«Затверджую»
Директор школи
_________________________
Індивідуальний
календарно-тематичний навчальний план
учня 7 класу (програма: ЗПР)
Складено вчителем: Абарбарчук В.В.
Перевірено: заступником директора з НВР
________________________
Ознайомлено: _______________________
Календарний план обговорювався на засіданні
МО математично-природничого циклу (засідання №1 від)
20__– 20__ н.р.
Алгебра
Усього – 66 годин
2 години на тиждень
(У відповідності до програми для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів 5-9(10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів інтенсивної педагогічної корекції (для дітей із затримкою психічного розвитку). “Математика. Алгебра. Геометрія». Укладачі: Сак Т.В., Прохоренко Л.І., Ващенко В.М. 2015.)
№ уро-ку |
Тема |
Вимоги до рівня |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
К-сть год |
Дата прове- дення |
Примітки |
І семестр Тема 1. Цілі вирази |
||||||
1. |
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу |
Учень (учениця): має уявлення про вираз із змінними, тотожність, знає залежність значення виразу із змінними від значень змінних, що до нього входять; має уявлення про степінь і його властивості, степінь з натуральним показником, дотримується правил виконання дій над степенями з натуральними показниками; записує добуток однакових множників у вигляді степеня; виконує множення степенів з однаковою основою (за зразком / інструкцією вчителя); користується правилами виконання дій над степенями з натуральними показниками; має уявлення про одночлен та многочлен; вміє додавати і віднімати одночлени; застосовує правила додавання, віднімання і множення одночленів, та додавання, віднімання многочленів практично; розпізнає одночлен серед виразів; знаходить степінь одночлена (за зразком); вміє перемножувати одночлени (за зразком); записує одночлен у стандартному вигляді; вміє записувати різницю, добуток двох цілих раціональних виразів (за зрзком); |
Розвиток математичного мислення. Розвивати вміння здійснювати розумний вибір дій під час розв’язання навчальних завдань; знаходити раціональні способи досягнення результату. Пізнавальний розвиток. Вчити застосовувати дії з виразами: розкривати дужки, брати в дужки, зводити подібні члени під час самостійного розв’язання практичних завдань; вчити самостійно обчислювати значення цілого раціонального виразу підстановкою значень змінних; розширювати поняття про степінь з натуральним показником, використання засвоєних знань в інших предметних галузях; формувати уявлення про многочлени; вчити: застосовувати набуті вміння додавання, віднімання і множення одночлена на многочлен та множення многочлена на многочлен; використовувати практично формули скороченого множення. Мовленнєвий розвиток. Формувати вміння використовувати нові математичні терміни під час розв’язування та відповідей; вчити: називати одночлен серед виразів; формулювати близько до тексту правила додавання і віднімання одночленів та многочленів; читати і записувати вирази; читати формули скороченого множення та застосовувати їх письмово; обґрунтовувати розв’язування навчальних завдань. |
1 |
|
|
2-3. |
Тотожні вирази. Тотожність. Тотожні перетворення виразу |
2 |
|
|
||
4. |
Доведення тотожностей (на рівні ознайомлення) |
1 |
|
|
||
5. |
Степінь з натуральним показником |
1 |
|
|
||
6-7. |
Властивості степеня з натуральним показником |
2 |
|
|
||
8. |
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
1 |
|
|
||
9 -10. |
Піднесення одночленів до степеня |
2 |
|
|
||
11-12. |
Множення одночленів |
2 |
|
|
||
13. |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
14. |
Контрольна робота №1 |
1 |
|
|
||
15-16. |
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення |
2 |
|
|
||
17-18. |
Додавання і віднімання многочленів |
2 |
|
|
||
19-20. |
Множення одночлена і многочлена |
2 |
|
|
||
21-22. |
Множення двох многочленів |
2 |
|
|
||
23-24. |
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
2 |
|
|
||
25-26. |
Розкладання многочленів на множники способом групування |
2 |
|
|
||
27. |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
28. |
Контрольна робота № 2 |
1 |
|
|
||
29. |
Аналіз контрольної роботи |
1 |
|
|
||
30. |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
ІІ семестр Цілі вирази |
||||||
31-32. |
Формули скороченого множення: квадрат двочлена, різниця квадратів |
застосовує формули скороченого множення під час обчислення; записує многочлен у стандартному вигляді; виконує дії додавання, віднімання одночленів і многочленів; множення одночлена на многочлен та множення двох многочленів (за зразком); розкладає многочлен на множники засвоєними способами (за зразком / допомогою вчителя). |
|
2 |
|
|
33-34. |
Формули скороченого множення: квадрат двочлена, різниця квадратів |
2 |
|
|
||
35. |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
36-37. |
Формули скороченого множення: сума і різниця кубів |
2 |
|
|
||
38-39. |
Використання формул скороченого множення для розкладання многочленів на множники |
2 |
|
|
||
40-41. |
Використання формул скороченого множення для розкладання многочленів на множники |
2 |
|
|
||
42. |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
||
43. |
Контрольна робота № 3 |
1 |
|
|
||
Тема 2. Функції |
||||||
44-45. |
Функція. Область визначення і область значень функції. Способи задання функції |
Учень (учениця): має уявлення про функції; наводить приклади функціональних залежностей; розпізнає лінійну функцію; розрізняє поняття аргументу, залежної змінної, області визначення; графік функції; формулює означення понять: функція, лінійна функція; будує графік лінійної функції заданої таблично (за зразком).
|
Сенсомотроний розвиток. Удосконалювати вміння будувати графік функції, заданої таблично; будувати лінійну функцію (за допомогою креслярського приладдя). Розвиток математичного мислення. Стимулювати самостійну діяльність дитини, вчити: осмислювати та асоціювати конкретну наукову інформацію, її використання в реальних життєвих ситуаціях; усвідомлювати значення отриманої інформації сьогодні та у найближчій перспективі. Пізнавальний розвиток. Вчити: розв’язувати вправи, що передбачають знаходження: області визначення функції; значення функції за даними значеннями аргументу; будувати графік лінійної функції; розширювати уявлення про міжпредметні взаємозв’язки використання отриманих знань. Мовленнєвий розвиток. Вчити: пояснювати побудову графіка функції; формулювати близько до тексту означення аргументу, залежної змінної, області визначення. |
2 |
|
|
46-47. |
Графік функції. Функція як математична модель реальних процесів |
2 |
|
|
||
48-49. |
Лінійна функція, її графік та властивості |
2 |
|
|
||
50. |
Самостійна робота |
1 |
|
|
||
Тема 3. Лінійні рівняння та їх системи |
||||||
51-52. |
Лінійне рівняння з однією змінною; його розв’язування |
Учень (учениця): має уявлення про рівняння, корінь рівняння, рівносильні рівняння; розпізнає лінійне рівняння серед даних рівнянь; наводить приклади лінійних рівнянь; розв’язує лінійні рівняння, та нескладні текстові задачі на складання рівнянь (за зразком / за допомогою вчителя). має уявлення про рівняння з двома змінними та системи лінійних рівнянь з двома змінними; розпізнає рівняння з двома змінними серед інших рівнянь; розв’язує: рівняння з двома змінними та системи двох лінійних рівнянь з двома змінними вказаними у змісті способами (за зразком); нескладні текстові задачі за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними (за зразком / інструкцією вчителя). |
Розвиток математичного мислення. Вчити: усвідомлювати мету уроку; відтворювати нові знання і вміння практично; формувати вміння самостійно використовувати засвоєну інформацію. Пізнавальний розвиток. Вчити: застосовувати систему лінійних рівнянь практично; розв’язувати системи лінійних рівнянь двома змінними: графічним способом, способом підстановки та способом додавання. Мовленнєвий розвиток. Вчити: називати і записувати розв’язування лінійних рівнянь з однією / двома змінними; називати та пояснювати способи розв’язування системи лінійних рівнянь; обґрунтовувати розв’язання та отриманий результат. Формування самоконтролю. Розвивати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, планувати та контролювати власні дії; вчити: самостійно визначати спосіб розв’язування завдання, перевіряти його відповідність; перевіряти отриманий результат за наявним зразком / уявним образом результату; використовувати отримані знання практично у власній життєдіяльності; знаходити причинно-наслідкові зв’язки; діяти за аналогією. Особистісний розвиток. Формувати: емоційно-вольову сферу; внутрішньомисленнєву діяльність (вправляти дитину у збільшенні кількості проб виконання завдання «про себе»); розвивати: мовленнєве опосередкування; доводити правильність виконання та робити висновки; вчити: дослухатися до думки товариша, враховувати його інтереси; збагачувати та систематизувати знання про навколишню дійсність; вчити доводити до логічного завершення розпочату справу; формувати: вміння самостійно виконувати завдання та перевіряти отриманий результат; адекватно оцінювати виконання завдання; актуалізувати інтерес дитини до певних занять; розширювати інтереси та уподобання. |
2 |
|
|
53-54. |
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі |
2 |
|
|
||
55-56. |
Лінійне рівняння з двома змінними та його графік |
2 |
|
|
||
57-58. |
Система двох лінійних рівнянь з двома змінними та її розв’язок. Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними: графічним способом |
2 |
|
|
||
59-60. |
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними: способом підстановки |
2 |
|
|
||
61-62. |
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними: способом додавання |
2 |
|
|
||
63 -64. |
Розв’язування задач за допомогою систем лiнійних рівнянь |
2 |
|
|
||
65. |
Річне оцінювання |
1 |
|
|
||
66. |
Підсумковий урок |
1 |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|