Складено до підручника: Бойко В.М. Географія : підруч. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закл. /.В.М. Бойко, І.Л. Дітчук, Л.Б. Заставецька. – Кам`янець-Подільський: Абетка, 2016. – 296 с. іл. 2016
Згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді та спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
ПОГОДЖЕНО Заступник директора __________ Бомба Л.Р. «___» вересня 2017р.
|
ЗАТВЕРДЖУЮ Директор школи _________ Ямнич Р.І. «___» вересня 2017р.
|
Календарно-тематичне планування
з географії
для 8 класу
на 2017- 2018 н.р.
Вчителя географії
Станьківської ЗОШ І-ІІ ступенів
Богдан Іванни Іванівни
Розглянуте на засіданні методичного об`єднання вчителів природничого циклу.
Протокол № 1 від 22 серпня 2017р.
Складено до підручника: Бойко В.М. Географія : підруч. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закл. /.В.М. Бойко, І.Л. Дітчук, Л.Б. Заставецька. – Кам`янець-Подільський: Абетка, 2016. – 296 с. іл. 2016
Згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді та спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
Форма проведення тематичного оцінювання (усно або письмово): тести, різнорівневі завдання, описові завдання та ін.
Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» є формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, щоб вони зберігали і захищали довкілля і усвідомлювали сталий розвиток, були готові брати участь у вирішенні питань довкілля і розвитку суспільства.
Учнів 8 класів орієнтують на формування:
Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, а також важливість національної ініціативи; спирається у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.
Учнів 8 класів орієнтують на:
Вивченням наскрізної змістової лінії «Здоров’я і безпека» прагнуть сформувати учня духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінним членом суспільства, який здатний вести здоровий спосіб життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища.
Учнів 8 класів орієнтують на:
Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» є забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.
Учнів 8 класів орієнтують на:
Скорочення: ЕБСР – екологічна безпека та сталий розвиток, ЗБ – здоров’я і безпека, ГВ – громадянська відповідальність, ПФГ – підприємливість і фінансова грамотність
УКРАЇНА У СВІТІ: ПРИРОДА, НАСЕЛЕННЯ
8 КЛАС
(70 год, 2 год на тиждень)
Оч. результати навч-пізнав. дія-сті учнів |
№ п\п |
Дата
|
Зміст уроку |
Д\З |
Прим. |
ВСТУП (2 год.) |
|||||
Знаннєвий компонент: називає об’єкти вивчення курсу; наводить приклади географічних досліджень території України у минулому і тепер; пояснює особливості сучасних географічних досліджень. Діяльнісний компонент: характеризує методи досліджень фізичної та суспільної географії; розрізняє істотні ознаки понять «фізична географія» та «суспільна географія»; вміє користуватися джерелами географічної інформації. Ціннісний компонент: оцінює значення знань із фізичної та суспільної географії для себе і суспільства. |
1 |
|
Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. Джерела географічної інформації |
|
|
2 |
|
Географічні відомості про територію України в минулому. Сучасні географічні дослідження |
|
|
|
РОЗДІЛ І. ГЕОГРАФІЧНА КАРТА ТА РОБОТА З НЕЮ (7 год.) |
|||||
Тема 1. Географічна карта |
|||||
Знаннєвий компонент: називає джерела географічної інформації, елементи карти; пояснює відмінності між різними видами карт, картографічними проекціями. Діяльнісний компонент: розпізнає види карт за просторовим охопленням, масштабом, змістом і призначення; характеризує методи і засоби отримання географічної інформації з загальногеографічних і тематичних карт; визначає об’єкти, напрямки, відстані, географічні координати за навчальними картами; вміє користуватися навчальними картами й атласами, картографічними інтернет-джерелами; застосовує сучасні навігаційні системи на практиці. Ціннісний компонент: оцінює значення джерел географічної інформації для життєдіяльності людини. |
3 |
|
Зображення України в картографічних творах.
|
|
|
4 |
|
Елементи карти, картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Класифікація карт. Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах.
|
|
|
|
5 |
|
Карти та геоінформаційні системи. |
|
|
|
Тема 2. Топографічні карти |
|||||
Знаннєвий компонент: називає елементи топографічної карти; пояснює особливості читання топографічної карти. Діяльнісний компонент: читає топографічні карти, плани міст, схеми руху транспорту; характеризує методи і засоби отримання інформації з топографічних карт; визначає об’єкти, напрямки, відстані, географічні, прямокутні координати, висоту точок за топографічною картою; вміє працювати в групі та команді; застосовує отримані знання в орієнтуванні на місцевості з допомогою топографічної карти, плану, схеми. Ціннісний компонент: оцінює значення топографічних карт у побуті та господарській діяльності. |
6 |
|
Топографічні карти та їх елементи |
|
|
7 |
|
Читання та практичне використання топографічних карт. |
|
|
|
8 |
|
Плани міст, схеми руху транспорту Дослідження Прокладання маршрутів за топографічною картою та їх обґрунтування. |
|
|
|
9 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Географічна карта». (вик. пр. роб №1) Практична робота № 1 Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою. |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
РОЗДІЛ ІІ. ГЕОГРАФІЧНИЙ ПРОСТІР УКРАЇНИ (7 год.) |
|||||
Тема 1. Україна на політичній карті Європи і світу |
|||||
Знаннєвий компонент: називає істотні ознаки політичної карти, складники державної території; пояснює відмінність між поняттями «країна», «держава», «залежна територія». Діяльнісний компонент: характеризує географічне положення України; розрізняє фізико-, економіко-, політико-географічне положення держави; показує на карті суходільні і морські кордони: суходіл і територіальні води, крайні точки України, країни-сусіди України; географічні центри України; географічний центр Європи в Україні. визначає за допомогою карти протяжність території України в градусах і кілометрах. Ціннісний компонент: обґрунтовує вплив значення географічного положення України в Європі та світі на економічні та політичні процеси в середині держави; оцінює політико-географічне положення держав та географічне положення України. |
10 |
|
Політична карта світу, її елементи. |
|
|
11 |
|
Географічне положення Дослідження Порівняльна оцінка географічного розміщення України з країнами світу (2 – 3 на вибір). |
|
|
|
12 |
|
Державна територія і кордони. Практична робота № 2 Позначення на контурній карті кордонів сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи і зазначення їхніх назв; визначення координат точок, протяжності території України в градусах і кілометрах.
|
|
|
|
Тема 2. Формування території України |
|||||
Знаннєвий компонент: називає адміністративно-територіальні одиниці України; пояснює особливості сучасного адміністративно-територіального устрою України; навидить приклади різних адміністративно-територіальних одиниць за географічним положенням на карті України. Діяльнісний компонент: аналізує зміни територіальних кордонів України з ХХ ст.; прогнозує економічні та соціальні наслідки змін адміністративно-територіального устрою України; показує на карті одиниці адміністративно-територіального устрою України; зміни кордонів України в ХХ ст. Ціннісний компонент: оцінює значення знань про адміністративно-територіальний устрій держави; |
13 |
|
Територіальні зміни меж України з ХХ ст. Сучасний адміністративно-територіальний устрій |
|
|
Тема 3. Україна на карті годинних поясів |
|||||
Знаннєвий компонент: називає різні види часу, що існують в міжнародній системі його відліку; наводить приклади регулювання часу в країнах світу; пояснює відмінність між поняттями «місцевий час», «поясний час». Діяльнісний компонент: характеризує особливості регулювання системи відліку часу в країнах світу; аналізує карту годинних поясів Землі; показує на карті лінію зміни дат; визначає місцевий і поясний час, час у країнах світу та в Україні. Ціннісний компонент: обґрунтовує вплив літнього часу на господарську діяльність та здоров’я людини; оцінює значення знань про систему відліку часу. |
14 |
|
Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси. Дослідження Планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським |
|
|
15 |
|
Час в Україні. Практична робота 3. Аналіз карти годинних поясів світу. Розв’язування задач на визначення часу. |
|
|
|
16 |
|
Узагальнення та систематизації знань з теми: «Географічний простір України» |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
РОЗІЛ ІІІ. ПРИРОДНІ УМОВИ І РЕСУРСИ УКРАЇНИ (37 год.) |
|||||
Тема 1. Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси |
|||||
Знаннєвий компонент: називає форми земної поверхні; наводить приклади корисних копалин щодо їх використання; формулює визначення понять «платформа», «щит», «плита», «область складчастості». Діяльнісний компонент: Знаходить і показує на картах різного масштабу: низовини: Придніпровська, Причорноморська, Закарпатська, Поліська; височини: Придніпровська, Подільська, Донецька, Приазовська, Хотинська (г. Берда); гори: Українські Карпати (г. Говерла), Кримські (г. Роман-Кош); тектонічні структури: Східноєвропейська платформа, Український щит, Волино-Подільська плита, Дніпровсько-Донецька западина, Причорноморська западина, Скіфська платформа, Донецька складчаста область, Карпатська і Кримська складчасті системи; басейни і родовища корисних копалин: Донецький та Львівсько-Волинський кам’яновугільні басейни, Дніпровський буровугільний басейн, Західний, Східний, Південний нафтогазоносні райони, Криворізький залізорудний басейн, Кременчуцький залізорудний район, Придніпровський марганцеворудний басейн, Іршанське родовище титанових руд, Артемівське, Слов’янське родовища кам’яної солі, Заваллівське родовище графіту; аналізує поширення різних за віком гірських порід за геологічною картою; пояснює вплив неотектонічних рухів на формування рельєфу. Ціннісний компонент: обґрунтовує необхідність раціонального використання природних ресурсів; оцінює вплив людини на рельєф, наслідки видобування корисних копалин та необхідність охорони надр; встановлює взаємозв`язки між рельєфом, тектонічними структурами, корисними копалинами, геологічною будовою території.
|
17 |
|
Геологічна історія Землі. Основні тектонічні структури. |
|
|
18 |
|
Геологічна будова. Вплив геологічної будови та тектоніки на діяльність людини. |
|
|
|
19 |
|
Форми земної поверхні. Простягання низовин, височин, гір, річкових долин. Карта «Фізична поверхня». Практична робота № 4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічною, геологічною будовою, рельєфом та корисними копалинами.
|
|
|
|
20 |
|
Формування рельєфу. Типи рельєфу за походженням. Рельєф і діяльність людини. |
|
|
|
21 |
|
Корисні копалини України, їх класифікація. Паливні корисні копалини. |
|
|
|
22 |
|
Рудні та Нерудні корисні копалини. Мінеральні води та грязі. Особливості геологічної будови, рельєфу та мінеральних ресурсів своєї місцевості. |
|
|
|
23 |
|
Узагальнення та систематизації знань з теми: «Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси» |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
Тема 2. Клімат і кліматичні ресурси |
|||||
Знаннєвий компонент: називає основні кліматотвірні чинники, кліматичні показники, типи клімату; наводить приклади небезпечних погодних явищ та їх наслідків; формулює поняття «погода», «клімат», «атмосферний фронт», «циклон», «антициклон»; пояснює дію кліматотвірних чинників. Діяльнісний компонент: характеризує особливості розподілу сонячної енергії, напрямки руху атмосферних фронтів, циклонів та антициклонів, річний розподіл кліматичних показників у межах України; визначає за кліматичною картою особливості розподілу температури, повітря та опадів; порівнює особливості зволоження в різних частинах України, кліматичні умови своєї місцевості з іншими регіонами та їх вплив на сільське господарство; аналізує погодні особливості різних регіонів України за допомогою інтернет- ресурсів. Ціннісний компонент: робить висновки про значення прогнозу погоди для життєдіяльності людей; оцінює можливість використання кліматичних ресурсів у різних сферах господарської діяльності в Україні та у побуті. |
24 |
|
Кліматотвірні чинники: сонячна енергія, циркуляція атмосфери, підстильна поверхня, їх взаємодія |
|
|
25 |
|
Циркуляція атмосфери. Атмосферні фронти, циклони та антициклони |
|
|
|
26 |
|
Основні показники клімату. Пори року. Практичні роботи 5. Визначення вологості повітря за заданими показниками. |
|
|
|
27 |
|
Несприятливі погодно-кліматичні явища. Прогноз погоди. Практичні роботи 6. Встановлення особливостей клімату різних регіонів України за аналізом карт та кліматичних діаграм. |
|
|
|
28 |
|
Кліматичні ресурси. Вплив погодно-кліматичних умов на людини. Кліматичні особливості своєї місцевості Дослідження Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, ЗМІ |
|
|
|
Тема 3. Води суходолу і водні ресурси |
|||||
Знаннєвий компонент: називає складові частини вод суходолу в межах України; формулює визначення понять «річка», «озеро», «болото», «підземні води», «водосховище», «канал», «меандри», «тераси», «водний режим», «річковий стік», «витрата води», «водні ресурси», «твердий стік», «падіння річки», «похил річки»; пояснює особливості живлення та водного режиму річок, озер. Діяльнісний компонент: Знаходить та показує на картах різного масштабу: річкові системи: Дніпра, Сіверського Донця, Південного Бугу, Дністра, Дунаю, Західного Бугу; озера: Ялпуг, Сасик, Шацькі, Синевир; лимани: Дніпровсько-Бузький, Молочний, Дністровський; водосховища: Київське, Канівське, Кременчуцьке, Каховське, Дніпровське, Дніпродзержинське; Дністровське; Печенізьке; канали: Північнокримський, Дніпро – Донбас, Каховський; визначає падіння та похил річки; характеризує водні об’єкти України, шляхи раціонального використання водних ресурсів; порівнює гідрографічні особливості водних об’єктів; аналізує можливості використання водних ресурсів. Ціннісний компонент: усвідомлює необхідність охорони водних ресурсів України; оцінює наявні водні ресурси своєї місцевості. |
29 |
|
Склад вод суходолу. Поверхневі води. Річки. Живлення та водний режим річок. Річковий стік.
|
|
|
30 |
|
Основні річкові басейни та системи Практична робота № 7. Позначення на контурній карті назв найбільших річок, озер, водосховищ, каналів, позначення боліт України
|
|
|
|
31 |
|
Контрольна робота (директорська)
|
|
|
|
32 |
|
Озера, штучні водойми Практична робота№7. (продовження)
|
|
|
|
33 |
|
Болота і підземні води. Водні ресурси України |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
Тема 4. Ґрунти та ґрунтові ресурси. |
|||||
Знаннєвий компонент: називає основні чинники ґрунтоутворення та типи ґрунтів; пояснює умови ґрунтоутворення, особливості поширення ґрунтів. Діяльнісний компонент: характеризує ґрунтові ресурси України; аналізує карту ґрунтів України. Ціннісний компонент: робить висновки щодо закономірностей поширення ґрунтів на рівнинній частині України та в горах; визначає вплив родючості ґрунтів на сільськогосподарську діяльність; оцінює заходи з підвищення родючості та охорони ґрунтів. |
34 |
|
Ґрунти України Дослідження Вплив людини на родючість ґрунтів
|
|
|
35 |
|
Ґрунтові ресурси України. Ґрунти своєї місцевості Практична робота 8. Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України. |
|
|
|
Тема 5. Рослинність |
|||||
Знаннєвий компонент: називає видовий склад рослинності; наводить приклади рослинних угруповань, занесених до Зеленої книги України, ендемічних і зникаючих видів рослин. Діяльнісний компонент: характеризує основні типи рослинного покриву України; розпізнає рослини, що занесені до Червоної книги України; аналізує карту рослинності України, вплив господарської діяльності людини на рослинний покрив; спостерігає за змінами рослинності своєї місцевості. Ціннісний компонент: робить висновки щодо закономірностей поширення основних типів рослинності в Україні; оцінює стан рослинних ресурсів, їх роль у господарській діяльності, можливості використання в різних регіонах України; усвідомлює необхідність збереження та відновлення рослинності. |
36 |
|
Рослинний покрив України, закономірності його поширення. Рослинний світ своєї місцевості |
|
|
Тема 6. Тваринний світ України |
|||||
Знаннєвий компонент: називає видовий склад тваринного світу; наводить приклади акліматизації та реакліматизації тварин. Діяльнісний компонент: характеризує фауністичний склад лісів, луків, степів, боліт, водойм; розпізнає тварин, які занесені до Червоної книги України; аналізує карту тваринного світу України. Ціннісний компонент: робить висновки щодо закономірностей поширення основних видів тварин в Україні; оцінює стан тваринних ресурсів, їх роль у господарській діяльності людини; усвідомлює наслідки впливу людської діяльності на тваринний світ України та своєї місцевості. |
37 |
|
Різноманітність тваринного світу України. Тваринний світ своєї місцевості Дослідження Рослини і тварини України, які походять з інших материків і частин Євразії
|
|
|
38 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань з тем: «Ґрунти та ґрунтові ресурси», «Рослинність», «Тваринний світ України» |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
Тема 7. Ландшафти України |
|||||
Знаннєвий компонент: називає чинники формування природних ландшафтів, природні країни, природні зони; пояснює на конкретних прикладах особливості взаємодії компонентів природи у ландшафті. Діяльнісний компонент: Знаходить і показує на картах різних масштабів природні зони, гірські країни, Чорне море, Азовське море; острови Зміїний, Джарилгач, півострови Кримський, Керченський, косу Арабатська Стрілка, Каркінітську затоку, Керченську протоку; характеризує рівнинні лісові, лісостепові, степові та гірські ландшафти, природні комплекси морів; аналізує карту ландшафтів, співвідношення природних та антропогенних ландшафтів у своїй місцевості. Ціннісний компонент: прогнозує наслідки впливу господарської діяльності людини на природні особливості ландшафтів; висловлює судження про природно-ресурсний потенціал природних комплексів. |
39 |
|
Ландшафт як цілісна просторова система |
|
|
40 |
|
Районування природних ландшафтів. Антропогенні ландшафти |
|
|
|
41 |
|
Рівнинні ландшафти, їх різноманітність. Природна зона мішаних та широколистих лісів |
|
|
|
42 |
|
Лісостепова природна зона |
|
|
|
43 |
|
Степова природна зона |
|
|
|
44 |
|
Гірські ландшафти Українських Карпат |
|
|
|
45 |
|
Гірські ландшафти Кримських гір |
|
|
|
46 |
|
Практична робота 9. Складання порівняльної характеристики природних зон України (за вибором) |
|
|
|
47 |
|
Природні умови і ресурси Чорного моря |
|
|
|
48 |
|
Природні умови і ресурси Азовського моря |
|
|
|
49 |
|
Ландшафти своєї місцевості / Дослідження. Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання. Виявлення ландшафтів у світі, що мають схожість з ландшафтами України |
|
|
|
Тема 8. Природокористування |
|||||
Знаннєвий компонент: називає складники природно-ресурсного потенціалу України, види забруднень довкілля; наводить приклади об’єктів природно-заповідного фонду України; пояснює сутність понять «екологічна ситуація», «моніторинг навколишнього середовища», «заповідник», «національний парк». Діяльнісний компонент: Знаходить і показує на картах різних масштабів: біосферні заповідники: Асканія-Нова, Карпатський, Дунайський, Чорноморський; природні заповідники: Карадазький, Український степовий, Медобори, Канівський, Поліський; національні природні парки: Карпатський, Шацький, Синевір, Подільські Товтри; регіональний ландшафтний парк «Меотида»; характеризує сучасну екологічну ситуацію в Україні; аналізує природно-ресурсний потенціал у різних регіонах України, вплив екологічної ситуації на здоров’я населення; визначає об’єкти природно-заповідного фонду своєї місцевості; дотримується правил безпеки та норм поведінки в природі. Ціннісний компонент: оцінює переваги створення національної екологічної мережі, наслідки використання й охорони природних умов та природних ресурсів України; усвідомлює необхідність ініціативи створення розгалуженої системи природозаповідних територій; |
50 |
|
Природокористування та геоекологічна України
|
|
|
51 |
|
Раціональне природокористування Дослідження Зміни природи своєї місцевості під впливом діяльності людини
|
|
|
|
52 |
|
Природно-заповідний фонд України. Практична робота 10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України
|
|
|
|
53 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань з тем: «Ландшафти України», «Природокористування» |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
|||||
РОЗДІЛ IV. НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ ТА СВІТУ (12 год.) |
|||||
Тема 1. Демографічні процеси та статево-віковий склад населення світу та України |
|||||
Знаннєвий компонент: називає кількість населення світу та в Україні; найбільші країни за кількістю населення; розуміє поняття «природний рух населення», «природній приріст населення», «демографічний вибух», «демографічна криза», «демографічна політика», «еміграція», «імміграція»; пояснює демографічну ситуацію, що склалася в різних регіонах України. Діяльнісний компонент: визначає показники народжуваності, смертності, природного й механічного руху, частки жінок і чоловіків, окремих вікових груп у структурі населення країни (регіону); показує на карті і називає регіони світу, країни, області в Україні з найбільшою і найменшою кількістю населення, природним приростом, країни з найбільш численною українською діаспорою; знаходить інформацію з різних джерел, що характеризує населення світу й окремих країн, України та її областей; аналізує статево-вікові піраміди України та країн світу (на вибір); характеризує демографічні показники населення країни за сукупністю картографічних і статистичних матеріалів, механічний рух населення в Україні. Ціннісний компонент: оцінює важливість знань про демографічні процеси для соціально-економічного розвитку України та країн світу; усвідомлює необхідність |
54 |
|
Кількість населення в світі та Україні. Чинники, що впливають на кількість населення
|
|
|
55 |
|
Статево-віковий склад населення. Демографічна ситуація Практична робота № 11. Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу
|
|
|
|
56 |
|
Механічний рух населення. Українська діаспора. Міграційна політика |
|
|
|
Тема 2. Розселення |
|||||
Знаннєвий компонент: Називає середній показник густоти населення в Україні та визначає найбільш (найменш) густозаселені країни світу; розуміє поняття «урбанізація», «субурбанізація», «агломерація», «мегалополіс», «мегаполіс». Діяльнісний компонент: визначає показники урбанізованості території; показує на карті і називає регіони світу, країни, області в Україні з найбільшою і найменшою густотою населення та рівнем урбанізації, найбільші агломерації, світові міста, найбільші міста в Україні; знаходить у різних джерелах інформацію, що характеризує особливості розселення населення в світі й окремих країнах, Україні та окремих її областях; розрізняє міські і сільські населені пункти, типи міст за людністю і функціями, місто, агломерація, мегаполіс й мегалополіс, темп і рівень урбанізації; порівнює рівень і темпи урбанізації в Україні і світі. Ціннісний компонент: оцінює важливість знань про особливості розселення населення; усвідомлює взаємозв’язок між густотою населення та геоекологічною ситуацією; оцінює і пояснює вплив природних, демографічних і соціально-економічних чинників на територіальні відмінності густоти населення. |
57 |
|
Густота населення у світі й Україні
|
|
|
58 |
|
Міські і сільські населені пункти. Класифікація міст. Міське і сільське населення
|
|
|
|
59 |
|
Урбанізація, причини, що її зумовлюють
|
|
|
|
60 |
|
Вплив урбанізації на розселення населення |
|
|
|
Тема 3. Етнічний склад населення |
|||||
Знаннєвий компонент: називає найпоширеніші мовні сім'ї; розуміє поняття «раса», «нація», «етнос», «народ», «мовна сім’я». Діяльнісний компонент: характеризує національний склад населення України за сукупністю картографічних і статистичних матеріалів; порівнює етнічний склад населення регіонів України; показує на карті і називає однонаціональні й багатонаціональні країни, райони розселення національних меншин в Україні; знаходить у різних джерелах інформацію, що характеризує етнічний склад населення України й окремих країн. Ціннісний компонент: усвідомлює важливість толерантного ставлення до представників інших рас, національностей. |
61 |
|
Етноси. Найпоширеніші мовні сім'ї. Однонаціональні та багатонаціональні країни.
|
|
|
62 |
|
Національний склад населення України. Національні меншини та етнічні групи |
|
|
|
Тема 4. Релігійний склад населення |
|||||
Знаннєвий компонент: називає світові релігії; розуміє поняття «світова релігія»; Діяльнісний компонент: показує на карті і називає регіони домінування світових релігій; знаходить у різних джерелах інформацію, що характеризує релігійний склад населення світу, окремих країн, України та її областей; характеризує найпоширеніші релігійні конфесії в Україні. Ціннісний компонент: оцінює важливість толерантного ставлення до представників інших релігійних громад. |
63 |
|
Релігія як явище культури. Світові релігії. Найпоширеніші релігійні конфесії в Україні |
|
|
Тема 5. Зайнятість населення в світі й Україні |
|||||
Знаннєвий компонент: називає кількість трудових ресурсів в Україні; розуміє поняття «трудові ресурси», «економічно активне населення», «зайнятість населення»; пояснює причини безробіття. Діяльнісний компонент: визначає показники безробіття; показує на карті і називає області в Україні з найбільшою і найменшою кількістю трудових ресурсів; знаходить у різних джерелах інформацію про проблеми зайнятості населення світу, окремих країн, України та її областей; характеризує кількість і якість трудових ресурсів окремих країн та України; порівнює структуру зайнятості населення в окремих країнах і Україні. Ціннісний компонент: усвідомлює важливість знань про трудові ресурси і зайнятість населення для соціально-економічного розвитку країни. |
64 |
|
Трудові ресурси. Кількість і якість трудових ресурсів. Економічно активне населення
|
|
|
65 |
|
Зайнятість населення, проблеми зайнятості населення.
|
|
|
|
55 |
|
Контрольна робота (директорська) з теми: «Населення України і світу» |
|
|
|
РОЗДІЛ V. ПРИРОДА ТА НАСЕЛЕННЯ СВОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО РЕГІОНУ (4 год.) |
|||||
Тема 1. Географічне положення Івано-Франківської області |
|||||
Знаннєвий компонент: пояснює взаємозв’язки між природними компонентами, вплив природних умов і природних ресурсів на розселення населення в області і своїй місцевості. Діяльнісний компонент: характеризує рельєф і геологічну будову, клімат, поверхневі й підземні води, ґрунтово-рослинний покрив, тваринний світ, ландшафти, населення, адміністративної області своєї місцевості; аналізує використання природних ресурсів, екологічні наслідки природокористування. Ціннісний компонент: висловлює судження щодо заходів з метою раціонального використання та охорони природних ресурсів і покращення умов життя населення; обговорює потреби та можливості створення нових підприємств у регіоні. |
67 |
|
Тема 1. Географічне положення, адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку. |
|
|
68 |
|
Тема 2. Природа регіону. Особливості природних умов і ресурсів. Природокористування. Об’єкти природно-заповідного фонду. |
|
|
|
69 |
|
Тема 3. Населення регіону. Кількість та структура населення. Етнічний склад. Особливості зайнятості населення. |
|
|
|
70
|
|
Дослідження (екскурсія) Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості. |
|
|
|
Виставляється тематична оцінка |
Виконання плану
|
К-сть тематичних |
К-сть практичних |
К-сть контрольних робіт |
І семестр |
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
Рік |
|
|
|