Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 5 м. Бердичева
Погоджено Затверджено
Заступник директора з НВР /А.Ф. Гук/ Директор школи /В.В.Мартиненко/
Календарно-тематичне планування викладання курсу «Всесвітня історія»
на 2019-2020 н.р.
11 клас
35 год. на рік, 1 год на тиждень
Рівень стандарту
Вч. Доманської Марини Іллівни
Складено згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України. Всесвітня історія 10–11 класи. Укладачі програми Мудрий М., Байкєніч Г,, Баханов К. та ін.
Підручник:
Розглянуто на засіданні МО вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін,
Протокол № 1 від .08.2019 р.
Голова методоб’єднання /І. В. Куліковська/
Бердичів
2019
№ |
Тема |
Дата |
Примітки |
Розділ 1. Облаштування повоєнного світу |
|||
|
Створення нової системи міжнародних відносин. Риси Ялтинсько-Потсдамської системи міжнародних відносин. Організація Об’єднаних Націй (ООН). Спеціалізовані організації під егідою ООН. “Загальна декларація прав людини” (1948 р.) і міжнародні пакти про права людини (1966 р.). |
|
|
|
Початок «холодної війни». Формування біполярного світу. Радянська окупація Східної Європи. Початок Холодної війни. Меморандум Дж. Кеннана і промова В. Черчіля в Фултоні. Доктрина Г. Трумена і “План Маршалла”. Поділ Німеччини. НАТО та Організація Варшавського договору (ОВД): закріплення біполярності світу. |
|
|
|
Орієнтовна тема для навчального проекту: Реалізація завдань ООН її спеціалізованими організаціями: приклади діяльності. |
|
|
Розділ 2. Держави Північної Америки та Західної Європи: формування постіндустріального суспільства
|
|||
|
Процеси демократизації в повоєнному світі. Концепція постіндустріального (інформаційного) суспільства. Зміцнення демократії на Заході після Другої світової війни: розширення прав людини. Падіння авторитарних режимів у Південно-Західній Європі в 1970-х рр. Утвердження принципів громадянського суспільства. Тенденції повоєнного розвитку партійних систем. |
|
|
|
Рухи за права людини та громадянські права. Рух афроамериканців США за громадянські права. Мартин Лютер Кінг. Молодіжні виступи кінця 1960-х рр. Рух хіппі. Прояви етнонаціоналізму (проблеми Квебеку, Ольстеру, баскське питання). Боротьба за права конфесійних, мовних і сексуальних меншин. |
|
|
|
Соціально-економічні зміни у світі. Транснаціональні корпорації. НТР і зростання ролі професійних фахівців і техніків. Перехід від виробництва товарів до виробництва послуг. Політика зменшення соціальної нерівності. “Німецьке економічне диво”. Рейганоміка. Тетчеризм. Соціальне ринкове господарство. Шведська соціальна модель. |
|
|
|
Інтеграційні процеси. Об’єднання Німеччини. Від Європейського економічного співтовариства (ЄЕС) до Європейського союзу (ЄС). Проблема брексіту. Роль США та ЄС у сучасних міжнародних відносинах. |
|
|
|
Практичне заняття № 1. Процеси демократизації в країнах Західної Європи і Америки у другій половині ХХ – початку ХХІ ст.: причини, специфіка і наслідки. |
|
|
|
Узагальнення знань та тематичне оцінювання за розділом І «Облаштування повоєнного світу» та розділом ІІ «Держави Північної Америки та Західної Європи: формування постіндустріального суспільства». |
|
|
|
Орієнтовна тема для навчального проекту: Українська діаспора в державах Північної Америки та Західної Європи. Орієнтовна тема для написання есе: Яким має бути сучасний політичний лідер? |
|
|
Розділ 3. Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні процеси
|
|||
|
Центрально- та східноєвропейські країни після Другої світової війни. Результати Другої світової війни для народів Центрально-Східної Європи. Сталінська модель соціалізму та її втілення в Польщі, Угорщині, Болгарії, Румунії, Чехословаччині. Особливості розвитку Югославії. Доля українців у країнах Центрально-Східної Європи. Операція “Вісла”. Спроба економічної інтеграції соціалістичного табору. Рада економічної взаємодопомоги (РЕВ). |
|
|
|
Комуністичні режими в 50–60-х роках ХХ ст. Криза комуністичних режимів країн Центрально-Східної Європи. Антикомуністичні виступи: Угорська революція 1956 р. і “Празька весна” 1968 р. Спроби модернізації суспільно-політичного устрою та радянська інтервенція в Чехословаччину. |
|
|
|
Крах комунізму в країнах Центрально-Східної Європи. Завершення епохи Сталіна. “Хрущовська відлига”. Наростання системних кризових явищ у країнах регіону в 70–80-х рр. ХХ ст. Перебудова в СРСР. “Оксамитові революції” в країнах Східної Європи. Розпад Радянського Союзу, Югославії та Чехословаччини. Політичні, економічні, соціальні та національні трансформації. |
|
|
|
Практичне заняття № 2. Країни Центрально-Східної Європи на початку ХХІ ст., їх роль у сучасних міжнародних відносинах. Політична, економічна та ідеологічна експансія Росії в регіоні. |
|
|
|
Узагальнення знань та тематичне оцінювання за розділом ІІІ «Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні процеси» |
|
|
|
Орієнтовні теми для навчальних проектів: 1) Празька весна” 1968 року. 2) Роль лідерів у трансформаційних процесах у країнах Східної Європи на зламі 1980–1990-х рр. (на прикладі Вацлава Гавелла, Леха Валенси, інших). |
|
|
Розділ 4. Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку
|
|||
|
Японія. Повоєнне реформування держави. Хірохіто. Джерела та наслідки економічного піднесення. Внутрішньо- та зовнішньополітичні пріоритети. |
|
|
|
Китай. Проголошення КНР. Культ особи Мао Цзедуна. Великий стрибок, комуни, культурна революція. Трансформаційні процеси в Китаї на зламі ХХ–ХХІ ст. Ден Сяопін. |
|
|
|
Індія. Утворення Індійської республіки та Пакистану. Конфесійне протистояння в регіоні. ІНК. Індіра Ганді. Індія на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
|
|
Країни Близького Сходу в другій половині ХХ — на початку XXI ст. Утворення Ізраїлю. Близькосхідна проблема та шляхи її врегулювання. Ісламська революція в Ірані. “Арабська весна”. Конфлікт у Сирії. Терористична діяльність. Ісламська держава Іраку і Леванту. |
|
|
|
Країни Африки в другій половині ХХ — на початку XXI ст. Деколонізація Африки. Крах апартеїду. Країни регіону на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
|
|
Латинська Америка: особливості соціально-економічного та політичного розвитку країн регіону. Революція на Кубі. Фідель Кастро. Проблеми політичного та економічного життя латиноамериканських держав на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
|
|
Практичне заняття № 3. Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав. |
|
|
|
Узагальнення знань та тематичне оцінювання за розділом ІV «Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку» |
|
|
|
Орієнтовна тема для написання есе: Сучасні країни Азії: діалог західної та східної цивілізацій. |
|
|
Розділ 5. Міжнародні відносини
|
|||
|
Міжнародні відносини періоду «холодної війни». Динаміка Холодної війни. Протистояння НАТО і ОВД. Прояви міжнародної напруженості (Берлінська криза, війна в Кореї, Карибська криза, війни у В’єтнамі й Афганістані). Період “розрядки” в міжнародній політиці. Гельсінська конференція 1975 р. Рецидиви Холодної війни на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
|
|
Міжнародні відносини на межі ХХ–XXI ст. Від біполярного до багатополярного світу. Проблема міжнародного тероризму. |
|
|
|
Агресія Росії проти України (2014). Російсько-українська війна |
|
|
|
Практичне заняття № 4. Міжнародні відносини другої половини ХХ – початку ХХІ ст.: точки перетину інтересів. |
|
|
|
Узагальнення знань та тематичне оцінювання за розділом V «Міжнародні відносини» |
|
|
Розділ 6. Повсякденне життя і культура
|
|||
|
Основні напрями науково-технічної революції та її вплив на життя людей. Науково-технічна революція: наукові відкриття, нові галузі наук, високі технології, інтеграція науки і виробництва. Зміни у змісті та характері праці, соціальній структурі суспільства, якості життя людей країн світу. Розвиток систем соціального забезпечення. |
|
|
|
Становлення постіндустріального (інформаційного) суспільства. Культура “віртуальної реальності”. Освітні системи. Університети як автономні осередки науки й освіти. |
|
|
|
Основні тенденції розвитку літератури, образотворчого мистецтва, архітектури. |
|
|
|
Основні тенденції розвитку музики, театру, кіно та спорту |
|
|
|
Практичне заняття № 5. Модерне (індустріальне) та постмодерне (інформаційне) суспільства: тяглість та зміни. |
|
|
|
Узагальнення знань та тематичне оцінювання за розділом VІ «Повсякденне життя і культура» |
|
|
|
Орієнтовні теми навчальних проектів: 1) Людина другої половини ХХ і початку ХХІ ст.: творець, митець, захисник. 2) Винаходи ХХ століття, які скоротили відстані та змінили світ. 3) Галерея сучасного мистецтва 4) Олімпійські ігри в сучасному світі. 5) Визначні пам’ятки сучасної архітектури (створення інтерактивної карти). |
|
|
Узагальнення до курсу |
|||
|
Основні тенденції розвитку світу в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Національні та глобальні виклики. Виміри цінностей людського буття в сучасному світі. Україна у світовому співтоваристві. |
|
|
34-35. |
Уроки резерву |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|