Календарно-тематичне планування з біології для 8-9 класів за навчальною програмою з поглибленим вивченням біології.

Про матеріал
Розробка календарно-тематичного планування з біології, яка складена у відповідності з навчальною програмою з поглибленим вивченням біології для 8-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерством освіти і науки України від 17.07.2013 №983
Перегляд файлу

Складено у відповідності з навчальною програмою з поглибленим вивченням біології для 8-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерством освіти і науки України від 17.07.2013 №983

8 клас

(140 годин – 4 години на тиждень)

Зміст уроку

Клас

Дата

Прим

 

Вступ.

 Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини.

 

 

 

  1.  

Організм людини як біологічна система.

 

 

 

  1.  

Різноманітність клітин організму людини.

 

 

 

  1.  

Тканини. Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини

 

 

 

  1.  

Органи. Фізіологічні системи. Регуляторні системи організму людини.

 

 

 

  1.  

Історія розвитку знань про будову і функції організму людини. Науки, які вивчають організм людини.

 

 

 

  1.  

Особливості анатомії людини. Біосоціальна природа людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

 

 

  1.  

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого

 

 

 

  1.  

Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення окремих компонентів харчових продуктів.

 

 

 

  1.  

Вітаміни та незамінні поживні речовини.

 

 

 

  1.  

Харчові добавки та їх значення. Проект Консерванти, штучні барвники та інші харчові добавки. Їх вплив на організм людини.

 

 

 

  1.  

Харчові та енергетичні потреби людини. Підтримання енергетичного балансу. Фізіологічні основи раціонального харчування. Дієти. Метаболічні розлади. Діабет. Проект Збалансоване харчування. Дієти.

 

 

 

  1.  

Індекс маси тіла. Дослідницький практикум Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

 

 

 

  1.  

Проблеми надмірної ваги, ожиріння, недостатнього харчування та запобігання їм.

 

 

 

 

Тема 2. Обмін речовин та травлення.

 

 

 

  1.  

Харчування та обмін речовин. Огляд будови травної системи. Процес травлення.

 

 

 

  1.  

Травні ферменти. Травлення в ротовій порожнині. Зуби. Секреція, склад і функції слини Лабораторні дослідження будови зуба

 

 

 

  1.  

Дослідницький практикум Дія ферментів слини на крохмаль

 

 

 

  1.  

Травлення в шлунку та кишечнику. Допоміжні органи: печінка та жовчний міхур. Жовч. Підшлункова залоза.

 

 

 

  1.  

Особливості будови стінки тонкої кишки. Ворсинки. Всмоктування поживних речовин. Моторика шлунково-кишкового тракту. Будова гладеньких м’язів. Сфінктери. Регуляція роботи системи травлення.

 

 

 

  1.  

Мікрофлора шлунково-кишкового тракту. Роль мікрофлори в перетравленні харчових волокон.

 

 

 

  1.  

Гігієна ротової порожнини та догляд за яснами і зубами. Захворювання травної системи та їх запобігання.

 

 

 

  1.  

Харчові отруєння. Перша допомога у разі харчових отруєнь.

 

 

 

 

Тема 3. Дихання.

 

 

 

  1.  

Значення дихання. Кисень, вуглекислий газ і енергія.

 

 

 

  1.  

Система органів дихання.

 

 

 

  1.  

Процес утворення голосу та звуків мови;

 

 

 

  1.  

Газообмін у легенях і тканинах. Дихальні рухи.

 

 

 

  1.  

Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

 

 

 

  1.  

Спірометрія. Захворювання дихальної системи та їх профілактика.

 

 

 

  1.  

Проект Створення макета брошури про шкідливий вплив тютюнокуріння

 

 

 

  1.  

Контрольна робота

 

 

 

 

Тема 4. Транспорт речовин.

 

 

 

  1.  

Внутрішнє середовище організму. Внесок вітчизняних вчених у вивчення кровоносної системи.

 

 

 

  1.  

Кров, її склад та функції. Лабораторна робота 1. Мікроскопічна будова крові людини.

 

 

 

  1.  

Тромбоцити. Зсідання крові.

 

 

 

  1.  

Лейкоцити. Лейкоцитарна формула

 

 

 

  1.  

Еритроцити. Групи крові, резус-фактор та переливання крові.

 

 

 

  1.  

Система кровообігу. Будова та функції кровоносних судин.

 

 

 

  1.  

Рух крові. Системний і легеневий кровообіг. Тиск крові та його регуляція. Гіпертонічна хвороба.

 

 

 

  1.  

Серце: будова та функції. Серцевий м’яз. Дослідницький практикум Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.

 

 

 

  1.  

Серцевий цикл. Робота серця. Електрична активність серця. Електрокардіограма Лабораторне дослідження частоти серцевих скорочень

 

 

 

  1.  

Лімфа. Лімфатична система, лімфообіг, захисна роль лімфи.

 

 

 

  1.  

Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. Перша допомога при кровотечах.

 

 

 

 

Тема 5. Виділення. Терморегуляція.

 

 

 

  1.  

Виділення - важливий етап обміну речовин. Будова і функції сечовидільної системи.

 

 

 

  1.  

Утворення сечі. Роль нирок у підтриманні водно-сольового балансу організму. Роль крові у виведенні кінцевих продуктів обміну речовин.

 

 

 

  1.  

Захворювання органів сечовидільної системи та запобігання їм.

 

 

 

  1.  

Чинники, що впливають на функції нирок, негативний вплив алкогольних напоїв на функції нирок.

 

 

 

  1.  

Значення і будова шкіри.

 

 

 

  1.  

Лабораторна робота 2. Вивчення будови шкіри у зв’язку з її функціями

 

 

 

  1.  

Волосся і нігті.

 

 

 

  1.  

Будова та функції потових і сальних залоз.

Взаємозв’язок між будовою і функціями органів сечовидільної системи та шкіри.

 

 

 

  1.  

Проект

Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та відповідних правил догляду

 

 

 

  1.  

Тепловий баланс організму. Термогенез і терморегуляція. Причини теплового і сонячного удару.

 

 

 

 

Тема 6. Опора та рух.

 

 

 

  1.  

Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.

 

 

 

  1.  

Кістки, хрящі. Ріст кісток

 

 

 

  1.  

Лабораторне дослідження мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин.

 

 

 

  1.  

Огляд будови скелета. З’єднання кісток.

 

 

 

  1.  

Будова і функції скелетних м’язів. Регуляція діяльності м’язів.

 

 

 

  1.  

Основні групи скелетних м’язів. Практична робота 1. Визначення місцезнаходження й функцій окремих кісток, суглобів та м’язів.

 

 

 

  1.  

Робота м’язів. Лабораторне дослідження розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні

 

 

 

  1.  

Втома м’язів. Лабораторне дослідження впливу ритму і навантаження на розвиток втоми

 

 

 

  1.  

Постава людини та її порушення. Розвиток опорно-рухової системи людини.

 

 

 

  1.  

Дослідницький практикум Визначення особистої постави.

 

 

 

  1.  

Фізична активність і здоров’я людини.

 

 

 

  1.  

Проект (на вибір) Гіподинамія – ворог сучасної людини Рухова активність - основа фізичного здоров’я

 

 

 

 

Тема 7. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система.

 

 

 

  1.  

Нейрон. Синапс. Нервові імпульси.

 

 

 

  1.  

Збудження і гальмування. Рефлекс. Рефлекторна дуга Практична робота 2. Складання схеми рефлекторної дуги

 

 

 

  1.  

Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.

 

 

 

  1.  

Спинний мозок, його будова і функції.

 

 

 

  1.  

Будова та функції головного мозку.

 

 

 

  1.  

Лабораторні дослідження будови спинного та головного мозку людини

 

 

 

  1.  

Роль кори головного мозку людини.

 

 

 

  1.  

Мотонейрони. Нервова регуляція рухової активності людини.

 

 

 

  1.  

Обробка інформації в центральній нервовій системі.

 

 

 

  1.  

Соматична нервова система та регуляція рухів тіла.

 

 

 

  1.  

Вегетативна нервова система. Регуляція роботи

внутрішніх органів.

 

 

 

  1.  

Профілактика захворювань нервової системи.

 

 

 

 

Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи.

 

 

 

  1.  

Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів. Рецептори. Органи чуття.

 

 

 

  1.  

Зорова сенсорна система. Око

 

 

 

  1.  

Сприйняття зображення предметів, простору і кольору. Лабораторне дослідження акомодаційної здатності ока.

 

 

 

  1.  

Будова сітківки. Лабораторне дослідження наявності сліпої плями на сітківці ока.

 

 

 

  1.  

Захист зору. Дефекти зору.

 

 

 

  1.  

Сенсорна система слуху та рівноваги. Вухо.

 

 

 

  1.  

Інтенсивінсть звуку та захист слуху. Практичні роботи: 3. Вимірювання порогу слухової чутливості

 

 

 

  1.  

Вестибулярний апарат та орієнтація в просторі.

 

 

 

  1.  

Сенсорні системи смаку, нюху, руху.

 

 

 

  1.  

Сприйняття болю, температури, тактильна чутливість. Лабораторне дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

 

 

 

  1.  

значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму

 

 

 

 

Тема 9. Вища нервова діяльність.

 

 

 

  1.  

Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.

 

 

 

  1.  

Дослідницький практикум Визначення особистого типу вищої нервової діяльності

 

 

 

  1.  

Безумовні рефлекси. Лабораторне дослідження реакції зіниць на світло;

 

 

 

  1.  

Умовні рефлекси

 

 

 

  1.  

Особливості поведінки і психіки людини

 

 

 

  1.  

Формування поведінкових реакцій. Інстинкти

 

 

 

  1.  

Мова. Навчання та пам’ять.

 

 

 

  1.  

Види пам’яті та її розвиток. Практична робота 4. Дослідження різних видів пам’яті.

 

 

 

  1.  

Звички.

 

 

 

  1.  

Мислення та свідомість.

 

 

 

  1.  

Увага. Практична робота 5. Визначення властивостей уваги.

 

 

 

  1.  

Емоції і мотивації.

 

 

 

  1.  

Сон. Біоритми.

 

 

 

  1.  

Індивідуальні психофізіологічні особливості, здібності, вибір професії.

 

 

 

  1.        

Формування особистості.

 

 

 

  1.        

Вплив алкоголю, наркотиків, токсинів на нервову систему і поведінку людини.

 

 

 

 

Тема 9. Регуляція функцій організму.

 

 

 

  1.        

Гомеостаз і регуляція функцій організму. Нервова регуляція.

 

 

 

  1.        

Гуморальна регуляція. Гормони.

 

 

 

  1.        

Ендокринна система. Залози змішаної секреції.

 

 

 

  1.        

Залози внутрішньої секреції.

 

 

 

  1.        

Залози внутрішньої секреції.

 

 

 

  1.        

Профілактика захворювань ендокринної системи

 

 

 

  1.        

Гіпоталамо-гіпофізарна система.

 

 

 

  1.        

Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.

 

 

 

  1.        

Інфекційні захворювання та їх профілактика..

 

 

 

  1.        

ВІЛ. СНІД

 

 

 

  1.        

Алергія. Взаємодія регуляторних систем організму

 

 

 

  1.        

Стрес.

 

 

 

  1.        

Здоровий спосіб життя.

 

 

 

 

Тема 10. Розмноження та індивідуальний розвиток людини.

 

 

 

  1.        

Будова та функції репродуктивної системи чоловіка та жінки.

 

 

 

  1.        

Статеві гормони і вторинні статеві ознаки.

 

 

 

  1.        

Статеві клітини та їх розвиток. . Лабораторна робота 3. Будова статевих клітин

 

 

 

  1.        

Менструальний цикл. Запліднення.

 

 

 

  1.        

Генетичне визначення статі майбутньої дитини. Спадковість і спадкові захворювання.

 

 

 

  1.        

Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. Лактація

 

 

 

  1.        

Постембріональний розвиток людини. Розвиток тіла та статеве дозрівання. Старіння

 

 

 

  1.        

Репродуктивне здоров’я. Безпліддя та штучне запліднення.

 

 

 

  1.        

Захворювання, що передаються статевим шляхом, та запобігання їм.

 

 

 

  1.        

Контрольна робота.

 

 

 

 

Тема 11. Адаптація і виживання людини за екстремальних умов.

 

 

 

  1.        

Взаємодія організму з оточуючим середовищем.

 

 

 

  1.        

Лімітуючи фактори навколишнього середовища, які обмежують життєдіяльність організму (температура, тиск, кисень, гравітація, наявність води і поживних речовин тощо).

 

 

 

  1.        

Фізіологічне значення стресу з його можливими негативними наслідками.

 

 

 

  1.        

Процеси адаптації та акліматизації, їх спільні і відмінні риси; виживання людини за екстремальних умов.

 

 

 

  1.        

Взаємодія різних чинників. Принципи фізіологічної регуляції в екстремальних умовах (гіпо- і гіпертермія; пустелі; високогір’я; гравітація і прискорення; атмосферний тиск і підводне занурення; космос)

 

 

 

  1.        

Взаємодія різних чинників. Принципи фізіологічної регуляції в екстремальних умовах

 

 

 

  1.        

Спеціальне обладнання та системи захистулюдини за екстремальних умов.

 

 

 

  1.        

Планування дій і підготовки до ситуацій, в яких передбачається дія на організм екстремальних факторів навколишнього середовища.

 

 

 

  1.        

Узагальнення Цілісність організму людини

 

 

 

 

 

9 –клас

(140 годин – 4  години на тиждень)

Зміст уроку

Клас

Дата

Прим

  1.  

Вступ Біологія як наука. Предмет біології, її основні галузі та місце серед інших наук.

 

 

 

  1.  

Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень

 

 

 

 

Тема 1. Хімічний склад клітини та біологічні молекули

 

 

 

  1.  

Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки.

 

 

 

  1.  

Органічні молекули. Біологічні макромолекули – біополімери.

 

 

 

  1.  

Ліпіди.

 

 

 

  1.  

Вуглеводи.

 

 

 

  1.  

Білки, їхня структурна організація та основні функції.

 

 

 

  1.  

Ферменти, їхня роль в клітині. Лабораторне дослідження властивостей ферментів.

 

 

 

  1.  

Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації.

 

 

 

  1.  

Практичні роботи № 1. Розв'язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот.

 

 

 

  1.  

Макроергічні сполуки, АТФ. Поняття про перетворення енергії та реакції синтезу в біологічних системах. Молекулярні мотори.

 

 

 

 

Тема 2. Структура клітини

 

 

 

  1.  

Методи дослідження клітин, типи мікроскопії.

 

 

 

  1.  

Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана, цитоплазма. Лабораторні дослідження руху цитоплазми в клітинах рослин; явища плазмолізу та деплазмолізу у рослинній клітині

 

 

 

  1.  

Структура еукаріотичної клітини: основні клітинні органели.

 

 

 

  1.  

Лабораторні роботи 1. Вивчення будови клітин

 

 

 

  1.  

Ядро, його структурна організація та функції.

 

 

 

  1.  

Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина.

 

 

 

  1.  

Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: рослинна та тваринна клітина.

 

 

 

  1.  

Лабораторні роботи 2. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин.

 

 

 

 

Тема 3. Принципи функціонування клітини

 

 

 

  1.  

Обмін речовин та енергії. Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах.

 

 

 

  1.  

Біохімічні механізми дихання.

 

 

 

  1.  

Фотосинтез: світлова та темнова фаза. Лабораторне дослідження виділення кисню зеленою рослиною в процесі фотосинтезу

 

 

 

  1.  

Хемосинтез.

 

 

 

  1.  

Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах.

 

 

 

  1.  

Контрольна робота

 

 

 

 

Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації.

 

 

 

  1.  

Гени та геноми.

 

 

 

  1.  

Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів.

 

 

 

  1.  

Транскрипція та основи її регуляції

 

 

 

  1.  

Основні типи РНК.

 

 

 

  1.  

Генетичний код. Біосинтез білка

 

 

 

  1.  

Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК.

 

 

 

  1.  

Практичні роботи 2.Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції

 

 

 

  1.  

Ділення клітин: клітинний цикл, мітоз. Лабораторні дослідження: фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі)

 

 

 

  1.  

Мейоз.

 

 

 

  1.  

Рекомбінація ДНК. Генетичне та епігенетичне спадкування.

 

 

 

  1.  

Розмноження живих організмів

 

 

 

  1.  

Класифікація способів розмноження

 

 

 

  1.  

Статеві клітини та запліднення Лабораторні дослідження:стадій перебігу ембріогенезу (на прикладі амфібій)

 

 

 

  1.  

Закономірності індивідуального розвитку. Уявлення про життєві цикли.

 

 

 

 

Тема 5. Закономірності успадкування ознак.

 

 

 

  1.  

Класичні Генотип та фенотип. Алелі.методи генетичних досліджень.

 

 

 

  1.  

Закони Менделя.

 

 

 

  1.  

Закони Менделя.

 

 

 

  1.  

Ознака Зчеплення генів. Кросинговер як результат взаємодії генів.

 

 

 

  1.  

Практичні роботи 3. Складання схем схрещування.

 

 

 

 

  1.  

Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю.

 

 

 

  1.  

Форми мінливості.

 

 

 

  1.  

Лабораторне дослідження прояву мінливості у рослин і тварин

 

 

 

  1.  

Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій. мінливості.

 

 

 

  1.  

Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій. мінливості.

 

 

 

  1.  

Спадкові захворювання людини. Генетичне

консультування.

 

 

 

  1.  

Сучасні методи молекулярної генетики

 

 

 

  1.  

Тема 6. Еволюція органічного світу.

 

 

 

  1.  

Популяції живих організмів та їх основні характеристики. Популяційна генетика.

 

 

 

  1.  

Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін

 

 

 

  1.  

Механізми видоутворення.

 

 

 

  1.  

Розвиток еволюційних поглядів.

 

 

 

  1.  

Теорія Ч. Дарвіна.

 

 

 

  1.  

Докази еволюції живої природи. Роль палеонтології,

молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції.

 

 

 

  1.  

Еволюція людини. Механізми антропогенезу.

 

 

 

  1.  

Етапи еволюції людини.

 

 

 

  1.  

Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя.

 

 

 

 

Тема 7. Біорізноманіття

 

 

 

  1.  

Основи еволюційної філогенії та систематики.

 

 

 

  1.  

Основні групи організмів: віруси, бактерії, археї, еукаріоти.

 

 

 

  1.  

Практичні роботи 4.Порівняння будови та процесу розмноження клітинних та неклітинних форм життя.

 

 

 

  1.  

Поняття про вид як основну класифікаційну одиницю різноманітності живого.

 

 

 

  1.  

. Огляд основних еукаріотичних таксонів

 

 

 

  1.  

Проблеми концепцій виду та його визначень.

 

 

 

  1.  

Уявлення про класифікацію та номенклатуру.

 

 

 

  1.  

Міжнародні Кодекси номенклатур. Міжнародні

банки генетичної інформації, пошукові системи.

 

 

 

  1.  

Практичні роботи 5. Методи фенотипної ідентифікації видів за допомогою діагностичних ключів та таблиць.

 

 

 

  1.  

Макросистема органічного світу. Різноманітність органічного світу.

 

 

 

  1.  

Конвенція про біорізноманітність. Генетична, видова та екосистемна різноманітність.

 

 

 

 

Тема 8. Надорганізмові біологічні системи

 

 

 

  1.  

Поняття про екосистему. Різноманітність екосистем.

 

 

 

  1.  

Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин у екосистемах.

 

 

 

  1.  

Практичні роботи 7. Розв’язування задач з екології

 

 

 

  1.  

Біотичні фактори.

 

 

 

  1.  

Абіотичні фактори.

 

 

 

  1.  

Антропогенні фактори.

 

 

 

  1.  

Проект Виявлення рівня антропогенного впливу в екосистемах своєї місцевості

 

 

 

  1.  

Стабільність екосистем та причини її порушення

 

 

 

  1.  

Біосфера як цілісна система.

 

 

 

  1.  

Захист та збереження біосфери, основні заходи щодо охорони оточуючого середовища

 

 

 

 

Тема 9. Різноманітність біоти України та принципи і підходи до її збереження

 

 

 

  1.  

Природні зони України.

 

 

 

  1.  

Червона Книга України..

 

 

 

  1.  

Зелена Книга України

 

 

 

  1.  

Природно-заповідний фонд України – основа збереження біорізноманітності держави.

 

 

 

  1.  

Основи заповідної справи..

 

 

 

  1.  

Біосферні та природні заповідники

 

 

 

  1.  

Національні парки. Заказники та пам’ятки природи.

 

 

 

  1.  

Збереження біорізноманітності в ботанічних садах, зоопарках, колекціях культур, банках гермплазми.

 

 

 

  1.  

Проблеми біологічних інвазій

 

 

 

  1.  

Екосистеми та ландшафти України особливого наукового та природоохоронного значення.

 

 

 

  1.  

Основні природні комплекси Українського Полісся..

 

 

 

  1.  

Раритетні ландшафти та екосистеми

 

 

 

  1.  

Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення.

 

 

 

  1.  

Природні заповідники Українського Полісся.

 

 

 

  1.  

Національні природні парки. Особливості підходів до збереження біорізноманітності  Українського Полісся

 

 

 

  1.  

Основні природні комплекси лісостепової зони. Раритетні ландшафти та екосистеми.

 

 

 

  1.  

Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення..

 

 

 

  1.        

Природні заповідники лісостепу. Національні природні парки Лівобережного лісостепу

 

 

 

  1.        

Національні природні парки Правобережного лісостепу.

 

 

 

  1.        

Особливості підходів до збереження біорізноманітності лісостепу

 

 

 

  1.        

Основні природні комплекси степової зони . Раритетні

ландшафти та екосистеми.

 

 

 

  1.        

Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення.

 

 

 

  1.        

Принципи збереження різноманітності степової біоти.

 

 

 

  1.        

Біосферні заповідники, природні заповідники степів України..

 

 

 

  1.        

Національні природні парки степової зони без морських охоронних акваторій

 

 

 

  1.        

Степові комплекси природних заповідників та національних парків Криму.

 

 

 

  1.        

Особливості підходів до збереження біорізноманітності українських степів.

 

 

 

  1.        

Природні комплекси Українських Карпат. Основні висотні пояси та їх біота. Раритетні гірські екосистеми.

 

 

 

  1.        

Види, що перебувають під особливою загрозою зникнення. Принципи збереження різноманітності біоти Українських Карпат.

 

 

 

  1.        

Біосферні заповідники: Карпатський біосферний заповідник. Природні заповідники, Національні парки Українських Карпат.

 

 

 

  1.        

Особливості підходів до збереження біорізноманітності Українських Карпат.

 

 

 

  1.        

Основні природні комплекси Гірського Криму. Природні заповідники Гірського Криму.

 

 

 

  1.        

Особливості підходів до збереження біорізноманітності Гірського Криму.

 

 

 

  1.        

Біота Азовського моря та проблеми її збереження.

 

 

 

  1.        

Основні причини збіднення морської біоти. Проблеми інтродукованих видів.

 

 

 

  1.        

Біота Чорного моря та основні загрози для її різноманітності. Морські інвазійні види.

 

 

 

  1.        

Об’єкти природно-заповідного фонду України, що мають охоронні морські акваторії. Національні природні парки.

 

 

 

  1.        

Контрольна робота.

 

 

 

  1.        

Навчальний проект Збереження раритетних видів біоти та природних комплексів

 

 

 

  1.        

Навчальний проект

 

 

 

  1.        

Навчальний проект

 

 

 

  1.        

Навчальний проект

 

 

 

 

Тема 16. Біологія як основа біотехнології та медицини..

 

 

 

  1.        

Поняття про селекцію. Огляд традиційних біотехнологій.

 

 

 

  1.        

Одомашнення рослин та тварин

 

 

 

  1.        

Одомашнення рослин та тварин

 

 

 

  1.        

Основи генетичної та клітинної інженерії

 

 

 

  1.        

Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині.

 

 

 

  1.        

Генетично-модифіковані організми.

 

 

 

  1.        

Практичні роботи 8.Порівняння природного, штучного добору та генетичної модифікації.

 

 

 

  1.        

Узагальнення Основні загальні властивості живих систем

 

 

 

  1.        

Узагальнення Основні загальні властивості живих систем

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дзюбан Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Головань Валентина Миколаївна
    Дякую,матеріал дуже цінний!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Додано
15 травня 2020
Переглядів
3485
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку