Календарно-тематичне планування з географії, 6 клас, автор підручника Бойко В.М.
Календарно – тематичне планування з географії
6 клас (70 годин, 2години на тиждень)
|
|
Контрольних робіт – 2
Практичних робіт – 8 (чотири з яких потрібно оцінити обов'язково)
Досліджень – 2 (можна оцінювати вибірково)
Тематичних – 6
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Коригування |
Примітка |
1 |
Повторення |
|
|
|
Вступ (2 години) |
||||
2 |
Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та вмінь для учня. |
|
|
|
3 |
Основні друковані та електронні джерела географічної інформації. Роль різних засобів географічної інформації в розширенні географічних знань. Географічні дослідження. Особливості організації власних географічних спостережень. Дослідження 1. Спостереження за змінами у природі |
|
|
|
РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю.( 5 годин) |
||||
4 |
Уявлення про Землю в давнину. |
|
|
|
5 |
Відкриття нових Земель та навколосвітні подорожі. |
|
|
|
6 |
Відкриття Америки Х. Колумбом. Перша навколосвітня подорож під керівництвом Ф. Магеллана. |
|
|
|
7 |
Навколосвітні експедиції, їх географічне значення. Дж. Кук, І. Крузенштерн і Ю. Лисянський. Відкриття Австралії і Антарктиди. |
|
|
|
8 |
Сучасні дослідження. Дослідження Землі у ХХ – на початку ХХІ ст. |
|
|
|
9 |
Тестування Тематична 1. |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані і карті. (12 годин) |
||||
10 |
Орієнтування на місцевості. Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. |
|
|
|
11 |
Компас. Поняття про азимут. |
|
|
|
12 |
Способи зображення Землі. |
|
|
|
13 |
Масштаб та його види. Практична робота №1. (оцінювана). «Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу, визначення відстаней, напрямків та абсолютних відносних висот на топографічному плані» |
|
|
|
14 |
Абсолютна і відносна висота місцевості. |
|
|
|
15 |
План, його основні ознаки. Умовні знаки плану. Визначення напрямків на плані. |
|
|
|
16 |
Складання плану за допомогою умовних топографічних знаків. |
|
|
|
17 |
Карти, їх елементи. Легенда карти. Класифікація карт за масштабом, змістом та просторовим охопленням. Географічні атласи. Практичне значення карт. |
|
|
|
18 |
Географічні координати. |
|
|
|
19 |
Правила відліку географічної широти і довготи. Географічні координати свого населеного пункту. |
|
|
|
20 |
Практична робота № 2. (оцінювана). «Визначення географічних координат за географічною картою». |
|
|
|
21 |
Контрольна робота 1 Тематична 2 |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі (43 год) |
||||
Тема 1. Літосфера. (13 год) |
||||
22 |
Внутрішня будова Землі. |
|
|
|
23 |
Будова літосфери, її властивості. |
|
|
|
24 |
Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
|
|
|
25 |
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. Землетруси. |
|
|
|
26 |
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. |
|
|
|
27 |
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків. |
|
|
|
28 |
Абсолютна і відносна висота місцевості, способи їх визначення за картами і планами. Горизонталі та шкала висот. |
|
|
|
29 |
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу |
|
|
|
30 |
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори світу. Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. |
|
|
|
31 |
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона. Узагальнення знань з теми. |
|
|
|
32 |
Практична робота 3. Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
|
|
|
33 |
Самостійна робота Тематична 3 |
|
|
|
Тема 2. Атмосфера. (13 годин) |
||||
34 |
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
|
|
. |
35 |
Добовий і річний хід температури повітря, причини їх коливання. Карта ізотерм Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. Способи регулювання температури повітря в домашніх умовах». |
|
|
|
36 |
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни в атмосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
|
|
|
37 |
Практична робота № 4. «Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою, вологості». |
|
|
|
38 |
Вітер: причини виникнення, напрям, сила, швидкість, їх визначення за допомогою сучасних приладів та на око (візуально). Місцеві вітри. |
|
|
|
39 |
Вода в атмосфері: випаровування, абсолютна і відносна вологість повітря, зміна вологості повітря залежно від температури. Способи регулювання вологості повітря в домашніх умовах. |
|
|
|
40 |
Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність. |
|
|
|
41 |
Опади, що випадають з хмар та повітря, їх види, способи вимірювання. Карта розподілу опадів. |
|
|
|
42 |
Практична робота № 5. (оцінювана). «Складання графіка зміни температури повітря, рози вітрів, діаграм хмарності, діаграм опадів, їх аналіз». |
|
|
|
43 |
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. |
|
|
|
44 |
Клімат. Основні кліматичні показники. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу і клімат. |
|
|
|
45 |
Контрольна робота 2 Тематична 4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 3. Гідросфера. (14 годин) |
||||
46 |
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. |
|
|
|
47 |
Острови в океані. Властивості вод Світового океану. |
|
|
|
48 |
Рухи води в Океані. Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
|
|
|
49 |
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу. |
|
|
|
50 |
Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок. |
|
|
|
51 |
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. |
|
|
|
52 |
Болота, особливості їх утворення та поширення. |
|
|
|
53 |
Штучні водойми: ставки, водосховища, канали. |
|
|
|
54 |
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості поширення і утворення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
|
|
|
55 |
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. |
|
|
|
56 |
Практична робота 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
|
|
|
57 |
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
|
|
|
58 |
Контрольна робота 2 Тематична 5. |
|
|
|
Тема 4. Біосфера та ґрунти. ( 2 години) |
||||
59 |
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
|
|
|
60 |
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинний і тваринний світ суходолу та океану. |
|
|
|
Тема 5. Природні комплекси. (3 години) |
||||
61 |
Природні комплекси (ландшафти) як наслідки взаємозв’язків компонентів природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі, властивості, закономірності розвитку. |
|
|
|
62 |
Природні зони землі. Особливості природних зон екваторіальних, помірних, тропічних, полярних широт. |
|
|
|
63 |
Практична робота № 7. (оцінювана). Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом) |
|
|
|
РОЗДІЛ ІV. Планета людей
|
||||
64 |
Кількість і розміщення населення Землі. |
|
|
|
65 |
Людські раси. Дослідження М.М. Міклухо-Маклая. Найчисленніші народи світу. |
|
|
|
66 |
Держави світу. |
|
|
|
67 |
Практична робота №8. «Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиць». |
|
|
|
68 |
Вплив людини на природу. |
|
|
|
69 |
Дослідження 2: розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
|
|
|
70 |
Самостійна робота (різнорівневі завдання) Тематична 6. |
|
|
|