Календарно-тематичне планування. "Всесвітня історія. Історія України" інтегрований курс 6 клас за новими вимогами 2021-2022"

Про матеріал
Календарне планування з урахуванням сучасних вимог (очікувані результати учнівської діяльності)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування 

Всесвітня історія. Історія України

(інтегрований курс)

 (70 годин, 2 години на тиждень)

6 клас

 

Складено до підручника: І.Я.Щупак. «Всесвітня історія. Історія України», 6 клас, «Оріон», 2019 рік

 

№ уроку

Дата

Дата

Тема уроку

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Примітка

6-А

6-Б

 

Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА

  1.  

 

 

Завдання інтегрованого курсу історії. Хронологічні межі історії стародавнього світу.

Знаю:

–час появи людини на теренах України;

–послідовність періодів історії людства, якими послуговуються богослови, антропологи, археологи й історики.

Розумію:

–предмет і завдання історії;

–сутність наукових і релігійних теорій походження людини;

–періодизацію як спосіб упорядкування історії;

–давню історію України як складову світової історії;

–критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії України та світової історії;

–поняття «ера (історична доба)», «кам’яний вік», «бронзовий вік», «залізний вік», «первісні часи», «античність», «антропологія», «археологія».

Умію:

–співвіднести дату події з історичним періодом (з допомогою шкали часу);

–розв’язати історичну задачу на обчислення часу;

–вправно користуватися підручником для виконання завдань у класі й удома.

 

  1.  

 

 

Історичні джерела з історії стародавнього світу. Що в історії називають цивілізацією.

 

  1.  

 

 

Практична робота

Лічба часу в історії Стародавнього світу

 

 

Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ

 

  1.  

 

 

Теорії походження людини. 

Виникнення та розселення первісних людей.

Знаю:

–назви відомих пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України;

–винаходи і пам’ятки культури первісних людей (за матеріалами з теренів України).

Розумію:

–сутність «неолітичної революції» як процесу переходу людства від привласнювального (збиральництво, мисливство, рибальство ) до продуктивного (відтворювального) господарства (землеробства, скотарства і ремесел);

–сутність первісних форм релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму, анімізму та магії; 

–риси господарства, суспільного устрою й світосприйняття як основу історичного опису життя людей у минулому;

–поняття «homo sapiens (людина розумна)», «стоянка первісних людей», «археологічна культура», «родова громада (рід)», «територіальна (сусідська) громада», «плем’я», «ремесло», «мораль», «звичай».

Умію:

–співвіднести археологічну й  історичну періодизацію історії стародавнього світу;

–показати на карті стоянки первісних людей і територіальні межі трипільської культури;

–описати спосіб життя первісних людей;

–розпізнавати пам’ятки трипільської культури

 

  1.  

 

 

Заняття та спосіб життя, суспільна організація, культура та релігійні вірування первісних людей.

 

  1.  

 

 

Практична робота

Основні стоянки і пам’ятки первісних людей на території України.

 

  1.  

 

 

Трипільська археологічна культура

 

  1.  

 

 

Практична робота 

Спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел

 

  1.  

 

 

Узагальнення . Тематичний контроль. Контрольна робота

 

 

Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ 

 

  1.  

 

 

 Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. Повсякдення й господарське життя. 

Знаю:

–хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства;

–час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі;

–роки правління царів Давида і Соломона; 

–назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди), Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт), Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді, храм Соломона).

Розумію:

–цивілізацію як історично-культурний феномен;

–вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;

–причини виникнення міст, соціальних верств і держави;

–поняття «цивілізація», «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «колонізація», «суспільство», «суспільна верства», «держава», «місто-держава», «фараон», «закон», «реформа», «релігія», «політеїзм», «монотеїзм», «Біблія», «міфологія», «ієрогліф», «клинопис»;

–вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;

–причини злету і занепаду стародавніх держав і суспільств;

–організацію суспільств і держав як основу для їх характеристики засобами історії;

–значення Біблії як історичного джерела.

Умію:

–позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста;

–охарактеризувати давні суспільства і держави;

–описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;

–осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Давнього Єгипту та Передньої і Центральної Азії (Великий сфінкс, храм Соломона та ін.);

–зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної Азії

 

 

  1.  

 

 

Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. 

 

  1.  

 

 

Міфологія, писемність і мистецтва. Будівництво пірамід.

 

  1.  

 

 

Цивілізації Дворіччя. Природно-географічні умови розвитку Шумеру та Вавилону. 

Повсякдення і господарське життя. 

 

  1.  

 

 

Практична робота Робота з контурною картою.

 

  1.  

 

 

Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. 

 

  1.  

 

 

Закони Хаммурапі.

 

  1.  

 

 

Практична робота  Правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) 

 

  1.  

 

 

Писемність і мистецтва. 

 

  1.  

 

 

Фінікія. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя.

 

  1.  

 

 

Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт.

 

  1.  

 

 

Ізраїльсько-Юдейське царство. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя.

 

  1.  

 

 

Біблія як історичне джерело.

 

  1.  

 

 

Перська держава. Організація влади та  суспільства. Основні завойовницькі походи. Дарій І.

 

  1.  

 

 

Давня Індія. Давній Китай. Природно-географічні умови Давньої Індії та Давнього Китаю.

 

  1.  

 

 

Організація влади та суспільства. Пам’ ятки культури китайської і індійської цивілізацій

 

  1.  

 

 

Узагальнення. Тематичний контроль. Контрольна робота

 

 

Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ 

 

  1.  

 

 

Природно-географічні умови Балканського півострова.

Знаю:

–часову послідовність Мінойської, Ахейської (палацових), грецької античної (полісної) цивілізацій;

–хронологічні межі існування на території України грецьких поселень (полісів); 

–часову послідовність панування у степах Північного Причорномор’я кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів; 

–хронологічні межі існування Римської республіки та Римської імперії;

–час зародження й утвердження християнства, визнання християнства державною релігією Римської імперії, поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію); 

–пам’ятки культури Давньої Греції, Скіфії й Риму (Афінський акрополь, пектораль із кургану Товста Могила, маяк Александрії, Колізей у Римі, Венера Мілоська та ін.);

–час формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з історичної прабатьківщини;

–самоназви і пам’ятки культури давніх слов’ян.

Розумію:

–ідейну близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур;

–особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін і Риму, безправ’я рабів; 

–причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти), Великої Скіфії та Римської держави;

–передумови Великої грецької колонізації та Великого переселення народів;

–внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;

–виникнення передумов для державності в давніх слов’ян як результат розселення, господарського (землеробство) і культурного розвитку;

–історичне значення християнства;

–поняття «еллінізм», «поліс», «громадянин», «демос», «аристократія», «тиранія», «демократія», «пантеон богів», «республіка», «імперія», «патриції», «плебеї», «сенат», «диктатор», «вето», «легіон», «провінція», «гладіатор», «експансія», «курган», «прабатьківщина слов’ян», «розселення слов’ян».

Умію: 

–охарактеризувати й зіставити суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;

–охарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату Октавіана Августа, повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я, діяльність Перикла, Александра Македонського, Юлія Цезаря та Октавіана Августа (на вибір учителя/учительки);

–визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви;

–пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякденне життя;

–охарактеризувати спосіб життя (суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ) давніх слов’ян;

–визначити причини розселення давніх слов’ян поза межі території історичної прабатьківщини;

–показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави, напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів та ін.).

 

  1.  

 

 

Мінойська та Ахейська палацові цивілізації.

 

  1.  

 

 

Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера.

Афіни. Спарта. Практична робота Позначення на контурній карті Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта)

 

  1.  

 

 

Велика грецька колонізація. Античні поліси на території України. Взаємини греків і місцевого населення.

 

  1.  

 

 

Практична робота

Охарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я.

 

  1.  

 

 

Кіммерійці та скіфи  на території України. 

 

  1.  

 

 

Греко-перські війни. 

 

  1.  

 

 

Утвердження демократії в Афінах за Перікла. 

 

  1.  

 

 

Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. 

 

  1.  

 

 

Грецька релігія та міфологія. 

 

  1.  

 

 

Античні олімпійські ігри. 

 

  1.  

 

 

Практична робота

Укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму.

 

  1.  

 

 

Сім'я, освіта та виховання афінян та спартанців.

 

  1.  

 

 

Театр, скульптура, архітектура.

 

  1.  

 

 

Підкорення Греції Філіпом II. 

 

  1.  

 

 

Александр Македонський.

 

  1.  

 

 

Культура елліністичної доби.

 

  1.  

 

 

Сармати на території України.

 

  1.  

 

 

Природно-географічні умови

Апеннінського півострова. 

 

  1.  

 

 

Виникнення міста Рима.

 

  1.  

 

 

Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. 

 

  1.  

 

 

Військова експансія Риму. 

 

  1.  

 

 

Диктатура Цезаря. 

 

  1.  

 

 

Практична робота № 11  Історичний портрет Цезаря

 

  1.  

 

 

Римська імперія. Октавіан Август. 

 

  1.  

 

 

Пантеон римських богів. 

 

  1.  

 

 

Практична робота Римське право.

Порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Стародавньому Римі.

 

  1.  

 

 

Мистецтво Давнього Риму. 

 

  1.  

 

 

Кризові явища в Римській імперії

 

  1.  

 

 

Виникнення і поширення християнства. 

 

  1.  

 

 

Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії.

 

  1.  

 

 

Поділ Римської імперії.

 

  1.  

 

 

Початок Великого переселення народів. Готи і гуни на території сучасної України.Взаємини з місцевим населенням.

 

  1.  

 

 

Падіння Західної Римської імперії. 

 

  1.  

 

 

Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ ян.

 

  1.  

 

 

Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ ян. 

 

  1.  

 

 

Склавини та анти на теренах України. Походження українського народу.

 

  1.  

 

 

Узагальнення. Тематичний контроль. Контрольна робота

 

 

 

Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА

  1.  

 

 

Внесок цивілізацій стародавнього світу в історії людства.

Знаю:

– пам ятки культури давньосхідних та античної цивілізацій.

Розумію:

– давню історію України як частину всесвітньої історії

- Роль давнього періоду в історії України

-  культурні здобутки давніх держав і народів, поширення християнства, Велике переселення народів й падіння Західної Римської імперії

- Витоки й умови формування сучасних цивілізацій

Умію: 

–визначити і навести приклади внеску давніх цивілізацій в культуру сучасних народів, зокрема українців

-обгрунтувати значення стародавньої історії в подальшому розвитку людства

–показати на карті історико-географічні об’ єкти давньосхідних та античної цивілізацій, давніх слов’ ян.

 

 

  1.  

 

 

Значення давньої історії України як частини світової історії.

 

  1.  

 

 

Практична робота 

Дібрати інформацію про правила і переконання, елементи побутової культури, запозичені українцями в давніх греків і римлян.

 

  1.  

 

 

Практична робота  Зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого.

 

  1.  

 

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

Контрольна робота

 

  1.  

 

 

Історична гра: «У царстві Кліо»

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Смутко Сергій
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
12 листопада 2021
Переглядів
6245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку