Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 5 м. Бердичева
Погоджено Затверджено
Заступник директора з НВР /А.Ф. Гук/ Директор школи /В.В.Мартиненко/
Календарно-тематичне планування викладання курсу «Історія України»
на 2019-2020 н. р.
11 клас
70 год. на рік, 2 год на тиждень
Рівень стандарту
Вч. Доманської Марини Іллівни
Складено згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України. Всесвітня історія. 10–11 класи. Укладачі програми Мудрий М., Байкєніч Г,, Баханов К. та ін.
Підручник:
Розглянуто на засіданні МО вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін,
Протокол № 1 від 08.2019 р.
Голова методоб’єднання /І. В. Куліковська/
Бердичів
2019
№ |
Тема |
Дата |
Примітки |
|
Повторення. Вступ Уроки Другої світової війни. Післявоєнна карта світу. Друга світова війна в історичній пам'яті. Загальні тенденції світової історії. Періодизація історії України другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1945–2017 рр. Завдання і структура курсу. |
|
|
Розділ 1. Україна в перші повоєнні роки
|
|||
|
Адміністративно-територіальні зміни й зовнішньополітична діяльність УРСР. Україна – співзасновниця ООН. Встановлення кордонів УРСР у міжнародних договорах. Обмін територіями 1951 р. Участь УРСР в міжнародних організаціях. |
|
|
|
Політика радянізації та репресії у західних областях УРСР. Український визвольний рух у 1944–1950-х рр. Василь Кук. Велика блокада. Обмін населенням між Польщею й УРСР. Масові депортації (1944–1946 рр.). Операції “Вісла” і “Захід”. Ліквідація УГКЦ у 1946–1949 рр. |
|
|
|
Внутрішньополітична й економічна ситуація УРСР. Масовий голод 1946–1947 рр. |
|
|
|
Ідеологічні кампанії. “Чистки” творчої інтелігенції. |
|
|
|
Культура в перші повоєнні роки. Відбудова системи освіти. Наука. Література. Володимир Сосюра. Максим Рильський. Образотворче мистецтво. Музика та кінематограф. |
|
|
|
Практичне заняття. “Війна пішла, а горе залишилось…”: повсякденне життя повоєнних років. |
|
|
|
Практичне заняття. Вирвані з коренем. Депортації українців у 1944–1951 рр.: причини, етапи, наслідки (дослідження тематичних документів). |
|
|
|
Узагальнення знань за розділом І «Україна в перші повоєнні роки» |
|
|
|
Тематичне оцінювання за розділом І «Україна в перші повоєнні роки» |
|
|
|
Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Україна для ООН. ООН для України. – Студії боротьби за незалежність: від УНР до УПА (продовження кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?”). |
|
|
Розділ 2. Україна в умовах десталінізації
|
|||
|
Внутрішньополітична ситуація в УРСР у першій половині 1950-х рр. Стан промисловості і сільського господарства. Військово-промисловий комплекс. Участь українців у повстаннях у сталінських концтаборах. XX з’їзд КПРС. |
|
|
|
Суспільно-політичне життя. Десталінізація і лібералізація суспільного життя. Реабілітація жертв сталінських репресій. |
|
|
|
Адміністративно-територіальні зміни. Входження Кримської області до складу УРСР. |
|
|
|
Розвиток економіки. Зміни в управлінні господарством. Раднаргоспи. Соціальні наслідки економічної політики другої половини 1950-х – першої половини 1960-х рр. |
|
|
|
Опозиційний рух. Зародження дисидентського руху в Україні та його течії. Левко Лук’яненко. Антирадянські виступи 1960-х рр. «Шістдесятництво» |
|
|
|
Науково-технічна революція: внесок українців. Сергій Корольов. |
|
|
|
Розвиток культури та духовного життя. Реформи освіти та процеси зросійщення. Антирелігійна кампанія. Відлига в мистецтві. Ліна Костенко. Іван Драч. Василь Стус. Розвиток спорту. |
|
|
|
Практичне заняття. Входження Кримської області до складу УРСР: міфи та реальність (дослідження документів). |
|
|
|
Узагальнення знань за розділом ІІ «Україна в умовах десталінізації» |
|
|
|
Тематичне оцінювання за розділом ІІ «Україна в умовах десталінізації» |
|
|
|
Орієнтовні теми для навчальних проектів: – “В безсмерті холодно. І холодно в житті. О Боже мій! Де дітися поету?!” Творчість шістдесятників як закономірна реакція на виклики часу. – Ті, хто відкрили шлях у космос (внесок українців в освоєння космічного простору). Орієнтовна тема для написання есе: – Відлига: зміни в суспільно-політичних настроях населення України. |
|
|
Розділ 3. Україна в період загострення кризи радянської системи
|
|||
|
Наростання кризових явищ у суспільно-житті республіки. Ідеологічні орієнтири партійно-радянського керівництва. |
|
|
|
Економічна ситуація в УРСР. Наростання кризових явищ у промисловості. Розвиток сільського господарства. Продовольчі програми. |
|
|
|
Конституція УРСР 1978 р. Зміни в соціальній та національній структурі населення. |
|
|
|
Дисидентський рух: течії, форми і методи боротьби. Іван Дзюба: “Інтернаціоналізм чи русифікація”. Михайло Брайчевський: “Приєднання чи возз’єднання”. |
|
|
|
Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод (УГГ). Самвидав. “Український вісник”. “Смолосокип”. В’ячеслав Чорновіл. |
|
|
|
Практичне заняття. Український самвидав: теми, ідеї, автори. |
|
|
|
Відродження пам’яті про Голодомор. Українська діаспора та її внесок у відродження України. |
|
|
|
Кримськотатарський національний рух. Мустафа Джемілєв. |
|
|
|
Розвиток освіти та науки. |
|
|
|
Формування опозиційних течій у культурі. Українське мистецтво. Досягнення українських спортсменів. Молодіжний неформальний рух в Україні. |
|
|
|
Практичне заняття. Повсякденне життя в місті та на селі (на прикладі м. Бердичева та сіл Бердичівського району 1970–1980-х рр.). |
|
|
|
Узагальнення знань за розділом ІІІ «Україна в період загострення кризи радянської системи» |
|
|
|
Тематичне оцінювання за розділом ІІІ «Україна в період загострення кризи радянської системи» |
|
|
|
Орієнтовні теми для навчальних проектів: – 49 сміливців проти режиму (дослідження діяльності УГГ). – Студії боротьби за незалежність: від зброї до слова (продовження кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?”). – Права людини в СРСР: декларації та реальність. |
|
|
Розділ 4. Відновлення незалежності України
|
|
||
|
Початок перебудови в СРСР. Чорнобильська катастрофа. |
|
|
|
Практичне заняття. За живе…” Непоправні наслідки Чорнобильської трагедії. |
|
|
|
Поглиблення кризових явищ в економіці. Стан економіки. Шахтарські страйки. Поглиблення диспропорцій рівня життя населення. Конституційні реформи |
|
|
|
Гласність і політичний плюралізм на українських теренах. Активізація національно-демократичного руху. |
|
|
|
Зміни в політичному керівництві УРСР. Формування багатопартійної системи. |
|
|
|
Культурно-мистецьке життя як вираз суспільних настроїв. Фестиваль “Червона рута”. Релігійне відродження. |
|
|
|
Вибори до Верховної Ради УРСР і до місцевих рад 1990 р. Декларація про державний суверенітет України. Революція на граніті. |
|
|
|
Створення Автономної Республіки Крим. Меджліс кримськотатарського народу. |
|
|
|
Спроба державного перевороту в СРСР у серпні 1991 р. Акт проголошення незалежності України. |
|
|
|
Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Леонід Кравчук. |
|
|
|
Розпад СРСР. Міжнародне визнання України |
|
|
|
Практичне заняття. Злочини комуністичного режиму. Уроки для України сьогодні. |
|
|
|
Узагальнення знань за розділом ІV «Відновлення незалежності України» |
|
|
|
Тематичне оцінювання за розділом ІV «Відновлення незалежності України» |
|
|
|
Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Сто років боротьби за незалежність: 1917–2017. – Український андеграунд: кіно, музика і театр кінця ХХ ст. |
|
|
Розділ 5. Становлення України як незалежної держави
|
|||
|
Державотворчі процеси в умовах незалежності України. Повернення кримських татар на історичну батьківщину. Питання адміністративно-політичного статусу Криму. |
|
|
|
Суспільно-політичне життя. Особливості формування багатопартійності в незалежній Україні. Конституція України 1996 р |
|
|
|
Економіка України в 1991–1998 рр. Запровадження гривні. Демографічні процеси. Трудова еміграція. |
|
|
|
Економіка України в 1998–2004 рр. Олігархічна система. Початок інтеграції української економіки в європейський і світовий економічний простір. |
|
|
|
Політична розбудова суспільства. Леонід Кучма. Рухи протесту на початку 2000-х рр. Конфронтація навколо острова Тузла. |
|
|
|
Помаранчева революція. Віктор Ющенко. Конституційна реформа 2004 р. |
|
|
|
Україна в системі міжнародних відносин. |
|
|
|
Практичне заняття. Державне будівництво в незалежній Україні: особливості, здобутки, проблеми. |
|
|
|
Узагальнення знань за розділом V «Становлення України як незалежної держави» |
|
|
|
Тематичне оцінювання за розділом V «Становлення України як незалежної держави» |
|
|
|
Орієнтовна тема для навчального проекту: – Студії боротьби за незалежність: від культурної до політичної розбудови (завершення кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХІ столітті”, презентація). Орієнтовна тема для написання есе: – Помаранчева революція: національний і людський вимір |
|
|
Розділ 6. Творення нової України
|
|||
|
Соціально-економічний розвиток і суспільно-політичне життя України в 2005–2010 рр. |
|
|
|
Україна в 2010-2014 рр. Революція Гідності. Віктор Янукович. Революція Гідності. Небесна Сотня. |
|
|
|
Агресія Росії проти України. Окупація та анексія Криму Російською Федерацією. Російсько – українська війна. Олександр Турчинов. Петро Порошенко. Гібридна війна. |
|
|
|
Бойові дії на сході України. Антитерористична операція в Донецькій і Луганській областях. Добровольчі батальйони. Волонтерський рух. Реакція світової спільноти на агресію Російської Федерації проти України. Спроби мирного врегулювання. |
|
|
|
Соціально-економічний розвиток України після 2014 р. Євроінтеграційний поступ України: економічні та політичні аспекти. Угода про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Режим безвізового в’їзду в країни ЄС для громадян України. |
|
|
|
Особливості культурного розвитку України останнього десятиліття. Релігійне життя. Зміни в системі національної освіти. Основні тенденції розвитку науки. Розвиток спорту та здобутки українських спортсменів. Література та мистецтво. Міжнародні пісенні конкурси Євробачення в Україні. Українці у світі. |
|
|
|
Практичне заняття. Зовнішні та внутрішні загрози суверенітету України в умовах гібридної війни. |
|
|
|
Узагальнення знань за розділом VІ « Творення нової України» |
|
|
|
Тематичне оцінювання за розділом VІ «Творення нової України» |
|
|
|
Орієнтовні теми для навчальних проектів: – “У 1918-му Україна здобула незалежність, у 1991-му – відновила, сьогодні – захищає” (завершення проекту з укладання інтерактивної стрічки часу, яка відображає неперервність і спадкоємність державотворчих процесів у ХХ–ХХІ ст., презентація проекту). – Усна історія Майданів: від Революції на граніті до Революції Гідності (електронна Книга пам’яті). Орієнтовні теми для написання есе: – Відверта розмова з воїнами АТО / однолітками – внутрішньо переміщеними особами. |
|
|
|
Підсумкове узагальнення |
|
|
68 |
Підсумкова контрольна робота |
|
|
69-70 |
Уроки резерву |
|
|
Синхронізація курсів історії України та всесвітньої історії в 11 класі
Клас |
Предмет |
Розділ навчальної програми |
11 |
Історія України |
Повторення. Вступ. |
Всесвітня історія |
Розділ 1. Повоєнне облаштування світу |
|
Історія України |
Розділ 1. Україна в перші повоєнні роки |
|
Всесвітня історія |
Розділ 2. Держави Північної Америки та Західної Європи: формування постіндустріального суспільства |
|
Історія України |
Розділ 2. Україна в умовах десталінізації |
|
Історія України |
Розділ 3. Україна в період загострення кризи радянської системи |
|
Всесвітня історія |
Розділ 3. Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні процеси |
|
Історія України |
Розділ 4. Відновлення незалежності України |
|
Всесвітня історія |
Розділ 4. Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку |
|
Історія України |
Розділ 5. Становлення України як незалежної держави |
|
Всесвітня історія |
Розділ 5. Міжнародні відносини |
|
Всесвітня історія |
Розділ 6. Повсякденне життя і культура |
|
Історія України |
Розділ 6. Творення нової України |
|
Всесвітня історія |
Узагальнення до курсу |