Календарне планування із зарубіжної літератури у 7 класі складено за програмою: Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804
7 клас
№ з / п |
Розділ, тема уроку |
Дата |
Примітки |
|
1. |
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. |
|
|
|
2. |
Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів. |
|
|
|
3. |
Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський). |
|
|
|
4.
|
«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут і звичаї) і художня вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». |
|
|
|
5. |
Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. Староанглійська балада «Король Лір і його дочки». |
|
|
|
6. |
Староанглійська балада «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. |
|
|
|
7. |
Ідеї свободи і служіння народові в баладі «Як Робін Гуд став розбійником». |
|
|
|
8. |
Позакласне читання. «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». |
|
зошит |
|
9. |
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.
|
|
Напам’ять |
|
10. |
Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь».Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі. Символічні образи, елементи фольклору у творі. |
|
|
|
11. |
Роберт Льюїс Стівенсон (1850 -1894). «Балада про вересовий трунок». Уславлення подвигу в непримиренній боротьбі з іноземними загарбниками. Фольклорні елементи в творі. |
|
|
|
12.
|
Розвиток мовлення(письмово).Складання цитатного плану до балади. |
|
|
|
13.
|
Контрольна робота за розділами «Вступ», «Билини і балади» (тести, розгорнуті відповіді на запитання або літературний диктант…). |
|
|
|
тематична |
||||
14.
|
Історичне минуле в літературі. Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». |
|
|
|
15.
|
.Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. |
|
|
|
16.
|
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі. |
|
|
|
17.
|
Розвиток мовлення (усно). (ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.).
|
|
зошит |
|
18. |
Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор. |
|
|
|
19.
|
Друга світова війна у європейській поезії. К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте» та ін., А. Марґул-Шпербер.«Про назву концтабору Бухенвальд». |
|
|
|
20. |
Б. Ш. Окуджава. «До побачення, хлопчики |
|
|
|
21. |
Позакласне читання І. Вайсґлас. «Круки». Ю. Друніна. «Зінка».Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. |
|
|
|
22. |
Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.
|
|
|
|
23. |
Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.
|
|
|
|
24. |
Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. |
|
|
|
25. |
Контрольна робота за розділами: «Історичне минуле в літературі», «Друга світова війна у європейській поезії».
|
|
зошит
|
|
тематична |
||||
26.
|
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм».Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання. |
|
|
|
27.
|
Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення.
|
|
|
|
28.
|
Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.
|
|
|
|
29. |
Контрольний твір за вивченими творами
|
|
|
|
30.
|
Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Балада про Схід і Захід». «Якщо…». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син). |
|
|
|
31. |
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).
|
|
|
|
32 |
Урок повторення вивченого матеріалу |
|
Зошит
|
|
тематична |
||||
ІІ семестр
№ з / п |
Розділ, тема уроку |
Дата |
Примітки |
33 |
Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). Дитинство і юність О. С. Пушкіна. |
|
|
34 |
Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі. ТЛ. Поглиблення понять про вірш, образ автора. |
|
|
35 |
Олександр Грін. Життя та творчість. Віра в силу надії та справжнє кохання у повісті-казці “Пурпурові вітрила”.
|
|
|
36 |
Олександр Грін (1880–1932). «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті. Основний конфлікт твору (Каперна – мрія). ТЛ. Поглиблення понять про повість. УС.Літературні музеї Олександра Гріна. |
|
|
37 |
Цілісність натури й духовне багатство Ассоль. Ассоль і Грей. Символіка пурпурових вітрил і значення назви твору. ЕК. Зіставлення літературних образів із кінообразами. |
|
|
38 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс. «Любов».Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…». |
|
Зошит |
39 |
К. М. Симонов.«Жди мене…»(та інші – 2-3 за вибором учнів і вчителя). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності |
|
|
40 |
Виразне читання поезії |
|
|
41 |
Контрольна робота за розділом «Дружба і кохання» (комбінована контрольна робота). |
|
напам’ять.
|
42 |
|
|
|
|
тематична |
|
|
43 |
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. |
|
|
44 |
Едгар Аллан По (1809-1849).«Золотий жук». Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). |
|
|
45 |
Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. |
|
Зошит
|
46 |
Артур Конан Дойл (1859–1930). Оповідання про Шерлока Холмса («Пістрява стрічка»). А. КонанДойл – відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. |
|
|
47 |
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей.
|
|
|
48 |
Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній при-йом створення атмосфери таємничості. ТЛ. Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору. |
|
|
49 |
Позакласне читання. Артур Конан Дойл «Собака Баскервілів» |
|
|
50 |
Розвиток мовлення (усно). (ЛК) Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла (1-2 за вибором). Втілення героїв детективів засобами кіномистецтва. Порівняння літературних детективів з екранізаціями. |
|
|
51 |
Літературна вікторина за прочитаними детективами |
|
|
52 |
Контрольна робота за розділом «Літературний детектив»: твір «Мій улюблений детективний герой». |
|
|
|
тематична |
|
Зошит
|
53 |
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі (1862–1910). «Дари волхвів», «Останній листок». О. Генрі – майстер новели. ТЛ. Новела та її різновиди. |
|
|
54 |
Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. ЛК. Біблія («Поклоніння волхвів»). |
|
|
55 |
Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. |
|
|
56 |
Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). |
|
|
57 |
Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум «Чи здійснилася мрія старого Бермана?» (за новелою О. Генрі «Останній листок». |
|
|
58 |
Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. ТЛ. Поглиблення понять про оповідача і розповідача. ЕК. Порівняння образів героїв новели. |
|
|
59 |
Герберт Джордж Уеллс (1866–1946).«Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». |
|
|
60 |
«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики. |
|
|
61 |
Рюноске Акутаґава (1892–1927).«Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Філософський зміст твору. Підтекст.
|
|
Зошит
|
62 |
Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». |
|
|
63 |
Художні образи новели (Будда, Кандата). ЛК.Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань японців. |
|
|
64 |
Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства. |
|
|
65 |
Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі |
|
|
66 |
Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. |
|
|
67 |
Контрольна робота за розділами «Світова новела» та «Сучасна література». Різнорівневі завдання, розгорнуті відповіді на запитання… |
|
|
68 |
Позакласне читання. Луїс Сашар.«Ями».Захоплюючий роман про підлітка Стенлі Ілнетса. Кохання, зрада, страх, надія — те, що єднає долі різних поколінь.ЛК.Коло читання сучасних підлітків. ЕК. Зіставлення художнього твору з екранізацією («Клад». Фільм 2003 р. режисера Ендрю Девіса, знятий за романом «Ями» Л. Сашара).
|
|
|
69 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 8-й клас.
|
|
Зошит
|
70 |
тематична |
|
|
Теорія літератури (ТЛ).
Література і культура (ЛК).
Україна і світ (УС).
Елементи компаративістики (ЕК).