Календарно-тематичне планування з хімії 8 клас (70 години)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено відповідно до вимог програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Перегляд файлу

 Календарно-тематичне планування уроків хімії у 8 класі

(за підручником Грогорович О.В.)

 (70 годин, 2 год. на тиждень)

І Семестр

 

 


Тема уроку

К-сть

годин

Дата

8-А

 8-Б

 

 

Наск-різні зміс-тові

           лінії

Примітки

Коригуюче навчання (повторення вивченого з теми «Вода»,  7 кл. ) (4 год.)

1

Первинний інструктаж з БЖД. Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

1

 

2

 

       2

Виготовлення розчину. Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. Розв’язування розрахункових задач №3 «Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині».

1

 

4

 

3

Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти, основи. Поняття про індикатори.

1

 

2

 

4

Діагностична робота з теми «Вода»

1

 

4

 

Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (18 год.)

5

Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.

Навчальний проект №1 «Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.»

1

 

3

 

6

Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.

1

 

1,2

 

7

Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання).

Періодична система хімічних елементів, її структура.

Демонстрації

Періодична система хімічних елементів (довга і коротка форми).

1

 

3

 

8

Представлення результатів навчального проекту №2  «Форми Періодичної системи хімічних елементів.»

1

 

2

 

9

Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.

Демонстрації 

2.Моделі атомів (віртуальні 3D).

1

 

2

 

10

Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів 1-20.

1

 

2

 

11

Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі.

Демонстрації

3. Форми електронних орбіталей (віртуальні 3D).

1

 

1

 

12

 Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20. Виконання вправ і завдань.

1

 

2

 

13

Самостійна робота з теми: «Будова атома. Періодичний закон та періодична система хімічних елементів»

1

 

4

 

14

Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20.

1

 

2

 

15

Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома.

1

 

2

 

16

Виконання вправ, розв’язування задач.

1

 

4

 

17

Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.

1

 

2

 

18

Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.

1

 

2

 

19

Розв’язування завдань з теми: «Періодичний закон і періодична система хімічних  елементів»

1

 

4

 

20

Значення періодичного закону.

Представлення результатів навчальних проектів №3 «Хімічні елементи в літературних творах.»; №4 «Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.»

1

 

3

 

21

Урок узагальнення і систематизації знань з теми «Будова атома. Періодичний закон. Періодична система хімічних елементів».

1

 

4

 

22

Контроль знань з теми «Будова атома. Періодичний закон та періодична система хімічних елементів.». Самостійна робота.

1

 

4

 

Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (11 год.)

23

Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів.

1

 

2

 

24

Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул.

1

 

2

 

25

Йони. Йонний зв’язок, його утворення.

1

 

2

 

26

Виконання вправ і завдань.

1

 

4

 

27

Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.

Демонстрації

  1. Моделі кристалічних ґраток різних типів.

5.Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

Лабораторний дослід №1«Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.»

1

 

2, 4

 

28

Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.

1

 

2

 

29

Практична робота №1 «Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту).»

1

 

2

 

30

 

Виконання задач і вправ

1

 

 

2,4

 

 

31

Представлення результатів навчальних проектів №5 «Використання кристалів у техніці», №6 «Кристали: краса і користь»

 

 

 

 

32

Контрольна робота №1 з теми: «Хімічний зв'язок і будова речовини»

1

 

4

 

3033

Узагальнення вивченого за семестр

                   1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

                                                                             

 

 

 

 

 

 

                                                                                     ІІ семестр


Тема уроку

К-сть годин

Дата

 8-А

 8-Б

Наскріз

ні

змістові лінії

Примітки

Тема 3.Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 год.)

34

Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро

1

 

2

 

35

Розв’язування розрахункових задач №6 «Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.»

1

 

4

 

36

Молярна маса.

 Розв’язування розрахункових задач №5 «Обчислення молярної маси речовини.»

1

 

4

 

37

Виконання вправ, розв’язування задач.

1

 

4

 

38

Розв’язування розрахункових задач №7 «Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.»

1

 

4

 

39

Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Розв’язування розрахункових задач №8

«Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.»

1

 

4

 

40

Відносна густина газів.

Розв’язування розрахункових задач №9 «Обчислення з використанням відносної густини газів.»

1

 

2

 

41

Виконання вправ, розв’язування задач.

1

 

4

 

42

Контроль знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами».  

Самостійна робота.

1

 

4

 

Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (30 год.)

43

Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура.

1

 

2

 

44

Фізичні властивості оксидів.

Демонстрації

7. Зразки оксидів.

 

 

 

 

45

Хімічні властивості основних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.

Демонстрації

8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою.

1

 

2

 

46

Виконання вправ, розв’язування задач.

 

 

 

 

47

Фізичні властивості кислот.

Демонстрації

9. Зразки кислот. 

Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Реакція нейтралізації. Реакції заміщення й обміну.

Демонстрації

10. Хімічні властивості кислот.

15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей.

1

 

1

 

48

Виконання вправ, розв’язування задач.

 

 

 

 

49

 Ряд активності металів. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.

 Лабораторний дослід №3 «Взаємодія хлоридної кислоти з металами.»

Домашній експеримент

1. Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, оцту, розчину харчової соди, мильного розчину.

1

 

2

 

50

Розрахункові задачі №10: «Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.»

 

 

 

 

51

Виконання вправ, розв’язування задач.

1

 

3

 

52

Фізичні властивості основ.   

Демонстрації

11.  Зразки основ.

Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями.

Демонстрації

12. Хімічні властивості лугів.

1

 

1

 

53

Заходи безпеки під час роботи з лугами.

Лабораторний дослід №2 «Взаємодія лугів з кислотами в розчині.»

 

 

 

 

54

Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання.

Демонстрації

13. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ.

1

 

2

 

55

Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання.

1

 

2

 

56

Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).

Демонстрації

14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду.  

1

 

2

 

57

Виконання вправ, розв’язування задач.

1

 

3

 

58

Контроль знань з тем: «Оксиди. Кислоти. Основи». Самостійна робота.

1

 

4

 

59

Фізичні властивості середніх солей.   

Демонстрації

 15. Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей.

16. Зразки солей.

Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.

Демонстрації

17. Хімічні властивості солей.

1

 

1

 

60

Лабораторні досліди №4 «Взаємодія металів із солями у водному розчині»; №5 «Взаємодія солей з лугами у водному розчині.»; №6 «Реакція обміну між солями в розчині.»

1

 

2

 

61

Виконання вправ, розв’язування задач.

1

 

3

 

62

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

Демонстрації18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в  розчин, що утворився.

1

 

1

 

63

Практична  робота №2: «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.»

1

 

3

 

64   

Виконання вправ, розв’язування задач.

1

 

3

 

65

Лабораторний дослід №7 «Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну.»

1

 

2

 

66

Практична  робота №3: «Розв’язування експериментальних задач.»

1

 

4

 

67

Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини.

1

 

2

 

68

Виконання вправ, розв’язування задач.

1

 

3

 

69

Контрольна робота №2 з теми: «Основні класи неорганічних сполук».

1

 

4

 

70

Представлення навчальних проектів №7 «Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті», №8 «Хімічний склад і використання мінералів»

Представлення результатів навчальних проектів №9: « Дослідження якості води з різних джерел.»; №10 «Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.»

Представлення результатів навчальних проектів №11: «Способи очищення води в побуті.»; №12: «Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.»

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Планування
Додано
27 жовтня 2023
Переглядів
1634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку