Календарно-тематичне планування з хімії для 11 класу (рівень стандарту) на 2019-2020 навчальний рік, містить розділи: дата, кількість годин, зміст(тема уроку), демонстрації і лабораторні роботи, примітка.
Календарно-тематичне планування з хімії
на 2019-2020 н.р.
11 клас (рівень стандарту)
(70 години; 2 години на тиждень)
№п/п |
Дата |
К-сть год. |
Зміст (тема уроку) |
Демонстрації, лабораторні досліди |
Примітка |
|
|
5 |
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|
|
1
|
|
|
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
Демонстрації 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
|
2 3 |
|
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Навчальні проекти 1. Створення 3D-моделей атомів елементів.
|
Демонстрації 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
|
4 |
|
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів |
|
|
5 |
|
|
Навчальні проекти 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
|
|
|
|
|
. Тематична 1 |
|
|
|
|
6 |
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
|
|
6 |
|
|
Йонний хімічний зв’язок. |
|
|
7 |
|
|
Ковалентний хімічний зв’язок. Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
Демонстрації 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. |
|
8 |
|
|
Металічний, водневий хімічні зв’язки. |
|
|
9 |
|
|
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. |
Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
|
10 |
|
|
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
|
|
11 |
|
|
. Навчальні проекти 4. Застосування рідких кристалів. 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
|
|
|
|
|
Тематична 2 |
|
|
|
|
7 |
Тема 3. Хімічні реакції |
|
|
12 13 |
|
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. |
|
|
14 15 |
|
|
Гідроліз солей. |
Лабораторні досліди 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів |
|
16 17 |
|
|
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
18 |
|
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. Навчальні проекти 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
|
|
|
|
|
Тематична 3 |
|
|
|
|
41 |
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості |
|
|
19 |
|
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. |
Демонстрації 8. Зразки неметалів. |
|
20 |
|
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Навчальний проект 7. Штучні алмази у техніці. |
Демонстрації 9.Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
|
21 |
|
|
Явище адсорбції. |
Лабораторні досліди 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
|
22 |
|
|
Окисні та відновні властивості неметалів. |
|
|
23 |
|
|
Застосування неметалів. |
|
|
24 25
|
|
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
|
|
26 27 |
|
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
|
|
28 29 |
|
|
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
30 |
|
|
Контрольна робота 1 |
|
|
|
|
|
Тематична 4 |
|
|
31 |
|
|
Кислоти. Кислотні дощі. Навчальний проект 11. Кислотні дощі. |
|
|
32 33 |
|
|
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами. |
|
|
34 |
|
|
Загальна характеристика металів. |
|
|
35 |
|
|
Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
|
|
36 |
|
|
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. |
|
|
37 |
|
|
Залізо: фізичні і хімічні властивості. |
|
|
38 |
|
|
Застосування металів та їхніх сплавів. |
Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів. |
|
39 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
40 |
|
|
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
|
41 |
|
|
Солі, їх поширення в природі. |
|
|
42 43 |
|
|
Середні та кислі солі. |
|
|
44 |
|
|
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. Навчальний проект 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
|
|
45 46 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
|
Тематична 5 |
|
|
47 |
|
|
Сучасні силікатні матеріали. |
|
|
48 |
|
|
Мінеральні добрива. Навчальні проекти 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. |
|
|
49 |
|
|
Поняття про кислотні та лужні ґрунти. Навчальний проект 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. |
|
|
50 |
|
|
Навчальні проекти 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. |
|
|
51 |
|
|
Якісні реакції на деякі йони. |
Демонстрації 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію .Лабораторні досліди 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. 7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. |
|
52 |
|
|
Практична робота 1. Дослідження якісного складу солей. Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. Навчальні проекти 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. |
|
|
53 54 |
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
55
|
|
|
Практична робота 2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. |
|
|
5657 58 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
59 |
|
|
Контрольна робота 2 |
|
|
|
|
|
Тематична 6 |
|
|
|
|
11 |
Тема 5. Хімія і прогрес людства |
|
|
60 |
|
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів. |
|
|
61 |
|
|
Роль хімії у розвитку нових напрямів технологій. |
|
|
62 |
|
|
Роль хімії у розв’язанні продовольчої, проблеми. |
|
|
63 |
|
|
Роль хімії у розв’язанні сировинної проблеми. |
|
|
64 |
|
|
Роль хімії у розв’язанні енергетичної проблеми. |
|
|
65 |
|
|
Роль хімії у розв’язанні екологічної проблеми. |
|
|
66 |
|
|
Роль хімії у розв’язанні екологічної проблеми. |
|
|
67 |
|
|
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
|
68 |
|
|
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
|
69 |
|
|
Навчальні проекти 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
|
|
70 |
|
|
Підсумковий урок |
|
|
|
|
|
Тематична 7 |
|
|