Календарно-тематичне планування з географії у 8 класі на ІІ семестр 2017-2018 н.р. Складено згідно вимог програми. Навчальна програма з географії для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Географія», 8 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, з них-3години резервні)
Програма: Навчальна програма з географії для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Д/З |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Примітка |
Ґрунти України. Громадянська відповідальність Знає і розуміє необхідність раціонального використання й охорони ґрунтів. Підприємливість та фінансова грамотність Вміє отримати прибуток з використання власної земельної ділянки. Визначає залежність напрямку с/г діяльності від типу ґрунту
|
|
||||
33 |
|
Ґрунти України. Умови ґрунтоутворення, структура ґрунту, ґрунтові горизонти, родючість. Основні типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Карта ґрунтів. Практична робота № 8. Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України
|
§32 |
Знаннєвий компонент: називає основні чинники ґрунтоутворення та типи ґрунтів; пояснює умови ґрунтоутворення, особливості поширення ґрунтів.
Діяльнісний компонент: характеризує ґрунтові ресурси України; аналізує карту ґрунтів України.
Ціннісний компонент: робить висновки щодо закономірностей поширення ґрунтів на рівнинній частині України та в горах; визначає вплив родючості ґрунтів на сільськогосподарську діяльність; оцінює заходи з підвищення родючості та охорони ґрунтів |
|
34 |
|
Ґрунтові ресурси України. Ґрунти своєї місцевості. Дослідження В. Докучаєва. Зміни ґрунтів у результаті господарської діяльності людини. Заходи з раціонального використання й охорони ґрунтових ресурсів. Дослідження №5 Вплив людини на родючість ґрунтів своєї місцевості |
§33 |
|
|
Рослинність України |
|||||
35 |
|
Різноманітність рослинності. Закономірності поширення рослинного покриву в Україні. Рослинні угруповання. Червона та Зелена книги України. Рослинні ресурси, їх охорона і відтворення. Рослинність своєї місцевості
|
§34 |
Знаннєвий компонент: називає видовий склад рослинності; наводить приклади рослинних угруповань, занесених до Зеленої книги України, ендемічних і зникаючих видів рослин. Діяльнісний компонент: характеризує основні типи рослинного покриву України; розпізнає рослини, що занесені до Червоної книги України; аналізує карту рослинності України, вплив господарської діяльності людини на рослинний покрив; спостерігає за змінами рослинності своєї місцевості. Ціннісний компонент: робить висновки щодо закономірностей поширення основних типів рослинності в Україні; оцінює стан рослинних ресурсів, їх роль у господарській діяльності, можливості використання в різних регіонах України; усвідомлює необхідність збереження та відновлення рослинності |
|
Тема 6. Тваринний світ України. Екологічна безпека та сталий розвиток Усвідомлює необхідність збереження рослин і тварин та їх угрупувань.
Здоров’я і безпека Усвідомлює необхідність використання деяких властивостей рослин для зміцнення та профілактики здоров’я.
Громадянська відповідальність Сприяє формуванню відповідального члена громади, суспільства, який: - розуміє необхідність раціонального використання рослинних і тваринних ресурсів; - усвідомлює наслідки впливу господарської діяльності людини на тваринний світ України та своєї місцевості |
|||||
36 |
|
Різноманітність тваринного світу. Закономірності поширення тваринного світу в Україні. Тварини, занесені до Червоної книги України. Вплив людини на тваринний світ. Тваринні ресурси України, заходи з їх відтворення й охорони. Тваринний світ своєї місцевості Тематична |
§35 |
Знаннєвий компонент: називає видовий склад тваринного світу; наводить приклади акліматизації та реакліматизації тварин.
Діяльнісний компонент: характеризуєфауністичний склад лісів, луків, степів, боліт, водойм; розпізнає тварин, які занесені до Червоної книги України; аналізуєкарту тваринного світу України.
Ціннісний компонент: робить висновки щодо закономірностей поширення основних видів тварин в Україні; оцінює стан тваринних ресурсів, їх роль у господарській діяльності людини; усвідомлює наслідки впливу людської діяльності на тваринний світ України і своєї місцевості |
|
Тема 7. Ландшафти України. Екологічна безпека та сталий розвиток Усвідомлює відповідальність за ощадне використання природних ресурсів, екологічний стан у місцевій громаді, Україні.
Здоров’я і безпека Усвідомлює необхідність дбайливого ставлення до довкілля (навколишнього середовища) як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки людини. Дотримується правил безпечної поведінки в природі.
Громадянська відповідальність Виявляє готовність до розв’язання проблем, пов’язаних із станом довкілля.
Підприємливість і фінансова грамотність Розуміє рекреаційне значення природних комплексів
|
|||||
37 |
|
Ландшафт як просторово-цілісна система. Карта «Ландшафти України». |
§36 |
Знаннєвий компонент: називає чинники формування природних ландшафтів, природні країни, природні зони; пояснює на конкретних прикладах особливості взаємодії компонентів природи у ландшафті.
Діяльнісний компонент: Знаходить і показує на картах різних масштабів природні зони, гірські країни, Чорне море, Азовське море; острови Зміїний, Джарилгач, півострови Кримський, Керченський, косу Арабатська Стрілка, Каркінітську затоку, Керченську протоку; характеризує рівнинні лісові, лісостепові, степові та гірські ландшафти, природні комплекси морів; аналізуєкарту ландшафтів, співвідношення природних та антропогенних ландшафтів у своїй місцевості.
Ціннісний компонент: прогнозує наслідки впливу господарської діяльності людини на природні особливості ландшафтів; висловлює судження про природно-ресурсний потенціал природних комплексів |
|
38 |
|
Районування природних ландшафтів, їх відображення на картах. Антропогенні ландшафти.
|
§37 |
|
|
39 |
|
Рівнинні ландшафти, їх різноманітність. Природні зони України: мішаних лісів і широколистих лісів |
§38 |
|
|
40 |
|
Лісостепова зона. Використання та охорона рівнинних ландшафтів
|
§39 |
|
|
41 |
|
Степова зона. Використання та охорона рівнинних ландшафтів. Практична робота № 9. Складання порівняльної характеристики природних зон України (за вибором)
|
§40 |
|
|
42 |
|
Гірські ландшафти Українських Карпат, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона. Дослідження №6 Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання
|
§41, 42 |
|
|
43 |
|
Гірські ландшафти Кримських гір, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона. Дослідження №7 Виявлення ландшафтів у світі, що мають схожість із ландшафтами України |
§43 |
|
|
44 |
|
Природні умови і ресурси Чорного моря. Проблеми раціонального використання
|
§44 |
|
|
45 |
|
Природні умови у ресурси Азовського моря. Проблеми раціонального використання. |
§45 |
|
|
Тема 8. Природокористування Екологічна безпека та сталий розвиток Усвідомлює необхідність ініціативи створення розгалуженої системи природозаповідних територій. Характеризує сучасну екологічну ситуацію в Україні та своєї місцевості. Здоров’я і безпека Оцінює вплив екологічної ситуації на здоров"я населення. Дотримується правил безпеки та норм поведінки в природі.
Підприємливість і фінансова грамотність Оцінює природно-ресурсний потенціал своєї місцевості для організації туристичної діяльності
|
|||||
46 |
|
Природокористування та геоекологічна ситуація в Україні. Використання природно-ресурсного потенціалу України. Основні види забруднень довкілля в Україні. Вплив екологічної ситуації на населення. Дослідження №8 (на вибір) Вплив компонентів природи на здоров’я людини.
|
§46 |
|
|
47 |
|
Заходи щодо раціонального природокористування. Моніторинг навколишнього середовища. Природокористування в умовах сталого розвитку. Основні заходи щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони довкілля. Дослідження №9 Зміни природи своєї місцевості під впливом діяльності людини
|
§47 |
|
|
48 |
|
Природно-заповідний фонд України. Національна екологічна мережа. Природно-заповідні об’єкти своєї місцевості. Практична робота № 10. Позначення на контурній карті об’єктів природно заповідного фонду України Тематична |
§48 |
|
|
Розділ IV. Населення України та світу Тема 1. Демографічні процеси та статево-віковий склад населення світу та України Здоров’я і безпека Усвідомлює необхідність здорового способу життя та його вплив на репродуктивне здоров’я.
Громадянська відповідальність Оцінює поняття рівності та розмаїття народів, явища дискримінації та гендерної нерівності у суспільстві
|
|||||
49 |
|
Зміна кількості населення. Кількість населення в світі та Україні. Зміна кількості населення в світі та Україні. Чинники, що впливають на кількість населення: природний рух, міграції. Дослідження Павла Чубинського.
|
§49 |
Знаннєвий компонент: називає кількість населення світу та в Україні; найбільші країни за кількістю населення; розуміє поняття «природний рух населення», «природній приріст населення», «демографічний вибух», «демографічна криза», «демографічна політика», «еміграція», «імміграція»; пояснюєдемографічну ситуацію, що склалася в різних регіонах України.
Діяльнісний компонент: визначаєпоказники народжуваності, смертності, природного й механічного руху, частки жінок і чоловіків, окремих вікових груп у структурі населення країни (регіону); показує на картіі називає регіони світу, країни, області в Україні з найбільшою і найменшою кількістю населення, природним приростом, країни з найбільш численною українською діаспорою; знаходить інформацію з різних джерел, що характеризує населення світу й окремих країн, України та її областей; аналізуєстатево-вікові піраміди України та країн світу (на вибір); характеризуєдемографічні показники населення країни за сукупністю картографічних і статистичних матеріалів, механічний рух населення в Україні.
Ціннісний компонент: оцінює важливість знань про демографічні процеси для соціально-економічного розвитку України та країн світу; усвідомлює необхідністьдотримання здорового способу життя |
|
50 |
|
Статево-віковий склад населення світу й України. Демографічна ситуація. Тривалість життя населення. Регіональні відмінності демографічних процесів. Демографічна політика. Практична робота №11. Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу |
§50 |
|
|
51 |
|
Механічний рух населення: причини і види міграцій, основні напрямки міграційних потоків у світі та Україні. Українська діаспора. Міграційна політика |
§51 |
|
|
Тема 2.Розселення
Екологічна безпека та сталий розвиток Усвідомлює взаємозв’язок між густотою населення та геоекологічною ситуацією.
Громадянська відповідальність Оцінює і пояснює вплив природних, демографічних та соціально-економічних чинників на територіальні відмінності густоти населення
|
|||||
52 |
|
Розміщення населення на земній кулі та в Україні. Густота населення, територіальні відмінності густоти в світі й Україні. Міські і сільські населені пункти. Міське і сільське населення. Критерії їх розмежування в Україні та країнах світу.
|
§52 |
Знаннєвий компонент: Називає середній показник густоти населення в Україні та визначає найбільш (найменш) густозаселені країни світу; розуміє поняття «урбанізація», «субурбанізація», «агломерація», «мегалополіс», «мегаполіс».
Діяльнісний компонент: визначає показники урбанізованості території; показує на картіі називає регіони світу, країни, області в Україні з найбільшою і найменшою густотою населення та рівнем урбанізації, найбільші агломерації, світові міста, найбільші міста в Україні; знаходить у різних джерелах інформацію, що характеризує особливості розселення населення в світі й окремих країнах, Україні та окремих її областях; розрізняєміські і сільські населені пункти, типи міст за людністю і функціями, місто, агломерація, мегаполіс й мегалополіс, темп і рівень урбанізації; порівнюєрівень і темпи урбанізації в Україні і світі.
Ціннісний компонент: оцінюєважливість знань про особливості розселення населення; усвідомлює взаємозв’язок між густотою населення та геоекологічною ситуацією; оцінює і пояснює вплив природних, демографічних і соціально-економічних чинників на територіальні відмінності густоти населення |
|
53 |
|
Класифікація міст і урбанізація. Класифікація міст за кількістю населення та функціями. Урбанізація, причини, що її зумовлюють. Хибна урбанізація. Відмінності в рівнях і темпах урбанізації в Україні і світі.
|
§53 |
|
|
54 |
|
Вплив урбанізації на розселення населення. Субурбанізація. Міські агломерації. Мегаполіси. Світові міста. |
Ч54 |
|
|
Тема 3. Етнічний склад населення Громадянська відповідальність Усвідомлює причетність до національної культури України, Усвідомлює проблеми, які виникають, коли суспільства з різними цінностями та переконаннями намагаються жити разом у мирі. Розуміє необхідність толерантного ставлення до інших релігій та етнічних груп. Підприємливість і фінансова грамотність Усвідомлює важливість знань іноземної мови, культури інших народів для спілкування, розширення зав’язків, створення спільних проектів |
|||||
55 |
|
Етноси і нації. Найпоширеніші мовні сім'ї. Однонаціональні та багатонаціональні країни. |
§55
|
Знаннєвий компонент: називає найпоширеніші мовні сім'ї; розуміє поняття «раса», «нація», «етнос», «народ», «мовна сім’я».
Діяльнісний компонент: характеризуєнаціональний склад населення України за сукупністю картографічних і статистичних матеріалів; порівнюєетнічний склад населення регіонів України; показує на карті і називає однонаціональні й багатонаціональні країни, райони розселення національних меншин в Україні; знаходить у різних джерелах інформацію, що характеризує етнічний склад населення України й окремих країн.
Ціннісний компонент: усвідомлює важливість толерантного ставлення до представників інших рас, національностей. |
|
56 |
|
Національний склад населення України: особливості та регіональні відмінності. Національні меншини та етнічні групи, основні райони їх розселення |
§56 |
|
|
Тема 4. Релігійний склад населення
|
|||||
57 |
|
Релігійний склад населення світу та України. Релігія як явище культури. Світові релігії. Найпоширеніші релігійні конфесії в Україні
|
§57 |
Учень/учениця Знаннєвий компонент: називає світові релігії; розуміє поняття «світова релігія»; Діяльнісний компонент: показує на картіі називає регіони домінування світових релігій; знаходить у різних джерелах інформацію, що характеризує релігійний склад населення світу, окремих країн, України та її областей; характеризуєнайпоширеніші релігійні конфесії в Україні.
Ціннісний компонент: оцінює важливість толерантного ставлення до представників інших релігійних громад
|
|
Тема 5. Зайнятість населення в світі й Україні Підприємливість і фінансова грамотність Усвідомлює важливість знань про трудові ресурси і зайнятість населення для соціально-економічного розвитку країни.
|
|||||
58 |
|
Зайнятість населення. Трудові ресурси. Економічно активне населення Кількість і якість трудових ресурсів. Зайнятість населення. Проблеми зайнятості населення. |
§58 |
Знаннєвий компонент: називає кількість трудових ресурсів в Україні; розуміє поняття «трудові ресурси», «економічно активне населення», «зайнятість населення»; пояснює причини безробіття. Діяльнісний компонент: визначає показники безробіття; показує на карті і називає області в Україні з найбільшою і найменшою кількістю трудових ресурсів; знаходить у різних джерелах інформацію про проблеми зайнятості населення світу, окремих країн, України та її областей; характеризує кількість і якість трудових ресурсів окремих країн та України; порівнює структуру зайнятості населення в окремих країнах і Україні. Ціннісний компонент: усвідомлює важливість знань про трудові ресурси і зайнятість населення для соціально-економічного розвитку країни |
|
59 |
|
Контрольна робота 2 |
|
|
|
Розділ V. Природа й населення свого адміністративного регіону Екологічна безпека та сталий розвиток Висловлюєсудження щодо важливості заходів з метою раціонального використання та охорони природних ресурсів і покращення умов життя населення.
Підприємливість і фінансова грамотність Обговорюєпотреби та можливості створення нових підприємств у регіоні |
|||||
60 |
|
Географічне положення, адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку
|
|
Знаннєвий компонент: пояснює взаємозв’язки між природними компонентами, вплив природних умов і природних ресурсів на розселення населення в області і своїй місцевості.
Діяльнісний компонент: характеризує рельєф і геологічну будову, клімат, поверхневі й підземні води, ґрунтово-рослинний покрив, тваринний світ, ландшафти, населення, адміністративної області своєї місцевості; аналізує використання природних ресурсів, екологічні наслідки природокористування.
Ціннісний компонент: висловлює судження щодо заходів з метою раціонального використання та охорони природних ресурсів і покращення умов життя населення; обговорює потреби та можливості створення нових підприємств у регіоні |
|
61 |
|
Природа області. Особливості природних умов і ресурсів.
|
|
|
|
62 |
|
Природокористування. Об’єкти природно-заповідного фонду
|
|
|
|
63 |
|
Населення. Кількість та структура населення. Етнічний склад. Особливості зайнятості населення
|
|
|
|
64 |
|
Дослідження (екскурсія) Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості |
|
|
|
65-68 |
|
Повторення. Узагальнення вивченого. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|