Календарно-тематичне планування
З Всесвітньої історії 11клас
(35 годин)
№ п/п |
Дата |
Зміст уроку |
Примітки |
Розділ 1. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ |
|||
1 |
|
Риси Ялтинсько-Потсдамської системи міжнародних відносин. Організація Об’єднаних Націй (ООН). Спеціалізовані організації під егідою ООН. “Загальна декларація прав людини” (1948 р.) і міжнародні пакти про права людини (1966 р.). |
|
2 |
|
Радянська окупація Східної Європи. Початок Холодної війни. Меморандум Дж. Кеннана і промова В. Черчілля в Фултоні. Доктрина Г. Трумена і “План Маршалла”. Поділ Німеччини. НАТО та Організація Варшавського договору (ОВД): закріплення біполярності світу. |
|
Розділ 2. ДЕРЖАВИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ТА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ: ФОРМУВАННЯПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА |
|||
3 |
|
Концепція постіндустріального (інформаційного) суспільства. Зміцнення демократії на Заході після Другої світової війни: розширення прав людини. |
|
4 |
|
Падіння авторитарних режимів у Південно-Західній Європі в 1970-х рр. Утвердження принципів громадянського суспільства. Тенденції повоєнного розвитку партійних систем. Рух афроамериканців США за громадянські права. Мартин Лютер Кінг. Молодіжні виступи кінця 1960-х рр. Рух хіпі. Прояви етнонаціоналізму (проблеми Квебеку, Ольстеру, баскське питання). Боротьба за права конфесійних, мовних і сексуальних меншин. |
|
5 |
|
Транснаціональні корпорації. НТР і зростання ролі професійних фахівців і техніків. Перехід від виробництва товарів до виробництва послуг. Політика зменшення соціальної нерівності. “Німецьке економічне диво”. Рейганоміка. Тетчеризм. Соціальне ринкове господарство. Шведська соціальна модель. |
|
6 |
|
Об’єднання Німеччини. Від Європейського економічного співтовариства (ЄЕС) до Європейського союзу (ЄС). Проблема брексіту. Роль США та ЄС у сучасних міжнародних відносинах. |
|
7 |
|
Практичне заняття: – Процеси демократизації в країнах Західної Європи і Америки у другій половині ХХ – початку ХХІ ст.: причини, специфіка і наслідки/ – Молодіжна контркультура: вплив на формування постіндустріального світу. (на вибір) |
|
8 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ: ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ |
|||
9 |
|
Результати Другої світової війни для народів Центрально-Східної Європи. |
|
10 |
|
Сталінська модель соціалізму та її втілення в Польщі, Угорщині, Болгарії, Румунії, Чехословаччині. Особливості розвитку Югославії. Доля українців у країнах Центрально-Східної Європи. Операція “Вісла”. |
|
11 |
|
Спроба економічної інтеграції соціалістичного табору. Рада економічної взаємодопомоги (РЕВ). |
|
12 |
|
Криза комуністичних режимів країн Центрально-Східної Європи. Антикомуністичні виступи: Угорська революція 1956 р. і “Празька весна” 1968 р. Спроби модернізації суспільно-політичного устрою та радянська інтервенція в Чехословаччину. |
|
13 |
|
Завершення епохи Сталіна. “Хрущовська відлига”. Наростання системних кризових явищ у країнах регіону в 70–80-х рр. ХХ ст. Перебудова в СРСР. “Оксамитові революції” в країнах Східної Європи. Розпад Радянського Союзу, Югославії та Чехословаччини. Політичні, економічні, соціальні та національні трансформації |
|
14 |
|
Країни Центрально-Східної Європи на початку ХХІ ст., їх роль у сучасних міжнародних відносинах. Політична, економічна та ідеологічна експансія Росії в регіоні.
|
|
15 |
|
Країни Центрально-Східної Європи на початку ХХІ ст., їх роль у сучасних міжнародних відносинах. Політична, економічна та ідеологічна експансія Росії в регіоні. |
|
16 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
Розділ 4. ДЕРЖАВИ АЗІЇ, АФРИКИ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ: ВИБІР ШЛЯХІВ РОЗВИТКУ |
|||
17 |
|
Японія. Повоєнне реформування держави. Хірохіто. Джерела та наслідки економічного піднесення. Внутрішньо- та зовнішньополітичні пріоритети. |
|
18 |
|
Китай. Проголошення КНР. Культ особи Мао Цзедуна. Великий стрибок, комуни, культурна революція. Трансформаційні процеси в Китаї на зламі ХХ–ХХІ ст. Ден Сяопін. |
|
19 |
|
Утворення Індійської республіки та Пакистану. Конфесійне протистояння в регіоні. ІНК. Індіра Ганді. Індія на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
20 |
|
Утворення Ізраїлю. Близькосхідна проблема та шляхи її врегулювання. Ісламська революція в Ірані. “Арабська весна”. Конфлікт у Сирії. Терористична діяльність. Ісламська держава Іраку і Леванту. |
|
21 |
|
Деколонізація Африки. Крах апартеїду. Країни регіону на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
22 |
|
Латинська Америка: особливості соціально-економічного та політичного розвитку країн регіону. Революція на Кубі. Фідель Кастро. Проблеми політичного та економічного життя латиноамериканських держав на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
23 |
|
Практичне заняття: Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав. |
|
24 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
Розділ 5. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ |
|||
25 |
|
Динаміка Холодної війни. Протистояння НАТО і ОВД. |
|
26 |
|
Прояви міжнародної напруженості (Берлінська криза, війна в Кореї, Карибська криза, війни у В’єтнамі й Афганістані). |
|
27 |
|
Період “розрядки” в міжнародній політиці. Гельсінська конференція 1975 р. Рецидиви Холодної війни на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
28 |
|
Від біполярного до багатополярного світу. |
|
29 |
|
Від біполярного до багатополярного світу. Проблема міжнародного тероризму |
|
30 |
|
Практичне заняття:Міжнародні відносини другої половини ХХ – початку ХХІ ст.: точки перетину інтересів/Демонтаж результатів періоду “розрядки”: причини і наслідки (на вибір). |
|
31 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
|
Науково-технічно революція: наукові відкриття, нові галузі наук, високі технології, інтеграція науки і виробництва |
|
32 |
|
Зміни у змісті та характері праці, соціальній структурі суспільства, якості життя людей країн світу. Розвиток систем соціального забезпечення. Становлення постіндустріального (інформаційного) суспільства. Культура “віртуальної реальності”. |
|
33 |
|
Освітні системи. Університети як автономні осередки науки й освіти. Розвиток літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й спорту: домінуючі тенденції. |
|
34 |
|
Практичне заняття: – Модерне (індустріальне) та постмодерне (інформаційне) суспільства: тяглість та зміни. |
|
35 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|