Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Календарне планування із зарубіжної літератури у 7 класі

Про матеріал

Календарне планування із зарубіжної літератури у 7 класі складено за програмою: Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Перегляд файлу

7 клас

 

з / п

 

Розділ,  тема  уроку

 

Дата

 

Примітки

1.

Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.

 

 

 

2.

Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.

 

 

 

3.

Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський). 

 

 

 

 

 

4.

 

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут і звичаї) і художня вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник».

 

 

 

 

5.

Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. Староанглійська балада «Король Лір і його дочки».   

 

 

 

6.

Староанглійська балада «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

 

 

 

7.

Ідеї свободи і служіння народові в баладі «Як Робін Гуд став розбійником».

 

 

8.

Позакласне читання. «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном».

 

зошит

9.

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.

 

 

 

 

Напамять

10.

Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь».Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі. Символічні образи, елементи фольклору у творі.

 

 

11.

Роберт Льюїс Стівенсон (1850 -1894). «Балада про вересовий трунок». Уславлення подвигу в непримиренній боротьбі з іноземними загарбниками. Фольклорні елементи в творі.

 

 

12.

 

Розвиток мовлення(письмово).Складання цитатного плану до балади.

 

 

13.

 

Контрольна робота за розділами «Вступ», «Билини і балади» (тести, розгорнуті відповіді на запитання або літературний диктант…).

 

 

тематична

 

14.

 

Історичне минуле в літературі.

Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

 

 

15.

 

.Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу.

 

 

 

16.

 

 

 

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.

 

 

 

 

 

17.

 

 

 

 

Розвиток мовлення (усно). (ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.). 

 

 

 

зошит

18.

Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.

 

 

 

19.

 

 

Друга світова війна у європейській поезії.

К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів  з Вестерплятте» та ін., А. Марґул-Шпербер.«Про назву концтабору Бухенвальд».

 

 

 

 

 

20.

Б. Ш. Окуджава. «До побачення, хлопчики

 

 

21.

Позакласне читання І. Вайсґлас. «Круки».  Ю. Друніна. «Зінка».Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.

 

 

22.

Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада».  Особливості сюжету і композиції повісті.

 

 

 

23.

Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.

 

 

 

24.

Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. 

 

 

25.

Контрольна робота  за розділами: «Історичне минуле в літературі», «Друга світова війна у європейській поезії».

 

 

зошит

 

тематична

 

26.

 

 

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм».Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.

 

 

27.

 

Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення.

 

 

 

28.

 

Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.

 

 

 

29.

Контрольний твір за вивченими творами

 

 

 

30.

 

 

 

Редьярд Кіплінг (18651936). «Балада про Схід і Захід». «Якщо…».

Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син). 

 

 

31.

Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).

 

 

 

32

Урок повторення вивченого матеріалу

 

Зошит

 

тематична

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

з / п

 

Розділ,  тема  уроку

 

Дата

 

Примітки

33

Олександр Сергійович Пушкін (17991837).

Дитинство і юність О. С. Пушкіна.

 

 

34

Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі.

ТЛ. Поглиблення понять про вірш, образ автора. 

 

 

35

Олександр Грін. Життя та творчість. Віра в силу надії та справжнє кохання у повісті-казці “Пурпурові вітрила”.

 

 

 

36

Олександр Грін (18801932). «Пурпурові вітрила».

Поєднання реального і фантастичного в повісті. Основний конфлікт твору (Каперна – мрія). ТЛ. Поглиблення понять про повість.

УС.Літературні музеї Олександра Гріна.

 

 

37

Цілісність натури й духовне багатство Ассоль. Ассоль і Грей. Символіка пурпурових віт­рил і значення назви твору.

ЕК. Зіставлення літературних образів із кінообразами.

 

 

38

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.  Р. Бернс. «Любов».Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…».

 

Зошит

39

К. М. Симонов.«Жди мене…»(та інші – 2-3 за вибором учнів і вчителя). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності

 

 

40

Виразне читання поезії

 

 

41

Контрольна робота за розділом «Дружба і кохання» (комбінована контрольна робота).

 

напамять.

 

42

 

 

 

 

тематична

 

 

43

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.

 

 

44

Едгар Аллан По (1809-1849).«Золотий жук». Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). 

 

 

45

Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. 

 

Зошит

 

46

Артур Конан Дойл (18591930). Оповідання про Шерлока Холмса («Пістрява стрічка»). А. КонанДойл – відомий автор детективних циклів,  популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

 

 

47

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей.

 

 

 

48

Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній при-йом створення атмосфери таємничості. 

ТЛ. Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору. 

 

 

49

Позакласне читання. Артур Конан Дойл «Собака Баскервілів»

 

 

50

Розвиток мовлення (усно). (ЛК) Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла (1-2 за вибором). Втілення героїв детективів засобами кіномистецтва. Порівняння літературних детективів з екранізаціями.

 

 

51

Літературна вікторина за прочитаними детективами

 

 

52

 

Контрольна робота за розділом «Літературний детектив»:

твір «Мій улюблений детективний герой».

 

 

 

тематична

 

Зошит

 

53

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.

О. Генрі (18621910). «Дари волхвів», «Останній листок». О. Генрі – майстер новели.

ТЛ. Новела та її різновиди.

 

 

54

Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.

ЛК. Біблія («Поклоніння волхвів»).

 

 

55

Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього.

 

 

56

Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).

 

 

57

Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум «Чи здійснилася мрія старого Бермана?» (за новелою О. Генрі «Останній листок».

 

 

58

Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач. 

ТЛ. Поглиблення понять про оповідача і розповідача.

ЕК.  Порівняння образів героїв новели.

 

 

59

Герберт Джордж Уеллс (18661946).«Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».

 

 

60

«Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики. 

 

 

61

Рюноске Акутаґава (18921927).«Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Філософський зміст твору. Підтекст.

 

 

Зошит

 

62

Утілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка».

 

 

63

Художні образи новели (Будда, Кандата).

ЛК.Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань  японців.

 

 

64

Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.

 

 

65

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі

 

 

66

Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

 

 

67

Контрольна робота за розділами «Світова новела» та «Сучасна література». Різнорівневі завдання, розгорнуті відповіді на запитання…

 

 

68

Позакласне читання. Луїс Сашар.«Ями».Захоплюючий роман про підлітка Стенлі Ілнетса. Кохання, зрада, страх, надія — те, що єднає долі різних поколінь.ЛК.Коло читання сучасних підлітків.

ЕК. Зіставлення художнього твору з екранізацією («Клад». Фільм 2003 р. режисера Ендрю Девіса, знятий за романом «Ями» Л. Сашара).

 

 

 

69

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 8-й клас.

 

 

Зошит

 

70

тематична

 

 

 

Теорія літератури (ТЛ).

Література і культура (ЛК).

Україна і світ (УС).

Елементи компаративістики (ЕК).

docx
Додано
18 серпня 2019
Переглядів
584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку