Календарно-тематичне планування
всесвітньої історії
10 клас
(1 година на тиждень, 35 - на рік)
Навчальна програма для ЗЗСО «Історія України. Всесвітня історія» 10-11 класи (наказ МОН України від 03 серпня 2022 року № 698)
Підручник, який використовується на уроках :
«Всесвітня історія 10 клас» (рівень стандарту); П. Полянський; Київ «Грамота» 2018
№ |
Тема уроку |
Дата |
Домашнє завдання |
Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ (5 годин) |
|||
1 |
Вступ. Повторення. Корегуюче заняття. |
|
ст.7-10 |
2 |
Початок «Великої війни».Стратегічні плани ворогуючих сторін, їхні наміри щодо України. Фронти війни та харак-теристика основних воєнних кампаній. |
|
§1 |
3 |
Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. Людина на фронті й у тилу. Практичне заняття. «Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу» |
|
§2 |
4 |
Поразка Німеччини та її союзників. Розпад імперій і утво-рення нових незалежних держав у Європі. |
|
Відеоурок, повт. §1-3 |
5 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
Повідомлення про Лігу націй |
Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ (4 години) |
|||
6 |
«14 пунктів» Вудро Вілсона. Паризька мирна конференція. «Українське питання» на Паризькій конференції. Версальсь-кий договір. Створення Ліги Націй. Мирні договори із союз-никами Німеччини. |
|
§4 |
7 |
Вашингтонська конференція. Завершення формування Вер-сальсько-Вашингтонської системи, її суперечності. |
|
§5 |
8 |
Джерела нестабільності міждержавних відносин. Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога. |
|
Заповнити таб-личку; повт. §5 |
9 |
Практичне заняття. «Вогнища напруги в міжнародних від-носинах: причини, сторони та наслідки протистояння» |
|
Повт. §4-5 |
10 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
Повідомлення про Ф.Рузвельта |
Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД (9 годин) |
|||
11 |
Сполучені Штати Америки.Зростання ролі США на міжна-родній арені. Доба «проспериті». Велика депресія. «Новий курс» Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки. |
|
§6 |
12 |
Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920-1930-ті рр. Спроби реформування Британської імперії. |
|
§7 |
13 |
Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920-1930-х рр. Народний фронт і його уряди. |
|
§8 |
14 |
Італія. Становище Італії після Першої світової війни. Корпоративна держава: ідея та реальність. Встановлення |
|
§9 |
15 |
Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймар-ської республіки. Повоєнне зближення Веймарської Німеч-чини та СРСР. Вплив світової економічної кризи в Німеч-чині на політичне життя країни. Прихід до влади нацистів. Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму. |
|
§10 |
16 |
Союз Радянських/ Совєтських Соціалістич них Республік (Радянський/Совєтський Союз, СРСР/СССР) як держава |
|
§11 |
17 |
Виклики міжвоєнного часу. Європа від економічної стабіль-ності до світової кризи. Громадянська війна в Іспанії. Євро-па перед вибором між демократією та авторитаризмом. Ра-дикалізація політичного життя. Ідеологічне осмислення но-вих реалій суспільного життя: комунізм, соціал реформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм. |
|
§12 |
18 |
Практичне заняття «Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю» Узагальнення. Тематичний контроль |
|
повт. §6-12 Повт.про поділи Речі Посполитої |
Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ (4 години)
|
|||
19 |
Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої. Переворот 1926 р. Чехословацька респуб-ліка. |
|
§13 |
20 |
Угорська революція. Румунія та Болгарія в міжвоєнний пе-ріод. У творення Королівства сербів, хорватів і словенців. Проголошення Югославії. Становище національних меншин і міжнаціональні відносини у країнах регіону. |
|
§14 |
21 |
Практичне заняття. «Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом» |
|
Повт.§13-14 |
Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ (4 години) |
|||
22 |
Японія. Мілітаризація економіки, зовнішня експансіоніст-ська політика. |
|
§15 |
23 |
Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії. |
|
§16, повт.§13-15 |
24 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
Повт.§4-5 |
Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (2 години) |
|||
25 |
Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів. Утворення вогнищ війни на Дале-кому Сході, Африці та Європі. Вісь «Берлін–Рим–Токіо». |
|
§17 |
26 |
Задоволення територіальних претензій Німеччини: «аншлюс» Австрії та Мюнхенська угода. |
|
§18 |
27 |
Економічне, політичне та воєнне співробітництво між радянським/совєтським та на-цистським режимами у 1933-1941 рр. Підготовка СРСР/ СССР до військового вторгнення в Європу. |
|
§19 |
Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА(4 години) |
|||
28 |
Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Характеристика періодів війни. Театри воєнних дій. |
|
§20 |
29 |
Дипломатія часів війни. Утворення антигітлерівської коалі-ції, її значення. Особливості окупаційного режиму, колабо-раціонізм, рух Опору, стратегії виживання |
|
§21 |
30 |
Людина під час війни. Голокост. Праведники народів світу. Практичне заняття. «Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія в’язнів нацистських концтаборів». |
|
§22 |
31 32 |
Капітуляція нацистської Німеччини та її союзників. Нюрн-берзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями. |
|
§23 §24 |
ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА в першій половині ХХ ст. |
|||
33 |
Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на по-всякденне життя людей. |
|
§25 |
34 |
Основні ідеї й течії модернізму. Масова культура в міжво-єнний період. Суспільно значущі здобутки науки та мистец-тва. Розвиток кінематографу. Олімпійський рух. |
|
§26, повт. §17-25 |
35 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|