/№ уроку |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Примітка |
Тема 1. Екологія як наука про довкілля. |
|||
Урок 1 |
Екологія як наука про довкілля. Предмет, об’єкт, завдання і методи науки про довкілля. |
|
|
Урок 2 |
Структура сучасної екології та її місце в системі наук. |
|
|
Тема 2. Природа і людина: системний підхід. |
|||
Урок 3 |
Властивості складних систем. Хронологія розвитку геосфери. |
|
|
Урок 4 |
Біосфера. Основні положення вчення В.І.Вернадського про біосферу |
|
|
Урок 5 |
Еволюція уявлень про роль і місце природи в житті суспільства |
|
|
Урок 6 |
Ноосфера. Еволюція уявлень про місце людини в природі. |
|
|
Урок 7 |
Історичні етапи взаємодії суспільства і природи та їхні екологічні особливості. Практична робота: «Аналіз особливостей історичних етапів взаємодії суспільства і природи». |
|
|
Урок 8 |
Підсумковий урок по темі. |
|
|
Тема 3. Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень. |
|||
Урок 9 |
Категорія «забруднення». Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища. Види забруднень та їх вплив на компоненти природи, живі організми. |
|
|
Урок 10 |
Стійкість природних компонентів, геосистем до антропогенних забруднень. Форми стійкості геосистем. Практична робота: «Порівняння обсягів і структури забруднення міст України» |
|
|
Тема 4. Проблема деградації природних компонентів. |
|||
Урок 11 |
Поняття «деградація природи». Поняття стійкого «консервативного» і нестійкого «прогресивного» компонентів природи. Практична робота: «Вплив інтенсивності ерозійних процесів на стан грунтового покриву». |
|
|
Тема 5. Проблема зміни ланок коло обігу речовин та енергії. |
|||
Урок 12 |
Колообіг речовин і потоки енергії як основні 1мінності11орювальні чинники. |
|
|
Урок 13 |
Практична робота: «Аналіз схеми 1мінності1 основних речовин у природі на предмет 1мінності їх ланок антропогенною діяльністю» |
|
|
Урок 14 |
Підсумковий урок по темі. |
|
|
Тема 6. Проблема збалансованого природокористування. |
|||
Урок 15 |
Найважливіші баланси у сфері природокористування. Практична робота: «Існуюча і оптимальна структура природокористування в Україні» |
|
|
Тема 7. Проблема збереження біотичного і ландшафтного різноманіть. |
|||
Урок 16 |
Біорізноманіття. Природо заповідання як одна з ефективних форм збереження біорізноманіття. Основні категорії заповідних об’єктів. |
|
|
Урок 17 |
Уявлення про екомережі. Міжнародні й національні програми збереження біорізноманіття. Практична робота: «Аналіз особливостей розвитку заповідної мережі України» |
|
|
Тема 8. Проблема оптимальної ландшафтно-екологічної організації території. |
|||
Урок 18 |
Критерії та пріоритети ландшафтно-екологічної оптимізації території. Практична робота: «Аналіз співвідношень природних і антропогенних угідь своєї області, адміністративного району і порівняння їх з оптимальними показниками» |
|
|
Урок19 |
Підсумковий урок по темі. |
|
|
«Погоджено»
Заступник директора з
навчально-виховної роботи
______ / ________________
«___» ____________ 2018р.
Календарно – тематичне планування
«ЕКОЛОГІЯ»
11 клас
Учитель _______________ ( _______ )
Саранчуки 2018
№ уроку |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Примітка |
Тема 1. Екологія як наука про довкілля. |
|||
Урок 1 |
Екологія як наука про довкілля. Предмет, об’єкт, завдання і методи науки про довкілля. |
|
|
Урок 2 |
Структура сучасної екології та її місце в системі наук. |
|
|
Тема 2. Природа і людина: системний підхід. |
|||
Урок 3 |
Властивості складних систем. Хронологія розвитку геосфери. |
|
|
Урок 4 |
Біосфера. Основні положення вчення В.І.Вернадського про біосферу |
|
|
Урок 5 |
Еволюція уявлень про роль і місце природи в житті суспільства |
|
|
Урок 6 |
Ноосфера. Еволюція уявлень про місце людини в природі. |
|
|
Урок 7 |
Історичні етапи взаємодії суспільства і природи та їхні екологічні особливості. Практична робота: «Аналіз особливостей історичних етапів взаємодії суспільства і природи». |
|
|
Тема 3. Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень. |
|||
Урок 8 |
Категорія «забруднення». Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища. Види забруднень та їх вплив на компоненти природи, живі організми. |
|
|
Урок 9 |
Стійкість природних компонентів, геосистем до антропогенних забруднень. Форми стійкості геосистем. Практична робота: «Порівняння обсягів і структури забруднення міст України» |
|
|
Урок 10 |
Підсумковий урок. |
|
|
Тема 4. Проблема деградації природних компонентів. |
|||
Урок 11 |
Поняття «деградація природи». Поняття стійкого «консервативного» і нестійкого «прогресивного» компонентів природи. Практична робота: «Вплив інтенсивності ерозійних процесів на стан грунтового покриву». |
|
|
Тема 5. Проблема зміни ланок коло обігу речовин та енергії. |
|||
Урок 12 |
Колообіг речовин і потоки енергії як основні системоутворювальні чинники. Практична робота: «Аналіз схеми колообігу основних речовин у природі на предмет зміненості їх ланок антропогенною діяльністю» |
|
|
Тема 6. Проблема збалансованого природокористування. |
|||
Урок 13 |
Найважливіші баланси у сфері природокористування. Практична робота: «Існуюча і оптимальна структура природокористування в Україні» |
|
|
Тема 7. Проблема збереження біотичного і ландшафтного різноманіть. |
|||
Урок 14 |
Біорізноманіття. Природо заповідання як одна з ефективних форм збереження біорізноманіття. Основні категорії заповідних об’єктів. |
|
|
Урок 15 |
Уявлення про екомережі. Міжнародні й національні програми збереження біорізноманіття. Практична робота: «Аналіз особливостей розвитку заповідної мережі України» |
|
|
Тема 8. Проблема оптимальної ландшафтно-екологічної організації території. |
|||
Урок 16 |
Критерії та пріоритети ландшафтно-екологічної оптимізації території. Практична робота: «Аналіз співвідношень природних і антропогенних угідь своєї області, адміністративного району і порівняння їх з оптимальними показниками» |
|
|
Урок 17 |
Підсумковий урок по темі. |
|
|
«Погоджено»
Заступник директора з
навчально-виховної роботи
______ / ________________
«___» ____________ 2018р.
Календарно – тематичне планування
«ЕКОЛОГІЯ»
11 клас
Учитель _______________ ( _______ )
Саранчуки 2018