Календарно-тематичне планування викладання курсу «Всесвітня історія»/ 11 клас /Рівень стандарту

Про матеріал
Календарно-тематичне планування викладання курсу «Всесвітня історія» на 2019-2020 н.р. 11 клас /35 год. на рік, 1 год на тиждень/ Рівень стандарту
Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 5 м. Бердичева

 

 

 

 

Погоджено                                                                                                                                                         Затверджено

 

Заступник директора з НВР               /А.Ф. Гук/                                     Директор школи                   /В.В.Мартиненко/

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування викладання курсу «Всесвітня історія»

на 2019-2020 н.р.

11 клас

35 год. на рік, 1 год на тиждень

Рівень стандарту

 

Вч. Доманської Марини Іллівни

 

Складено згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України. Всесвітня історія 10–11 класи. Укладачі програми Мудрий М., Байкєніч Г,, Баханов К. та ін.

 

 

Підручник:

 

 

 

Розглянуто на засіданні МО вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін,

Протокол № 1 від    .08.2019 р.

 

Голова методоб’єднання                                                 /І. В. Куліковська/

 

 

 

Бердичів

2019

 

 

 

 

 

Тема

Дата

Примітки

Розділ 1. Облаштування повоєнного світу

  1.  

Створення нової системи міжнародних відносин. Риси Ялтинсько-Потсдамської системи міжнародних відносин.   Організація Об’єднаних Націй (ООН). Спеціалізовані організації під егідою ООН. “Загальна декларація прав людини” (1948 р.) і міжнародні пакти про права людини (1966 р.).

 

 

  1.  

Початок «холодної війни». Формування біполярного світу. Радянська окупація Східної Європи. Початок Холодної війни. Меморандум Дж. Кеннана і промова В. Черчіля в Фултоні. Доктрина Г. Трумена і “План Маршалла”. Поділ Німеччини. НАТО та Організація Варшавського договору (ОВД): закріплення біполярності світу.

 

 

 

Орієнтовна тема для навчального проекту: Реалізація завдань ООН її спеціалізованими організаціями: приклади діяльності.

 

 

Розділ 2. Держави Північної Америки та Західної Європи: формування

постіндустріального суспільства

 

  1.  

Процеси демократизації в повоєнному світі. Концепція постіндустріального (інформаційного) суспільства. Зміцнення демократії на Заході після Другої світової війни: розширення прав людини. Падіння авторитарних режимів у Південно-Західній Європі в 1970-х рр. Утвердження принципів громадянського суспільства. Тенденції повоєнного розвитку партійних систем.

 

 

  1.  

Рухи за права людини та громадянські права. Рух афроамериканців США за громадянські права. Мартин Лютер Кінг. Молодіжні виступи кінця 1960-х рр. Рух хіппі. Прояви етнонаціоналізму (проблеми Квебеку, Ольстеру, баскське питання). Боротьба за права конфесійних, мовних і сексуальних меншин.

 

 

  1.  

Соціально-економічні зміни у світі. Транснаціональні корпорації. НТР і зростання ролі професійних фахівців і техніків. Перехід від виробництва товарів до виробництва послуг. Політика зменшення соціальної нерівності. “Німецьке економічне диво”. Рейганоміка. Тетчеризм. Соціальне ринкове господарство. Шведська соціальна модель.

 

 

  1.  

Інтеграційні процеси. Об’єднання Німеччини. Від Європейського економічного співтовариства (ЄЕС) до Європейського союзу (ЄС). Проблема брексіту. Роль США та ЄС у сучасних міжнародних відносинах.

 

 

  1.  

Практичне заняття № 1. Процеси демократизації в країнах Західної Європи і Америки у другій половині ХХ – початку ХХІ ст.: причини, специфіка і наслідки.

 

 

  1.  

Узагальнення знань та тематичне оцінювання за розділом І «Облаштування повоєнного світу» та розділом ІІ «Держави Північної Америки та Західної Європи: формування постіндустріального суспільства».

 

 

 

Орієнтовна тема для навчального проекту: Українська діаспора в державах Північної Америки та Західної Європи.

Орієнтовна тема для написання есе: Яким має бути сучасний політичний лідер?

 

 

Розділ 3. Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні процеси

 

  1.  

Центрально- та східноєвропейські країни після Другої світової війни. Результати Другої світової війни для народів Центрально-Східної Європи. Сталінська модель соціалізму та її втілення в Польщі, Угорщині, Болгарії, Румунії, Чехословаччині. Особливості розвитку Югославії. Доля українців у країнах Центрально-Східної Європи. Операція “Вісла”. Спроба економічної інтеграції соціалістичного табору. Рада економічної взаємодопомоги (РЕВ).

 

 

  1.  

Комуністичні режими в 50–60-х роках ХХ ст. Криза комуністичних режимів країн Центрально-Східної Європи. Антикомуністичні виступи: Угорська революція 1956 р. і “Празька весна” 1968 р. Спроби модернізації суспільно-політичного устрою та радянська інтервенція в Чехословаччину.

 

 

  1.  

Крах комунізму в країнах Центрально-Східної Європи.

Завершення епохи Сталіна. “Хрущовська відлига”. Наростання системних кризових явищ у країнах регіону в 70–80-х рр. ХХ ст. Перебудова в СРСР. “Оксамитові революції” в країнах Східної Європи. Розпад Радянського Союзу, Югославії та Чехословаччини. Політичні, економічні, соціальні та національні трансформації.

 

 

  1.  

Практичне заняття № 2. Країни Центрально-Східної Європи на початку ХХІ ст., їх роль у сучасних міжнародних відносинах. Політична, економічна та ідеологічна експансія Росії в регіоні.

 

 

  1.  

Узагальнення знань та тематичне оцінювання за розділом ІІІ «Держави Центрально-Східної Європи: трансформаційні процеси»

 

 

 

Орієнтовні теми для навчальних проектів:  1) Празька весна” 1968 року. 2) Роль лідерів у трансформаційних процесах у країнах Східної Європи на зламі 1980–1990-х рр. (на прикладі Вацлава Гавелла, Леха Валенси, інших).

 

 

Розділ 4. Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку

 

  1.  

Японія. Повоєнне реформування держави. Хірохіто. Джерела та наслідки економічного піднесення. Внутрішньо- та зовнішньополітичні пріоритети.

 

 

  1.  

Китай. Проголошення КНР. Культ особи Мао Цзедуна. Великий стрибок, комуни, культурна революція. Трансформаційні процеси в Китаї на зламі ХХ–ХХІ ст. Ден Сяопін.

 

 

  1.  

Індія. Утворення Індійської республіки та Пакистану. Конфесійне протистояння в регіоні. ІНК. Індіра Ганді. Індія на зламі ХХ–ХХІ ст.

 

 

  1.  

Країни Близького Сходу в другій половині ХХ — на початку XXI ст. Утворення Ізраїлю. Близькосхідна проблема та шляхи її врегулювання. Ісламська революція в Ірані. “Арабська весна”. Конфлікт у Сирії. Терористична діяльність. Ісламська держава Іраку і Леванту.

 

 

  1.  

Країни Африки в другій половині ХХ — на початку XXI ст. Деколонізація Африки. Крах апартеїду. Країни регіону на зламі ХХ–ХХІ ст.

 

 

  1.  

Латинська Америка: особливості соціально-економічного та політичного розвитку країн регіону. Революція на Кубі. Фідель Кастро. Проблеми політичного та економічного життя латиноамериканських держав на зламі ХХ–ХХІ ст.

 

 

  1.  

Практичне заняття № 3. Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав.

 

 

  1.  

Узагальнення знань та тематичне оцінювання за розділом ІV «Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку»

 

 

 

Орієнтовна тема для написання есе: Сучасні країни Азії: діалог західної та східної цивілізацій.

 

 

Розділ 5. Міжнародні відносини

 

  1.  

Міжнародні відносини періоду «холодної війни». Динаміка Холодної війни. Протистояння НАТО і ОВД.

Прояви міжнародної напруженості (Берлінська криза, війна в Кореї, Карибська криза, війни у В’єтнамі й Афганістані). Період “розрядки” в міжнародній політиці. Гельсінська конференція 1975 р. Рецидиви Холодної війни на зламі ХХ–ХХІ ст.

 

 

  1.  

Міжнародні відносини на межі ХХ–XXI ст. Від біполярного до багатополярного світу. Проблема міжнародного тероризму.

 

 

  1.  

Агресія Росії проти України (2014). Російсько-українська війна

 

 

  1.  

Практичне заняття № 4. Міжнародні відносини другої половини ХХ – початку ХХІ ст.: точки перетину інтересів.

 

 

  1.  

Узагальнення знань та тематичне оцінювання за розділом V «Міжнародні відносини»

 

 

Розділ 6. Повсякденне життя і культура

 

  1.  

Основні напрями науково-технічної революції та її вплив на життя людей. Науково-технічна революція: наукові відкриття, нові галузі наук, високі технології, інтеграція науки і виробництва. Зміни у змісті та характері праці, соціальній структурі суспільства, якості життя людей країн світу. Розвиток систем соціального забезпечення.

 

 

  1.  

Становлення постіндустріального (інформаційного) суспільства.  Культура “віртуальної реальності”. Освітні системи. Університети як автономні осередки науки й освіти.

 

 

  1.  

Основні тенденції розвитку літератури, образотворчого мистецтва, архітектури.

 

 

  1.  

Основні тенденції розвитку музики, театру, кіно та спорту

 

 

  1.  

Практичне заняття № 5. Модерне (індустріальне) та постмодерне (інформаційне) суспільства: тяглість та зміни.

 

 

  1.  

Узагальнення знань та тематичне оцінювання за розділом VІ «Повсякденне життя і культура»

 

 

 

Орієнтовні теми навчальних проектів: 1) Людина другої половини ХХ і початку ХХІ ст.: творець, митець, захисник. 2) Винаходи ХХ століття, які скоротили відстані та змінили світ. 3) Галерея сучасного мистецтва 4) Олімпійські ігри в сучасному світі. 5) Визначні пам’ятки сучасної архітектури (створення інтерактивної карти).

 

 

Узагальнення до курсу

  1.  

Основні тенденції розвитку світу в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Національні та глобальні виклики. Виміри цінностей людського буття в сучасному світі. Україна у світовому співтоваристві.

 

 

34-35.

Уроки резерву

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Краснюкова Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Полянський П.Б.)
Додано
15 серпня 2019
Переглядів
10267
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку