КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З БІОЛОГІЇ учнів 9 класу за оновленими програмами з домашніми завданнями Соболь
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З БІОЛОГІЇ учнів 9 класу за оновленими програмами
КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ БІОЛОГІЇ у 9-му класі
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 2 години – резервних)
Програма: Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
Підручник: Соболь В.І.. Біологія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / В. І. Соболь. – Кам’янець-Подільський : Абетка, 2017.
|
№п/п |
Дата проведення
|
Тема уроку |
Наскрізні змістові лінії |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Домашнє завдання |
Приміт. |
||
|
|
|
|
Діяльність (уміння) |
Знання |
Ставлення |
|
|
ВСТУП (2 ГОД) |
||||||||
1 |
|
Біологія як наука. Предмет біології |
|
практикує: - методи біологічних досліджень у пізнанні окремих явищ живої природи (описовий, експериментальний, моделювання, моніторинг, статистичний — редставлення даних);
аналізує та порівнює: - біологічні системи, що перебувають на різних рівнях організації;
моделює / створює моделі:- простих біологічних систем різних рівнів ( |
оперує термінами:- описовий метод, експериментальний метод, моделювання
називає: основні галузі біології; - рівні організації життя;
наводить приклади:- біологічних систем, що перебувають на різних рівнях організації;
пояснює: - значення методів біологічних досліджень у пізнанні живої природи;- зв’язок біології з іншими природничими й гуманітарними науками;
характеризує: - методи біологічних досліджень (описовий, експериментальний, моделювання) |
усвідомлює: відмінність системи від її дискретних елементів та залежність функціонування системи від взаємозв’язків між елементами різних рівнів |
§1 завд. на с.7 (пис.) |
|
2 |
|
Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень |
|
§2 завд. на с.11 (пис.) |
|
|||
ТЕМА 1. ХІМІЧНИЙ СКЛАД КЛІТИНИ (8 ГОД) |
||||||||
3 |
|
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки |
|
розпізнає: - приклади органічних речовин за назвами;
досліджує / спостерігає: - приклади дії ферментів;
розв’язує: - елементарні вправи з молекулярної біологіїзі структури білків та нуклеїнових кислот;
аналізує та порівнює: - структурні рівні організації білків; - властивості органічних молекул |
оперує термінами:- полімер, білки, нуклеїнові кислоти, фермент - органічні та неорганічні речовини, що входять до складу організмів; - складові атома (міжпредметні); - типи хімічних зв’язків (ковалентні, йонні, водневі), гідрофобна взаємодія (міжпредметні);
описує:- властивості та біологічну роль води, ліпідів, вуглеводів;- будову, властивості та функції білків, структурні рівні організації білків;- будову й функції нуклеїнових кислот;
наводить приклади: - продуктів, що містять білки, ліпіди та вуглеводи;
пояснює:- необхідність зовнішніх джерел енергії для існування біологічних систем;- роль АТФ у життєдіяльності організмів;- роль білків у життєдіяльності організмів; - роль нуклеїнових кислот у спадковості організмів |
висловлює та обґрунтовує судження: - про спільність складу та різницю вмісту хімічних елементів у живій та неживій природі;- щодо необхідності різних продуктів харчування в раціоні людини;
робить висновок:- про необхідність вживання людиною різноманітних продуктів харчування;- про значення моделювання в розумінні хімічної будови живих організмів;
усвідомлює значення:- внеску вчених у розвиток біохімії ( |
§3,4 завд. на с.14-15 (пис.), табл. на с.19 (пис.) |
|
4 |
|
Органічні молекули. Вуглеводи та ліпіди |
|
§6 ,7 кросворд ст. 27 (пис.) |
|
|||
5 |
|
Поняття про біологічні макромолекули – біополімери. |
|
§5 табл. на с.23 (пис.) |
|
|||
6 |
|
Білки, їхня структурна організація та основні функції. |
|
§8 завд. на с.35(пис.) |
|
|||
7 |
|
Ферменти, їхня роль у клітині Проведено інструктаж з БЖД ЛД №1. Вивчення властивостей ферментів |
|
Повторити §7-8 Підготувати інформацію про роль НК |
|
|||
8 |
|
Нуклеїнові кислоти |
|
§9 табл. на с.39 (пис.) |
|
|||
9 |
|
Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації. АТФ |
|
§9,10 завд. 1-6 на с.39 (усно.) |
|
|||
10 |
|
ПР № 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот |
|
розв. задачі 1,2 ст. 43, таблиця ст. 43 (усно), індивід.завд. с. 45 тести |
|
|||
ТЕМА 2.СТРУКТУРА КЛІТИНИ (6 ГОД) |
||||||||
11 |
|
Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії |
|
порівнює:- будову клітини прокаріотів й еукаріотів; - будову клітин рослин, тварин, грибів;
дотримується правил: - виготовлення мікропрепаратів та розгляду їх за допомогою мікроскопа; - виконання малюнків біологічних об’єктів;
спостерігає: - елементи будови клітини на постійних і тимчасових мікропрепаратах;
аналізує:- взаємозв’язок між будовою та функціями органел; - взаємозв’язок між будовою та функціями ядра |
оперує термінами:- еукаріоти, прокаріоти, віруси, клітинна мембрана, цитоплазма, ендоплазматичний ретикулум, апарат Гольджі, лізосоми, вакуолі, цитоскелет
називає:- методи дослідження клітин;- складові цитоплазми; - основні клітинні органели та їхні функції;- основні компоненти та функції ядра;
наводить приклади: - про- та еукаріотичних організмів; - рухів клітин і внутрішньоклітинних рухів;
розпізнає:- компоненти клітин на схемах та електронних мікрофотографіях;
пояснює:- роль мембран у життєдіяльності клітин; - взаємозв’язок клітини із зовнішнім середовищем;
характеризує:- хімічний склад клітинної мембрани |
застосовує знання: - для доказу єдності органічного світу;
висловлює судження: - щодоролі клітини як елементарної структурної одиниці живих систем;
усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток знань про клітину (Т. Шванн, М. Шлейден, К. Гольджі та ін.) |
§11 вивчити нові терміни |
|
12 |
|
Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана, цитоплазма |
|
§12,13 завд. на с.53 (пис.), дом.дослід 1-2 с. 57 |
|
|||
13 |
|
Основні клітинні органели |
|
§14 завд. на с.61 (пис.) |
|
|||
14 |
|
Ядро, його структурна організація та функції |
|
§15 табл. с.65 (пис.) |
|
|||
15 |
|
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина |
|
§16 табл. с.69 (пис.) |
|
|||
16 |
|
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика Проведено інструктаж з БЖД ЛР №1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин. |
|
табл. с.70 усно, тести с.71 (пис.) |
|
|||
ТЕМА 3. ПРИНЦИПИ ФУНКЦІОНУВАННЯ КЛІТИНИ (6 год) |
||||||||
17 |
|
Обмін речовин та енергії |
Здоров’я і безпека (орієнтує на застосування знання про процеси життєдіяльності клітини для мотивації здорового способу життя)
Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на усвідомлення планетарної ролі фотосинтезу як одного з основних механізмів підтримання гомеостазу в атмосфері) |
характеризує: - процеси фотосинтезу, клітинного дихання як джерел енергії для клітин;
аналізує:
порівнює: - процеси фотосинтезу та хемосинтезу |
оперує термінами: - метаболізм, клітинне дихання, мітохондрії, фотосинтез, пластиди, хемосинтез
називає: - процеси обміну речовин та енергії, які відбуваються в цитоплазмі клітини; - органели клітини, у яких відбувається дихання та фотосинтез;
наводить приклади: - процесів розщеплення органічних речовин, що відбуваються в клітині
|
висловлює судження:- щодо значення процесів фотосинтезу, хемосинтезу, клітинного дихання для забезпечення енергетичних потреб організмів;- щодо планетарної ролі фотосинтезу; застосовує знанняпро:- процеси життєдіяльності клітини для мотивації здорового способу життя;
робить висновок:- про схожість процесів обміну речовин, що відбуваються в клітинах організмів різних груп організмів;- про значення методу моделювання у вивченні клітинних процесів |
§17 вивчити нові терміни, табл. с.75 (пис.) |
|
18 |
|
Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах |
§18 завд. 1-6 на с.79 усно |
|
||||
19 |
|
Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання |
§19 задача с. 83 (пис.) |
|
||||
20 |
|
Фотосинтез: світлова та темнова фаза |
§20 табл. с.86 (пис.), інд.завд. підготувати повідомлення про значення фотосинтезу |
|
||||
21 |
|
Хемосинтез |
§21 табл. с.90 (пис.), |
|
||||
22 |
|
Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах |
табл. с.92 усно, тести с.93 (пис.) |
|
||||
23
|
|
Контрольна робота №1 з тем: «Хімічний склад клітини» «Структура клітини» «Принципи функціонування клітини» |
|
ТО |
||||
ТЕМА 4. ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ СПАДКОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ (11 ГОД) |
||||||||
24 |
|
Гени та геноми. Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів |
|
характеризує: - процес транскрипції; - процес біосинтезу білка; - процес реплікації ДНК; - генетичний код та його значення в біосинтезі білків; - взаємозв’язок між будовою та функціями хромосом; - процеси мітозу та мейозу в еукаріотів; - етапи клітинного циклу; - етапи онтогенезу в рослин і тварин;
порівнює: - процеси транскрипції та реплікації; - процеси мітозу та мейозу |
оперує термінами: - ген, генетичний код, ядро, хромосоми, рибосоми, транскрипція, трансляція, мітоз, мейоз
називає: - типи генів; - етапи реалізації спадкової інформації; - фази мітозу та мейозу; - періоди онтогенезу в багатоклітинних організмів;
наводить приклади: - застосування принципу комплементарності нуклеотидів |
робить висновок: - про визначну роль спадкового апарату клітини |
§22,23 вивчити нові терміни, завд. с.97 (пис.) |
|
25 |
|
Транскрипція. Основні типи РНК. |
|
§24,25 табл. 1,2 с.108-109 (пис.) |
|
|||
26 |
|
Генетичний код. Біосинтез білка |
|
§26 вивчити нові терміни, задачі 5,6 с.112-113 (пис.) |
|
|||
27 |
|
Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК. |
|
§27 табл. с.116 (пис.), вправа 1,3 с. 116-117 (пис.) |
|
|||
28 |
|
ПР №2 Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції |
|
задачі 7,8 с. 113 (пис.),, вправа 2 с. 116-117 (пис.) |
|
|||
29 |
|
Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз |
|
§28 вивчити нові терміни |
|
|||
30 |
|
Мітоз Проведено інструктаж з БЖД ЛД №2: Фази мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі). |
|
§28 табл. с.121(пис.) |
|
|||
31 |
|
Мейоз |
|
§29 завд на порівняння с.125 (пис.) |
|
|||
32 |
|
Рекомбінація ДНК |
|
§24 кросворд с.105 усно |
|
|||
33 |
|
Статеві клітини та запліднення |
|
§30 табл. с.129 (пис.) |
|
|||
34 |
|
Етапи індивідуального розвитку |
|
§31,32 табл. с.133,137 (пис.), додатково табл. с.138 усно, тести с.139 (пис.) |
|
|||
35 |
|
Узагальнення знань з теми: «Збереження та реалізація спадкової інформації» (тестові завдання) |
|
табл. с.138 |
ТО |
|||
ТЕМА 5. ЗАКОНОМІРНОСТІ УСПАДКУВАННЯ ОЗНАК (ОРІЄНТОВНО 10 +2ГОД) |
||||||||
36 |
|
Класичні методи генетичних досліджень. |
Здоров’я і безпека (орієнтує на розуміння важливості генетичного консультування та молекулярних методів діагностики задля народження здорових дітей, на глибоке засвоєння впливу на потомство шкідливих звичок батьків: тютюнокуріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин) |
застосовує знання: - для складання схем схрещування; - для оцінки спадкових ознак у родині та планування родини; -для обґрунтування заходів захисту від впливу мутагенних факторів;
характеризує: - успадкування, зчеплене зі статтю; - мінливість: комбінативну, мутаційну, модифікаційну; - можливості діагностики спадкових хвороб людини;
порівнює: - модифікаційну та мутаційну мінливість; - успадкування домінантних і рецесивних ознак;
дотримується правил: - складання схем родоводів;
застосовує знання: для оцінки спадкових ознак у родині та планування родини
|
оперує термінами: - алель, генотип, фенотип, мутація (точкова, хромосомна, геномна), мутаген
називає: - методи генетичних досліджень; - закони Менделя; - форми мінливості; - мутагенні фактори; - види мутацій; - зчеплення генів у хромосомах;
наводить приклади: - спадкової мінливості; - неспадкової мінливості; - спадкових захворювань людини;
пояснює: - поняття: домінантний та рецесивний алелі, гомозигота, гетерозигота; - значення генотипу й умов середовища для формування фенотипу |
висловлює судження:- про важливість генетичного консультування та молекулярних методів діагностики в сучасній генетиці;- щодо впливу на потомство шкідливих звичок батьків (тютюнокуріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин);
усвідомлює значення:- внеску вчених у розвиток генетичних знань (Г. Мендель, Т. Х. Морган та ін.), у тому числі й українських (С.М. Гершензон) |
§33 вивчити нові терміни, умовні позначення, |
|
37 |
|
Генотип та фенотип. Алелі. |
§33 завд. с.142-143 (пис). |
|
||||
38 |
|
Закони Г.Менделя, їх статистичний характер |
§34 вправа 1-3 с. 146-147 (пис). |
|
||||
39 |
|
Закони Г. Менделя, їх статистичний характер і цитологічні основи |
§ 35 вправа 4-6 с.147 (пис). |
|
||||
40 |
|
Ознака як результат взаємодії генів. Поняття про зчеплення генів і кросинговер. |
§ 36,37 вправа 1-2 с. 155 (пис). |
|
||||
41 |
|
Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю. |
§38 вправас.163 (пис), завд. 1 усно |
|
||||
42 |
|
ПР №3 Складання схем схрещування
|
Вправа 1-5 с.151 (пис). |
|
||||
43 |
|
Форми мінливості Проведено інструктаж з БЖД ЛД №3 Мінливості в рослин і тварин |
§39,40 табл.170-171 (пис) |
|
||||
44 |
|
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій |
§41 табл.175 (пис)
|
|||||
45 |
|
Спадкові захворювання людини |
§42 Підготувати проект Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня) |
|||||
46 |
|
Генетичне консультування. Сучасні методи молекулярної генетики |
§42 табл. с.180 усно, тести с.181 (пис.) |
|
||||
ТЕМА 6. ЕВОЛЮЦІЯ ОРГАНІЧНОГО СВІТУ (7 ГОД) |
||||||||
47 |
|
Популяції живих організмів та їх основні характеристики |
|
характеризує: -розвиток поглядів на походження різноманіття живих істот;
порівнює: - географічне й екологічне видоутворення;
дотримується правил: - складання елементарних таблиць, схем, що демонструють еволюційний розвиток рослинного й тваринного світу Землі |
оперує термінами:- вид, популяція, еволюція, природний добір, антропогенез
дає визначення понять:- конвергенція, дивергенція, паралелізм;
пояснює:- основні положення сучасної теорії еволюції; - популяцію як елементарну одиницю еволюції;- основні характеристики популяції;- елементарні фактори еволюції;- критерії виду; - способи видоутворення;- докази еволюції;- види природного добору;- різні погляди на виникнення життя на Землі (креаціонізм, спонтанне зародження, біохімічна еволюція, панспермія);- етапи еволюції людини; - різноманіття організмів якрезультат еволюції;
наводить приклади: - адаптації організмів до умов середовища;- викопних організмів різних геологічних епох |
висловлює судження:- щодо співвідношення біологічних та соціокультурних факторів у розвитку людини;
робить висновок:- про єдність органічного світу, що проявляється через його розмаїття;- про значення моделювання в дослідженні еволюційних процесів різних рівнів;
усвідомлює значення:- внеску вчених у розвиток еволюційного учення ( |
§46 завд.1-2 с.197 (пис). |
|
48 |
|
Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін. |
|
§43 завд. с.185 (пис). |
|
|||
49 |
|
Механізми видоутворення |
|
§47 табл. с.201 (усно). |
|
|||
50 |
|
Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна. |
|
§44, 46 завд. с.188-189 (пис). |
|
|||
51 |
|
Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції |
|
§45 завд. с.193 (пис). |
|
|||
52 |
|
Еволюція людини. Етапи еволюції людини |
|
§48 табл. |
|
|||
53 |
|
Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя |
|
§49 завд. 1 с.209 (пис). |
|
|||
54 |
|
Контрольна робота №2 з теми: «Закономірності успадкування ознак» «Еволюція органічного світу» |
|
|
ТО |
|||
ТЕМА 7. БІОРІЗНОМАНІТТЯ ( 2 ГОД) |
||||||||
55 |
|
Основи еволюційної філогенії та систематики. Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. |
|
характеризує: - основні принципи біологічної систематики;
аналізує та порівнює: - засоби боротьби із хворобами різної природи (вірусні, бактеріальні, протозойні тощо) |
називає: - таксономічні одиниці; - основні групи організмів |
робить висновок:- про єдність органічного світу, що проявляється через його розмаїття;
усвідомлює :- значення різних форм життя для збереження здоров’я людини |
§50,52,53 вивчити нові терміни, підготувати повідомлення про віруси та бактерії, їх значення |
|
56 |
|
Неклітинні форми життя: віруси. Огляд основних еукаріотичних таксонів |
|
§51 табл. с.227 (пис)., табл. додатково тести с.229 (пис.) |
|
|||
ТЕМА 8. НАДОРГАНІЗМОВІ БІОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ (7 ГОД) |
||||||||
57 |
|
Екосистема. Різноманітність екосистем |
Екологічна безпека та сталий розвиток (розуміння антропічного впливу на природні екосистеми, природоохоронній діяльності та вияв громадянської позиції в галузі збереження довкілля)
Підприємливість та фінансова грамотність (усвідомлення відмінностей між природними та штучними екосистемами за показниками продуктивності й ефективності; впливу на них; спрямовує на дотримання екологічної культури в бізнесі). Здоров’я і безпека (розуміння наслідків антропічного впливу на природні екосистеми
Громадянська відповідальність (спрямовує на активну участь у природоохоронній діяльності |
застосовує знання: - про особливості функціонування популяцій, екосистем, біосфери для обґрунтування заходів їх збереження, прогнозування наслідків впливу людини на екосистеми, визначення правил своєї поведінки в сучасних екосистемах;
розпізнає: - основні групи організмів за екологічною роллю в мережах живлення екосистем;
застосовує знання: - для складання ланцюгів (мереж) живлення в екосистемах;
дотримується правил: - побудови екологічних пірамід різних типів;
спостерігає: дію екологічних факторів на різні групи організмів;
аналізує та порівнює: - різні середовища життя; - природні та штучні екосистеми;
описує: - антропічний вплив на природні екосистеми;
бере участь у природоохоронній діяльності та дотримується екологічної культури в повсякденному житті |
називає: - методи дослідження процесів в екосистемах; - екологічні фактори;
наводить приклади: - угруповань, екосистем; - пристосованості організмів до умов середовища; - ланцюгів живлення;
пояснює: - структуру екосистем; - взаємодію організмів в екосистемах; - структуру ланцюгів живлення; - правило екологічної піраміди; - значення колообігу речовин у збереженні екосистем; - функціональні компоненти біосфери; - роль заповідних територій у збереженні біологічного різноманіття, рівноваги в біосфері;
порівнює: - природні та штучні екосистеми; - роль продуцентів, консументів, редуцентів у штучних і природних екосистемах |
робить висновок: - про цілісність і саморегуляцію живих систем; - про значення природних угруповань для збереження рівноваги в біосфері;
усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток екології (Е. Геккель, Ю. Лібіх, Е. Шелфорд та ін.), у тому числі й українських (М. І. Вернадський);
формує громадянську позицію: - в галузі збереження довкілля |
§54 вивчити нові терміни, схема с.233 (пис) |
|
58 |
|
Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах |
§55 табл. с.236-237 (пис) |
|
||||
59 |
|
Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори. |
§56,57 табл. с.245(пис) |
|
||||
60 |
|
Стабільність екосистем та причини її порушення.
|
§58 табл. с.249 (пис)
|
|
||||
61 |
|
Біосфера як цілісна система |
§59 завд 1 с.253 (усно) |
|
||||
62 |
|
Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища. |
§60 завд 1-2 с.256-257 (пис) , підготувати проект (дослідницький) Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості |
|
||||
63 |
|
Захист проекту Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості |
табл. додатково тести с.259 (пис.) |
|
||||
ТЕМА 9. БІОЛОГІЯ ЯК ОСНОВА БІОТЕХНОЛОГІЇ ТА МЕДИЦИНИ (ОРІЄНТОВНО 6 ГОД) |
||||||||
64 |
|
Поняття про селекцію. Введення в культуру рослин. Методи селекції росли |
Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на розуміння переваг сучасних біотехнологічних підходів над методами класичної селекції;
Громадянська відповідальність (спрямовує на розуміння моральних і соціальних аспектів біологічних
Здоров’я і безпека (орієнтує на розуміння сучасних технологій у застосування сучасних біотехнологій, генетично модифікованих організмів)
Підприємливість і фінансова грамотність (класичними методами селекції; значення для підприємницької діяльності сучасних наукоємних технологій, ) |
порівнює: - класичні методи селекції із сучасними біотехнологічними підходами |
оперує термінами: - біотехнологія, селекція, генетична інженерія, генетично-модифіковані організми
називає: - методи селекції; - завдання та основні напрями сучасної біотехнології; - методи сучасної біотехнології; - можливості діагностики спадкових хвороб людини;
пояснює: - переваги та можливі ризики використання генетично модифікованих організмів;
наводить приклади: - речовин (продукції), які одержують методами традиційних біотехнологій; - речовин (продукції), які одержують методами генної інженерії |
застосовує знаннядляоцінки: - можливих позитивних і негативних наслідків застосування сучасних біотехнологій;
висловлює судження: - щодо можливості використання генетично модифікованих організмів; - щодо моральних і соціальних аспектів біологічних досліджень |
§61 табл. с.263 (пис)
|
|
65 |
|
Одомашнення тварин. Методи селекції тварин. |
§62 табл. с.267 (пис) |
|
||||
66 |
|
Огляд традиційних біотехнологій. Основи генетичної та клітинної інженерії |
§63,66 завд 1 с.271 (пис), завд 1 с. 283 (пис) |
|
||||
67 |
|
Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині |
§64 завд 1 с.275(пис), підготувати повідомлення про ГМО |
|
||||
68 |
|
Генетично модифіковані організми |
§65 табл. с.279 (пис) |
|
||||
69 |
|
Основні загальні властивості живих систем |
табл. додатково тести с.284 (пис.) |
|
||||
70 |
|
Узагальнення знань з теми: «Біорізноманіття» «Надорганізмові біологічні системи» «Біологія як основа біотехнології та медицини» (тестові завдання) |
|
характеризує: - основні загальні властивості живих систем |
оперує термінами: - система |
робить висновок: - про єдність живих систем різних рівнів |
|
ТО |
Контрольні роботи- 4 Лабораторних робіт - 1 Міні- проекти -2
Тематичні атестації- 5 Лабораторні дослідження -3
Практичних робіт - 3