«ПОГОДЖЕНО»
Заступник директора з НВР
______________ ________
«____»_____________2021р.
Календарно-тематичне планування з дизайну і технології
для учнів 3- класу
на 2021-2022 н.р.
вчителя початкових класів
Календарно-тематичне планування складено відповідно програмі |
Типова освітня програма розроблена під керівництвом Савченко О.Я., Наказ МОН від 08.10 2019 за № 1273 |
Підручник |
Морзе Н. В. Я досліджую світ : підруч. для 3 кл. закладів загальної середньої освіти. Частина 2 / Н. В. Морзе, О. В. Барна. — К. : УОВЦ «Оріон», 2020. — 144 с.: іл. |
1 година на тиждень Усього 35 годин
№ |
Тема розділу |
Кількість годин |
1 |
Інформаційно-комунікаційне середовище |
6 |
2 |
Середовище проектування |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
Усього |
|
№ |
Дата |
Тема |
Очікувані результати |
Навчальна діяльність |
Сторінка підручника |
Посилання на дистан- ційний урок |
Демонстрація |
Коригування |
Розділ 1. Інформаційно-комунікаційне середовище |
||||||||
Змістова лінія «Інформаційно-комунікаційне середовище» забезпечує розвиток асоціативно-образного та критичного мислення, оволодіння базовими знаннями у партнерській взаємодії, що формують цілісне уявлення про виробничу сферу людської діяльності, а також є підґрунтям для реалізації творчого потенціалу учнів під час засвоєння навчального матеріалу наступних змістових ліній, які структуровані за способами інтегрованої проєктнотехнологічної діяльності. |
||||||||
1/1 |
01.09 |
Предмети побуту в інтер’єрі. Макетні матеріали (папір, картон, дріт) Безпечна робота з ручними інструментами й пристосуваннями. Виготовлення виробу за графічними зображеннями. |
розрізняє предмети побуту в традиційному і сучасному інтер’єрі, матеріали, з яких вони зроблені; [3 ТЕО 1.3] вибирає і аналізує конструкцію обраного предмета побуту для виготовлення макету; [3 ТЕО 1.1; 1.3; 1.4] |
Створення макету комп’ютерного столу з підручних матеріалів |
Ч. 2 C. 9
Предмет побуту |
|
|
|
2/2 |
08.09 |
Макетування предметів побуту.Макетні матеріали – картон, пластилін |
створює поетапно макет предмета побуту за зображеннями, зразком, описом або власним задумом; [3 ТЕО 1.4] |
Проєктування та виготовлення моделі кімнати-музею стародавнього українського побуту |
Ч. 2
С. 13
Карбування |
|
|
|
3/3 |
15.09 |
Макетування предметів побуту. Макетні матеріали - фольга. Виготовлення виробу за інструкційними картками з описом |
вибирає і аналізує конструкцію обраного предмета побуту для виготовлення макету; [3 ТЕО 1.1; 1.3; 1.4] створює поетапно макет предмета побуту за зображеннями, зразком, описом або власним задумом; [3 ТЕО 1.4] |
Виготовлення картини з фольги в техніці карбування |
Ч. 2
С. 18 |
|
|
|
4/4 |
22.09 |
Креслярські інструменти та лінії.
|
розрізняє та використовує креслярські інструменти та лінії; [3 ТЕО 1.2; 1.4] вимірює розміри предметів за допомогою лінійки; [3 ТЕО 1.4] виконує розгортку об’ємних фігур, зокрема з використанням цифрових пристроїв; [3 ТЕО 1.2; 1.4] експериментує, |
Виготовлення настільної гри з полем для гри. |
Ч. 2
С. 23 |
|
|
|
|
||||||||
5/5 |
29.09 |
Конструктори, навчальні набори з різних матеріалів (деревинних, металевих, синтетичних тощо), зокрема виготовлені власноруч. Макетні матеріали - пінопласт |
добудовуючи виготовлені розгортки за потреби та бажанням; [3 ТЕО 1.2; 1.4] розробляє макет об’ємних фігур індивідуально або в групі [3 ТЕО 1.4] |
Конструювання об’єктів гри з допомогою конструктора |
|
|
|
|
6/6 |
06.10 |
Приклади орнаментів декоративно-ужиткового мистецтва за регіонами України. |
визначає кольорову гамму та особливості побудови й розташування орнаментів на взірцях декоративноужиткового мистецтва; [3 ТЕО 1.4; 2.2] впорядковує орнаменти за кольоровою гамою та видами (геометричні, рослинні, зооморфні, антропоморфні); [3 ТЕО 1.4; 2.2] аналізує інформацію з різних джерел (підручник, фотографії, каталоги, посібники, комп’ютерні програми, Інтернет-ресурси, музеї, фільми тощо); [3 ТЕО 1.4; 2.2] розробляє або добудовує орнамент з самостійно вибраних матеріалів; [3 ТЕО 1.4; 2.1] |
Створення орнаменту з різних матеріалів (картон, папір, пластилін, глина, крупи, насіння, тканина, нитки, блискітки, бісер тощо). |
|
|
|
|
7/7 |
13.10 |
Ткані і неткані матеріали натурального походження |
досліджує властивості тканих і нетканих матеріалів на дотик та візуально; [3 ТЕО 1.3] розрізняє види тканих і нетканих матеріалів натурального походження (рослинного і тваринного) та способи їх виготовлення; [3 ТЕО 1.3] |
Виготовлення мішечка із мішковини. Оздоблення мішечка за власним задумом |
Ч. 2
С. 32
Мішковина |
|
|
|
Розділ 2. Середовище проєктування |
||||||||
Змістова лінія «Середовище проєктування» спрямована на розвиток аналітичного, просторового та творчого мислення, уміння працювати в команді, створення умов для оволодіння елементами дизайну: виявлення проблем, продукування ідей, вибору соціально і особистісно значущих об’єктів проєктування; виконання елементарних графічних зображень; добір матеріалів для виготовлення виробу за їх властивостями; експериментування з матеріалами і технологіями для реалізації власних ідей; планування технології послідовності виготовлення виробу. |
||||||||
8/1 |
|
Обґрунтування виявленої проблеми та вибору об’єкта проєктування і виготовлення. |
досліджує проблеми та потреби у створенні виробів; [3 ТЕО 1.1; 4.1] вибирає об’єкт проєктування і виготовлення із низки запропонованих або власних ідей; [3 ТЕО 1.1] |
Створення сувеніру в українському стилі із вторинних матеріалів |
Ч. 2
С. 37 |
|
|
|
9/2 |
|
Дизайнерське проєктування -моделювання та конструювання. |
виконує завдання з продовженням: добудовує, домальовує, удосконалює або розробляє композицію виробу (засобами малюнку, ескізу, макету), зокрема з використанням цифрових пристроїв; [3 ТЕО 1.2; 1.4] застосовує творчі методи проєктування -переносить форми природних і рукотворних об’єктів на власну модель (метод біоніки); [3 ТЕО 1.4] |
Виготовлення автомобіля на рухомій платформі |
Ч. 2
С. 28 |
|
|
|
10/3 |
|
Експериментування з використанням різних матеріалів, симетричних й асиметричних форм, спектру кольорів. |
застосовує творчі методи проєктування -переносить форми природних і рукотворних об’єктів на власну модель (метод біоніки); [3 ТЕО 1.4] описує модель спроєктованого виробу; [3 ТЕО 1.2; 1.4] добирає матеріал для виготовлення спроєктованого виробу; [3 ТЕО 1.3] |
Створення орнаменту з різних матеріалів (крупи, насіння). Оздоблення виготовленої тарілки вторинними матеріалами |
Ч. 2
С. 53 |
|
|
|
11/4 |
|
Добір матеріалів. Розрахунок витрат |
добирає матеріал для виготовлення спроєктованого виробу; [3 ТЕО 1.3] матеріалів. Розрахунок витрат. розраховує орієнтовні витрати на виготовлення виробу; [3 ТЕО 3.1] |
|
|
|
|
|
|
||||||||
12/5 |
|
Технологічні операції обробки різних матеріалів (текстильні, вторинні). |
планує послідовність технологічних операцій для виготовлення спроєктованого виробу (пласкої та об’ємної форми) [3 ТЕО 1.1; 2.2] |
Виготовлення ангелика за шаблоном викрійки із тканини |
Ч. 2
С. 57 Повсть, фліс, фетр, ситець |
|
|
|
13/6 |
|
Технологічні операції обробки різних матеріалів
|
виконує завдання з продовженням: добудовує, домальовує, удосконалює або розробляє композицію виробу (засобами малюнку, ескізу, макету), зокрема з використанням цифрових пристроїв; [3 ТЕО 1.2; 1.4] |
Виготовлення тарілочки за технологією пап’є-маше |
Ч. 2
С. 47 |
|
|
|
14/7 |
|
Раціональне використання часу та матеріалів, зокрема вторинної переробки |
застосовує творчі методи проєктування -переносить форми природних і рукотворних об’єктів на власну модель (метод біоніки); [3 ТЕО 1.4] |
Виготовлення тарілочки за технологією пап’є-маше |
Ч. 2
С. 47 |
|
|
|
15/8 |
|
Технологічна послідовність виготовлення виробу |
планує послідовність технологічних операцій для виготовлення спроєктованого виробу (пласкої та об’ємної форми) [3 ТЕО 1.1; 2.2] |
|
|
|
|
|
16/9 |
|
|
|
|
|
|
|
|