Пропедевтичний курс «Вступ до історії» 5 клас
(35 годин)
Підручник: Вступ до історії : підруч. для 5 кл. закл. загал. серед. освіти / В. Власов —Генеза, 2018.
Складено за «Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України». - Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236
№ |
ДАТА |
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ |
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ |
ПРИМІТКИ(наочність, випереджувальне д/з тощо) |
ВСТУП. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ |
||||
1 |
|
Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії |
§ 1 |
|
ТЕМА № 1 ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТРІЇ |
||||
2 |
|
Календарний та історичний час. |
§ 2 |
|
3 |
|
Культурні епохи європейської історії Історія України на шкалі часу. |
§ 3 |
|
4 |
|
Практична робота Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу. |
§ 4 |
|
5 |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ |
Ст. 32-33 |
|
ТЕМА № 2 ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ |
||||
6 |
|
Географічний та історичний простір. Робота з історичною картою. |
§5 |
|
7 |
|
Україна на картах упродовж історії. та їх зміни. |
§6 |
|
8 |
|
Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди. Історико-географічні регіони України та їх особливості |
§6 |
|
9 |
|
Практична робота Територіальне розташування та історичне походження рідного села. |
§7 |
|
10 |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ |
Ст. 56-57 |
|
ТЕМА № 3 ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ |
||||
11 |
|
Історичні джерела та їх різновиди. Виявлення та збереження історичних джерел. Місця, де зберігають історичні джерела. |
§ 8 |
|
12 |
|
Історичні джерела та їх різновиди. |
§9 |
|
13 |
|
Історичні джерела та їх різновиди. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого |
§10 |
|
14 |
|
Критичне ставлення до джерельних відомостей. Робота з історичними джерелами. |
§11 |
|
15 |
|
Практична робота Про що можна дізнатися із сімейного фотоальбому. |
§ 12 |
|
16 |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ |
Ст. 88-89 |
|
ТЕМА № 4 ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ |
||||
17 |
|
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації. Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу. Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: Княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький |
§ 13 |
|
18 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: Козацька Україна: Богдан Хмельницький. |
§14 |
|
19 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: Новітня Україна: на шляху до державної незалежності. Українська революція |
§15 |
|
20 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: Голодомор |
§16 |
|
21 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: Друга світова війна |
§17 |
|
22 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: Проголошення незалежності України, Ухвалення Конституції України, Революція Гідності, Небесна Сотня). |
§18 |
|
23 |
|
Практична робота Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник. |
§20 |
|
24 |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ |
|
|
ТЕМА№ 5 ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ |
||||
25 |
|
Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження. Історичні праці про Україну та їхні автори: руські літописи («Повість минулих літ» літописця Нестора) |
§ 21 |
|
26 |
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: козацькі літописи. Літопис Самійла Величка |
§ 22 |
|
27 |
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Художні твори про минуле України |
§ 23, 24 |
|
28 |
|
Практична робота Повідомлення з історії родини, підготувати презентацію родового дерева. |
С. 85 |
|
29 |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ |
|
|
ТЕМА № 6 УСЕ МАЄ МИНУЛЕ |
||||
30 |
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. |
§ 25 |
|
31 |
|
Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. |
§ 26 |
|
32 |
|
Практична робота Міні-проект (на вибір)родинні традиції та свята; про харчування у минулому. |
§ 27 |
|
33 |
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці. Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили вільний час. |
§28 |
|
34 |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ |
|
|
35 |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ |
§ 29 |
|