Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури в 11 класі (рівень стандарту) на 2020 – 2021 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури в 11 класі (рівень стандарту) укладено відповідно до розробленої (2017 р.) програми з зарубіжної літератури для 10-11 класів на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. № 462), Програми із зарубіжної літератури для 5–9 класів для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (2012 зі змінами 2015–2017 рр.) та відповідно до Концепції Нової української школи (2016) (оновлення програми відповідно до наказу №1407 Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 р.)
Перегляд файлу

 

 

Погоджено      

на 202_ – 202_ навчальний рік

директором  

____________________________________

____________________________________ 

(назва навчального закладу)  

____________________________________                 (ПІБ директора)

25 серпня 202_ року

 

Орієнтовне календарно-тематичне планування

уроків української літератури

11 клас

(зі змінами, затвердженими наказом МОНУ від 23.10.2017 № 1407)

70 годин, 2 години на тиждень

Учитель __________________________________

 

 

Фронтальні види контрольних робіт: 

 

 

Форми контролю

Клас  і  семестри

11

І семестр

ІІ семестр

ЗА ПЛАНОМ

32

38

КОНТРОЛЬНІ  РОБОТИ

 3

3

із них  контрольний класний твір

        1

       1

тести, відповіді на питання

 2

2

розвиток  зв’язного  мовлення (у+п)

1+1

1+1

позакласне  читання

1

1

перевірка  зошитів

4

5

 

На навчальний рік – 70 год.  На тиждень – 2 год.

На текстуальне вивчення літературних творів - 57 год.

Література рідного краю – 2 год.

На контрольні роботи – 6 год.

На роботи з розвитку мовлення – 4 год.

На уроки позакласного читання – 2 год.

Резервний час 6 год.

 

К-сть

год.

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня підготовки учнів

Дата

проведення

 

І семестр

 

 

ТЕМА-1 (10 годин)

 

 

ВСТУП. «РОЗСТРІЛЯНЕ ВІДРОДЖЕННЯ». ЛІТЕРАТУРНИЙ АВАНГАРД (2 години)

 

1

ВСТУП. «РОЗСТРІЛЯНЕ ВІДРОДЖЕННЯ»

Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури. Суспільно-історичні умови розвитку, основні стильові напрями (модернізм, cоцреалізм, постмодернізм). Митець і влада, свобода творчості. Стильове розмаїття мистецтва 1920-х років. Поняття «розстріляне відродження», домінування соцреалістичної естетики в
1930-ті роки.

ТЛ: «розстріляне відродження».

МЗ: Україна пореволюційна, складне економічне становище, розвиток культури, мистецтва (історія).

МК: український живопис, зарубіжна література 1910-1930 рр.; документальний фільм «Червоний ренесанс» (2005; реж. В.Шкурін, О.Фролов).

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про історичні та суспільні умови розвитку літератури в ХХ ст., основні напрями, стильове розмаїття мистецтва 1920-х років; пригадує імена і твори письменників ХХ ст., що вивчалися раніше; називає основні літературні організації, угруповання 1920-х років; знає і розповідає про масові репресії письменників у 1930-ті роки, втручання влади в мистецький процес; пояснює поняття «розстріляного відродження».

Ключові компетентності

Учень / учениця:

аргументовано й грамотно висловлює власну думку щодо суспільно-історичних умов розвитку української літератури ХХ ст.; визначає роль і місце української культури у світовому контексті.

НЛ-2

Емоційно-ціннісне ставлення

Розвиток допитливості, уміння шукати необхідну інформацію.

 

2

ЛІТЕРАТУРНИЙ АВАНГАРД (оглядово)

Авангардні тенденції в українській літературі 1920-х років. Поет-футурист М.Семенко – сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, ламання класичної форми («Бажання», «Місто», «Запрошення»).

ТЛ: авангард, футуризм, урбанізм.

МЗ: розвиток українських міст у 1910-х роках (історія).

МК: український малярський авангард, футуризм; авангардна українська музика (Б.Лятошинський, С.Туркевич-Лукіянович, К.Шипович та ін.);
«Карусель П’єро» О.Архипенка (скульптура). Італійський і російський поетичні футуризми. М.Семенко–скрипаль.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

Розуміє новаторський, пошуковий характер авангардних експериментів поезії 1920-х років; розповідає про них; уміє виокремлювати основні мотиви, головну думку, характеризувати настрій, ритм поезій; пояснює терміни «авангард», «футуризм», «урбанізм», значення творчості М.Семенка для розвитку української поезії.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

зіставляє специфіку авангардних

 

 

ПОЕТИЧНЕ САМОВИРАЖЕННЯ (3 години)

 

3

Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів.

Павло Тичина. «Арфами, арфами...», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...»

Основне з життя і творчості поета. Трагізм його творчої долі. Найбільший модерніст 1920-х років. Звернення до «вічних» тем, мотивів, особливості віршування; потужне ліричне «Я» як символ нової людини; поєднання тенденцій символізму, неоромантизму, експресіонізму, імпресіонізму. Феномен «кларнетизму». Вітаїстичність як наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зб. «Соняшні кларнети»). ВЧН-1.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє й пояснює основні тенденції української поезії 1920-х років, її «вітаїстичність»; називає провідних поетів 1920-х років; аналізує поезію; знає і розповідає про трагізм творчої долі П.Тичини; називає його ранні збірки; характеризує основні мотиви і стильові тенденції ранньої творчості; аналізує поезії, виокремлює ознаки індивідуального стилю.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

дає власну оцінку творчості П.Тичини; зіставляє специфіку розкриття творчості митця в різних видах мистецтва; шукає інформацію, використовуючи різні джерела.

Вивчає напам’ять: 1 поезію(на вибір).

НЛ-2,3

Емоційно-ціннісне ставлення

Розвиток естетичного смаку, культури образного бачення.

Осмислення зв’язку внутрішньої свободи митця з його творчістю

 

4

Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну («Пам’яті тридцяти», «Одчиняйте двері…»).

ТЛ: вітаїстичність, експресіонізм (повторення), кларнетизм.

МЗ: експресіоністські твори в зарубіжній літературі (зарубіжна література).

МК: творчість художників М.Жука, А.Петрицького, В. і Ф.Кричевських. «Біле і чорне» М.Жука. Музика Б.Фільца, М.Вериківського, П.Синиці, Г.Ляшенка
та ін. на слова П.Тичини. Малярські роботи П.Тичини, музика в його житті. Фільми «Кларнети ніжності», «Духовні співи Павла Тичини», «Павло Тичина. Я кличу тебе» (із циклу документальних фільмів «Гра долі») (2006; реж. Василь Вітер).

 

5

Євген Плужник. «Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а човен – як срібний птах!..»

Один із провідних поетів «розстріляного відродження». Його творча біографія, трагічна доля. Сповідальність, ліричність, філософічність лірики. Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні. ВЧН-2.

ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя.

МЗ: Соловки – місце ув’язнення українських письменників (історія).

МК: герметична поезія В.Свідзінського. Імпресіонізм в українському живописі 1920-х років (П.Нілус, Д.Бурлюк, М.Бурачек, О.Мурашкота ін.).

Предметні компетентності   Учень / учениця:

знає творчу біографію, основні твори Є.Плужника; розповідає про поета, його трагічну долю; аналізує вірші; визначає спільне та відмінне в поезіях
Є.Плужника і П.Тичини.

Ключові компетентності    Учень / учениця:

уміє сприймати явища, події у зіставленні, порівнює їх; аналізує життєву ситуацію з позиції сучасника; аргументовано висловлює власну думку щодо цінності життя.

Вивчає напам’ять: 1 поезію (на вибір).

НЛ-1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення зовнішнього спокою, урівноваженості як ознак душевного стоїцизму, опірності неприйнятним життєвим обставинам.

 

 

«КИЇВСЬКІ НЕОКЛАСИКИ» (2 години)

 

6

Група «київських неокласиків». Їхнє творче кредо, орієнтація на традицію, класичну форму вірша. Різногранний творчий шлях М.Рильського, рання творчість. Філософічність, афористичність його лірики.

ТЛ: філософічність, сонет.

МЗ: французька поезія і творчість «київських неокласиків» (зарубіжна література).

МК: документальний фільм «Як на духу. Невідомий Максим Рильський» (2008; реж. Л.Харшан); «Poeta maximus» (із циклу фільмів «Гра долі») (2008;реж. Василь Образ); музичні твори Л.Ревуцького, В.Берковського, О.Білаша.

Предметні компетентності   Учень / учениця:

знає про групу і творчість «київських неокласиків», основне із творчої біографії М.Рильського; виразно й усвідомлено читає й аналізує поезії; визначає основні ознаки індивідуального почерку, провідні мотиви і настрої; пояснює смислову і настроєву значущість деталей, образів.

Ключові компетентності   Учень / учениця:

висловлює власні думки з приводу поетичної майстерності, філософічності й поетичного самовираження представників «п’ятірного ґрона неокласиків», зокрема М.Рильського; знаходить у творі образи й символи, пов’язані зі світом природи та людської діяльності, розкриває їхній зміст і роль у тексті; розуміє значення читання художньої літератури для духовного здоров’я людини.

Вивчає напам’ять: 1 поезію (на вибір).

НЛ-1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Розвиток відчуття естетики поетичного образу, урівноваженості й філософської самозаглибленості під час зіткнення з життєвими проблемами.

 

 

7

Максим Рильський. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність, життєлюбство. Захоплення красою й величчю світу (*«Солодкий світ!..»). Сонет «У теплі дні збирання винограду» – вишуканий зразок неокласичної інтимної лірики. Краса природи, краса людини та її почуттів. Звернення до античних образів. ВЧН-3.

 

 

ПРОЗОВЕ РОЗМАЇТТЯ (3 години)

 

8

Жанрово-стильове розмаїття. Нові теми, проблеми. Часткова ідеологічна заангажованість, експериментаторські модерністські пошуки, опертя на національну і європейську традиції. Зв’язок із поезією. Микола Хвильовий (М.Фітільов). Життєвий і творчий шлях. Провідна роль у літературно-мистецькому житті 1920-х років. Романтичність світобачення. Участь у ВАПЛІТЕ, у дискусії 1925-1928 рр.

МЗ: більшовизм в Україні революційній та пореволюційній (історія).

МК: документальні фільми: «Цар і раб хитрощів», «Червоний ренесанс»; художні фільми: «Вальдшнепи», «Пудель», «Я той, хто є». «Портрет М. Хвильового» А.Петрицького.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про розвиток української прози 1920-х років, називає її представників; знає творчу біографію письменника, розуміє ідеологічні чинники, які вплинули на головного героя новели й призвели до трагічного роздвоєння «Я»; характеризує ідеологічну заангажованість, світоглядні й психологічні особливості персонажів; висловлює власну думку про неприпустимість перемоги зла в людині; визначає жанр твору, основні риси індивідуального стилю; пояснює смислову й настроєву значущість образів у новелі.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

розуміє специфіку жанрової форми твору; уміє знаходити необхідну інформацію; творчо використовує  довідкові матеріали, словники для поглиблення знань із певної теми; сприймає і розуміє естетику образного слова, його значення для розвитку естетичного смаку.

НЛ-2,3

Емоційно-ціннісне ставлення

Відстоювання гуманістичних цінностей, критичне мислення, усвідомлення переваг гуманізму над ідеологіями, уміння передбачати наслідки власних помилок і виправляти їх.

 

9

 «Я (Романтика)» – новела про добро і зло в житті та в душі. Проблема внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і фанатичною відданістю революції, між загальнолюдськими, вічними цінностями й політичною кон’юнктурою. Реальне та уявне у творі. Образ ліричного «Я». Роль присвяти. Образ матері, його символічність.

 

10

ТКР-1.  Тематична контрольна робота. 

Комбіновані різнорівневі завдання з теми 1.

 

 

ТЕМА-2 (9 годин)

 

 

ЮРІЙ  ЯНОВСЬКИЙ (3 години)

 

11

Юрій Яновський. Творча біографія письменника, загальна характеристика творчості. Ю.Яновський і кіно. Романтичність світовідчуття. Романтизована стихія національно-визвольного руху (роман «Чотири шаблі»). Роман у новелах «Вершники» – зразок соцреалізму.

ТЛ: художній час і простір, умовність зображення.

МЗ: українське кіномистецтво 1920-х років, «культурна революція» (історія).

МК: Ю.Яновський і М.Хвильовий, Ю.Яновський і О.Довженко. «Портрет Ю.Яновського» А.Петрицького.

Предметні компетентності

Учень/учениця:

називає факти життєвої і творчої біографії письменника, 2-3 його твори; характеризує особливості світовідчуття і світобачення митця і їхній вплив на творчість; розповідає про роботу Ю.Яновського на Одеській кінофабриці; розкриває морально-етичні колізії роману «Майстер корабля»; аналізує художні образи, з’ясовує їх символічність та ознаки неоромантизму; ілюструє, як автор розкриває національне крізь призму загальнолюдського; розкриває зміст понять «умовність зображення», «художній час і простір» та оперує ними під час аналізу художнього твору.

Ключові компетентності

Учень/учениця:

користується різними джерелами інформації; презентує власні напрацювання; визначає межі власного знання і незнання; аналізує та інтерпретує твір в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей.

НЛ–2,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення зв’язку внутрішньої свободи митця з його творчістю; самостійність мислення, уміння аргументовано доводити власні судження.

 

 

12

Новаторство художньої форми («Майстер корабля»): модерний сюжет, що інтригує, умовність фабули, зміщення часопростору. Проблеми творення нової української культури, духовності української людини, її самоусвідомлення в новій дійсності, символічність образів.

 

13

Неоромантичні герої То-Ма-Кі, Режисер, Сев, Тайях та їх прототипи, модерністські образи Міста, Моря. Морально-етичні колізії твору. Національне крізь призму загальнолюдського.

 

 

ВАЛЕРЯН  ПІДМОГИЛЬНИЙ (3 години)

 

14

Валер’ян Підмогильний. Життєвий шлях, трагічна загибель. Автор інтелектуально-психологічної прози, перекладач. Світові мотиви підкорення людиною міста, її самоствердження в ньому, інтерпретовані на національному матеріалі.

ТЛ: урбаністичний роман.

МЗ: розвиток українських міст у 1920-х роках (історія).

МК: вплив А.Франса, Г.Флобера, Гі де Мопассана, Оноре де Бальзака, філософії Ф.Ніцше, А.Шопенгауера, З.Фройда на В.Підмогильного. Роботи українських художників із зображенням Києва 1920-х років.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає творчу біографію письменника; розуміє вплив цивілізаційних процесів на людину, психологічну мотивацію вчинків Степана Радченка та інших персонажів, іронічність авторської оповіді; характеризує маргінальний образ українського інтелігента; аналізує світоглядну й психологічну еволюцію його характеру; пояснює роль жіночих образів у романі, значення терміну «урбаністичний роман».

Ключові компетентності

Учень / учениця:

висловлює власну думку про способи самоствердження людини; уміє встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між подіями в житті героїв твору; аналізує життєву ситуацію з позицій сьогодення.

НЛ-2,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення моральних, психологічних аспектів самоствердження людини.

 

 

15

«Місто». Зображення «цілісної» людини: в єдності біологічного, духовного, соціального. Образ українського інтелігента Степана Радченка, вихідця із селян, еволюція його характеру, проблеми ствердження в міському середовищі. Морально-етичні колізії твору. Жіночі образи в ньому.

 

16

РЗМ-2 (п). Розвиток зв’язного мовлення (письмово).

Складання цитатних характеристик, анкети літературних героїв урбаністичного роману «Місто» В.Підмогильного.

 

 

ОСТАП  ВИШНЯ (3 години)

 

17

Остап Вишня (Павло Губенко)

Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки. Відбиток у них тодішнього суспільства, літературно-мистецького середовища. Письменник і його час.

ТЛ: усмішка.

МЗ: мистецтво «розстріляного відродження» (історія).

МК: документальні фільми «З життя Остапа Вишні» (у гол. ролі Б. Ступка), «Гіркі усмішки Остапа Вишні».

Предметні компетентності   Учень / учениця:

знає про гумористичну, сатирично-викривальну традицію української літератури (фольклор, С.Руданський, Л.Глібов, І.Нечуй-Левицький, І.Карпенко-Карий); аналізує усмішки, пояснює їх жанрові особливості.

Ключові компетентності   Учень / учениця:

проводить аналогії між подіями життя письменника і їх зображенням у творах митця у своєрідній стильовій манері

(«Моя автобіографія»,*«Письменники»); оцінює результати людської діяльності в природному середовищі на прикладі художніх творів; усвідомлює важливість бережливого ставлення до природи.

НЛ-1,2,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення оптимістичної ролі гумору в житті людини. Розвиток самокритичності, спроможності проводити доречні аналогії.

 

18

Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор як риса індивідуального почерку Остапа Вишні. Пейзаж, портрет, характер людини, авторський голос, народні прикмети, прислів’я та приказки в усмішках «Моя автобіографія», *«Письменники»,*«Сом».

 

19

ТКР-2.  Тематична контрольна робота. 

Комбіновані різнорівневі завдання з теми 2.

 

 

ТЕМА-3 (13 годин)

 

 

МОДЕРНА ДРАМАТУРГІЯ  (4 години)

 

20

Розвиток національного театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І.Франка), драматургії 1920−1930 рр. (від ідеологічних агіток до психологічної драми). П’єси В.Винниченка, М.Куліша, І.Дніпровського, І.Кочерги, Я.Мамонтова на перетині традицій «корифеїв», зарубіжної класики і модерної драматургії.

Микола Куліш. Основне про життєвий і творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л.Курбаса. Національний матеріал і вселюдські, «вічні» мотиви та проблеми у п’єсах.

ТЛ: сатирична комедія.

МЗ: національний і зарубіжний театр 1920-1930 рр. Політика «коренізації» («українізації») в Україні 1920-х років (історія).

МК: художній фільм «Зона», документальні фільми «Тягар мовчання», «Червоний ренесанс», вистава «Отак загинув Гуска» (Київський академічний молодий театр).

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє особливості розвитку драматургії й театру 1920-х років; розповідає про це; проводить аналогії з іншими явищами культури; знає творчу біографію письменника, його зв’язок із театром Курбаса; розуміє історико-політичні чинники, які вплинули на зіткнення головних дійових осіб у сатиричній комедії; сатиричне спрямування п’єси; характеризує образи дійових осіб, світоглядну, громадянську позицію кожного з них; аналізує умовність часопростору, природу конфліктів; висловлює власну думку про типове сприйняття дійсності обивателем; визначає жанр твору, основні проблеми; пояснює роль деталей.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

осмислює роль соціального статусу, моделі його досягнення; формує уявлення про справжні та фальшиві цінності, спираючись на текст; висловлює власні міркування, проводячи аналогії з сучасним життям; усвідомлює роль української мови як ключового чинника творення нації, 
самоствердження особистості.

НЛ-2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Розвиток критичного мислення, готовність захищати власну мовну ідентичність. Усвідомлення належності до рідного народу.

 

21

Сатирична комедія «Мина Мазайло». Проблема готовності українського суспільства бути українським (на прикладі позиції, поведінки дійових осіб). Специфіка комедійного жанру: про серйозне легко, грайливо. Драматургічна майстерність автора. Актуальність п’єси для нашого часу.

 

22

Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя). Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння.

 

23

РЗМ-2 (у). Розвиток зв’язного мовлення (усно).

Складання мініатюр-характеристик образів героїв вивченого твору.

 

 

ПЕРЛИНИ ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ (3 години)

 

24

Автономність, відкритість зарубіжним традиціям і новітнім процесам, розвиток української літератури в Західній Україні до 1939 р. МЗ: Західна Україна до 1939 року (історія).

Богдан-Ігор Антонич

«Зелена євангелія», «Різдво», *«Коляда»

Коротко про митця. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій; екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів. Лемківська конкретика як джерело образних асоціацій. «Зелена євангелія» – нерозривна єдність природи і людини, ідея життєствердження. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими («Різдво», *«Коляда»). Роздуми над поезією Б.-І.Антонича. ВЧН-4.

ТЛ: міфологізм, асоціативність.

МЗ: народні звичаї українців (історія); навички ІТ (інформатика); мовні особливості поезії (українська мова).

МК: творчість раннього П.Тичини.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

має загальне уявлення про розвиток української літератури в Західній Україні до 1939 р., називає її основних представників; розповідає про митця; дає загальну характеристику його творчості; виразно й усвідомлено читає поезії; визначає головні мотиви, ідеї; коментує їх; дає їм власну оцінку.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

уміє знаходити необхідну інформацію; творчо використовує довідкові матеріали, словники для поглиблення знань із певної теми; порівнює різні явища; сприймає й розуміє естетику образного слова, його значення для розвитку естетичного смаку.

Вивчає напам’ять: 1 поезію (на вибір).

НЛ-1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення єдності естетичних цінностей із морально-етичними.

 

25

Осип Турянський. Коротко про письменника. Історичний матеріал Першої світової війни як предмет художнього узагальнення й філософського осмислення. Поема в прозі, що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу. Умовність зображення (події поза конкретним часом і простором).

ТЛ: поема в прозі.

МЗ: Україна в Першій світовій війні (історія).
МК: ілюстрації до повісті «Поза межами болю» (1921 р., автор невідомий). Художній фільм «Поза межами болю» (1989; реж. Я.Лупій).

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє й пояснює умовність зображення, створення художньої реальності на конкретному матеріалі; розглядає ідейно-художній зміст окремих фрагментів твору; коментує їх; виокремлює основні ідеї; пояснює особливість і роль композиції, пейзажу, інших художніх засобів для втілення головних думок.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

осмислює вартість мистецтва, грошей, почуттів людини тощо; висловлює власні міркування, спираючись на текст; проводить аналогії з сучасним життям.

НЛ-2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення переваги в житті духовного над матеріальним.

 

26

«Поза межами болю»

Загальнолюдські мотиви і гуманістичні цінності. Біологічні інстинкти і духовна воля до життя: ідея перемоги духу над матерією. Гуманістичний, життєствердний пафос поеми в прозі, його вселюдська значимість і всеохопність.

 

 

 «ПІД ЧУЖИМ НЕБОМ»  (6 годин)

 

27

Література письменників-емігрантів. «Празька школа» української поезії та її представники.

Євген Маланюк

«Уривок з поеми», «Напис на книзі віршів...»

Коротко про митця. Художнє осмислення героїчної і трагічної історії України, оптимістичний висновок про її майбутнє в поезії «Уривок з поеми». Її актуальність, символічність назви. «Напис на книзі віршів…» – ліричний роздум про призначення поезії, важливості місії поета закарбовувати свій час для нащадків.

МЗ: еміграції українців за кордон у 1920-х,
1940-х рр. (історія).

МК: поезія і громадянська позиція «пражан». «Земна мадонна. Інтимна лірика Євгена Маланюка» (у виконанні нар. артиста України Св.Максимчука).

Предметні компетентності   Учень/учениця:

знає й розповідає про історичні умови і функціонування української літератури за кордоном, про «празьку школу» української поезії та її представників, коротко про життя і творчість Є.Маланюка; розкриває особливості художнього осмислення долі України в поезії «Уривок з поеми»; пояснює символічність її назви; указує на актуальність оптимістичного висновку про майбутнє України; характеризує із посиланням на текст поезії «Напис на книзі віршів» погляди митця на призначення поезії, важливість місії поета закарбовувати свій час для нащадків.

Ключові компетентності   Учень/учениця:

доводить важливість прояву ініціативи, готовності брати на себе відповідальність; розуміє зв’язок історичного минулого із сучасністю; толерантно відстоює власну позицію в дискусії.

НЛ-1,2,4  Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення того, що життєва позиція кожного впливає на розвиток усієї країни.

 

 

28

Іван Багряний( І. Лозов’ягін). «Тигролови»

Основні віхи життя й творчості митця, його громадянська позиція. «Тигролови» як український пригодницький роман. Проблема свободи й боротьби за визволення.

МК: біблійні мотиви, український фольклор, традиція творів зарубіжної літератури у творчості І.Багряного. Художні фільми «Сад Гетсиманський» (1993); «Тигролови» (1994; реж. Р. Синько).

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основні віхи життя письменника, його творчість; коментує зміст роману; визначає його жанрові особливості; характеризує образи; висловлює власне ставлення до основних проблем, порушених у творі.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

залежно від мети використовує різноманітні читацькі стратегії; займає активну громадянську позицію; здатний/здатна втілювати власні задуми в життя; виявляє активність, ініціативність як в особистому, так і суспільному житті; логічно та виразно висловлює власні думки, використовуючи навички критичного мислення.

НЛ-1,2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення значення свободи для духовного розвитку, активної життєвої позиції як вияву європейськості.

 

29

Жанрові особливості (динаміка сюжету, неоромантичність та ін.). Вольовий характер Григорія Многогрішного. Родина Сірків, майор Медвин.

ТЛ: пригодницький роман.

МЗ: переселення українців до Сибіру, репресії в 1920–1930-ті роки (історія).

 

30

Символіка роману, ідея перемоги добра над злом. Популярність твору в повоєнній Європі. Актуальність для нашого часу.

 

31

ТКР-3.  Тематична контрольна робота. 

КТ-1.     Контрольний твір за самостійно обраною темою.

 

32

ПЧ-1. Позакласне читання-1. Позакласне читання творів улюблених сучасних митців української літератури. Макс Кідрук. «Де немає Бога».

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

ТЕМА-4 (12 годин)

 

 

 

ВОЄННЕ ЛИХОЛІТТЯ (6 годин)

 

 

 

ПЧ-2. Позакласне читання-2.  Позакласне читання творів сучасної літератури. Андрій Новік. «Аномалія».

Підготовка проекту з використанням мультимедійних технологій з метою представлення життєвого і творчого шляху, естетичних уподобань письменника сучасності та його творів.

 

33

Участь українських письменників у Другій світовій війні. Активізація патріотичної тематики, героїчного пафосу, посилення філософічності в літературі цього періоду. Засилля соцреалізму в мистецтві повоєнного періоду.

Олександр Довженко. «Щоденник» (періоду війни)

Трагічна творча біографія митця. Відомий у світі кінорежисер, засновник поетичного кіно. Романтичне світобачення. Довженко-художник. Довженко-прозаїк (оповідання часів війни, кіноповість «Україна в огні»).

ТЛ: кіноповість, публіцистичність.

МЗ: події Другої світової війни на території України (історія).

МК: художні фільми О.Довженка («Звенигора», «Земля», «Іван»). «Автопортрет» О.Довженка періоду війни. «Малий Сашко» О.Довженка та «Олександр Довженко» А.Горської. Фільм «Зачарована Десна» (реж. Ю.Солнцева). Документальні фільми «Роздуми після життя» (1992), «Довженко. Щоденник 1941–1945)».

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про літературу воєнного періоду; творчу біографію митця; розуміє її трагізм; розповідає про Довженка-кінорежисера, називає його основні фільми, 2-3 прозові твори; розуміє особливості світобачення; розглядає «Щоденник» як джерело вивчення біографії митця в контексті його доби; особливості авторського бачення й оцінки історії України й українського народу, розкриття національних і загальнолюдських проблем; аналізує текст «Зачарованої Десни», художньо-стильові особливості твору; оперує поняттями «кіноповість», «публіцистичність»; указує на риси автобіографічності в кіноповісті; характеризує образи-персонажі; пояснює особливості композиції, роль пейзажу; називає порушені у творі морально-етичні проблеми.

Ключові компетентності

Учень/учениця:

зіставляє специфіку розкриття певної теми в різних видах мистецтва; указує на прояви національного мислення, світовідчуття в характерах героїв; сприймає природу й людину як цілісну систему; критично оцінює результати людської діяльності в природному середовищі; уміє знаходити необхідну інформацію і творчо, компетентно її використовувати.

НЛ-1,2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Розуміння особливостей світовідчуття українців, національного характеру, народної моралі та етики; усвідомлення  важливості культурної самоідентифікації особистості; розуміння взаємозв’язку конкретного із загальним.

 

 

34

Джерело вивчення історії його життя і трагічної доби – «Щоденник». Правда про український народ, його історію крізь призму авторського бачення й оцінки. Національні та загальнолюдські проблеми, поєднання особистісного, виражального начала з публіцистикою.

 

35

Історія написання «Зачарованої Десни» (1942-1956), автобіографічна основа, сповідальність. Ця кіноповість – у часи воєнного лихоліття як душевна розрада, сповідь, моральна опора для митця.

 

36

Поєднання минулого і сучасного. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина, митець. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті.

 

37

Олесь Гончар. «Модри Камень»

Коротко про письменника. Загальна характеристика доробку О.Гончара. Творчий злет у 1960-ті роки. Його громадянська й життєва позиції, роль у духовному відродженні нації. Рання новелістика (1940-ві роки), її неоромантизм. Мрія і дійсність у новелі «Модри Камень». Романтична ідея кохання, що перемагає смерть. Образи українського бійця і юної словачки Терези. Особливість оповіді, роль кольорової гами в новелі.

ТЛ: новела (поглиблено).

МЗ: Друга світова війна в історії людства (історія).
МК: живопис К.Білокур. Художні фільми: «Дівчина з маяка», «Берег любові», «Собор», «Все перемагає любов», «Золоті литаври» (за творами О.Гончара), документальний фільм «У всякого своя доля».

Предметні компетентності

Учень/учениця:

називає 2-3 цікаві факти біографії Олеся Гончара; розповідає про роль митця в духовному відродженні нації; загально характеризує творчий доробок; називає риси неоромантизму в ранній творчості; аналізує проблематику й образи героїв новели «Модри Камень»; особливість оповіді, роль кольорової гами; визначає основну ідею твору; аргументує жанрову приналежність твору.

Ключові компетентності

Учень/учениця:

установлює зв’язок між учинками персонажів; аналізує життєву ситуацію з різних позицій; демонструє повагу до різних поглядів, ідей, переконань; толерантно відстоює власну позицію в дискусії; застосовує різноманітні комунікативні стратегії залежно від мети спілкування; дає власну оцінку вчинкам персонажів.

 

38

РЗМ-3 (у). Розвиток зв’язного мовлення (усно).

Аналіз прозового твору та його характеристика за карткою.

 

 

 

 «ШІСТДЕСЯТНИЦТВО» (6 годин)

 

 

39

Нова хвиля відродження української літератури на початку 1960-х років. «Шістдесятництво» як явище культурологічне й соціальне. Його зв’язок із дисидентським рухом. Ідейно-стильове розмаїття, тематична і формотворча новизна творчості «шістдесятників».

МЗ: Україна в др. пол. ХХ ст. Дисидентський рух 1960-х років (історія).

МК: творчість композиторів (Л.Грабовський, В.Губа, В.Сильвестров), художників (А.Горська, О.Заливаха, Л.Семикіна, Г.Севрук, В.Зарецький, І.Марчук), акторів (І.Миколайчук, Б.Ступка, Л.Кадирова), режисерів (С.Параджанов, Л.Танюк, К.Муратова, Л.Осика, Ю.Іллєнко).

Василь Симоненко

«Задивляюсь у твої зіниці…», «Я…»

Коротко про митця («витязь молодої української поезії»). Традиційність його лірики. Образ України, громадянський вибір поета («Задивляюсь у твої зіниці…»). Мотив самоствердження людини у складному сучасному світі, її самодостатність і самоцінність («Я...»). Інтимна лірика В. Симоненка («Ну, скажи, хіба не фантастично…», «Ікс плюс ігрек»). Роздуми над поезією митця та її мотивами.

ТЛ: віршові розміри (повторення).

МЗ: Україна 1960-х років (історія).

МК: документальний фільм «Дисиденти». «Пробудження» І.Марчука, «Блискавка» В.Зарецького.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розуміє зв’язок літературного явища «шістдесятництва» з дисидентським рухом; з’ясовує зв’язок світогляду митця із творчістю; називає поетів-«шістдесятників»; загально характеризує їхню творчість; розповідає про В.Симоненка; пригадує його твори, вивчені раніше; аналізує стильові особливості поезій; визначає й уміє прокоментувати основні мотиви; дискутує про патріотичні, громадянські мотиви, порушені у творах.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

формує власну думку про порушені у творах мотиви, проблеми; виробляє життєву позицію, уміння її відстоювати; усвідомлює значення самоствердження людини в сучасному світі; розвиває навички аргументовано, толерантно вести дискусію.

НЛ-2

Емоційно-ціннісне ставлення

Формування національної свідомості громадянина України, формування себе як самодостатньої особистості.

 

 

 

40

Дмитро Павличко

«Два кольори», *«Я стужився, мила, за тобою…»

Основні відомості про поета, перекладача. Основні мотиви його творів. Пісенна лірика, її популярність. Вірш «Два кольори», який став народною піснею. Національний колорит поетичних образів, роль антитези. Збірка любовної лірики «Таємниця твого обличчя». Використання фольклорних, персоніфікованих образів для передачі глибокого почуття кохання (*«Я стужився, мила, за тобою…»).

МЗ: антологія «Світовий сонет» (переклади Д.Павличка) (зарубіжна література).

МК: живопис і музика М.Чурльоніса. Пісні О.Білаша, З.Слободян, Л.Дичко та ін. на слова Д.Павличка. Пісні «Два кольори», «Я стужився, мила, за тобою» на муз. О.Білаша.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає основне про митця, його творчість; обґрунтовує популярність пісенної лірики Д.Павличка, уміє аналізувати його поезії.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

виявляє здатність виражати особисті та громадянські почуття, розуміти й поважати почуття інших людей; уміє розвивати свої творчі здібності та уяву; залежно від мети використовує різноманітні читацькі стратегії; сприймає та розуміє образне слово, його значення для розвитку естетичного смаку.

НЛ ‒ 2

Емоційно-ціннісне ставлення

Відчуття краси форми і змістової глибини поетичного образу.

 

41

Іван Драч. «Балада про соняшник»

Невтомний шукач нового змісту і нової форми в поезії. Переосмислення жанру балади. «Балада про соняшник» – поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічність образів соняшника, сонця.

ТЛ: балада (повторення).

МЗ: період «хрущовської відлиги»(історія).

МК: художній фільм «Криниця для спраглих» (сцен. І.Драч, реж. Ю.Іллєнко; 1965 р.).
І.Дзюба про І.Драча; жанр балади у фольклорі.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає основне про митця; розкриває його роль у реформуванні жанру балади; аналізує поетичний твір; пояснює власне розуміння образів-символів балади.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

розуміє вплив поетичного слова на психічний стан людини та розвиває здатність емоційно, логічно виражати власні думки; виявляє креативне мислення під час аналізу поетичного твору; сприймає й розуміє естетику образного слова, його значення для розвитку естетичного смаку.

НЛ-1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення ролі мистецтва в житті людини, значення для формування її свідомості та світогляду.

 

42

Микола ВінграновськийКоротко про поета, прозаїка, кіномитця. Учень О.Довженка. Вселюдські, національні мотиви крізь призму «інтимного самозосередження». Вируюча пристрасть, несподівана асоціативність, буйна фантазія, образна деталь його поезії. Інтимна лірика зб. «Цю жінку я люблю». Поезія про «вічну», одну-єдину любов, яка перемагає труднощі, долає час і простір. Глибокі любовні переживання ліричного героя, передані образною символікою, символічною кольористикою (синім кольором). Думки й відчуття, навіяні цим віршем («У синьому небі я висіяв ліс»)

 

МК: художній фільм «Повість полум’яних літ» (1961, реж. О.Довженко), у якому М.Вінграновський зіграв роль рядового Івана Орлюка. Сонети Ф.Петрарки. ВЧН-5.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

розповідає коротко про митця; виокремлює і пояснює засоби поетичної мови; відшуковує образну деталь, пояснює її роль; висловлює власне ставлення до розглянутої поезії.

Вивчає напам’ять: 1 поезію поета-«шістдесятника» (на вибір).

НЛ-1,2

Ключові компетентності

Учень / учениця:

сприймає і розуміє естетику образного слова, його значення для розвитку естетичного смаку; уміє емоційно й поетично виражати думки.

НЛ-1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення специфіки ліричного самовираження творчою особистістю, великого значення почуття любові в житті людини. Розвиток асоціативного мислення.

 

 

43

Григір Тютюнник. «Три зозулі з поклоном»

Коротко про письменника і його творчість.

«Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації. Образ любові як втілення високої християнської цінності, яка вивищує людину над прагматичною буденністю, очищає її душу. Зміщення часових площин як художній засіб. Роль художньої деталі в розкритті характеру, ідеї.

ТЛ: художня деталь (поглиблено).

МЗ: твори Г.Тютюнника, вивчені в попередніх класах («Дивак», «Климко» та ін.), багатство мови його творів (українська мова).

МК: художні фільми «Оддавали Катрю», «Скляне щастя», «Три плачі над Степаном», «Климко» (за творами Г.Тютюнника). Мала проза В.Шукшина.

Предметні компетентності   Учень / учениця:

розповідає коротко про письменника, його творчість; пригадує його твори, вивчені в попередніх класах; удосконалює навички визначення теми твору, його жанру, провідної думки; аналізує образи, художні засоби, особливості композиції; висловлює власні роздуми про проблеми, порушені в новелі, і поведінку героїв.

Ключові компетентності   Учень / учениця:

уміє виявляти власні почуття й поважати почуття інших; аналізує проблемну ситуацію та знаходить шляхи її розв’язання; на основі отриманих відомостей дає оцінку героям; веде діалог із текстом (автором, героями).

НЛ ‒ 2, 4

Емоційно-ціннісне ставлення

Виховання краси почуттів, гуманних принципів у взаєминах між людьми. Усвідомлення високого сенсу почуття любові, уміння берегти її та цінувати.

 

44

ТКР-4.  Тематична контрольна робота. 

КТ-2.     Контрольний твір за самостійно обраною темою.

 

 

 

ТЕМА-5 (9 годин)

 

 

МИТЕЦЬ І СУСПІЛЬСТВО (6 годин)

 

45

Ліна Костенко. Творчий шлях. Особливості індивідуального стилю (філософічність, історизм мислення, традиційність, інтелектуалізм, публіцистичність). «Страшні слова, коли вони мовчать», «Хай буде легко. Дотиком пера…» – ліричні роздуми про значення слова в житті людини, суть мистецтва, його роль у суспільстві.

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основне з творчої біографії письменниці, її роль в історії «шістдесятництва»; розуміє значення підтексту в умовах ідеологічного контролю над мистецтвом; характеризує образну природу поетичного твору; аналізує засоби художнього увиразнення, які визначають високу естетичну вартість; висловлює власну думку про особливості історичного мислення письменниці в «Марусі Чурай»; визначає жанр твору, основні проблеми; пояснює роль деталей, психологічну природу вчинків Марусі Чурай та інших персонажів; висловлює власне ставлення до вчинку головної героїні.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

осмислює естетичну вартість художнього твору; формує уявлення про прекрасне як чинник гармонізації власного внутрішнього світу; висловлює міркування, проводячи аналогії з сучасним життям.

Вивчає напам’ять: 1 поезію (на вибір).

НЛ-1,2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Формування естетичного смаку, виховання відповідальності за вчинки, усвідомлення права на власний моральний вибір. Розвиток духовних якостей.

 

 

46

«Недумано, негадано…» – інтимна лірика як спонука до роздумів про суть кохання. Її сповідальність. «По сей день Посейдон посідає свій трон…»: мотив єднання людини зі світом рукотворної краси (мистецтво) і природою. Потреба наповнювати життя прекрасним. Зв’язок із античною міфологією. Пошуки справжнього (не оманливого) щастя. Здатність людини протистояти дрібному й бачити величне.  

 

47

Історико-фольклорна основа історичного роману у віршах «Маруся Чурай». Духовне життя нації крізь призму нещасливого кохання.

 

48

Центральні проблеми: митець і суспільство, індивідуальна свобода людини. Проблематика твору та система художніх образів в романі «Маруся Чурай».

ТЛ: роман у віршах.

МЗ: доба козаччини, Хмельниччини (історія). Пісні Марусі Чурай (повторення вивченого).

МК: музика З.Слободян, О.Богомолець на слова Л.Костенко.

 

49

ВЧН-6. Виразне читання напам’ять  

 

50

РЗМ-4 (п). Розвиток зв’язного мовлення (письмово). 

Написання асоціативного етюду, есе, викликаного певним художнім образом.

 

 

СТОЇЧНА УКРАЇНСЬКА ПОЕЗІЯ (3 години)

 

51

Василь Стус. Поет як символ незламного духу, збереження людської гідності. Загальний огляд його життя й творчості (відчуження від світу, проблема вибору, стан трагічної самотності й активної дії, формування себе; атмосфера розтлінного духу тоталітарної системи).

ТЛ: екзистенційні ідеї в художньому творі.

МЗ: інтелігенція в Україні в 1960–1970-ті роки (історія).

МК: «Портрет Василя Стуса» В.Зарецького
(1989–1990 рр.). Документальні фільми «Просвітлої дороги свічка чорна», «Дисиденти». Вистави за поезією В.Стуса: поетична композиція (1989, Львівський  молодіжний театр), «Птах душі» (1993, київський мистецький колектив «Кін»), «Іду за край» (2006, Національний академічний театр російської драми ім. Лесі Українки, Київ) та ін. Документальний фільм «Просвітлої дороги свічка чорна» (1992).

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає основне з творчої біографії поета; розуміє суть екзистенціалізму в поезіях, характеризує межовий стан суб’єкта лірики, який протистоїть ідеологічно викривленій реальності; зіставляє мотиви, форми буттєвого самоствердження в поезіях; аналізує засоби художнього увиразнення, які визначають високу естетичну вартість; висловлює власну думку про важливість активної громадянської позиції в житті.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

осмислює естетичну вартість художнього твору; формує уявлення про поезію як чинник власного світогляду; визначає ціннісні пріоритети життя на засадах громадянського суспільства; висловлює міркування, проводячи аналогії з сучасним життям.

Вивчає напам’ять: 1 поезію (на вибір).

НЛ-2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Ствердження рис «стоїцизму», активної життєвої позиції. Усвідомлення понять честі, людської гідності, мужності, сили духу на прикладі життя і творчості  В. Стуса.

 

 

52

Узагальнені образи крізь призму індивідуальної долі. Поезія Стуса – зразок «стоїчної» поезії у світовій ліриці («Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…», «Господи, гніву пречистого…»). Стан активної позиції ліричного героя. Екзистенційна (буттєва) проблема вибору, віра в себе, надія на здолання всіх перешкод. Упевненість у власному виборі. Приклад великої мужності й сили духу. ВЧН-7.

 

53

ТКР-5.  Тематична контрольна робота.  Комбіновані різнорівневі завдання за темою 5.

 

 

 

ТЕМА-6 (17 годин)

 

 

СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА (на вибір) (5 годин)

 

54

Історико-культурна ситуація наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст. (на шляху до нового відродження). З’ява нового літературного покоління. Найвагоміші здобутки сучасної літератури. Стильове розмаїття, експериментаторство, пошуки нових форм і тем. Література елітарна, вишукана, високохудожня. Література масова, популярна (її інтенсивний розвиток). Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 1990-х років, його риси.

ТЛ: постмодернізм; література елітарна, масова.

МЗ: навички ІТ (інформатика).

МК: музика сучасних композиторів на слова сучасних поетів.

Предметні компетентності

Учень/учениця:

характеризує історико-культурну ситуацію в Україні наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст.; називає імена сучасних письменників, їхні твори; ілюструє стильове розмаїття, пошук авторами нових тем і форм їх розкриття; обґрунтовує появу нового літературного покоління, спільні риси й творчу індивідуальність митців; розуміє значення поняття «постмодернізм»; аналізує визначені для текстуального вивчення поезії, прозові твори; розуміє значення понять «елітарна» і «масова» літератури.

Ключові компетентності

Учень/учениця:

розрізняє масову й елітарну літературу; працює в різних пошукових системах для отримання потрібної інформації; використовує різноманітні читацькі стратегії; обстоює можливість перекладу українською мовою будь-якого тексту.

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення того, що мистецтво є засобом саморозкриття особистості; формування сучасного погляду на світ, людину в ньому.

 

55

Поезія: І.Римарук («Обнови»), Ю.Андрухович («Астролог», «Пісня мандрівного спудея»), О.Забужко («Рядок з автобіографії», «Читаючи історію»), О.Ірванець («До французького шансоньє»), С.Жадан («Музика, очерет…», «Смерть моряка»).

 

56

Проза, есеїстика: Г.Пагутяк («Потрапити в сад», «Косар»), Ю.АндруховичShevchenkoisOK»),
В.Діброва («Андріївський узвіз»), Я.Мельник («Далекий простір»).

 

57

Андрій Цаплієнко. «Книга змін»

 

58

ПЧ-2. Позакласне читання-2.

Позакласне читання творів улюблених сучасних митців української літератури. Представлення проєктів

 

 

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ (3 години)

 

59

ЛРК-1. Література рідного краю.

Поетичні твори Донеччини. Ознайомлення з художніми творами митців рідного краю.

МЗ: навички ІТ (інформатика).

Предметні компетентності

Учень / учениця:

знає про письменників-земляків, їхні твори; розуміє зміст цих творів; висловлює власну думку про них.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

усвідомлює роль читання для власного зростання впродовж життя.

НЛ-2

Емоційно-ціннісне ставлення

Виховання шанобливого ставлення до людей творчих професій.

 

 

60

ЛРК-2. Література рідного краю.

Прозові твори Донеччини. Ознайомлення з художніми творами митців рідного краю.

МЗ: навички ІТ (інформатика).

 

61

ТКР-6.  Тематична контрольна робота. 

Комбіновані різнорівневі завдання з теми 6.

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО (10 годин)

 

62

Бесіда про твори, вивчені впродовж навчального року. Зосередження уваги на їхніх художніх особливостях, новаторстві (на тлі відповідного відрізка часу).

Предметні компетентності

Учень / учениця:

називає імена митців та їхні твори, які вивчалися; виокремлює серед них ті, які найбільше запам’яталися; висловлює міркування про них.

Ключові компетентності

Учень / учениця:

аналізує життєві  ситуації, людські вчинки на матеріалі вивчених творів; бере участь у дискусії довкола питань розвитку сучасної української літератури та її перспектив; узагальнює отриману інформацію; розуміє значення читання художньої літератури для розвитку й духовного здоров’я людини.

НЛ-1,2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Закріплення вміння виокремлювати явища одиничні, конкретні серед загальних.

 

63

Літературний брейн-ринг

 

64

Літературна конференція

 

65

Робота у тестових зошитах підготовки до ЗНО

 

66

Робота у тестових зошитах підготовки до ЗНО

 

67

Робота у тестових зошитах підготовки до ЗНО

 

68

Робота у тестових зошитах підготовки до ЗНО

 

69

Робота у тестових зошитах підготовки до ЗНО

 

70

Урок-підсумок

 

 


 

 

docx
Додано
11 серпня 2020
Переглядів
11036
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку