письменники – майстри детективного жанру.

 

Учень/учениця

Ключові компетентності

  •             розуміє невідворотність покарання злочину (НЛ-2);
  •             висловлює судження щодо переваг фізичної витривалості, здорового способу життя (НЛ-3);
  •             усвідомлює необхідність набуття знань для успішної професійної діяльності (НЛ-4).

Предметні компетентності

  •              дає визначення жанру «детектив», виявляє його характерні ознаки на прикладі прочитаних творів;
  •              знає про історію виникнення і формування жанру у світовій літературі, видатних представників детективної літератури;
  •              розповідає про ключові віхи життя і творчості Е. А. По і  А. Конана Дойла, називає їхні найвідоміші твори, причини популярності серед різних поколінь;
  •              знає і виявляє характерні ознаки циклу (на прикладі творів про Шерлока Холмса);
  •              висловлює враження від прочитаних творів письменників, розповідає про своїх улюблених героїв;
  •              виявляє особливості сюжету і композиції творів Е. А. По та  А. Конана Дойла;
  •              установлює значення прийому «розповідь у розповіді» в текстах письменників;
  •              характеризує образи персонажів (Легран, Джупітер, Шерлок Холмс, Ватсон, учасники злочинів та ін.);
  •              змальовує образи оповідачів, називає їхні провідні риси, роль у розгортанні сюжету (спостерігач, безпосередній учасник сюжету (персонаж) тощо);
  •              розуміє поняття «точка зору», виявляє у творах різні точки зору (персонажів, оповідача) на події, зіставляє їх;
  • розповідає про відомі екранізації за творами Е. А. По та  А. Конана Дойла (12 за вибором), висловлює власне судження про втілення героїв детективів засобами кіномистецтва;
  • порівнює оригінали й художні переклади творів письменників (за умови володіння іноземною мовою).
  1.  

 

Едгар Аллан По (1809–1849). «Золотий жук».      Е. А. По — засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.).

(ТЛ) Оповідач і розповідач.

 

  1.  

 

Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.

 

  1.  

 

Артур Конан Дойл (18591930). Оповідання про Шерлока Холмса.

А. Конан Дойл — відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

(ЛК) Екранізації творів А. Конана Дойла. Музей  Шерлока Холмса у Великобританії (Лондон). Пам’ятники письменнику та його героям.

 

  1.  

 

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей.

 

  1.  

 

Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

(ТЛ) Початкове поняття про точку зору.

 

 

 

Світова новела (6 годин/8 годин)

 

  1.  

 

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.

(ТЛ) Новела та її різновиди.  

(УС) Українські письменники – майстри новели.

 

Учень/учениця

Ключові компетентності

  •             висловлює судження щодо моральної відповідальність за свої вчинки та утвердження справедливості; цінує щирість людських стосунків (НЛ-2);
  •             усвідомлює цінність життя (НЛ-3);
  •             шанобливо ставиться до мистецького хисту (НЛ-4).

Предметні компетентності

  •              дає визначення жанру новели, виявляє її характерні ознаки у прочитаних творах;
  •              розрізняє за змістом різновиди новел (психологічну, філософську, фантастичну та ін.);
  •              виразно читає і переказує  (близько до тексту) новели письменників;
  •              виявляє у новелах зарубіжних митців основні проблеми (моральні, філософські та ін.), їхнє художнє втілення в подіях, образах, символах, назвах та інших компонентах твору;
  •              визначає особливості розвитку сюжету новел, напружені (кульмінаційні) моменти творів;
  •              характеризує образи персонажів новел у їхніх стосунках, динаміці, виявляє ключові риси персонажів, їхні моральні якості;
  •              розмірковує над фіналами творів, дає їм (фіналам) власне тлумачення;
  •              характеризує образи оповідача («Чарівна крамниця» Г. Дж. Уеллса) і розповідача (новели О. Генрі), розрізняє їх за формами оповіді (оповідач – від 1-ої особи, розповідач – від 3-ої особи);
  •              виявляє культурні паралелі в текстах новел (біблійні мотиви в новелі «Дари волхвів» О. Генрі;
  •              розкриває підтекст окремих епізодів творів;
  •              порівнює оригінали і художні переклади новел (за умови володіння іноземною мовою);
  •              порівнює образи героїв новел О. Генрі;
  •              знає про втілення сюжетів новел у різних видах мистецтва, висловлює ставлення до них (1-2 твори за вибором)
  1.  

 

О. Генрі (1862–1910). «Дари волхвів». О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. (ТЛ) Поглиблення понять про розповідача. (ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»).

 

  1.  

 

Герберт Джордж Уеллс (18661946). «Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».

(ТЛ) Поглиблення понять про точку зору.

 

  1.  

 

«Дива» та їхнє сприйняття персонажами.

 

  1.  

 

Оповідач твору (батько).

(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача.

 

  1.  

 

Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.

 

  1.  

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з тем «Літературний детектив», «Світова новела».

 

  1.  

 

Контрольна робота № 5. Літературний детектив. Світова новела. (Тести).

КР № 5

Сучасна література. Я і світ (6 годин/ 11 годин)

  1.  

 

Айзек Азімов (19201992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.

 

Учень/учениця

Ключові компетентності

  •             прогнозує загрози для розвитку інтелекту людини, пов’язані з науково-технічним прогресом (НЛ-1);
  •             розуміє важливість самостійного мислення, цінує свободу (НЛ-2);
  •             аналізує ступінь ризику під час прийняття життєво важливого рішення, усвідомлює цінність життя (НЛ-3);
  •             виявляє здатність оперативно та адекватно реагувати на технологічні зміни у житті суспільства (НЛ-4).

Предметні компетентності

  •              знає основні відомості про життя та творчість сучасних письменників;
  •              розповідає про ключові події сюжету творів;
  •              розкриває актуальні теми і проблеми у прочитаних текстах;
  •              характеризує образи головних героїв, їхнє сприйняття світу, стосунки з батьками, друзями та ін.;
  •              визначає особливості художньої оповіді у творах (від 1-ої чи 3-ої особи), роль оповідної форми у розкритті образів героїв;
  •              порівнює оригінал і переклад в окремих фрагментах (за умови володіння іноземною мовою);
  •              порівнює образи підлітків у прочитаних творах;
  •              оцінює (із допомогою вчителя) художню вартість прочитаних творів;
  •              володіє інформацією про бібліотеки України (центральні, а також у рідному місті, селі), їхню структуру, організацію роботи (зокрема з використанням Інтернету);
  •              розповідає про твори сучасних авторів, які привернули його (її) увагу, пояснює свої уподобання;
  •              виявляє початкові вміння розрізнення художньої вартості сучасних творів
  1.  

 

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.

 

  1.  

 

Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

 

  1.  

 

Діана Вінн Джонс (19342011). «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі.

(ТЛ) Поглиблення понять про  роман, фентезі.

 

  1.  

 

Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.

 

  1.  

 

Значення художнього прийому чаклунства у творі.

 

  1.  

 

РМ № 4 (у). Проект «Коло читання сучасних підлітків». (ТЛ) Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва. (ЛК) Коло читання сучасних підлітків. (УС) Бібліотеки України.

РМ № 4 (у)

  1.  

 

ПЧ № 4. Льюїс К. С. «Хроніки Нарнії».

ПЧ № 4

  1.  

 

ПЧ № 5. Льюїс К. С. «Хроніки Нарнії».

ПЧ № 5

  1.  

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з теми «Сучасна література. Я і світ».

 

  1.  

 

Контрольна робота № 6. Сучасна література. Я і світ. (Письмовий твір).

КР № 6

Підсумки (2 години/ 3 години)

  1.  

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

Учень/учениця

 Ключові компетентності

  •             розкриває взаємозв’язки людини і навколишнього середовища (НЛ-1);
  •             цінує здатність до ненасильницького розв’язання конфліктів (НЛ-2);
  •             усвідомлює переваги здорового способу життя та безпечної поведінки (НЛ-3);
  •             розуміє роль ініціативності та підприємливості в суспільстві
    (НЛ-4).

Предметні компетентності

  •              знає авторів і відомих українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року;
  •              аналізує й інтерпретує художні твори (окремі компоненти й цілісно);
  •              знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 57 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації тексту;
  •              визначає жанрові ознаки, форми оповіді (від 1-ої чи 3-ої особи) у творах, що вивчалися протягом року;
  •              демонструє уміння порівнювати твори різних видів мистецтва, твори українських і зарубіжних авторів (в окремих аспектах – теми, ідеї, образи, жанри та ін.).
  1.  

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

  1.  

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

 

docx
Додано
16 серпня 2019
Переглядів
4721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку