ГЕОГРАФІЯ
«РЕГІОНИ ТА КРАЇНИ»
10 КЛАС
(52 години, 1,5 години на тиждень)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
Прим. |
КОРИГУЮЧЕ НАВЧАННЯ (2 години) |
||||
1 |
|
Вторинний та третинний сектори економіки. Інструктаж з БЖД (інструкція з БЖД № 20). |
Повторити опрацьований матеріал. |
|
2 |
|
Глобальні проблеми людства. Діагностична робота. |
Повторити опрацьований матеріал. |
|
ВСТУП (1 години) |
||||
3 |
|
Що вивчає курс «Географія: регіони та країни». Регіони світу (за класифікацією ООН). Сучасна політична карта світу та окремих регіонів. Головні об’єкти політичної карти. |
§ 1 та § 2. Скласти перелік наявних у вас джерел географічних знань. |
|
Розділ І. ЄВРОПА (15 годин) |
||||
Тема 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЄВРОПИ (5 годин) |
||||
4 |
|
Загальний огляд Європи. (ЕГП. Склад регіону. Сучасна політична карта. Форми державного правління і територіального устрою країн Європи. Прояви сепаратизму. Типи країн Європи за рівнем економічного розвитку). Інтеграційні процеси. Міжнародні організації в Європі. |
§ 3 та § 4. Скласти кросворд «Столиці країн Європи» (10 запитань). Дослідження (за вибором учня/учениці). Інтеграційні та дезінтеграційні процеси в Європі. |
|
5 |
|
Природні умови та ресурси Європи. |
§ 5. Повторити основні поняття та показники, що характеризують населення країни та демографічні процеси. |
|
6 |
|
Населення Європи. |
§ 6. Підготуватися до поточного контролю за темою «Населення Європи». |
|
7 |
|
Особливості господарства країн Європи. Первинний сектор економіки. |
§ 7. Випереджальне: підготувати інформацію про структуру промислового виробництва двох економічно розвинених невеликих країн Європи. |
|
8 |
|
Європа: вторинний та третинний сектори економіки. Практична робота №1 (оцінювана). Порівняльна характеристика структури промислового виробництва двох економічно розвинених невеликих країн Європи (на вибір учнів). Узагальнення знань учнів за темами «Вступ» та «Загальна характеристика Європи». |
§ 8. Дослідження: 1) Відновна електроенергетика в країнах Європи: регіональні особливості та відмінності. 2) Структура й просторова організація виробництва чорних металів у країнах Європи. |
|
Тема 2. КРАЇНИ ЄВРОПИ (10 годин) |
||||
9 |
|
Німеччина: ЕГП, природно-ресурсний потенціал, населення. |
§ 9. Дослідження. «Нове обличчя» Руру — постіндустріальний розвиток: «зелені» міста замість похмурих ландшафтів. Створити за допомогою комп’ютера рекламний буклет «Видатні туристичні об’єкти Німеччини». |
|
10 |
|
Німеччина. Особливості сучасного постіндустріального розвитку країни. Господарство. |
§ 10. Нанести на контурну карту найбільші машинобудівні центри країни. Охарактеризуйте їх географію. |
|
11 |
|
Франція. |
§ 11. Об’єднатися в 6–7 груп для роботи на наступному уроці. Випереджальне: скласти розгорнутий план наступного § 12 (Велика Британія). |
|
12 |
|
Велика Британія. |
§ 12. Дослідження. Лондон, Берлін, Париж, Київ: схожість і відмінність сучасного розвитку міст. |
|
13 |
|
Італія. |
§ 13 Дослідження. Кластери в Італії як домінуюча форма організації виробництва товарів і послуг. |
|
14 |
|
Практична робота №2 (оцінювана). Складання картосхеми просторової організації економіки однієї з європейських країн «Великої Сімки» (за вибором). |
Повторити §§ 9-13. Написати твір за темою «Двотижневі канікули в країнах Західної Європи». |
ОПР |
15 |
|
Польща. |
§ 14. Випереджальне. Дослідити роль Мінська як економічного, політичного й культурного центру країни. |
|
16 |
|
Білорусь. |
§ 15. Випереджальне: скласти розгорнутий план наступного § 16(Росія). |
|
17 |
|
Росія. |
§ 16. Підготуватися до узагальнюючого уроку. Повторити §§ 9-15. |
|
18 |
|
Узагальнення знань учнів за темою «Країни Європи» |
Повторити §§ 9-16. |
|
Розділ IІ. АЗІЯ (12 годин) |
||||
Тема 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА АЗІЇ (5 годин) |
||||
19 |
|
Загальний огляд Азії. (ЕГП. Склад регіону. Сучасна політична карта. Типи країн за рівнем економічного розвитку. Міжнародні організації. Райони збройних конфліктів та проявів тероризму). |
§ 17. Нанести на контурну карту 1) кордони азіатських субрегіонів; 2) країн, що входять до їх складу. |
|
20 |
|
Природні умови та ресурси. Населення. |
§ 18. Позначити на контурній карті найбільші міські агломерації та мегалополіси Азії. |
|
21 |
|
Особливості економіки країн Азії. Первинний сектор економіки. Добувна промисловість. Сільське і лісове господарство. |
§ 19. Дослідження. 1) Екологічні виміри економічного зростання в країнах Азії. 2) Країни Перської затоки — новий осередок індустріалізації. |
|
22 |
|
Вторинний сектор економіки. Основні промислові райони регіону. Практична робота №3. Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії. |
§ 20. Дослідження. Географічне положення країни як чинник її економічного розвитку (на прикладі Туреччини і Сінгапуру). |
|
23 |
|
Третинний сектор економіки. Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії та особливості їх участі в міжнародному поділі праці. Зв’язки України з країнами Азії. Узагальнення знань учнів за темою «Загальна характеристика Азії». |
Опрацювати § 20. Повторити §§ 17-19. |
|
Тема 2. КРАЇНИ АЗІЇ (7 годин) |
||||
24 |
|
Японія: ЕГП, природно-ресурсний потенціал, населення. |
§ 21. Позначити на контурній карті найбільші міста Японії. |
|
25 |
|
Японія: господарство. |
§ 22. Дослідження. Острови Кюсю і Хоккайдо: контрасти Японії. |
|
26 |
|
Китай: економіко-географічне положення, природно-ресурсний потенціал, населення. |
§ 23. Випереджальне. Скласти повідомлення про міжнародні зв’язки Китаю та України. |
|
27 |
|
Китай: господарство. |
§ 24. Позначити на контурній карті найбільші промислові центри Китаю. |
|
28 |
|
Індія: економіко-географічне положення, природно-ресурсний потенціал, населення. Практична робота №4. Аналіз статево-вікових пірамід Японії, Китаю та Індії з метою оцінювання працересурсного потенціалу країн. |
§ 25. Ви здійснили віртуальну тижневу подорож до Індії. Описати свої враження у вигляді есе «Індія очима українця». |
|
29 |
|
Індія: господарство. |
§ 26. Дослідження. «Коридори зростання» в Індії. |
|
30 |
|
Контрольна робота №1. |
Повторити §§ 1-26. |
КР |
Розділ IІІ. ОКЕАНІЯ (4 години) |
||||
Тема 1. АВСТРАЛІЯ (2 години) |
||||
31 |
|
Австралія: економіко-географічне положення, природно-ресурсний потенціал, населення. |
§ 27. Дослідження. 1) Національні парки Австралії як об’єкти міжнародного туризму. 2) Канберра — політико-адміністративний центр країни. |
|
32 |
|
Австралія. Господарство. |
§ 28. Дослідження. Розвиток Західної Австралії у контексті зростання глобального попиту на природні ресурси. |
|
Тема 2. МІКРОНЕЗІЯ, МЕЛАНЕЗІЯ, ПОЛІНЕЗІЯ (2 години) |
||||
33 |
|
Острівні країни Океанії. Інструктаж з БЖД (інструкція з БЖД № 20). |
§ 29. Підготувати кросворд «Океанія» (від 15 запитань). |
|
34 |
|
Узагальнення знань учнів за темою «Країни Азії». |
Повторити §§ 17-29 |
|
Розділ IV. АМЕРИКА (10 годин) |
||||
Тема 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА АМЕРИКИ (5 годин) |
||||
35 |
|
Америка: загальна характеристика регіону. (Особливості ГП. Склад регіону. Сучасна політична карта. Форми державного правління і територіального устрою країн, типи країн за рівнем економічного розвитку. Міжнародні організації НАФТА, Меркосур, НATO). Практична робота №5 (оцінювана). Складання картосхеми типології країн Америки за рівнем їх економічного розвитку. |
§ 30. Позначити на контурній карті субрегіони Америки. Випереджальне.Провести дослідження процесів, які вплинули на формування населення Америки та підготувати доповідь. |
|
36 |
|
Америка: природні умови та ресурси, населення. |
§ 31. Позначити на контурній карті найбільші міста та міські агломерації Америки. Випереджальне. Знайти інформацію про діяльність американських ТНК в регіоні. Підготувати повідомлення. |
|
37 |
|
Америка: загальна характеристика господарства, первинний сектор економіки. |
§ 32. Дослідження. «Бананові республіки»: типові ознаки та сучасний розвиток. |
|
38 |
|
Америка: вторинний сектор економіки. Основні осередки промисловості в регіоні. |
§ 33. (стор. 177-179). Дослідження. Підготувати повідомлення за темами: 1) Панамериканське шосе — дорога через три Америки. 2) Туризм як чинник розвитку країн-островів Карибського моря. |
|
39 |
|
Америка: третинний сектор економіки. Найважливіші міжнародні транспортні магістралі, вузли. Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Америки. Особливості їх участі в міжнародному поділі праці. Зв’язки України з країнами Америки. |
§ 33. (стор. 179-182) Повторити §§ 30-32. Випереджальне. Знайти інформацію та підготувати повідомлення про формування та життя української діаспори в США |
|
Тема 2. КРАЇНИ АМЕРИКИ (5 годин) |
||||
40 |
|
США: економіко-географічне положення, природно-ресурсний потенціал, населення. |
§ 34. Випереджальне. Знайти інформацію та підготувати повідомлення про формування та життя української діаспори в США. |
|
41 |
|
США. Особливості сучасного постіндустріального розвитку. Господарство. |
§ 35. Випереджальне. Прочитати та скласти план § (Канада). Дослідження. 1) Форми територіальної організації новітніх видів промислового виробництва у США. 2) Економічна взаємодія вздовж державного кордону між Мексикою і США. |
|
42 |
|
Канада. |
§ 36. Дослідження. Складники підприємницького успіху української діаспори в Канаді та США. |
|
43 |
|
Бразилія. Практична робота №6 (оцінювана). Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії. |
§ 37. Повторити §§ 34-36. |
|
44 |
|
Узагальнення знань учнів за темою «Америка». |
Повторити §§ 30-37. Випереджальне. Підготувати повідомлення про збройні конфлікти та прояви тероризму в Африці. |
|
Розділ V. АФРИКА (6 один) |
||||
Тема 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА АФРИКИ (4 години) |
||||
45 |
|
Особливості географічного положення Африки. Склад регіону. Сучасна політична карта. Райони збройних конфліктів, проявів тероризму. |
§ 38. Дослідження. Кордони на політичній карті Африки: особливості делімітації та демаркації. |
|
46 |
|
Природні умови і ресурси регіону. Населення Африки. |
§ 39. Позначити на контурній карті найбільші міста регіону. Скласти туристичний маршрут для ознайомлення з найбільш видатними природними об’єктами Африки. |
|
47 |
|
Господарство країн Африки. Практична робота №7. Позначення на контурній карті Африки основних районів видобування нафти, залізних, мідних та алюмінієвих руд, центів їх переробки (збагачення), основних транспортних магістралей та портів експортування. |
§ 40. Дослідження. 1) Ангола: успішний розвиток після війни. 2) Вплив колоніального минулого на сучасну міжнародну спеціалізацію та просторову структуру господарства країн Тропічної Африки. Підготуватися до контрольної роботи |
|
48 |
|
Контрольна робота №2. |
Повторити §§ 27-40. |
КР |
Тема 2. КРАЇНИ АФРИКИ (2 години) |
||||
49 |
|
Єгипет. |
§ 41. Дослідження. «Три кити» економіки Єгипту: Суецький канал, нафта, туризм. |
|
50 |
|
Південно-Африканська Республіка (ПАР). |
§ 42. Дослідження: 1) ПАР серед країн Африки. 2) ПАР: одна держава — три столиці. |
|
Розділ VІ. УКРАЇНА В МІЖНАРОДНОМУ ПРОСТОРІ (2 години) |
||||
Тема 1. УКРАЇНА В ГЕОПОЛІТИЧНОМУ ВИМІРІ (1 година) |
||||
51 |
|
Геополітична структура сучасного світу. Місце України на сучасній геополітичній карті світу. Основні вектори сучасної української геополітики. |
§ 43. Випереджальне. Опрацювати інформацію Державної служби статистики про: 1) товарну структуру експорту та імпорту України; 2) структуру експорту та імпорту послуг. |
|
Тема 2. УКРАЇНА В СИСТЕМІ ГЛОБАЛЬНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН (1 година) |
||||
52 |
|
Зовнішні економічні зв’язки України. Узагальнення знань учнів за темами «Африка» та «Україна в міжнародному просторі». |
Повторити §§ 44. |
|
Вчитель ( Біляк О.Б ) ____________________