Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Календарно-тематичне планування з Екології 11 клас.

Про матеріал
Орієнтовне календарно-тематичне планування з екології (до підручника Царик, Вітенко). Практичні роботи можна коригувати до свого географічного положення.
Перегляд файлу

/№ уроку

Зміст роботи

Термін виконання

Примітка

Тема 1. Екологія як наука про довкілля.

Урок 1

Екологія як наука про довкілля. Предмет, об’єкт, завдання і методи науки про довкілля.

 

 

Урок 2

Структура сучасної екології та її місце в системі наук.

 

 

Тема 2. Природа і людина: системний підхід.

Урок 3

Властивості складних систем. Хронологія розвитку геосфери.

 

 

Урок 4

Біосфера. Основні положення вчення В.І.Вернадського про біосферу

 

 

Урок 5

Еволюція уявлень про роль і місце природи в житті суспільства

 

 

Урок 6

Ноосфера. Еволюція уявлень про місце людини в природі.

 

 

Урок 7

Історичні етапи взаємодії суспільства і природи та їхні екологічні особливості.

Практична робота: «Аналіз особливостей історичних етапів взаємодії суспільства і природи».

 

 

Урок 8

Підсумковий урок по темі.

 

 

Тема 3. Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень.

Урок 9

Категорія «забруднення». Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища. Види забруднень та їх вплив на компоненти природи, живі організми.

 

 

Урок 10

Стійкість природних компонентів, геосистем до антропогенних забруднень. Форми стійкості геосистем.

Практична робота: «Порівняння обсягів і структури забруднення міст України»

 

 

Тема 4. Проблема деградації природних компонентів.

Урок 11

Поняття «деградація природи». Поняття стійкого «консервативного» і нестійкого «прогресивного» компонентів природи.

Практична робота: «Вплив інтенсивності ерозійних процесів на стан грунтового покриву».

 

 

Тема 5. Проблема зміни ланок коло обігу речовин та енергії.

Урок 12

Колообіг речовин і потоки енергії як основні 1мінності11орювальні чинники.

 

 

Урок 13

Практична робота: «Аналіз схеми 1мінності1 основних речовин у природі на предмет 1мінності їх ланок антропогенною діяльністю»

 

 

Урок 14

Підсумковий урок по темі.

 

 

Тема 6. Проблема збалансованого природокористування.

Урок 15

Найважливіші баланси у сфері природокористування.

Практична робота: «Існуюча і оптимальна структура природокористування в Україні»

 

 

Тема 7. Проблема збереження біотичного і ландшафтного різноманіть.

Урок 16

Біорізноманіття. Природо заповідання як одна з ефективних форм збереження біорізноманіття. Основні категорії заповідних об’єктів.

 

 

Урок 17

Уявлення про екомережі. Міжнародні й національні програми збереження біорізноманіття.

Практична робота: «Аналіз особливостей розвитку заповідної мережі України»

 

 

Тема 8. Проблема оптимальної ландшафтно-екологічної організації території.

Урок 18

Критерії та пріоритети ландшафтно-екологічної оптимізації території.

Практична робота: «Аналіз співвідношень природних і антропогенних угідь своєї області, адміністративного району і порівняння їх з оптимальними показниками»

 

 

Урок19

Підсумковий урок по темі.

 

 

 

 

           «Погоджено»

          Заступник директора з

          навчально-виховної роботи

          ______ / ________________

          «___» ____________ 2018р.

 

 

Календарно – тематичне планування

«ЕКОЛОГІЯ»

11 клас

 

 

 

Учитель  _______________ ( _______ )

 

 

 

Саранчуки 2018

 

 

№ уроку

Зміст роботи

Термін виконання

Примітка

Тема 1. Екологія як наука про довкілля.

Урок 1

Екологія як наука про довкілля. Предмет, об’єкт, завдання і методи науки про довкілля.

 

 

Урок 2

Структура сучасної екології та її місце в системі наук.

 

 

Тема 2. Природа і людина: системний підхід.

Урок 3

Властивості складних систем. Хронологія розвитку геосфери.

 

 

Урок 4

Біосфера. Основні положення вчення В.І.Вернадського про біосферу

 

 

Урок 5

Еволюція уявлень про роль і місце природи в житті суспільства

 

 

Урок 6

Ноосфера. Еволюція уявлень про місце людини в природі.

 

 

Урок 7

Історичні етапи взаємодії суспільства і природи та їхні екологічні особливості.

Практична робота: «Аналіз особливостей історичних етапів взаємодії суспільства і природи».

 

 

Тема 3. Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень.

Урок 8

Категорія «забруднення». Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища. Види забруднень та їх вплив на компоненти природи, живі організми.

 

 

Урок 9

Стійкість природних компонентів, геосистем до антропогенних забруднень. Форми стійкості геосистем.

Практична робота: «Порівняння обсягів і структури забруднення міст України»

 

 

Урок 10

Підсумковий урок.

 

 

Тема 4. Проблема деградації природних компонентів.

Урок 11

Поняття «деградація природи». Поняття стійкого «консервативного» і нестійкого «прогресивного» компонентів природи.

Практична робота: «Вплив інтенсивності ерозійних процесів на стан грунтового покриву».

 

 

Тема 5. Проблема зміни ланок коло обігу речовин та енергії.

Урок 12

Колообіг речовин і потоки енергії як основні системоутворювальні чинники.

Практична робота: «Аналіз схеми колообігу основних речовин у природі на предмет зміненості їх ланок антропогенною діяльністю»

 

 

Тема 6. Проблема збалансованого природокористування.

Урок 13

Найважливіші баланси у сфері природокористування.

Практична робота: «Існуюча і оптимальна структура природокористування в Україні»

 

 

Тема 7. Проблема збереження біотичного і ландшафтного різноманіть.

Урок 14

Біорізноманіття. Природо заповідання як одна з ефективних форм збереження біорізноманіття. Основні категорії заповідних об’єктів.

 

 

Урок 15

Уявлення про екомережі. Міжнародні й національні програми збереження біорізноманіття.

Практична робота: «Аналіз особливостей розвитку заповідної мережі України»

 

 

Тема 8. Проблема оптимальної ландшафтно-екологічної організації території.

Урок 16

Критерії та пріоритети ландшафтно-екологічної оптимізації території.

Практична робота: «Аналіз співвідношень природних і антропогенних угідь своєї області, адміністративного району і порівняння їх з оптимальними показниками»

 

 

Урок 17

Підсумковий урок по темі.

 

 

 

 

           «Погоджено»

          Заступник директора з

          навчально-виховної роботи

          ______ / ________________

          «___» ____________ 2018р.

 

 

Календарно – тематичне планування

 «ЕКОЛОГІЯ»

11 клас

 

 

 

Учитель  _______________ ( _______ )

 

 

 

 

Саранчуки 2018

docx
Додано
8 листопада 2021
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку