Календарно-тематичне планування
з алгебри 7 НУШ
Відповідно до Модельної навчальної програми ля закладів загальної середньої освіти( автор Істер О.С.), «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
Алгебра, 7 клас
(3 години на тиждень, І семестр – 48 год, ІІ семестр – 57 год)
№ уроку |
Дата проведення |
Теми уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ЗА КУРС МАТМАТИКИ 5-6 класів (8 год ) |
|||
|
|
Натуральні числа. Арифметичні дії з натуральними числами . Подільність натуральних чисел |
|
|
|
Десятковий дріб. Арифметичні дії з десятковими дробами |
|
|
|
Звичайні дроби. Арифметичні дії зі звичайними дробами |
|
|
|
Арифметичні дії зі звичайними дробами. Відсотки |
|
|
|
Відношення і пропорції |
|
|
|
Відношення і пропорції .Раціональні числа та дії з ними. |
|
|
|
Раціональні числа та дії з ними. |
|
|
|
Раціональні числа та дії з ними. Самостійна робота № 1 |
|
Тема 1. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ (10 год ) |
|||
Розпізнає лінійне рівняння з однією змінною серед даних рівнянь; Наводить приклади: рівносильних рівнянь; лінійних рівнянь з однією змінною; лінійних рівнянь з однією змінною, які мають один корінь, безліч коренів, не мають коренів; Формулює: означення рівняння, кореня (розв’язку) рівняння, рівносильних рівнянь, лінійного рівняння з однією змінною; основні властивості рівняння; Пояснює: що означає розв’язати рівняння; що таке рівносильні рівняння; за допомогою яких перетворень даного рівняння можна отримати рівняння, рівносильне даному; Характеризує: випадки, коли лінійне рівняння з однією змінною має один розв’язок; має безліч розв’язків; Усвідомлює, що лінійні рівняння з однією змінною та рівняння, які зводяться до лінійних, можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; Складає рівняння за умовою текстової задачі; Розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; Створює математичну модель задачі у вигляді рівняння; Розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; безпеки і охорони здоров’я; практичних аспектів фінансових питань. |
|||
|
|
Загальні відомості про рівняння. |
|
|
|
Загальні відомості про рівняння. Лінійне рівняння з однією змінною. |
|
|
|
Лінійне рівняння з однією змінною. |
|
|
|
Лінійне рівняння з однією змінною. |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі. Самостійна робота № 2. |
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|
|
|
Тематична контрольна (діагностична) робота № 1 |
|
Тема 2. ЦІЛІ ВИРАЗИ( 53 год ) |
|||
Розуміє, що таке числовий вираз, вираз зі змінними; Розрізняє: числові вирази та вирази зі змінними; одночлени серед інших алгебраїчних виразів, одночлени стандартного вигляду серед інших одночленів, подібні одночлени; многочлени серед інших алгебраїчних виразів, многочлени стандартного вигляду серед інших многочленів, подібні члени многочлена; многочлени, для перетворення яких можна застосовувати формули, які вказано в змісті; Читає числові вирази та вирази зі змінними, використовуючи математичну термінологію; Записує числові вирази та вирази зі змінними, подані в текстовій формі, з використанням математичної символіки; Наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів та одночленів стандартного вигляду; многочленів та многочленів стандартного вигляду; Пояснює: як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; що таке тотожні вирази, тотожність, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; многочлен стандартного вигляду; Розуміє: сутність дії піднесення до степеня з натуральним показником; задачі розкладання многочлена на множники; правила додавання, віднімання і множення многочленів; доведення властивостей степеня з натуральним показником; Формулює: означення одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; властивості степеня з натуральним показником; правила множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; Записує та обґрунтовує: властивості степеня з натуральним показником; формули скороченого множення; Розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значення числового виразу та виразу зі змінними із заданим значенням змінних; тотожніперетворення виразів та доведення тотожностей; застосування властивостей степеня з натуральним показником для спрощення виразів та обчислення їхніх значень; зведення одночлена до стандартного вигляду; визначення коефіцієнта і степеня одночлена; множення одночленів та піднесення одночлена до степеня; зведення подібних членів многочлена; визначення степеня многочлена; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням кількох способів; використання зазначених перетворень для спрощення виразів, доведення тотожностей, обчислення значень виразів, розв’язування рівнянь, задач на подільність цілих чисел тощо. |
|||
|
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу |
|
|
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. Числове значення виразу. Тотожні вирази. Тотожності. |
|
|
|
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
|
|
|
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
|
|
|
Степінь з натуральним показником |
|
|
|
Степінь з натуральним показником |
|
|
|
Властивості степеня з натуральним показником. |
|
|
|
Властивості степеня з натуральним показником. |
|
|
|
Властивості степеня з натуральним показником. Самостійна робота № 3 |
|
|
|
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
|
|
|
Одночлен. Стандартний вигляд одночлена |
|
|
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня |
|
|
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня |
|
|
|
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня. Самостійна робота № 4 |
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|
|
|
Тематична контрольна (діагностична) робота № 2 |
|
|
|
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена |
|
|
|
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена |
|
|
|
Додавання і віднімання многочленів |
|
|
|
Додавання і віднімання многочленів |
|
|
|
Додавання і віднімання многочленів. Множення одночлена на многочлен |
|
|
|
Множення одночлена на многочлен |
|
|
|
Множення одночлена на многочлен |
|
|
|
Самостійна робота № 5. Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки |
|
|
|
Множення многочлена на многочлен |
|
|
|
Множення многочлена на многочлен |
|
|
|
Множення многочлена на многочлен |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники способом групування |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники способом групування. Самостійна робота № 6 |
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|
|
|
Тематична контрольна(діагностична) робота № 3 |
|
|
|
Квадрат суми та квадрат різниці |
|
|
|
Квадрат суми та квадрат різниці |
|
|
|
Квадрат суми та квадрат різниці |
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань за перший семестр |
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань за перший семестр |
|
|
|
Підбиття підсумків першого семестру |
|
II СЕМЕСТР |
|||
|
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці |
|
|
|
Розкладання многочленів на множники за допомогою формул квадрата суми та квадрата різниці |
|
|
|
Множення різниці двох виразів на їх суму |
|
|
|
Множення різниці двох виразів на їх суму |
|
|
|
Множення різниці двох виразів на їх суму . Самостійна робота № 7 |
|
|
|
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів |
|
|
|
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів |
|
|
|
Сума і різниця кубів |
|
|
|
Сума і різниця кубів |
|
|
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
|
|
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
|
|
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники . Самостійна робота № 8 |
|
|
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
|
|
|
Тематична контрольна(діагностична) робота № 4 |
|
Тема 3. ФУНКЦІЇ ( 10 год ) |
|||
Наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; Розуміє: які залежності між величинами є функціональними; сутність поняття функції; що пряма пропорційність є окремим видом лінійної функції; Пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; Формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; Розпізнає лінійну функцію та пряму пропорційність серед інших функцій; Усвідомлює, що лінійні функції можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; Називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; Описує побудову графіка функції, зокрема, лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; Розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (нулі, додатні значення, від’ємні значення); Використовує лінійну функцію та її графік для моделювання реальних процесів |
|||
|
|
Означення функції. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ |
|
|
|
Означення функції. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних явищ |
|
|
|
Графік функції. Графічний спосіб задання функції |
|
|
|
Графік функції. Графічний спосіб задання функції |
|
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості |
|
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості Самостійна робота № 9 |
|
|
|
Систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Тематична контрольна (діагностична) робота № 5 |
|
Тема 4. СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХ РІВНЯНЬ З ДВОМА ЗМІННИМИ ( 16 год ) |
|||
Розпізнає рівняння з двома змінними, лінійні рівняння з двома змінними серед інших рівнянь; Наводить приклади: рівняння з двома змінними; лінійного рівняння з двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; Формулює означення: лінійного рівняння з двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; Пояснює: що означає розв’язати рівняння з двома змінними, систему рівнянь з двома змінними; що таке графік рівняння з двома змінними; Будує графіки лінійних рівнянь з двома змінними; Характеризує, використовуючи графічну інтерпретацію, випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; Описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; Розрізняє системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, що мають один розв’язок; безліч розв’язків; не мають розв’язків; Складає системи рівнянь за умовою текстової задачі; Усвідомлює, що системи лінійних рівнянь можуть слугувати математичними моделями реальних життєвих ситуацій; Розв’язує: системи двох лінійних рівнянь з двома змінними вказаними у змісті способами; задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними; Створює математичну модель задачі у вигляді системи рівнянь. |
|||
|
|
Лінійне рівняння з двома змінними |
|
|
|
Лінійне рівняння з двома змінними |
|
|
|
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
|
|
|
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
|
|
|
Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок. Графічний спосіб розв’язування систем |
|
|
|
Системи двох лінійних рівнянь з двома змінними та їх розв’язок. Графічний спосіб розв’язування систем |
|
|
|
Самостійна робота № 10. Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки. |
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними. Самостійна робота № 11 |
|
|
|
Систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Тематична контрольна (діагностична) робота № 6 |
|
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (8 год ) |
|||
|
|
Лінійне рівняння з однією змінною. |
|
|
|
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
|
|
|
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей |
|
|
|
Лінійна функція. Побудова графіка лінійної функції |
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними різними способами (графічним, додавання, підстановки) |
|
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними різними способами (графічним, додавання, підстановки) |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота за 7 клас |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
Календарно-тематичне планування
з геометрії 7 НУШ
Відповідно до Модельної навчальної програми ля закладів загальної середньої освіти( автор Істер О.С.), «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
Геометрія, 7 клас
(2 години на тиждень, І семестр – 32 год, ІІ семестр – 38 год)
№ уроку |
Дата проведення |
Тема уроку
|
Примітки |
І семестр |
|||
Тема 1. ЕЛЕМЕНТАРНІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ (8 год) |
|||
Наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; Пояснює, що таке: точка, пряма, «належати», «лежати між», відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками; Співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями геометричних фігур; Формулює: властивості: розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів; Класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті); Вимірює та обчислює: довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання; Зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, указані в змісті Застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач. |
|||
|
|
Геометричні фігури. Точка, пряма, промінь |
|
|
|
Геометричні фігури. Точка, пряма, промінь |
|
|
|
Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками |
|
|
|
Відрізок. Вимірювання відрізків. Відстань між двома точками |
|
|
|
Відрізок. Кут. Вимірювання кутів. |
|
|
|
Кут. Вимірювання кутів. Бісектриса кута |
|
|
|
Кут. Вимірювання кутів. Бісектриса кута |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 1 |
|
Тема 2. ВЗАЄМНЕ РОЗМІЩЕННЯ ПРЯМИХ НА ПЛОЩИНІ (18 год) |
|||
Наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; Співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями суміжних та вертикальних кутів, паралельних та перпендикулярних прямих, відрізків, променів; Пояснює: що таке аксіома, теорема, означення, ознака, наслідок, умова і вимога теореми, пряме і обернене твердження, доведення теореми; суть доведення від супротивного; Формулює: означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої; аксіому паралельності прямих; властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; ознаки паралельності прямих; Вимірює та обчислює відстань від точки до прямої; Зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною; Обґрунтовує паралельність і перпендикулярність прямих; Розуміє доведення властивостей суміжних і вертикальних кутів; паралельних прямих; перпендикулярних прямих; ознак паралельності прямих; Застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач. |
|||
|
|
Аксіоми, теореми, означення |
|
|
|
Суміжні кути |
|
|
|
Суміжні кути |
|
|
|
Вертикальні кути. Кут між двома прямими, що перетинаються |
|
|
|
Вертикальні кути. Кут між двома прямими, що перетинаються. Самостійна робота № 2 |
|
|
|
Систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Тематична контрольна (діагностична) робота № 1 |
|
|
|
Перпендикулярні прямі. Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої |
|
|
|
Перпендикулярні прямі. Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої |
|
|
|
Паралельні прямі |
|
|
|
Паралельні прямі. Самостійна робота № 3 |
|
|
|
Кути, утворені при перетині двох паралельних прямих січною. Ознаки паралельності прямих |
|
|
|
Кути, утворені при перетині двох паралельних прямих січною. Ознаки паралельності прямих |
|
|
|
Властивість паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною |
|
|
|
Властивість паралельних прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною |
|
|
|
Властивість паралельних прямих. Самостійна робота № 4 |
|
|
|
Систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Тематична контрольна(діагностична) робота № 2 |
|
Тема 3. ТРИКУТНИКИ. ОЗНАКИ РІВНОСТІ ТРИКУТНИКІВ (24 год) |
|||
Наводить приклади: геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур; Пояснює, що таке рівні фігури; Співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями трикутників різних видів; Формулює:
Класифікує трикутники за сторонами і за кутами; Зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їхні елементи; зовнішній кут трикутника; рівні трикутники; Обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників; розуміє доведення ознак рівності трикутників; властивостей та ознак рівнобедреного трикутника; властивості суми кутів трикутника; властивості зовнішнього кута трикутника; ознак рівності та властивостей прямокутних трикутників; нерівності трикутника, теореми про співвідношення між сторонами і кутами трикутника; Застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту. |
|||
|
|
Трикутник і його елементи . Види трикутників. |
|
|
|
Рівність геометричних фігур |
|
|
|
Перша та друга ознаки рівності трикутників |
|
|
|
Перша та друга ознаки рівності трикутників. Самостійна робота № 5 |
|
|
|
Рівнобедрений трикутник |
|
|
|
Рівнобедрений трикутник |
|
ІІ семестр |
|||
|
|
Медіана, бісектриса і висота трикутника. Властивість бісектриси рівнобедреного трикутника |
|
|
|
Медіана, бісектриса і висота трикутника. Властивість бісектриси рівнобедреного трикутника |
|
|
|
Третя ознака рівності трикутників |
|
|
|
Третя ознака рівності трикутників. |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота № 6 |
|
|
|
Систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Тематична контрольна(діагностична) робота № 3 |
|
|
|
Сума кутів трикутника |
|
|
|
Сума кутів трикутника |
|
|
|
Зовнішній кут трикутника та його властивості |
|
|
|
Зовнішній кут трикутника та його властивості. Співвідношення між сторонами і кутами трикутника. |
|
|
|
Самостійна робота № 7. Прямокутні трикутники |
|
|
|
Прямокутні трикутники. Властивості та ознаки рівності прямокутних трикутників |
|
|
|
Прямокутні трикутники. Властивості та ознаки рівності прямокутних трикутників |
|
|
|
Нерівність трикутника |
|
|
|
Нерівність трикутника. Самостійна робота № 8 |
|
|
|
Систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Тематична контрольна(діагностична) робота № 4 |
|
Тема 4. КОЛО І КРУГ (14 год) |
|||
Наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; Співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями кола та круга; Формулює:
Зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника; центральні кути кола, дуги кола, вписані кути кола; Виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову, указаних у змісті; Розуміє доведення властивості та ознаки дотичної до кола; яка точка є центром кола, вписаного в трикутник, і яка точка є центром кола, описаного навколо трикутника; доведення теореми про градусну міру вписаного кута кола; що означає розв’язати задачу на побудову; Обґрунтовує: взаємне розміщення прямої і кола, двох кіл; Застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту. |
|||
|
|
Коло. Круг |
|
|
|
Коло. Круг. Дотична до кола, її властивості |
|
|
|
Дотична до кола, її властивості |
|
|
|
Коло, вписане в трикутник |
|
|
|
Коло, вписане в трикутник. Самостійна робота № 9 |
|
|
|
Коло, описане навколо трикутника |
|
|
|
Коло, описане навколо трикутника. Центральні та вписані кути. |
|
|
|
Центральні та вписані кути. |
|
|
|
Центральні та вписані кути. Взаємне розміщення двох кіл |
|
|
|
Взаємне розміщення двох кіл |
|
|
|
Основні задачі на побудову |
|
|
|
Основні задачі на побудову. Самостійна робота № 10 |
|
|
|
Систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Тематична контрольна (діагностична) робота № 5 |
|
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (6 год) |
|||
|
|
Елементарні геометричні фігури та їх властивості. Суміжні і вертикальні кути |
|
|
|
Перпендикулярність та паралельність прямих. Ознаки і властивості паралельних прямих |
|
|
|
Трикутник та його елементи. Види трикутників. Ознаки рівності трикутників |
|
|
|
Коло і круг. |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота за 7 клас |
|
|
|
Підсумковий урок |
|