Календарно-тематичне планування
Всесвітня історія. Історія України
(інтегрований курс) (70 годин, 2 години на тиждень)
6 клас
№ |
Дата |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема уроку |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: |
Домашнє завдання |
Вступ |
|||||
1. |
|
Знаю: -послідовність періодів історії людства, хронологічні межі історії стародавнього світу; Джерела з історії стародавнього світу. Розумію: - завдання інтегрованого курсу історії, - періодизацію як спосіб упорядкування історії, - критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії України та світової історії; – поняття «ера», «цивілізація» Умію: –співвіднести дату події з тисячоліттям; –розв’язати історичну задачу на обчислення часу.
|
Завдання інтегрованого курсу історії. Хронологічні межі історії стародавнього світу. Історичні джерела з історії стародавнього світу.
|
Лічба часу в історії стародавнього світу [завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу); збудувати та зіставити археологічну й історичну часові шкали; визначити (за датою), до якого періоду належить подія (з допомогою археологічної та історичної часових шкал |
|
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
|||||
2. |
|
Знаю: -час появи первісної людини на теренах України; назви і місце розташування трьох-чотирьох стоянок первісних людей на території України; –винаходи і пам’ятки культури первісних людей. Розумію: –сутність наукових та релігійних теорій походження людини, «неолітичної революції» ,первісних форм релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму, анімізму та магії; –поняття «кам’яний вік», «мідно-кам’яний вік»,бронзовий вік, «homo sapiens (людина розумна)», «стоянка первісних людей», «археологічна культура», «родова община (рід)», «територіальна (сусідська) община», «плем’я», «ремесло», «вождь», «рада старійшин» Умію: –показати на карті стоянки первісних людей і територіальні межі трипільської культури; –описувати спосіб життя первісних людей; -схарактеризувати організацію суспільства за первісних часів; –розпізнавати пам’ятки трипільської культури |
Еволюція людини.
|
позначити на контурній карті стоянки первісних людей на теренах України (за переліком учителя), межі поширення і протоміста трипільської культури; описати спосіб життя первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел Рекомендовані для навчальної роботи стоянки первісних людей: Королеве (Закарпаття), Мізин (Чернігівщина), Кирилівка (м. Київ), Межиріч (Черкащина), Киїк-Коба (Крим) та ін. Стоянки первісних людей на території рідного краю (на вибір учителя /учительки), інші відомі стоянки |
Опрацювати § 1 |
3. |
|
Розселення людини. |
Опрацювати §2 |
||
4. |
|
Палеоліт. |
Опрацювати §3 |
||
5. |
|
Первісне суспільство. |
Опрацювати §.4 |
||
6 |
|
Первісне мистецтво. |
Опрацювати § 5 ,повторити §1-5,підготуватися до кр |
||
7 |
|
Узагальнення знань з теми: «Палеоліт» |
Повторити вивчений матеріал |
||
8 |
|
Мезоліт |
Опрацювати §6 |
||
9 |
|
Неоліт. |
Опрацювати § 7 |
||
10 |
|
Енеоліт |
Опрацювати § 8 |
||
11 |
|
Бронзовий вік. |
Опрацювати § 9. Підготувати повідомлення до практичного заняття |
||
12 |
|
Практична робота. Повсякденне життя в кам’яний вік. |
Підготуватися до контрольної роботи |
||
13 |
|
Перевірка знань з теми: «Археологічні культури»(тести) |
Повторити вивчений матеріал |
||
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
|||||
14 |
|
Знаю: –хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства -час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі; –роки правління царів Давида і Соломона; –назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди, Великий сфінкс), Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт), Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді), китайскої (Велика китайска стіна) й індійскої (ступа в м. Санчі) цивілізацій Розумію: –вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств; –причини виникнення міст, соціальних верств і держави; –поняття: «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «колонізація», «суспільство», «суспільна верства», «держава», «місто-держава», «фараон», «закон», «реформа», «релігія», «Біблія», «міфологія», «ієрогліф», «клинопис», «варна», «імперія».; –причини піднесення і занепаду стародавніх держав і суспільств; значення Біблії як історичного джерела. Умію: –позначити на карті давні цивілізації й міста; –охарактеризувати давні суспільства і держави; –описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств; –осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Давнього Єгипту, Дворіччя, Ізраїльсько-Іудейського царства, Давньої Індії, Давнього Китаю; –порівняти умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав |
Месопотамія |
–позначити на контурній карті річки Ніл, Тигр і Євфрат, розташування Мемфісу, Шумеру, Вавилону Карфагену, Єрусалиму, територіальні межі давніх цивілізацій Азії та Африки; -охарактеризувати структуру суспільств і держав (Єгипетського, Вавилонського, Ізраїльсько-Юдейського царств, міст-держав Шумеру та Фінікії); –оцінити (на основі витягів із Книги мертвих, законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх державах Північної Африки, Передньої та Центральної Азії зіставити умови розвитку й характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту, з одного боку, і Передньої та Центральної Азії, з іншого; –підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавніх суспільствах. |
Опрацювати § 10 |
15 |
|
Міста і влада
|
Опрацювати § 11 |
||
16 |
|
Держави бронзового віку: Шумер і Вавилон |
Опрацювати § 12 |
||
17 |
|
Держави залізного віку: Ассирія і Халдейське царство |
Опрацювати §13 |
||
18 |
|
Персія. |
Опрацювати § 14 |
||
19 |
|
Кочівники |
Опрацювати §15 |
||
20 |
|
Писемність і наука у Дворіччі. |
Опрацювати §16 |
||
21 |
|
Культура Месопотамії. |
Опрацювати § 17 Підготуватися до перевірки знань |
||
22 |
|
Перевірка знань з теми: «Країни Дворіччя»(тести) |
Повторити вивчений матеріал |
||
23 |
|
Природа та господарство Єгипту. |
Опрацювати § 18 |
||
24 |
|
Давньоєгипетське суспільство. |
Опрацювати § 19 |
||
25 |
|
Повсякденне життя в Давньому Єгипті. |
Опрацювати § 20 |
||
26 |
|
Періодизація історії Давнього Єгипту |
Опрацювати § 21 |
||
27 |
|
Боги і храми |
Опрацювати § 22 |
||
28 |
|
Піраміди |
Опрацювати §23,підготуватися до пр.заняття |
||
29 |
|
Практична робота. Мумії в Давньому Єгипті |
Підготуватися до К.р |
||
30 |
|
Перевірка знань.тестування. |
Повторити вивчений матеріал |
||
31 |
|
Фінікія та Карфаген |
Опрацювати § 24 |
||
32 |
|
Ізраїльсько-Юдейське Царство. |
Опрацювати § 25 |
||
33 |
|
Хараппська цивілізація. |
Опрацювати § 26 |
||
34 |
|
Ведична цивілізація Індії. |
Опрацювати § 27 |
||
35 |
|
Формування Китайської Цивілізації. |
Опрацювати § 28 |
||
36 |
|
Імперія Цінь і Хань. |
Опрацювати § 29 |
||
37 |
|
Культура Китаю. |
Опрацювати § 30 |
||
38 |
|
Перевірка знань з теми : « Стародавні цивілізації Азії та Африки.( контрольна робота) |
Повторити вивчений матеріал |
||
Розділ III АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ |
|||||
39 |
|
Знаю: –часову послідовність Мінойської, Ахейської палацових, грецької та римської цивілізацій; –хронологічні межі існування на території України античних полісів; –часову послідовність панування у степах Північного Причорномор’я кіммерійців, скіфів, сарматів, готів, гунів; –хронологічні межі існування Римської республіки та імперії; –час зародження й утвердження християнства, визнання християнства державною релігією Римської імперії, поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію); –пам’ятки культури Давньої Греції, Скіфії й Риму; –час формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з прабатьківщини; Розумію: –близькість давньогрецької, елліністичної й давньоримської культур; особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Афін і Риму, безправ’я рабів; –причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти), Скіфії та Римської держави; передумови Великої грецької колонізації; внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах; –історичне значення християнства; –поняття «еллінізм», «поліс», «громадянин», «демос», «аристократія», «тиранія», «демократія», «пантеон богів», «республіка», «імперія», «патриції», «плебеї», «сенат», «диктатор», «вето», «легіон», «провінція», «гладіатор», «експансія», «курган», «прабатьківщина слов’ян», «Велике розселення слов’ян». Умію: –схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв; –схарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату Октавіана Августа, повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я, діяльність Перикла, Александра Македонського, Юлія Цезаря та Октавіана Августа (на вибір учителя/учительки); –визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви; –пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення; –охарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх слов’ян; –визначити причини розселення давніх слов’ян поза межі території історичної прабатьківщини; –показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та інш.), напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, розселення слов’ян на території Сучасної України.
|
Мінойська цивілізація |
позначити на контурній карті: а) Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта, Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес); б) кордони Боспорського царства, Перської держави, держави Александра Македонського, Римської держави часів принципату Октавіана Августа, Афіни, Спарту, Александрію, Рим, Константинополь (Візантій); в) напрямки Великої грецької колонізації, Східного походу Александра Македонського, Великого переселення народів; г) прабатьківщину слов’ян і напрямки їх розселення, територіальні межі союзів антів і склавинів; –охарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (за книгою «Мельпомена» з Геродотової «Історії в дев’яти книгах»); –зіставити суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст; –порівняти правове становище різних груп громадян, а також громадян і негромадян у Стародавньому Римі; –укласти програму античних Олімпійських ігор або мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі рольової гри); сформулювати життєву позицію (вибір у конкретній життєвій ситуації) історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя/учительки). |
Опрацювати § 31 |
40 |
|
Греція |
Опрацювати § 32 |
||
41 |
|
Грецьке суспільство та повсякденне життя.
|
Опрацювати § 33 Підготуватися до практичної діяльності |
||
42 |
|
Афіни. Спарта. Практична робота Позначення на контурній карті Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення(Мікени, Афіни, Спарта)
|
|
||
43 |
|
Сім’я, освіта та виховання |
Опрацювати § 34 |
||
44 |
|
Релігія та міфологія. |
Опрацювати § 35 |
||
45 |
|
Грецькі колонії. |
Опрацювати § 36,підготуватися до кр. |
||
46 |
|
Перевірка знань ( тестування) |
Повторити вивчений матеріал. |
||
47 |
|
Персько-грецьке війни. |
Опрацювати § 37 |
||
48 |
|
Спарта. |
Опрацювати § 38 |
||
49 |
|
Демократія в Афінах. |
Опрацювати § 39 |
||
50 |
|
Мистецтво та «золотий вік» Афін. |
Опрацювати § 40 |
||
51 |
|
Імперія Александра Македонського. |
Опрацювати § 41 |
||
52 |
|
Еллінізм. |
Опрацювати § 42 |
||
53 |
|
Перевірка знань.(контрольна робота) |
Повторити вивчений матеріал. |
||
54 |
|
Природа та господарства Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. |
Опрацювати § 43 |
||
55 |
|
Римська республіка. |
Опрацювати § 44 |
||
56 |
|
Повсякденне життя в римських містах. |
Опрацювати §45 |
||
57 |
|
Релігія та звичаї. |
Опрацювати § 46 |
||
58 |
|
Військові завоювання Риму. Пунічні війни. |
Опрацювати § 47 |
||
59 |
|
Римська імперія. |
Опрацювати § 48 |
||
60 |
|
Культура Риму. |
Опрацювати § 49,підготувати до практичного заняття |
||
61 |
|
Практична робота. Повсякденне життя римлян за часів Імперії. |
|
||
62 |
|
Народи-сусіди Риму. |
Опрацювати § 50 |
||
63 |
|
Кризові явища Римської імперії. |
Опрацювати § 51 |
||
64 |
|
Падіння Західної Римської імперії. |
Опрацювати § 52 |
||
65 |
|
Слов’яни та їхні сусіди. |
Опрацювати § 53 |
||
66 |
|
Перевірка знань до розділу « Антична цивілізація та її сусіди» |
Повторити вивчений матеріал |
||
Узагальнення до курсу. Внесок давніх цивилізацій,культур,народів в історію людства |
|||||
67 |
|
Знаю: – пам ятки культури давньосхідних та античної цивілізацій. Розумію: – давню історію України як частину всесвітньої історії - Роль давнього періоду в історії України культурні здобутки давніх держав і народів, поширення християнства, Велике переселення народів й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасних цивілізацій Умію: –визначити і навести приклади внеску давніх цивілізацій в культуру сучасних народів, зокрема українців -обгрунтувати значення стародавньої історії в подальшому розвитку людства –показати на карті історико-географічні об’ єкти давньосхідних та античної цивілізацій, давніх слов’ ян.
|
Внесок цивілізацій стародавнього світу в історії людства. Значення давньої історії України як частини світової історії.
|
добрати інформацію про правила і переконання (звичаї, юридичні норми, фразеологізми тощо), а також елементи побутової культури (; будівлі, меблі, одяг, їжа), запозичені українцями в давніх греків і римлян –зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого. |
Опрацювати § 54 підготувати повідомлення про давніх слов’ян |
68 |
|
Практична робота Добрати інформацію про правила і переконання, елементи побутової культури, запозичені українцями в давніх греків і римлян.
|
Підготувати малюнки на тему античності. |
||
69 |
|
Практична робота Зіставити господарство, суспільне життя й культуру населення давніх Греції та Риму, з одного боку, й Індії та Китаю, з іншого |
Підготуватися до річної контрольної роботи |
||
70 |
|
Повторення за рік. Перевірка знань. |
Повторити вивчений матеріал |