Календарно-тематичне планування уроків хімії у 8 класі
(за підручником Грогорович О.В.)
(70 годин, 2 год. на тиждень)
І Семестр
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата 8-А 8-Б
|
Наск-різні зміс-тові лінії |
Примітки |
Коригуюче навчання (повторення вивченого з теми «Вода», 7 кл. ) (4 год.) |
|||||
1 |
Первинний інструктаж з БЖД. Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. |
1 |
|
2 |
|
2 |
Виготовлення розчину. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. Розв’язування розрахункових задач №3 «Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині». |
1 |
|
4 |
|
3 |
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти, основи. Поняття про індикатори. |
1 |
|
2 |
|
4 |
Діагностична робота з теми «Вода» |
1 |
|
4 |
|
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (18 год.) |
|||||
5 |
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Навчальний проект №1 «Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.» |
1 |
|
3 |
|
6 |
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
1 |
|
1,2 |
|
7 |
Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання). Періодична система хімічних елементів, її структура. Демонстрації Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми). |
1 |
|
3 |
|
8 |
Представлення результатів навчального проекту №2 «Форми Періодичної системи хімічних елементів.» |
1 |
|
2 |
|
9 |
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. Демонстрації 2.Моделі атомів (віртуальні 3D). |
1 |
|
2 |
|
10 |
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20. |
1 |
|
2 |
|
11 |
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Демонстрації 3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D). |
1 |
|
1 |
|
12 |
Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20. Виконання вправ і завдань. |
1 |
|
2 |
|
13 |
Самостійна робота з теми: «Будова атома. Періодичний закон та періодична система хімічних елементів» |
1 |
|
4 |
|
14 |
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. |
1 |
|
2 |
|
15 |
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома. |
1 |
|
2 |
|
16 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
17 |
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
1 |
|
2 |
|
18 |
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
1 |
|
2 |
|
19 |
Розв’язування завдань з теми: «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів» |
1 |
|
4 |
|
20 |
Значення періодичного закону. Представлення результатів навчальних проектів №3 «Хімічні елементи в літературних творах.»; №4 «Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.» |
1 |
|
3 |
|
21 |
Урок узагальнення і систематизації знань з теми «Будова атома. Періодичний закон. Періодична система хімічних елементів». |
1 |
|
4 |
|
22 |
Контроль знань з теми «Будова атома. Періодичний закон та періодична система хімічних елементів.». Самостійна робота. |
1 |
|
4 |
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (11 год.) |
|||||
23 |
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів. |
1 |
|
2 |
|
24 |
Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
1 |
|
2 |
|
25 |
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
1 |
|
2 |
|
26 |
Виконання вправ і завдань. |
1 |
|
4 |
|
27 |
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Демонстрації
5.Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Лабораторний дослід №1«Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.» |
1 |
|
2, 4 |
|
28 |
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. |
1 |
|
2 |
|
29 |
Практична робота №1 «Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту).» |
1 |
|
2 |
|
30
|
Виконання задач і вправ |
1
|
|
2,4
|
|
31 |
Представлення результатів навчальних проектів №5 «Використання кристалів у техніці», №6 «Кристали: краса і користь» |
|
|
|
|
32 |
Контрольна робота №1 з теми: «Хімічний зв'язок і будова речовини» |
1 |
|
4 |
|
3033 |
Узагальнення вивченого за семестр |
1 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ семестр
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата 8-А 8-Б |
Наскріз ні змістові лінії |
Примітки |
Тема 3.Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 год.) |
|||||
34 |
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро |
1 |
|
2 |
|
35 |
Розв’язування розрахункових задач №6 «Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.» |
1 |
|
4 |
|
36 |
Молярна маса. Розв’язування розрахункових задач №5 «Обчислення молярної маси речовини.» |
1 |
|
4 |
|
37 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
38 |
Розв’язування розрахункових задач №7 «Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.» |
1 |
|
4 |
|
39 |
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Розв’язування розрахункових задач №8 «Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.» |
1 |
|
4 |
|
40 |
Відносна густина газів. Розв’язування розрахункових задач №9 «Обчислення з використанням відносної густини газів.» |
1 |
|
2 |
|
41 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
42 |
Контроль знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами». Самостійна робота. |
1 |
|
4 |
|
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (30 год.) |
|||||
43 |
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. |
1 |
|
2 |
|
44 |
Фізичні властивості оксидів. Демонстрації 7. Зразки оксидів. |
|
|
|
|
45 |
Хімічні властивості основних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. Демонстрації 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою. |
1 |
|
2 |
|
46 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
|
|
|
|
47 |
Фізичні властивості кислот. Демонстрації 9. Зразки кислот. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. Реакції заміщення й обміну. Демонстрації 10. Хімічні властивості кислот. 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей. |
1 |
|
1 |
|
48 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
|
|
|
|
49 |
Ряд активності металів. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Лабораторний дослід №3 «Взаємодія хлоридної кислоти з металами.» Домашній експеримент 1. Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину. |
1 |
|
2 |
|
50 |
Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.» |
|
|
|
|
51 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
3 |
|
52 |
Фізичні властивості основ. Демонстрації 11. Зразки основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Демонстрації 12. Хімічні властивості лугів. |
1 |
|
1 |
|
53 |
Заходи безпеки під час роботи з лугами. Лабораторний дослід №2 «Взаємодія лугів з кислотами в розчині.» |
|
|
|
|
54 |
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Демонстрації 13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ. |
1 |
|
2 |
|
55 |
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. |
1 |
|
2 |
|
56 |
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). Демонстрації 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду. |
1 |
|
2 |
|
57 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
3 |
|
58 |
Контроль знань з тем: «Оксиди. Кислоти. Основи». Самостійна робота. |
1 |
|
4 |
|
59 |
Фізичні властивості середніх солей. Демонстрації 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей. 16. Зразки солей. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Демонстрації 17. Хімічні властивості солей. |
1 |
|
1 |
|
60 |
Лабораторні досліди №4 «Взаємодія металів із солями у водному розчині»; №5 «Взаємодія солей з лугами у водному розчині.»; №6 «Реакція обміну між солями в розчині.» |
1 |
|
2 |
|
61 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
3 |
|
62 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Демонстрації18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в розчин, що утворився. |
1 |
|
1 |
|
63 |
Практична робота №2: «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.» |
1 |
|
3 |
|
64 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
3 |
|
65 |
Лабораторний дослід №7 «Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну.» |
1 |
|
2 |
|
66 |
Практична робота №3: «Розв’язування експериментальних задач.» |
1 |
|
4 |
|
67 |
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини. |
1 |
|
2 |
|
68 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
3 |
|
69 |
Контрольна робота №2 з теми: «Основні класи неорганічних сполук». |
1 |
|
4 |
|
70 |
Представлення навчальних проектів №7 «Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті», №8 «Хімічний склад і використання мінералів» Представлення результатів навчальних проектів №9: « Дослідження якості води з різних джерел.»; №10 «Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.» Представлення результатів навчальних проектів №11: «Способи очищення води в побуті.»; №12: «Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.» |
1 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|