(з них: 6 уроки узагальнення і систематизації знань, 8 практичних занять,
4 з яких оцінюються обов'язково 70 навчальних уроки),
2 години на тиждень
Складено за програмою, зміни до якої було затверджено наказом МОН України від 29 травня 2015 року № 585 (електронний ресурс http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/692/educational)
№ |
Дата запл. |
Дата пров-ня |
Назва теми |
Ключові питання уроку |
Домашнє завдання |
Державні вимоги |
||
|
ВСТУП (2 год.) |
|||||||
1 |
|
|
Географія – наука про природу
|
1.Географія - система наук. 2.Що вивчає географія. 3.Джерела географічних знань та їх значення. 4.Методи географічних досліджень. |
Опрац. §1 запит і завд. с.11 § 2 с.12 -13 |
називає: об'єкт вивчення географії, складові географічної науки, основні джерела географічних знань, способи збирання географічної інформації; підбирає: географічну інформацію з різних джерел та визначає її корисність для себе; аналізує: дані спостережень за змінами у природі; пояснює: на конкретних прикладах значення географії для життєдіяльності людини; оцінює: значення проведення власних спостережень у природі; складає: за допомогою членів родини перелік джерел географічної інформації, якими користується вдома. |
||
2 |
|
|
Дослідження. Спостереження на місцевості за змінами в природі. Спостереження за висотою Сонця над горизонтом. |
1.Спостереження за висотою Сонця над горизонтом. 2.Спостереження за погодою. 3.Спостереження на місцевості за змінами в природі. 4.Обробка і оформлення даних спостереження. |
§2 с.13 – 15 запит і завд. с.15 Підгот. звіт. проведених досліджень. |
|||
РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю (5 год.+ 1 год т/о) |
||||||||
Тема 1. Уявлення про Землю в давнину. |
||||||||
3 |
|
|
Уявлення про Землю в давнину. |
1.Уявлення єгиптян, вавилонян, індійців, греків, римлян, слов’ян про Землю. 2.Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея. |
Опрацювати §3. запит і завд. с.20
|
називає: учасників подорожей, відкриттів, експедицій різних епох; аналізує: карти маршрутів мандрівників та дослідникі; порівнює: результати подорожей та експедицій у різні часи; оцінює: роль туризму на сучасному етапі для пізнання Землі кожної людини; складає: за допомогою членів родини короткі повідомлення про власні подорожі, які ілюструє малюнками, фотографіями, міні – презентаціями. |
||
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі |
||||||||
4 |
|
|
Відкриття нових земель у VІІІ-ХV ст.. |
1.Подорожі вікінгів. 2.Подорожі Марко Поло. 3. Глобус Мартіна Бегайма. |
Опрац §4. Запит. і завд. с 23 Випер.завдання Дослідження. Підг. повід. про видатних дослідників та географічні відкриття |
|||
5 |
|
|
Початок доби великих географічних відкриттів |
1.Пошуки морського шляху в Індію. 2.Відкриття Америки Х.Колумбом. 2.Експедиції Америго Веспуччі. 3. Фернан Магелан та перша навколосвітня подорож. |
Опрацювати §5. Запит. і завд.с 27
|
|||
6 |
|
|
Нові відкриття та дослідження |
1. Відкриття Австралії. 2.Навколосвітні подорожі Джеймса Кука. 3.Навколосвітня експедиція І.Крузенштерна та Ю. Лиснянського. 4.Російські першопрохідці. 5 Результати відкриттів.
|
Опрацювати §6. Запит. і завд. с 31
|
|||
Тема 3. Сучасні географічні дослідження |
||||||||
7 |
|
|
Сучасні географічні дослідження |
1.Освоєння полярних широт та відкриття Північного й Південного полюсів. 2.Вивчення Північного Льодовитого океану. 3.Українські вчені-географи. 4.Дослідження Антарктиди. 5.Дослідження Світового океану, космосу. 6.Сучасні туристичні подорожі людей. |
Опрацювати §7. Запит. і завд. с36 Повторити § 1-6. Підготуватись до Т/О |
|||
8 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань учнів за темати «Вступ» та «Розвиток географічних знань про Землю» |
|
||||
РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані і карті (11 год.+1 год т/о) |
||||||||
Тема 1. Орієнтування на місцевості. |
||||||||
9 |
|
|
Орієнтування на місцевості |
1.Що означає – зорієнтуватися на місцевості. 2. Як визначити напрямки на місцевості. 3. Прилади для орієнтування. |
Опрацє §8 Запит. і завд. с 41 Завдання у групах с 41 |
називає: різні способи орієнтування на місцевості, лінії градусної сітки (паралелі, меридіани, екватор, тропіки, нульовий меридіан), об'єкти місцевості за планом і картою; елементи плану і карти; масштаб карти, напрямки, умовні знаки; користується: умовними знаками плану, карти, різними видами масштабу; виділяє: відмінності зображення місцевості на малюнку, фото-, аерознімку, плані; користується легендою карти, різними видами масштабу; читає: друковані та електронні карти, плани, їх фрагменти; вимірює: відстані на карті та плані за допомогою масштабу; визначає: азимут, масштаб плану і карт, географічні координати окремих об'єктів, населених пунктів, свого населеного пункту; складає: елементарний план за допомогою умовних знаків; розв'язує: задачі з різними видами масштабів; порівнює: зображення місцевості на глобусі, космічному знімку, карті, аерознімку, плані, малюнку; пояснює: відмінності у масштабі,способи зображення географічних об'єктів на карті та плані; оцінює: значення плану місцевості та карти для себе і своєї родини; разом з родиною визначає координати міст своєї мрії. |
||
10 |
|
|
Що таке азимут |
1. Поняття про «азимут». 2. Рух за азимутом. 3. Новітні пристрої для орієнтування |
Опрацювати §9 Запит. і завд. с 44. |
|||
Тема 2. Способи зображення Землі |
||||||||
11 |
|
|
Способи зображення поверхні Землі |
1.Способи зображення місцевості. 2.Відмінності малюнка і фотознімка. 3.Особливості аерофотознімка. 4.Яку інформацію отримують завдяки космічним знімкам. 5.Зображення Землі на глобусі. |
Опрацювати §10 . Запит. і завд. с 47 |
|||
12 |
|
|
Масштаб, його види |
1.Що таке масштаб. 2.Види масштабів: числовий, іменований, лінійний. 3. Вимірювання відстаней на плані та карті. |
Опрацювати §11 . Запит. і завд. с 50. |
|||
13 |
|
|
Практична робота №1. |
Тема: Розв’язування задач із використанням різних видів масштабу. Визначення масштабів планів і карт за даними про відстані на місцевості та відрізками на карті, що відповідають цим відстаням |
Повторити §11 Завершити практичну роботу. |
|||
14 |
|
|
План місцевості |
1.Основні ознаки плану. 2.Умовні знаки. 3.Значення топографічних планів. 4.Визначення напрямків на плані. 5.Складання плану за допомогою умовних топографічних знаків. |
Опрацювати § 12 - 13. Запит. і завд. с 53 і 56.
|
|||
15 |
|
|
Географічні карти. Класифікація карт. Географічні атласи |
1.Особливості географічної карти. 2.Картографічні умовні знаки. 3.Які бувають карти. 4.Використання географічних карт. 5.Сучасні географічні карти. 6.Контурні карти. 7.Географічні атласи. |
Опрацювати § 14 - 15. Запит. і завд. с 59 та с 62
|
|||
16 |
|
|
Градусна сітка |
1.Що таке градусна сітка на глобусі та географічній карті. 2.Лінії градусної сітки. |
Опрацювати §16 . Запит. і завд. с 64. |
|||
Тема 3. Географічні координати. |
||||||||
17 |
|
|
Географічні координати |
1.Географічні координати. Географічна довгота і широта. 2.Визначення географічних координат за глобусом. 3.Система космічної навігації. |
Опрац.§17 . Запит. і завд. с 68 |
|||
18 |
|
|
Практична робота № 2. Визначення географічних координат за географічною картою |
Тема: Визначення географічних координат за географічною картою |
Визначити геогр. коорд свого села, Повтор §8 – 16 підготуватись до т.о |
|||
19 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань учнів за темою «Земля на плані та карті» |
|
||||
РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі |
||||||||
Тема 1. Літосфера (11 год + 1 год т/о) |
||||||||
20 |
|
|
Внутрішня будова Землі |
1.Будова надра Землі. 2.Ядро, то його особливості. 3.Мантія. 4.Як вивчають внутр. будову Землі |
Опрацювати §18 Запит. і завд. с 73. |
називає: внутрішні шари Землі, склад материкової та океанічної земної кори, ознаки понять «літосфера», «земна кора», «літосферна плита», «рельєф», «гори», «рівнини», переважаючі форми рельєфу своєї місцевості; наводить приклади і показує на карті: сейсмічні пояси, найбільші вулкани, різні, у тому числі й унікальні, форми рельєфу; визначає: за допомогою карти географічне положення гір і рівнин, їх абсолютну і відносну висоту за шкалою висот; позначає на контурній карті: сейсмічні пояси: Тихоокеанський, Середземноморський, вулкани: Ключевська Сопка, Етна, Кракатау; гори: Карпати, Кримські, Альпи, Уральські, Кордильєри, Кавказ, Гімалаї з вершиною Джомолумгма, Анди; хребти в океані: Серединно-Атлантичний; рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Амазонська, плоскогір’я: Середньосибірське, Бразильське; порівнює: рівнини і гори за висотою, походженням, розміщенням на суходолі та в океанах; пояснює: вплив внутрішніх і зовнішніх процесів на формування материків, океанів та їх рельєфу; аналізує: причини і наслідки руху літосферних плит, роботи води, вітру; висловлює судження: про необхідність охорони форм рельєфу; оцінює: значення рельєфу в житті та господарській діяльності людини; вплив людини на рельєф |
||
21 |
|
|
Літосфера. Літосферні плити. Рухи земної кори. |
1. Походження материків і океанів 2 .Будова літосфери. 3. Рух літосферних плит. |
Опрацювати §19 Запит. і завд. с 77. |
|||
22 |
|
|
Землетруси |
1.Причини виникнення землетрусів. 2.Сила землетрусу. 5.Цунамі. 6.Сейсмічні пояси Землі |
Опрацювати §20 Запит. і завд. с 81 |
|||
23 |
|
|
Вулканізм і магматизм. Гейзери |
1.Утворення та будова вулкану. 2.Згаслі і діючі вулкани. 3.Гарячі джерела, гейзери. |
Опрацювати §21 Запит. і завд. с 85. |
|||
24 |
|
|
Зовнішні процеси що змінюють земну кору. Робота поверхневих і підземних вод. |
1.Що таке вивітрювання. 2 Вивітрювання. 3 Робота вітру. 4.Робота поверхневих і підземних вод. 5. Діяльність людини. |
Опрацювати §22 . Запит. і завд. с 89 |
|||
25 |
|
|
Породи, що складають земну кору. |
1.Склад земної кори. 2.Магматичні, осадові та метаморфічні гірські породи. 3. Підземні «поверхи» земної кори |
Опрацювати §23 Запит. і завд. с 93. |
|||
26 |
|
|
Абсолютна і відносна висота місцевості |
1.Вимірювання висоти рельєфу. 2.Відносна висота точок місцевості. 3.Абсолютна висота. |
Опрацювати §24 с 94 - 95. |
|||
27 |
|
|
Зображення рельєфу на планах, топографічних і дрібномасштабних картах. |
1.Способи горизонталей. 2.Зображення рельєфу на дрібномасштабних картах. 3.Спосіб пошарового зафарбування. |
Опрацювати §24. С.96 - 97 |
|||
28 |
|
|
Основні форми рельєфу Землі. Рівнини П р № 3. (поч) Позначення на контурній карті рівнин. |
1.Рівнини та їх відмінність за висотою: низовини, височини, плоскогір’я. 2.Рельєф рівнин. 3.Походження рівнин.
|
Опрацювати §25 Запит. і завд. с 102 |
|||
29 |
|
|
Основні форми рельєфу суходолу. Гори. П р № 3. (прод) Позначення на контурній карті гір, вулканів суходолу. |
1.Гори, їх різноманітність. 2.Відмінність гір за висотою і віком. 3.Зміна гір у часі. 4.Значення гір. |
Опрацювати §26. Запит. і завд. с 107 |
|||
30 |
|
|
Рельєф дна Світового океану. Унікальні форми рельєфу. П р 3. (зак) Позначення на контурній карті серединно-океанічних хребтів і жолобів. |
1.Будова дна Світового океану: материкова обмілина, материковий схил, ложе океану. 2.Океанічні жолоби. 3.Унікальні форми рельєфу. 4. Охорона земної поверхні.
|
Опрацювати §27. Запит. і завд. с 111 §28 Запит. і завд. с 114 Повторити § 18-27. Підготуватись до т/о |
|||
31 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації учнів за темою «Літосфера» |
|
||||
32 |
|
|
Повторення вивченого за І семестр (повт. понять, термінів та вміння їх практичного застосування). |
|
Повторити основні поняття та терміни. |
|||
ІІ семестр
|
|||||||||
Тема 2. Атмосфера (11 год.+ 1 год. т/о) |
|||||||||
33 |
|
|
Атмосфера. її склад і будова |
1.Атмосфера Землі. 2.Розміри атмосфери Землі. 3.Склад атмосфери. 4.Будова атмосфери. |
Опрацювати §29 Запит. і завд. с 119 |
називає: істотні ознаки понять «погода», «клімат», «хмари», «хмарність», «опади», «синоптична карта»; ознаки погоди у своїй місцевості, теплові пояси Землі; світові центри спостереження за погодою; наводить приклади: прогнозів погоди, основних типів клімату; спостерігає і фіксує: зміни елементів погоди: температури повітря, атмосферного тиску, вітру, вологості повітря, хмар, хмарності, опадів; визначає: середні температури, тиск атмосфери, швидкість вітру, переважаючі типи погоди у своїй місцевості, зміни температури й атмосферного тиску з висотою; будує: графіки ходу температури, діаграми розподілу опадів за певний період, розу вітрів; добирає: адекватні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами; користується: термометром, барометром, гігрометром порівнює: типи погоди у своїй місцевості в різні пори року; аналізує: розподіл температури повітря, атмосферного тиску протягом доби, сезону, року; порівнює: погоду своєї місцевості у різні пори року; аналізує: розподіл температури повітря на Землі за картою; пояснює: причини і наслідки зміни погоди і клімату; розв’язує: задачі на зміни температури повітря, атмосферного тиску, вологості. оцінює: вплив чистого повітря на здоров’я людини; наслідки впливу господарської діяльності людини на атмосферу і клімат Землі; визначає: разом з членами родини способи регулювання температури та вологості в домашніх умовах, за різними джерелами особливості погоди в різних місцях світу. |
|||
34 |
|
|
Добовий і річний хід температури повітря |
1.Сонячні промені в атмосфера. 2.Температура повітря та її вимірювання. Ізотерми 2. Амплітуда коливання температури повітря. 3.Річний хід температури повітря. 4. Середні температури повітря. |
Опрацювати §30 – 31 Запит. і завд. с.122 і с. 125
|
||||
35 |
|
|
Теплові пояси Землі. |
1. Розподіл тепла на поверхні Землі. 2..Тропіки та полярні кола Теплові пояси Землі. 3. Теплові пояси Землі. |
Опрацювати §32 Запит. і завд. с.129 |
||||
36 |
|
|
Атмосферний тиск П р № 4. (поч) Розв’язування задач на зміну атмосф. тиску з висотою. |
1.Що таке атмосферний тиск. 2.Зміна атмосферного тиску з висотою. 3.Причини і наслідки зміни атмосферного тиску в тропосфері. |
Опрацювати §33. Запит. і завд. с.133
|
||||
37 |
|
|
Вітер П р № 5 (прод) Складання рози вітрів, її аналіз. |
1.Чому і як рухається повітря. 2.Вітер та його різновиди. 3.Напрямок і швидкість вітру. 4.Роза вітрів. Місцеві вітри. 5.Визначення напрямку і сили вітру. |
Опрацювати §35 Запит. і завд. с.137 |
||||
38 |
|
|
Вода в атмосфері
П р № 4. (зак) Розв’язування задач на зміну вологості |
1.Водяна пара та вологість повітря. 2.Абсолютна та відносна вологість повітря. 3. Хмари та їх види. 3.Туман.
|
Опрац §35. Запит. і завд. с 41 Робота з доросли ми (батьками). З’ясуйте, які є способи регулювання температури та вологості повітря в домашніх умовах. |
||||
39 |
|
|
Атмосферні опади
П р № 5. (прод). Складання діаграм хмарності та опадів |
1.Як утворюються опади. 2.Види опадів. 3.Інтенсивність опадів. 4.Вимірювання кількості атмосферних опадів. 5.Причини, що впливають на кількість опадів. 6.Карта розподілу опадів. |
Опрацювати §36. Запит. і завд. с 145
|
||||
40 |
|
|
Погода П р № 5. (зак) Складання графіка зміни температури повітря за місяць. |
1.Для чого вивчають погоду. 2.Елементи (складові) погоди. 3.Типи погоди. 4.Прогноз погоди. Синоптична карта. |
Опрацювати §37 Запит. і завд. с 149. |
||||
41 |
|
|
Клімат. |
1.Що таке клімат. 3.Кліматичні чинники. 4.Основні кліматичні показники. 5.Типи клімату. |
Опрацювати § 38 Запит. і завд. с 153
|
||||
42 |
|
|
Кліматичні пояси. |
1. Кліматичні пояси. 2. Основні кліматичні пояси. 3. Зміни клімату. Вплив клімату на людину. |
Опрацювати §39 Запит. і завд. с 157 |
||||
43 |
|
|
Людина й атмосфера
|
1.Значення атмосфери для людини. 2.Вплив атмосфери на людину. 3.Вплив людини на атмосферу. 4.Небезпечні явища в атмосфері. 5.Рідкісні явища в атмосфері. |
Опрац § 40 завд.с 160 Дослідження. Аналіз стану повітря у своєму населенному пункті з використанням різних джерел інформації та власних спостережень.. |
||||
44 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань учнів за темою «Атмосфера» |
|
|||||
Тема 3. Гідросфера (11 год._ 1 год т/о) |
|||||||||
45 |
|
|
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. |
1.Гідросфера – водна оболонка Землі. 2.Кругообіг води в природі. 3.Значення гідросфери. 4.Способи зображення вод суходолу на плані місцевості та карті. |
Опрац консп уроку тас.162 Дослідження (протягом вивчення теми) Дослідити гідрологічні особливості найближчої місцевої водойми та її використання |
називає: ознаки понять «океан», «море», «затока», «протока», «острів», «океанічна течія», «річка», «озеро», «болото», «льодовик», «багаторічна мерзлота», «підземні води»; наводить приклади: морів, заток, проток, островів, річок, озер; визначає: особливості розподілу води між Світовим океаном і водами суходолу за відповідною діаграмою; географічне положення водних об’єктів, глибини океанів і морів за шкалою глибин; залежність напрямку і характеру течії річок від рельєфу, видів живлення та режиму річок від клімату; розрізняє: способи зображення вод суходолу на плані місцевості та на карті; озера за походженням улоговин, стоком, типи боліт, материкові та гірські льодовики, штучні водойми, типи підземних вод; знаходить і позначає на контурній карті: моря: Чорне, Азовське, Середземне, Червоне, Балтійське; протоки: Керченська, Гібралтарська, Магелланова, Дрейка, Берингова; затоки: Біскайська, Бенгальська, Мексиканська, Гвінейська; острови: Великобританія, Гренландія, Мадагаскар, Нова Гвінея; півострови: Аравійський, Кримський, Індостан, Лабрадор, Скандинавський, Сомалі; западина: Маріанська; річки: Дніпро, Дунай, Янцзи, Ніл, Амазонка, Міссісіпі; озера: Каспійське, Великі озера, Байкал, Вікторія; пояснює: причини і наслідки рухів води у Світовому океані; особливості живлення і режиму вод суходолу; порівнює: різні водні об’єкти; оцінює: роль води для життєдіяльності людини, вплив людини на різні частини гідросфери; виявляє: з членами родини способи очищення води в домашніх умовах і вплив якості води на здоров’я людини. |
|||
46 |
|
|
Світовий океан. Суходіл в океані П р № 6 (поч). Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів. |
1.Частини Світового океану. 2.Суходіл в океані.
|
Опрацювати § 41 Запит. і завд. с 166. |
||||
47 |
|
|
Властивості вод Світового океану |
1.Температура води. 2.Солоність морської води. 3.Айсберги. |
Опрацювати § 42 Запит. і завд. с 169. |
||||
48 |
|
|
Рухи води у Світовому океані. Океанічні течії. |
1.Рух води. Вітрові хвилі. 2.Цунамі. 3. Припливи і відпливи. 4.Океанічні течії. 5.Життя в океанах і морях. 6.Багатства Світового океану. 7.Охорона природи океану. |
Опрацювати § 43 – 44 Запит. і завд. с173, 176. |
||||
49 |
|
|
Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
1. На які групи поділяються морські мешканці. 2. Живі багатства океанів |
Опрацювати § 45 46 Запит. і завд. с 179 та с. 182 |
||||
50 |
|
|
Води суходолу Річки.
|
1.Класифікація вод суходолу. 2.Річка, її будова. 3.Рівнинні і гірські річки. Водоспади. 4.Опис географічного положення річки. |
Опрацювати § 47 Запит. і завд. с186 |
||||
51 |
|
|
Живлення, водний режим і робота річок. П р № 6. (прод) Позначення на контурній карті річок і водоспадів. |
1.Робота річок. 2. Живлення річки. 3. Водний режим річки.
|
Опрацювати § 48 Запит. і завд. с191 |
||||
52 |
|
|
Озера П р № 6. (зак) Позначення на контурній карті озер |
1. Що таке озеро. 2. Озерні котловини. 3. Вода в озері. 4. Вік озер.
|
Опрацювати § 49 Запит. і завд. С195. |
||||
53 |
|
|
Болота. Штучні водойми |
1.Що таке болото. 2.Утворення боліт. 3.Класифікація боліт. 4.Значення боліт. 5.Штучні водойми. |
Опрац §50,51 Запит. і завд. с 199 та 202. Закінчувати дослідження розпочате на початку вивчення теми. |
||||
54 |
|
|
Льодовики та багаторічна мерзлота. |
1.Льодовики, їх види та розміщення на Землі. 2.Гірські льодовики. 3.Покривні льодовики. 4.Значення льодовиків. 5.Багаторічна мерзлота. |
Опрацювати § 52 Запит. і завд. с 206. |
||||
55 |
|
|
Підземні води |
1.Утворення підземних вод. 2.Класифікація підземних вод. 3.Використання та охорона підземних вод. |
Опрацювати § 53 Запит. і завд. с 210. |
||||
56 |
|
|
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу |
1.Значення вод для людини. 2.Вода і виробництво. 3.Енергія води. 4.Відпочинок та лікування на «воді». 5.Водний туризм. 6.Забруднення вод. 7.Охорона гідросфери. |
Опрацювати конспект уроку. Повторити § 41 - 53. Підготуватись до т/о |
||||
57 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань учнів за темою «Гідросфера» |
|
|||||
Тема 4. Біосфера та ґрунти (2 год.) |
|||||||||
58 |
|
|
Біосфера та її складові |
1.Поняття про біосферу. 2.Межі біосфери. 3.Складові біосфери. 4.Біологічний кругообіг речовин. 5.Різноманітність організмів на Землі. 6.Поширення організмів на Землі. |
Опрацювати § 54 Запит. і завд. с 216 |
називає: ознаки понять «біосфера», «ґрунти», «ґрунтовий покрив», «рослинність», «тваринний світ»; переважаючі види рослин і тварин своєї місцевості; порівнює: види рослин і тварин, що поширені в різних широтах; пояснює: особливості поширення ґрунтів і живих організмів на земній кулі за допомогою карт; вплив людини на компоненти біосфери; оцінює: значення ґрунтів, рослинності і тваринного світу для життєдіяльності людини; виявляє: разом з членами родини сфери використання ґрунтів, рослинності та тваринного світу своєї місцевості. |
|||
59 |
|
|
Ґрунти |
1.Ґрунт та йог утворення. 2.Родючість – основна властивість ґрунту. 3.Карта ґрунтів. 4.Вплив господарської діяльності людини на ґрунти. |
Опрацювати § 55 Запит. і завд. с 20 |
||||
Тема 5. Природні комплекси (3 год.) |
|||||||||
60 |
|
|
Природні комплекси. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі |
1.Поняття про «природний комплекс». 2.Географічна оболонка та її компоненти. 3.цілісність географічної оболонки 4.Кругообіг речовин та енергії. 5.Ритмічність – одна із закономірностей географічної оболонки. |
Опрацювати § 56 – 57 Запит. і завд. с 223 та 226 |
називає: ознаки понять «природний комплекс», «географічна оболонка», «природна зона»; компоненти природного комплексу; наводить приклади: природних комплексів та комплексів, змінених людиною у своїй місцевості; порівнює: особливості основних природних зон Землі; пояснює: на конкретних прикладах наслідки взаємодії літосфери, атмосфери, гідросфери, біосфери; оцінює: вплив людини на природні комплекси у своїй місцевості; значення знань про природні комплекси для життєдіяльності людини |
|||
61 |
|
|
Практична робота № 7. (на місцев) |
Тема. Ознайомлення з одним із природних комплексів (ландшафтів) своєї місцевості (яр, річка, ліс, парк тощо), виявлення взаємозв’язків між його компонентами. |
Оформлення практичної роботи |
||||
62 |
|
|
Природні зони Землі |
1.Широтна зональність. 2.Зміна природних зон. 3.Висотна поясність. 4.Вплив людини на географічну оболонку. |
Опрацювати § 58 Запит. і завд. с 230. |
||||
РОЗДІЛ ІV. Планета людей (5 год.) |
|||||||||
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі. |
|||||||||
63 |
|
|
Кількість і розміщення населення Землі |
1. Зміна чисельності населення протягом історичного часу, причини цих змін. 2. Густота населення. 3. Розміщення населення на Землі. 4. Людські раси. Рівність рас. 5.Дослідження М. Миклухо-Маклая. 6.Народи світу. |
Опрацювати § 59 - 60 Запит. і завд. с 235 та с.241. |
Учень: називає кількість населення на Землі та в Україні, людські раси; аналізує карти густоти населення та людських рас; розпізнає способи зображення держав і столиць на політичній карті світу; визначає за картою найбільші за площею та кількістю населення держави світу і держави-сусіди України; позначає на контурній карті кордони держав-сусідів України, підписує їх назви та назви їхніх столиць; характеризує види господарської діяльності та її наслідки у своєму населеному пункті; порівнює людські раси за зовнішніми ознаками, густоту населення в різних регіонах земної кулі; оцінює вплив людини на природу, рівень забруднення навколишнього середовища в результаті різних видів господарської діяльності; висловлює судження про заходи щодо усунення негативних наслідків господарської діяльності у своєму населеному пункті; розробляє за допомогою членів родини міні-проект з утилізації побутових відходів |
|||
64 |
|
|
Держави світу |
1.Держави світу. 2.Політична карта світу. |
Опрац § 61 Запит. і завд. с 247 |
||||
65 |
|
|
Практична робота № 8. |
Тема. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиць. |
Повторити § 61 Завершити практичну роботу. |
||||
Тема 2. Вплив людини на природу. |
|||||||||
66 |
|
|
Вплив людини на природу |
1.Людина – головна сила в перетворенні географічної оболонки. 2.Поняття про ноосферу. 3.Навколишнє середовище. 4.Охорона навколишнього середовища. |
Опрацювати § 62. |
||||
67 - 68 |
|
|
Дослідження. Розробка міні проекту з утилізації побутових відходів. |
Розробка і захист проектів |
|
||||
69 |
|
|
Урок узагальнення і систематизації учнів за темами «Біосфера та грунти», «Природні комплекси», «Планета людей» |
Повторити § 49-55. |
|||||
70 |
|
|
Урок повторення знань |
|
|
||||