8-Б клас
Всесвітня історія
(70 год.)
Програма: Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням окремих предметів «Історія України. Всесвітня Історія 8-9 клас», Сайт МОН.
Підручник:
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП (3 год.) |
||||
1. |
|
ПОВТОРЕННЯ Цивілізаційна спадщина Середньовіччя. Ключові поняття історії Середніх віків. Світ напередодні Нового часу. |
|
|
2
3 |
|
ВСТУП Хронологічні межі й періодизація. Поняття Нового часу. Політична карта Європи. Народонаселення. Історичні джерела з історії Нового часу. |
|
|
Розділ 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ: ЗУСТРІЧ ЦИВІЛІЗАЦІЙ (7 год. ( 5 год. + 2 год. практична ) |
||||
4 |
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV–XVI ст. |
|
|
5 |
|
Подорожі та відкриття європейців. |
|
|
6 |
|
Доколумбові цивілізації Америки. |
|
|
7 8 |
|
Розширення європейської цивілізації на Схід і Захід. Формування перших колоніальних імперій. |
|
|
9 |
|
Практичне заняття. Зустріч цивілізацій |
|
|
10 |
|
Практичне заняття. Соціально-культурні наслідки Великих географічних відкриттів для історії людства. Зміна поглядів на світ. |
|
|
Розділ ІІ. СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК ТА СПОСІБ ЖИТТЯ ЄВРОПЕЙЦІВ У РАННЬОМОДЕРНУ ДОБУ 10 год. (6 год. + 2 год. практична + 1 год. узагальнення + 1 год. тематичне оцінювання). |
||||
11 |
|
Соціально-економічний вплив відкриття Нового Світу. «Революція цін». |
|
|
12 |
|
Нові явища в суспільстві. |
|
|
13 14 |
|
Розвиток техніки і засобів комунікації. Початок процесів модернізації. |
|
|
15 16 |
|
Початок кризи аграрно-ремісничої цивілізації в Західній та Центральній Європі. |
|
|
17 |
|
Практичне заняття. Реміснича майстерня та мануфактура. Розвиток торгівлі. Біржа |
|
|
18 |
|
Практичне заняття. Світ речей і спосіб життя людини ранньої нової доби |
|
|
19 |
|
Узагальнення за темою «СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК ТА СПОСІБ ЖИТТЯ ЄВРОПЕЙЦІВ У РАННЬОМОДЕРНУ ДОБУ» |
|
|
20 |
|
Тематичне оцінювання за темою: «СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК ТА СПОСІБ ЖИТТЯ ЄВРОПЕЙЦІВ У РАННЬОМОДЕРНУ ДОБУ» (тести, відповіді на запитання, різнорівневі завдання). |
|
|
Розділ ІІІ. НОВІ ІДЕЇ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ЖИТТЯ ЄВРОПЕЙЦІВ (12 год. ( 7 год. + 3 год. практична + 1 год. узагальнення + 1 год. тематичне оцінювання)). |
||||
21 |
|
Поширення ідей гуманізму . Ренесанс зміна погляду на людину і світ. |
|
|
22 |
|
Пошук нових способів пізнання світу. Народження нової європейської науки. |
|
|
23 |
|
Практичне заняття. Леонардо да Вінчі – титан епохи Відродження. |
|
|
24 |
|
Практичне заняття. Втілення ідей гуманізму в мистецтві Відродження |
|
|
25 |
|
Криза релігійної свідомості . Реформація та її вплив на європейське суспільство. |
|
|
26 |
|
Практичне заняття. Протестантизм та його різновиди:М. Лютер, Т. Мюнцер, Ж. Кальвін. Контрреформація. І. Лойола. |
|
|
27 |
|
Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбургський релігійний мир 1555 р. та Нантський едикт. |
|
|
28 |
|
Королівська Реформація в Англії |
|
|
29 |
|
Практичне заняття. Світ очима католика, православного, протестанта |
|
|
30 |
|
Нове у способі життя, ціннісних орієнтирах та нормах в епоху Відродження та Реформації та Контрреформації. Бароко. |
|
|
31 |
|
Узагальнення за темою «НОВІ ІДЕЇ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ЖИТТЯ ЄВРОПЕЙЦІВ». |
|
|
32 |
|
Тематичне оцінювання за темою «НОВІ ІДЕЇ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ЖИТТЯ ЄВРОПЕЙЦІВ». ( тести, відповіді на запитання, різнорівневі завдання). |
|
|
Розділ ІV. СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ЄВРОПЕЙСЬКИХ ДЕРЖАВ У ХVІ – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХVІІІ ст. (16 год. ( 11 год. + 3 год. практична + 1 год. узагальнення + 1 год. тематичне оцінювання) |
||||
33 |
|
Особливості абсолютизму в різних країнах Європи. |
|
|
34 |
|
Особливості іспанського абсолютизму. |
|
|
35 |
|
Національно-визвольна війна у Нідерландах. Народження республіки. В. Оранський. |
|
|
36 |
|
Французький абсолютизм. Протекціонізм і меркантилізм. Кардинал Рішельє. |
|
|
37 |
|
Практичне заняття. «Величний вік» Людовіка XIV – зразок абсолютної монархії. Класицизм |
|
|
38
39 |
|
Англія: від абсолютної – до парламентської монархії. Єлизавета І. Англійська революція. |
|
|
40 |
|
Практичне заняття. Становлення європейського парламентаризму. Білль про права |
|
|
41 |
|
Тридцятилітня війна та Вестфальський мир, їх вплив на Європу. |
|
|
42 43 |
|
Своєрідність державного устрою і шляхетська демократія у Польщі. Утворення Речі Посполитої |
|
|
44 |
|
Московське царство. Іван IV Грозний. «Смутні часи» в Росії. Початок правління династії Романових. |
|
|
45 |
|
Практичне заняття. Петро І. Народження нової Росії. Ціна реформ. |
|
|
46 |
|
Російська імперія після Петра І. в епоху «палацових переворотів» |
|
|
47 |
|
Узагальнення за темою «СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ЄВРОПЕЙСЬКИХ ДЕРЖАВ У ХVІ – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХVІІІ ст.» |
|
|
48 |
|
Тематичне оцінювання за темою « СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ЄВРОПЕЙСЬКИХ ДЕРЖАВ У ХVІ – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХVІІІ ст.» (тести, відповіді на запитання, різнорівневі завдання). |
|
|
Розділ V. МОДЕРНІЗАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ У ХVІІІ ст. (12 год. ( 8 год. +2 год. практична + 1 год. узагальнення + 1 год. тематичне оцінювання). |
||||
49 |
|
Модернізаційні процеси в країнах Європи у 18 стол. та їх нерівномірність. |
|
|
50 51 |
|
Початок промислового перевороту в Англії. Вплив промислового перевороту на життя різних верств населення. |
|
|
52 |
|
Ідеї Просвітництва і європейське суспільство . |
|
|
53 |
|
Практичне заняття. Погляди французьких просвітників на державу, суспільний устрій та церкву. |
|
|
54-55 |
|
Ідеї освіченого абсолютизму в політиці європейських монархів (Фрідріх ІІ, Марія -Терезія, Йосип ІІ, Катерина II) |
|
|
56
57 |
|
Англійські колонії у Північній Америці. Основні події Війни за незалежність. Утворення США. |
|
|
58 |
|
Практичне заняття. Декларація незалежності, Конституція США – втілення ідей Просвітництва |
|
|
59 |
|
Узагальнення за темою «Розділ V. МОДЕРНІЗАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ У ХVІІІ ст.» |
|
|
60 |
|
Тематичне оцінювання за темою « СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ЄВРОПЕЙСЬКИХ ДЕРЖАВ У ХVІ – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХVІІІ ст.» (тести, відповіді на запитання, різнорівневі завдання). |
|
|
Розділ VІ. ТРАДИЦІЙНІ СУСПІЛЬСТВА СХОДУ (10 год. (5 год. + 1 год. практична + 1 год. узагальнення + 1 год. тематичне оцінювання + 1 год. узагальнення до курсу + 1 год. тематичне оцінювання за рік)) |
||||
61 |
|
Особливості економічного й політичного розвитку країн Сходу як традиційних суспільств. |
|
|
62 |
|
Османська імперія. Персія |
|
|
63 |
|
Індія |
|
|
64 65 |
|
Китай та Японія |
|
|
66 |
|
Практичне заняття. «Релігійні та культурні цінності народів Сходу». |
|
|
67 |
|
Узагальнення за темою « ТРАДИЦІЙНІ СУСПІЛЬСТВА СХОДУ» |
|
|
68 |
|
Тематичне оцінювання за темою «ТРАДИЦІЙНІ СУСПІЛЬСТВА СХОДУ» (тести, відповіді на запитання, різнорівневі завдання). |
|
|
69 |
|
Узагальнення курсу. Значення Нового часу та ранньомодерної доби для розвитку цивілізації. |
|
|
70 |
|
Тематичне оцінювання за рік (тести, відповіді на запитання, різнорівневі завдання). |
|
|