Урок. Квест-гра "Форми рельєфу"

Про матеріал
Це підсумковий урок. Проводиться після вивчення теми "Рельєф" у 3 класі. Розроблений для учнів, які навчаються за програмою науково-педагогічного проєкту "Інтелект України".
Перегляд файлу

Квест-гра з теми «Форми рельєфу»

 

Мета заходу: виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці, вчити дітей критично оцінювати свої навички; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до природознавства як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.

 

План гри:

1.     Класна кімната – станція «Кросвордна» (розгадати кросворд «Рельєф»);

2.     Кабінет інформатики – станція «Дослідницька» (визначення за контурною картою форм рельєфу);

3.     Кабінет економіки – станція «Економічні розрахунки» (завдання на розрахунки);

4.     Класна кімната – станція «Географічний практикум» (завдання на відповідність);

5.     Кабінет секретаря – станція «Теоретична» (бліцопитування «Географічні рекорди»);

6.     Вестибюль школи – станція «Хитромудрі завдання» (завдання з QRкодами);

7.     Спортивна зала школи – станція «Спортивна» (кожна команда проходить лабіринт та долає перешкоди);

8.     Класна кімната – станція «Пізнавальна» (кожна команда презентує виготовлений раніше лепбук «Подорож горами України»).

 

Хід гри

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

Презентація команд

І команда «Альпіністи»

ІІ команда «Географи»

Гра відбувається так: усі команди стартують із одного пункту (класна кімната), де отримують завдання та маршрутні листи. Команди прямують до місця призначення, виконують завдання на кожній станції за певний проміжок часу. Таким чином, учасники квест-гри повинні пройти всі точки призначення. На кожній точці команду зустрічає один із організаторів, який має секундомір та слідкує за правильністю відповідей учасників квесту.

üКожна команда отримує маршрутний лист. 

üВ кожній команді працює фотограф, який фіксує події на місці.

üВідповідальний-організатор на заданих місцях чітко слідкує за відліком часу команди, яка прибула на пункт і заносить дані до маршрутного листа з особистим підписом. 

image 

ІІ. СТАРТ

1. Класна кімната – станція «Кросвордна»

Учні розгадують кросворд, а організатор фіксує час та правильність виконання завдання. Коли учні виконали завдання, а організатор заніс дані до маршрутного листа, тоді команда вирушає виконувати наступне завдання.

 

Кросворд

 

1.             Назва рівнини, на якій розташована Україна.

2.             Низовина, на якій розташована столиця України.

3.             Широкі ділянки суходолу з плоскою або хвилястою поверхнею, на яких висоти сусідніх точок мало відрізняються одна від одної.

4.             Значно піднесені над рівнем моря  ділянки суходолу з різким коливанням висот (низькі, середні, високі).

5.             Гори, які розмежовують Європу й Азію.

6.             Сукупність нерівностей земної поверхні, які утворюються під дією внутрішніх та зовнішніх сил Землі.

7.             Найвищі гори світу.

8.             Зовнішня тверда оболонка Землі.

9.             Ділянка суходолу, розташована над рівнем моря на висоті від 200 до 500 метрів.

10.         Найвища точка рівнинної частини України.

11.         Процес, який супроводжується землетрусами та виверженням вулканів.

12.         Вид спорту, яким займаються в горах.

image 

1.     СХІДНОЄВРОПЕЙСЬКА

2.     imageПРИДНІПРОВСЬКА

3.     РІВНИНИ

4.     ГОРИ

5.     УРАЛЬСЬКІ

6.     РЕЛЬЄФ

7.     ГІМАЛАЇ

8.     ЛІТОСФЕРА

9.     ВИСОЧИНА

10.БЕРДА

11.ГОРОУТВОРЕННЯ

12.АЛЬПІНІЗМ

 

2. Кабінет інформатики – станція «Дослідницька»

Учні повинні перелічити назви форм рельєфу, номери яких представлені на карті, яка розміщена на екрані комп’ютера. Організатор фіксує час та правильність виконання завдання.

 

1.     Українські Карпати

2.     Подільська височина

3.     Донецький кряж

4.     Придніпровська низовина

5.     Придніпровська височина

6.     Кримські гори

7.     Причорноморська низовина

8.     Північнокримська низовина

9.     Приазовська височина

image 

3. Кабінет економіки – станція «Економічні розрахунки»

Виконайте завдання. Позначте порядок  дій і знайдіть значення буквеного виразу. Поясніть, як цифра розряду сотень у відповіді пов’язана з Україною?

((Д:Е) + (В – Г) – (Б+А)) :Є =???   

 

А. Через скільки країн простягнулися Карпати ?  9

Б. Висота найвищої точки Карпат   2061

В. Висота найвищої вершини світу  8848

Г. Висота найвищої вершини Європи  4807

Д. Висота найвищої точки Кримських гір 1545

Е. Скільки процентів сучасної поверхні України займають гори?  5

Є. Із скількома областями межує наша Сумська область?  3

(1545:5)+(8848-4807)-(2061+9)):3=(309+4041-2070):3=(4350-2070):3=2280:3=760

(Цифра 7. Україна межує з сімома країнами)

 

4. Класна кімната – станція «Географічний практикум»

Учням пропонується встановити відповідність між формами рельєфу та характеристиками. 

Амазонська     низовина

Східноєвропейська    рівнина

Західносибірська    рівнина

Уральські гори    старі

Карпати     полонини

Говерла      2061 м Монблан    4807 м Джомолунгма    8848 м Роман-Кош       1545 м

Кримські гори     яйла

Гімалаї        високі

Альпи         молоді Еміне-Баїр- Хосар печера

 

5.           Кабінет    секретаря   –        станція        «Теоретична»     (бліцопитування

«Географічні рекорди»)

 

1.Найвищі гори світу – Гімалаї

2.Найпротяжніші гори – Анди

3.Найвищі гори Європи – Альпи

4.Найбільша рівнина світу – Амазонська

5.Найвища вершина Уральських гір – г. Народна (1895 м)

6.           Найвища гора України – Говерла (2061 м)

7.Найвища гора в Андах – Аконкагуа (6960 м)

8.Найвища гора  в Африці – Кіліманжаро (5895 м)

9.Найвища гора Японії – Фудзіяма (3776 м)

10.Найбільша низовина України – Придніпровська

11.Найбільший океан Землі – Тихий

12. Найбільший материк Землі – Євразія

 

6. Вестибюль школи – станція «Хитромудрі завдання»Завдання з QR-кодами.  Відкрити зображення і назвати форму рельєфа.

 

            image                          image 

                                Яр                                                                     Каньйон

 

             image                            image 

                Долина нарцисів                                                        Печера

 

7. Спортивна зала школи – станція «Спортивна»

Учні проходять по лабіринту та долають спортивні перешкоди.

 

 

ІІІ. ФІНІШ

8. Класна кімната – станція «Пізнавальна»

Фініш наступає, коли команди знову потрапляють на початкову точку (класна кімната). Вони повинні презентувати лепбуки «Подорож горами України». (Це було домашнє завдання).

 

ІV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

Після виступів команд організатори підраховують загальний бал та час кожної команди, витрачений на виконання всіх завдань. У результаті визначається команда переможців. 

Кожна команда отримує грамоти та сувеніри (географічної тематики) на згадку.

pdf
Додано
18 вересня 2021
Переглядів
621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку