Календарно-тематичне планування з біології для 11 класу на 2018-2019 навчальний рік (академічний рівень) (ІІ семестр) розроблене відповідно до програми, надрукованій у збірнику: Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень. – Тернопіль: Мандрівець, 2011. – 128 с., а також розміщеної на офіційному веб-сайті Міністерства (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html).
Календарно-тематичне планування на 2018-2019 навчальний рік
Біологія. 11 клас
(академічний рівень)
(52 години - 2 години на тиждень)
№ за/п |
Дата проведення |
Теми розділів та уроків |
Примітка |
|
ІІ семестр Розділ ІV. Надорганізмові рівні організації життя Тема 1. Популяція. Екосистема. Біосфера (10 год.)(продовження) |
||||
33 |
|
Загальна характеристика біосфери. Вчення В. Вернадського про біосферу. Роль живих організмів у біосфері. Біомаса. |
|
|
34 |
|
Вплив діяльності людини на стан біосфери. |
|
|
35 |
|
Збереження біорізноманіття. Охорона біосфери. |
|
|
36 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Популяція. Екосистема. Біосфера». |
|
|
|
Тематична |
|
||
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
||||
Учень (учениця): називає: - надорганізмові системи; - основні характеристики популяції; - екологічні фактори; наводить приклади: - угруповань, екосистем; - пристосованості організмів до умов середовища; - подібності у пристосуванні різних видів до однакових умов середовища; - ланцюгів живлення; - екологічних пірамід; характеризує: - середовища існування організмів; - екологічні фактори, їх взаємодію; - добові, сезонні, річні адаптивні біологічні ритми організмів; - структуру і функціонування надорганізмових систем; - взаємодію організмів в екосистемах; - ланцюги живлення; - правило екологічної піраміди; - біосферу, функціональні компоненти та її межі; - поняття про ноосферу; пояснює: - основні закономірності дії екологічних факторів на живі організми; |
- шляхи пристосування організмів до умов існування; - зв’язки між організмами в екосистемі; - роль організмів (продуцентів, консументів, редуцентів) і людини в штучних і природних екосистемах; - значення колообігу речовин у збереженні екосистем; - роль заповідних територій у збереженні біологічного різноманіття, рівноваги в біосфері; порівнює: - різні середовища життя; - організми, що пристосувались до життя в різних середовищах; - природні та штучні екосистеми; застосовує знання: - про особливості функціонування популяцій, екосистем, біосфери для обґрунтування заходів їх охорони; - для проектування дій у справі охорони природи; - для прогнозування наслідків впливу людини на екосистеми; - для визначення стратегії й тактики своєї поведінки в сучасних умовах навколишнього середовища; робить висновок: - про цілісність і саморегуляцію живих систем; - про роль біологічного різноманіття, регулювання чисельності видів, охорони природних угруповань для збереження рівноваги у біосфері. |
|||
Розділ V. Історичний розвиток органічного світу Тема 1. Основи еволюційного вчення (11 год.) |
||||
36 |
|
Становлення еволюційних поглядів. |
|
|
37 |
|
Основні положення еволюційного вчення Ч. Дарвіна. |
|
|
38 |
|
Докази еволюції. |
|
|
39 |
|
Синтетична теорія еволюції. |
|
|
40 |
|
Природний добір. Штучний добір. |
|
|
41 |
|
Практична робота №4. Порівняння природного та штучного добору. |
|
|
42 |
|
Вид, видоутворення. Екскурсія №4. Різноманітність видів у природі (природничий музей). |
|
|
43 |
|
Мікроеволюція. Адаптації як результат еволюційного процесу. |
|
|
44 |
|
Макроеволюційний процес. |
|
|
45 |
|
Сучасні уявлення про фактори еволюції. |
|
|
46 |
|
Контрольна робота з теми «Основи еволюційного вчення». |
|
|
|
Тематична |
|
||
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
||||
Учень (учениця): називає: - докази еволюції; - результати еволюції; наводить приклади: - внутрішньовидової, міжвидової боротьби за існування; - форм природного добору; - адаптацій організмів до умов середовища; формулює означення понять: - конвергенція, дивергенція, паралелізм; характеризує: - різні погляди на еволюцію; - передумови розвитку еволюційного вчення; - основні положення еволюційного вчення Ч. Дарвіна; - рушійні сили еволюції; |
- природний добір, його види; - основні положення синтетичної гіпотези еволюції; - популяцію як елементарну одиницю еволюції; - критерії виду; - способи видоутворення; - елементарні фактори еволюції; - правило необерненості еволюції; пояснює: - синтез екології та еволюційних поглядів; - різноманіття адаптацій організмів як результат еволюції; порівнює: - штучний і природний добір, - географічне і екологічне видоутворення; застосовує знання: - для пояснення результатів еволюції, процесів виникнення пристосувань, утворення нових видів. |
|||
Тема 2. Історичний розвиток і різноманітність органічного світу (5 год.) |
||||
47 |
|
Гіпотези виникнення життя на Землі. |
|
|
48 |
|
Еволюція одноклітинних організмів. Поява основних груп організмів на Землі та формування екосистем. Екскурсія №5. Історія розвитку життя на Землі (природничий музей, віртуально). |
|
|
49 |
|
Періодизація еволюційних явищ. Еволюція багатоклітинних організмів. |
|
|
50 |
|
Система органічного світу як відображення його історичного розвитку. |
|
|
51 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Історичний розвиток і різноманітність органічного світу». |
|
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
||||
Учень (учениця): називає: - таксономічні одиниці; - ери, періоди розвитку Землі; характеризує: - різні погляди на виникнення життя на Землі; - гіпотези походження еукаріотів; |
- еволюційні події в протерозойську, палеозойську, мезозойську та кайнозойську ери; пояснює: - принципи класифікації організмів; робить висновок: - про ускладнення тваринного і рослинного світу в процесі еволюції; - про єдність органічного світу. |
|||
Узагальнення курсу (1 год.) |
||||
52 |
|
Основні властивості живих систем. Можливості й перспективи застосування досягнень біології у забезпеченні існування людства. |
|
|
|
Тематична |
|
||
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
||||
Учень (учениця): називає: - властивості живих систем; наводить приклади: - властивостей живого, що характерні для різних рівнів його організації; |
- використання біологічних знань у власному житті і в забезпеченні існування людства; характеризує: - властивості живих систем; застосовує знання: - для оцінки моральних і соцiальних аспектів біологічних досліджень |
|||