Календарно-тематичне планування "Всесвітня історія" 11 клас. Укладено відповідно до оновленої навчальної програми «Історія України. Всесвітня історія» 6-11 класи для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698
Назва загальноосвітнього навчального закладу
ПОГОДЖУЮ
Заступник директора з НВР
____________ /
__________________ 2023 р.
____________ /
_________________ 2024 р.
Календарно-тематичне планування
«Всесвітня історія»
у 11-му класі
на 2023/2024 навчальний рік
Прізвище, ім’я, по батькові учителя / учительки
Укладено відповідно до оновленої навчальної програми «Історія України. Всесвітня історія» 6-11 класи для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698
11 клас
Всесвітня історія (35 годин, 1 година на тиждень)
№ |
ДАТА |
ТЕМА УРОКУ
|
Примітки |
Розділ 1. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ Знати: – час створення ООН, Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО), Світового банку; поділу Німеччини; утворення НАТО і ОВД. Розуміти: – поняття: «біполярний (двополюсний) світ», «доктрина», «конфронтація», «соціалістичний табір», «холодна війна»; – характерні риси Ялтинсько-Потсдамської системи міжнародних відносин; – мету, принципи та механізми діяльності ООН, спеціалізованих організацій під егідою ООН, критерії ефективності діяльності ООН; – вплив «плану Маршалла» на відбудову повоєнної Європи і формування «двополюсного світу»; – значення «Загальної декларації прав людини» (1948 р.) і міжнародних пактів про права людини (1966 р.) як основи сучасного міжнародного права. Уміти: – встановити послідовність подій повоєнних часів, пов’язаних з утворенням «двополюсного світу»; – використовувати карту як джерело інформації про територіальні зміни в Європі за підсумками війни; – встановити причини і наслідки розв’язування «холодної війни» |
|||
1 |
|
Повторення
|
|
2 |
|
Ялтинсько-Потсдамська система міжнародних відносин: здобутки та невдачі |
|
3 |
|
Початок «холодної війни»
|
|
4 |
|
Радянська окупація країн Центрально-Східної Європи
|
|
5 |
|
Оформлення біполярного світу
|
|
6 |
|
Корейська війна 1950-1953 рр.та Карибська криза 1962 р. і загроза ядерної катастрофи. Спроби подолання міжнародних криз Практичне заняття. Орієнтовна тема для навчального проєкту. – Реалізація завдань ООН її спеціалізованими організаціями: приклади діяльності |
|
7 |
|
Узагальнення знань (розділу 1)
|
|
|
|||
Розділ 2. ДЕРЖАВИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ТА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ: ФОРМУВАННЯ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА Знати: – час рейганоміки і тетчеризму, падіння авторитарних режимів у Греції, Португалії та Іспанії, виступів афроамериканців за громадянські права у США; «червоного травня» у Франції; укладення Римських угод та Маастрихтського договору. Розуміти: – поняття: «брекзит», «економічне диво», «маккартизм», «науково-технічна революція», «неоконсерватизм», «неолібералізм», «рейганоміка», «соціальне ринкове господарство», «тетчеризм»; – основні тенденції розвитку політичних систем країн Заходу у другій половині ХХ – на початку ХХІ ст.; – причини утвердження США як провідної держави «вільного світу»; – значення об’єднання Німеччини й утворення Європейського Союзу; – внесок української діаспори в науково-технічну революцію. Уміти: – встановити послідовність і синхронність подій, пов’язаних з утвердженням у Західній Європі ліберальної демократії та соціальної ринкової економіки; – використовувати карту як джерело інформації про процеси економічної інтеграції Західної Європи; – схарактеризувати шведську соціальну модель, процеси зміцнення демократії та формування соціального ринкового господарства на Заході в другій половині ХХ – у першій чверті ХХІ ст.; етнонаціональні проблеми Заходу та оцінити шанси на їх розв’язання у найближчому майбутньому; – визначити особливості «економічного дива» у Федеративній Республіці Німеччині (ФРН) та Італії; – визначити причини та наслідки руху афроамериканців за громадянські права, боротьби за права конфесійних, мовних і сексуальних меншин у країнах Заходу; – визначити причини та ознаки кризових явищ в ЄС, розробити стратегію їх подолання; – визначити роль США та ЄС в сучасних міжнародних відносинах; – висловлювати обґрунтовані судження про громадсько-політичну діяльність Ангели Меркель, Бориса Джонсона, Джозефа Байдена, Джона Кеннеді, Конрада Аденауера, Маргарет Тетчер, Мартіна Лютера Кінга, П’єра Трюдо, Рональда Рейгана, Франсуа Міттерана, Шарля де Голля |
|||
8 |
|
Процеси демократизації в повоєнному світі
|
|
9 |
|
Рух за права людини та громадянські права
|
|
10 |
|
Соціально-економічні зміни у світі
|
|
11 |
|
Становлення постіндустріального (інформаційного) суспільства
|
|
12 |
|
Інтеграційні процеси
|
|
13 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні теми для практичних занять. – Процеси демократизації в країнах Західної Європи і Америки у другій половині ХХ – початку ХХІ ст.: причини, специфіка і наслідки. – Молодіжна контркультура: вплив на формування постіндустріального світу. Орієнтовна тема для навчального проєкту. – Українська діаспора в Америці та в Європі. Орієнтовна тема для написання есе. – Яким має бути сучасний політичний лідер? Європейська інтеграція: здобутки і труднощі |
|
14 |
|
Узагальнення знань (розділу 2) |
|
15 |
|
Моніторинг навчальних досягнень
|
|
|
|||
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ: ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ Знати: – час Угорської революції, «Празької весни», утворення РЕВ; перебудови в СРСР/СССР, «оксамитових революцій», розпаду СРСР/СССР, Югославії та Чехословаччини. Розуміти: – поняття: «гласність», «оксамитова революція», «перебудова», «Празька весна», «самоврядний соціалізм», «соціалізм із людським обличчям», «шокова терапія»; – вплив на розвиток регіону ЦентральноСхідної Європи політичних процесів в СРСР/СССР та «холодної війни»; – особливості втілення сталінської моделі соціалізму в країнах Центрально-Східної Європи. Уміти: – визначити роль СРСР/СССР у формуванні соціально-економічної і політичної ситуації у країнах ЦентральноСхідної Європи у період сталінської диктатури та постсталінські часи; роль етнічних проблем у війні в колишній Югославії; – використовувати карту як джерело інформації про процес трансформації держав соціалістичного табору наприкінці 80-х років ХХ ст.; – встановити причини революції в Угорщині, Празької весни, розпаду СРСР/СССР і падіння комуністичних режимів у Центрально-Східній Європі. – порівняти трансформаційні процеси в країнах Центрально-Східної Європи; – визначити роль країн Центрально-Східної Європи в сучасних міжнародних відносинах; – висловлювати аргументовані судження про діяльність Анджея Дуди, Вацлава Гавела, Далі Грибаускайте, Йосифа Броз Тіто, Леха Валенси, Олександра Дубчека |
|||
16 |
|
Центрально- та східноєвропейські країни після Другої світової війни
|
|
17 |
|
Комуністичні режими в 50-60-х роках ХХ ст.
|
|
18 |
|
Кризові явища в країнах Центрально-Східної Європи в 70-80-х р.р. ХХ ст. «Перебудова» у СРСР |
|
19 |
|
Розпад Радянського Союзу, Югославії та Чехословаччини. Міжнародні відносини початку ХХІ ст. Політична, економічна та ідеологічна експансія російської федерації |
|
20 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні теми для навчальних проєктів. – «Празька весна» 1968 року. – Роль лідерів у трансформаційних процесах у країнах Центрально-Східної Європи на зламі 1980–1990-х рр. (на прикладі Вацлава Гавела, Леха Валенси та інших). – Роль пропаганди в тоталітарному суспільстві (на прикладі гітлерівської Німеччини, сталінського СРСР/СССР, путінської Росії та ін.) |
|
|
|
|
|
Розділ 4. РОЗПАД КОЛОНІАЛЬНИХ ІМПЕРІЙ. КРАЇНИ АЗІЇ, АФРИКИ, ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ Знати: – час японського економічного дива, реалізації курсу «трьох червоних знамен» і культурної революції Мао Цзедуна, здобуття незалежності народами Індії, утворення Ізраїлю та Пакистану, ісламської революції в Ірані, початку «Арабської весни», формування ІДІЛ, деколонізації Африки, ліквідації апартеїду, революції на Кубі. Розуміти: – поняття: «апартеїд», «Арабська весна», «деколонізація», «ісламська революція», «ісламський фундаменталізм», «рік Африки», «рух Неприєднання»; – причини й особливості «культурної революції» в Китаї, конфесійного протистояння в Південній Азії; Ісламської революції в Ірані, революції на Кубі; деколонізаційних процесів у світі; «японського економічного дива», «чотирьох модернізацій» Ден Сяопіна, «близькосхідної проблеми», «Арабської весни», воєн у Сирії; – вплив воєн у Сирії та терористичної діяльності ІДІЛ на розвиток регіону і світу. Уміти: – встановити послідовність і синхронність подій, що відбулися в країнах Азії, Африки та Латинської Америки; – використовувати карту як джерело інформації про процес деколонізації Азії та Африки, геофактори, що сприяли формуванню військово-політичних союзів та економічних регіонів у цих частинах світу; – визначити можливі способи врегулювання «близькосхідної проблеми»; подолання наслідків апартеїду; особливості соціальноекономічного та політичного розвитку країн Латинської Америки; – порівняти «японське економічне диво» з аналогічними явищами в Німеччині та Італії; основні тенденції розвитку країн Азії, Африки та Латинської Америки; – висловлювати аргументовані судження щодо громадсько-політичної діяльності Голди Меїр, Ден Сяопіна, Індіри Ганді, Мао Цзедуна, Нельсона Мандели, Фіделя Кастро, Хірохіто |
|||
21 |
|
Японія
|
|
22 |
|
Китай
|
|
23 |
|
Індія
|
|
24 |
|
Країни Близького та Середнього Сходу в другій половині ХХ ― на початку ХХІ ст. Практичне заняття. Орієнтовна тема для практичного заняття. – Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав. |
|
25 |
|
Країни Африки в другій половині ХХ ― на початку ХХІ ст.
|
|
26 |
|
Латинська Америка
|
|
27 |
|
Узагальнення знань (розділу 3, 4) |
|
Розділ 5. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ Знати: – час «холодної війни», Берлінської і Карибської кризи, війн у Кореї, В’єтнамі, Афганістані, проведення Гельсінської конференції. Розуміти: – поняття: «багатополярний світ», «Балканська криза», «Берлінська криза», «гібридна війна», «Карибська криза», «концепція “русского міра”», «міжнародний тероризм», «нове політичне мислення», «рашизм», «розрядка»; – причини, ознаки, динаміку та наслідки «холодної війни», міжнародного тероризму; політики розрядки, Гельсінської конференції; імперської зовнішньої політики Російської Федерації та політики «умиротворення» агресора. Уміти: – використовувати карту як джерело інформації про події «холодної війни»: Берлінську кризу, Карибську кризу, війну у Кореї, В’єтнамі, в Афганістані, «Балканську кризу», війну в Україні, сучасну геополітичну ситуацію у світі; – пояснити вплив Гельсінської конференції на міжнародні відносини на зламі ХХ–ХХІ ст.; – схарактеризувати Берлінську кризу, війну в Кореї, Карибську кризу, війни у В’єтнамі та Афганістані як прояви загострення міжнародних відносин в умовах «холодної війни»; – пояснити процеси переходу від біполярності до багатополярного світу; вплив «нового політичного мислення» та розпаду СРСР/СССР на міжнародні відносини кінця ХХ – першої чверті ХХІ ст.; – визначати характер російсько-української війни. |
|||
28 |
|
Міжнародні відносини періоду «холодної війни»
|
|
29 |
|
Міжнародні відносини на межі ХХ ― ХХІ ст. Міжнародний тероризм
|
|
30 |
|
Російсько-українська війна. Міжнародна «антипутінська коаліція» Практичне заняття. Рашизм vs система міжнародної безпеки і сучасний світоустрій |
|
Розділ 6. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ І КУЛЬТУРА – діяльність видатних представників науки, літератури, мистецтв і спорту другої половини ХХ – першої чверті ХХІ ст.; – базові художні принципи провідних мистецьких течій сучасності. Розуміти: – поняття: «абстракціонізм», «високі технології», «неореалізм», «поп-арт», «постмодернізм», «соціалістичний реалізм», «функціоналізм»; – динаміку, напрямки і здобутки НТР. Уміти: – охарактеризувати зміни у змісті та характері праці, соціальній структурі суспільства; – визначити вплив основних досягнень НТР на життя суспільства; сучасні тенденції в освіті, літературі, образотворчому мистецтві, архітектурі, музиці, театральному мистецтві, кінематографі й спорті; – порівняти зміст і характер праці, а також соціальну структуру модерного (індустріального) та постмодерного (інформаційного) суспільств; – визначити і пояснити різницю в умовах розвитку культури на теренах ЄС та в інших регіонах світу (на вибір); – визначити соціальні наслідки НТР; – пояснювати взаємовпливи культури, спорту й політики |
|||
31 |
|
Основні напрямки науково-технічної революції в другій половині ХХ ст. |
|
32 |
|
Становлення постіндустріального (інформаційного) суспільства |
|
33 |
|
Основні тенденції розвитку літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й спорту Практичне заняття. Орієнтовні теми практичних занять. – Модерне (індустріальне) та постмодерне (інформаційне) суспільства: тяглість та зміни. Орієнтовні теми навчальних проєктів. – Людина другої половини ХХ і початку ХХІ ст.: творець, митець, захисник. – Винаходи ХХ століття, які скоротили відстані та змінили світ. –– Масова культура та ідеологія |
|
34 |
|
Узагальнення знань (розділу 5, 6)
|
|
35 |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ
|
|