КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ВИВЧЕННЯ
КУРСУ «ГЕОГРАФІЯ: МАТЕРИКИ І ОКЕАНИ», 7 КЛАС
(70 год на рік, 2 години на тиждень)
Підручник: Географія: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл.
С.Г. Кобернік, Р.Р. Коваленко. – К. Грамота. 2015
№ уроку |
Дата А клас |
Дата Б клас |
Тема уроку
|
Примітки |
ВСТУП (2 год.) |
||||
1 |
|
|
Материки та океани – як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення і розподіл на Землі материків і океанів. Материки і частини світу |
|
2 |
|
|
Джерела вивчення і дослідження материків та океанів. Карти материків та океанів, їх класифікація за охопленням території, змістом і призначенням |
|
РОЗДІЛ І. ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДИ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ (9 год.) |
||||
Тема 1. Форма і рухи Землі (1 год.) |
||||
3 |
|
|
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки. |
|
Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки (7 год.) |
||||
4 |
|
|
Походження материків та океанічних западин внаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення. |
|
5 |
|
|
Тектонічні структури: платформи і області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і океанах. Практична робота № 1 Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу |
|
6 |
|
|
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. |
|
7 |
|
|
Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів. |
|
8 |
|
|
Водні маси, їх властивості, закономірності переміщення океанічних течій. |
|
9 |
|
|
Кліматичні пояси і типи клімату Землі. |
|
10 |
|
|
Природні комплекси материків і океанів. Широтна зональність і вертикальна поясність. |
|
11 |
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Вступ» та «Закономірності формування природи материків і океанів» (Тематична) |
|
РОЗДІЛ ІІ. МАТЕРИКИ ТРОПІЧНИХ ШИРОТ (21 год.) |
||||
Тема 1. Африка (11 год.) |
||||
12 |
|
|
Географічне положення Африки. Дослідження та освоєння материка. Практична робота № 2 Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності Африки з півночі на південь та із заходу на схід Практична робота № 3 (початок) Позначення на контурній карті об’єктів берегової лінії Африки |
|
13 |
|
|
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини Африки Практична робота № 3 (продовження) Позначення на контурній карті основних форм рельєфу Африки
|
|
14 |
|
|
Загальні риси клімату Африки |
|
15 |
|
|
Кліматичні пояси і типи клімату Африки Практична робота № 4 Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами |
|
16 |
|
|
Води суходолу Африки. Використання водних ресурсів Практична робота № 3 (продовження) Позначення на контурній карті основних водних об’єктів Африки |
|
17 |
|
|
Природні зони, закономірності їх розміщення. Вологі екваторіальні ліси. |
|
18 |
|
|
Природні зони Африки. Савани і рідколісся. |
|
19 |
|
|
Тропічні пустелі. Твердолисті вічнозелені ліси та чагарники Практична робота № 3 (продовження) Позначення на контурній карті пустель та напівпустель Африки |
|
20 |
|
|
Стихійні явища. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО на материку |
|
21 |
|
|
Населення Африки. Держави Африки. Головні держави Африки. Зв’язки України з державами африканського континенту Практична робота № 3 (закінчення) Позначення на контурній карті держави Африки та їх столиці |
|
22 |
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу за темою «Африка» (Тематична) |
|
|
||||
23 |
|
|
Географічне положення, дослідження та освоєння Південної Америки. Практична робота № 5 (початок) Позначення на контурній карті об’єктів берегової лінії материка |
|
24 |
|
|
Тектонічні структури, рельєф та корисні копалини Південної Америки. Практична робота № 5 (продовження) Позначення на контурній карті основних форм рельєфу
|
|
25 |
|
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату Південної Америки. Практична робота № 6 Визначення типів клімату за кліматичними діаграмами
|
|
26 |
|
|
Води суходолу Південної Америки Практична робота № 5 (продовження) Позначення на контурній карті об’єктів внутрішніх вод материка |
|
27 |
|
|
Природні зони Південної Америки. Вертикальна поясніть Анд. Зміни природи материка людиною. Дослідження Природні унікальні об`єкти Південної Америки |
|
28
|
|
|
Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО |
|
29 |
|
|
Населення. Держави Південної Америки. Зв’язки України з державами Південної Америки. Практична робота № 5 (закінчення) Позначення на контурній карті держав Південної Америки та їх столиць
|
|
30 |
|
|
Контрольна робота (Тематична) |
|
Тема 3. Австралія (6 год.) |
||||
31
|
|
|
Географічне дослідження Австралії. Дослідження та освоєння материка. Практична робота № 7 (початок) Позначення на контурній карті об’єктів берегової лінії Австралії Тектонічна будова, рельєф та корисні копалини Австралії. Практична робота № 7 (продовження) Позначення на контурній карті основних форм рельєфу Австралії |
|
32 |
|
|
Клімат. Води суходолу Австралії. Практична робота № 7 (продовження) Позначення на контурній карті основних водних об`єктів Австралії |
|
|
ІІ семестр |
|||
33 |
|
|
Унікальність рослинності і тваринного світу Австралії. Природні зони Австралії. Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. Виявлення причин формування ендемічних та реліктових видів тварин та рослин Австралії |
|
34 |
|
|
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія. Практична робота № 7 (закінчення) Позначення на контурній карті держав Австралії |
|
35 |
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з тем «Південна Америка», «Австралія» (Тематична) |
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. ПОЛЯРНИЙ МАТЕРИК ПЛАНЕТИ (2 год.) |
|||
Тема 1. Антарктида (2 год.) |
||||
36 |
|
|
Географічне положення та дослідження Антарктиди. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка. Антарктида й Антарктика. Практична робота № 8 (початок) Позначення на контурній карті об’єктів берегової лінії материка |
|
37 |
|
|
Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка. Практична робота № 8 (закінчення) Позначення на контурній карті основних форм рельєфу материка |
|
РОЗДІЛ IV. МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІ (23 год.) |
||||
Тема 1. Північна Америка (8 год.) |
||||
38 |
|
|
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння Північної Америки. Практична робота № 9 (початок) Позначення на контурній карті об’єктів берегової лінії материка |
|
39 |
|
|
Тектонічні структури, рельєф та корисні копалини Північної Америки. Практична робота № 9 (продовження) Позначення на контурній карті основних форм рельєфу материка |
|
40 |
|
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату Північної Америки |
|
41 |
|
|
Води суходолу Північної Америки. Практична робота № 9 (продовження) Позначення на контурній карті об’єктів внутрішніх вод материка |
|
42 |
|
|
Природні зони Північної Америки. Вертикальна поясність в горах материка. |
|
43 |
|
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. Розробка й обґрунтування маршруту, що проходить через об’єкти Північної Америки, занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО |
|
44 |
|
|
Населення. Держави Північної Америки. Україна і держави Північної Америки. Практична робота № 9 (закінчення) Позначення на контурній карті держав Північної Америки та їх столиць
|
|
45 |
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з тем «Антарктида. Північна Америка» (Тематична) |
|
|
Тема 2. Євразія (16 год.) |
|||
46 |
|
|
Географічне положення Євразії. Поділ Євразії на дві частини світу. Практична робота № 10 (початок) Позначення на контурній карті об’єктів берегової лінії Євразії |
|
47 |
|
|
Дослідження та освоєння Євразії |
|
48 |
|
|
Тектонічна будова. Рельєф Євразії. Роль зовнішніх сил у формуванні рельєфу Євразії. Корисні копалини. Практична робота № 10 (продовження) Позначення на контурній карті основних форм рельєфу Євразії |
|
49 |
|
|
Загальні риси клімату Євразії |
|
50 |
|
|
Кліматичні пояси і типи клімату Євразії. Практична робота № 11 Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу за допомогою кліматодіаграм |
|
51 |
|
|
Води суходолу Євразії: річки. Практична робота № 10 (продовження) Позначення на контурній карті основних річок Євразії |
|
52 |
|
|
Води суходолу Євразії: озера, льодовики. Практична робота № 10 (продовження) Позначення на контурній карті основних озер Євразії |
|
53 |
|
|
Пригородні зони Євразії. Арктичні пустелі. Тундра й лісотундра. Ліси помірного поясу. |
|
54 |
|
|
Природні зони Євразії. Лісостепи й степи. Напівпустелі й пустелі. Субтропічні ліси. Савана. Субекваторіальні та екваторіальні ліси. Вертикальна поясність гір Євразії. |
|
55 |
|
|
Зміни природи Євразії людиною. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі. Виявлення природних закономірностей за маршрутом слідування, складання карати маршруту з позначення країн та унікальних природних об’єктів |
|
56 |
|
|
Населення та держави Євразії. Практична робота № 10 (закінчення) Позначення на контурній карті держав Євразії та їх столиці |
|
57 |
|
|
Найбільші держави Європи: Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Росія. |
|
58 |
|
|
Найбільші держави Азії: Китай, Японія. |
|
59 |
|
|
Зв’язки України з країнами Європи та Азії |
|
60 |
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Євразія» (Тематична) |
|
РОЗДІЛ V. ОКЕАНИ (5 год.) |
||||
Тема 1. Тихий океан (2 год.) |
||||
61 |
|
|
Географічне положення Тихого океану. Острови в Тихому океані, їх походження. Рельєф дна. Практична робота № 12 (початок) Позначення географічних об’єктів та течій Тихого океану на контурній карті |
|
62 |
|
|
Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Острови в Тихому океані, їх природні особливості. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей та прилеглих материків. |
|
|
Тема 2. Атлантичний океан (1 год.) |
|||
63 |
|
|
Географічне положення океану Атлантичного океану. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив Атлантичного океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. Практична робота № 12 (продовження) Позначення географічних об’єктів та течій Атлантичного океану на контурній карті
|
|
Тема 3. Індійський океан (1 год.) |
||||
64 |
|
|
Географічне положення океану Індійського океану. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив Індійського океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. Практична робота № 12 (продовження) Позначення географічних об’єктів та течій Індійського океану на контурній карті |
|
Тема 4. Північний Льодовитий океан (1 год.) |
||||
65 |
|
|
Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. Практична робота № 12 (закінчення) Позначення географічних об’єктів Північного Льодовитого океану на контурній карті
|
|
Розділ VІ. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ (2 год.) |
||||
Тема 1. Використання природних багатств материків і океанів (1 год.) |
||||
66 |
|
|
Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти.
|
|
|
Тема 2. Екологічні проблеми материків і океанів (1 год.) |
|||
67 |
|
|
Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Міжнародне співробітництво у розв’язанні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи. Дослідження: Шляхи розв’язування екологічних проблем |
|
68 |
|
|
Контрольна робота |
|
69 |
|
|
Повторення навчального матеріалу |
|
70 |
|
|
Підсумковий урок (Тематична) |
|