Погоджено
Заступник директора
________________________
БІОЛОГІЯ
6 КЛАС
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№п/п
|
Тема уроку |
Лабораторні дослідження, практичні роботи, дослідницькі практикуми |
К-сть годин |
Дата проведен-ня уроку |
Примітка |
Вступ (4 год.) |
|||||
1 |
ІНСТРУКТАЖ з БЖД Біологія – наука про життя. Основні властивості живого. |
|
1 |
|
|
2 |
Науки, що вивчають життя. |
|
1 |
|
|
3 |
Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи). Поняття про віруси. |
|
1 |
|
|
4 |
Методи біологічних досліджень організмів. |
|
1 |
|
|
Тема 1. Клітина (10 год.) |
|||||
5 |
Клітина - одиниця живого. |
|
1 |
|
|
6 |
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи). |
Інструктаж з БЖД Практична робота 1: Будова світлового мікроскопа та робота з ним.
|
1 |
|
|
7 |
Історія вивчення клітини. |
|
1 |
|
|
Тематична №1 |
|||||
8 |
Загальний план будови клітини рослини. |
Інструктаж з БЖД Лабораторне дослідження № 1: Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора, тощо). |
1 |
|
|
9 |
Будова рослинної клітини. |
Інструктаж з БЖД Практична робота 2: Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
1 |
|
|
10 |
Основні положення клітинної теорії. Будова тваринної клітини. |
|
1 |
|
|
11 |
Відмінні риси будови рослинної та тваринної клітини |
|
1 |
|
|
12 |
Основні властивості клітини (ріст, поділ) |
|
1 |
|
|
13 |
Основні властивості клітини (обмін з навколишнім середовищем). |
|
1 |
|
|
14 |
Узагальнення знань з теми : «Клітина» |
|
1 |
|
|
Тематична № 2 |
|||||
Тема 2. Одноклітинні організми (8 год. + 1 год. резервна) |
|||||
15 |
Бактерії — найменші одноклітинні організми. |
|
1 |
|
|
16 |
Одноклітинні організми (на прикладі хламідомонади, представників діатомових водоростей, евглени, амеби, інфузорії) |
|
1 |
|
|
17 |
Приклади представників одноклітинних. |
Інструктаж з БЖД Лабораторне дослідження № 2: Спостережен-ня інфузорій. |
1 |
|
|
18 |
Паразитичні одноклітинні організми. |
|
1 |
|
|
19 |
Середовища існування одноклітинних організмів. |
|
1 |
|
|
20 |
Роль у природі та житті людини одноклітинних організмів. |
|
1 |
|
|
21 |
Міні-проект: Живі фільтри. |
|
1 |
|
|
22 |
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинност (губки, ульва)і. |
|
1 |
|
|
23 |
Контрольна робота №1 |
|
1 |
|
|
Тематична № 3 |
|||||
Тема 3. Рослини (20 год.) |
|||||
24 |
Рослина – живий організм. |
|
1 |
|
|
25 |
Фотосинтез як характерна особливість рослин. |
|
1 |
|
|
26 |
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин. |
|
1 |
|
|
27 |
Дихання та рухи рослин. |
|
1 |
|
|
28 |
Будова рослини. Тканини рослин. |
|
1 |
|
|
29 |
Органи рослин. |
Інструктаж з БЖД Дослідниць-кий практикум 1: Спостережен-ня за ростом пагона з бруньки. |
1 |
|
|
30 |
Корінь: будова, основні функції. |
Інструктаж з БЖД Лабораторне дослідження № 3: будови кореня |
1 |
|
|
31 |
Кореневі системи. Видозміни кореня.
|
Інструктаж з БЖД Дослідниць-кий практикум 2: Транспорт речовин по рослині |
|
|
|
32 |
Пагін: будова, основні функції. |
Інструктаж з БЖД Лабораторні дослідження № 4, 5: будови пагона; будови бруньки. |
1 |
|
|
Тематична № 4 |